Gaz 23 KGB variant
(03-05-2018, 12:37 PM)twist Kirjutas: 1. Võrreldes ZMZ 24-ga ongi ZMZ 402 forsseeritud.
2. Lukkude näol tegemist ju tavalise nõukaaegse vargatõrjega. Nähtud neid igasuguseid, alates vargalülitist peidetud kohas ja lõpetades plekist seifiga kapotihoova ümber. Selleks ei pidanud KGB ametnik olema, ka osavam kalur sai sellega hakkama.
3. 99% on siinkohal tegu tavalise ülemineku 24-ga, millele silmailu lisamiseks valitud 24 ehisdetaile lisatud. Miski ei vihja, et tegu oleks millegi erilisega.

KGB-taust on ilmselt välja mõeldud, et eestlastes/KGB-autode fännides huvi tekitada.

Venekeelses kirjelduses polegi КГБd mainitud, on vaid МВД. Mis polnud КГБ. 
Mootorit või kere vahetada tohtiski ainult МВД ГАИ loal/teadmisel, vähemalt ametlikult. Selline meeldetuletuslik tempel võis ju mingitel perioodidel olla iga suvalise auto tehnilises passis ?

Aga omanik võis ju kunagi tõepoolest ollagi KGB tegelinski. Kes tellis mõne alluvuses oleva postkastitehase treialilt väga korraliku spetslukusüdamike kohendamise Volga lukkudesse. Treialil endal ilmselt poleks Volgat olnud ja endale lukkude meisterdamise asemel oleks niikuinii teinud haltuurat, mida tore maha juua.
Vasta
(03-05-2018, 12:37 PM)twist Kirjutas: 1. Võrreldes ZMZ 24-ga ongi ZMZ 402 forsseeritud.
2. Lukkude näol tegemist ju tavalise nõukaaegse vargatõrjega. Nähtud neid igasuguseid, alates vargalülitist peidetud kohas ja lõpetades plekist seifiga kapotihoova ümber. Selleks ei pidanud KGB ametnik olema, ka osavam kalur sai sellega hakkama.
3. 99% on siinkohal tegu tavalise ülemineku 24-ga, millele silmailu lisamiseks valitud 24 ehisdetaile lisatud. Miski ei vihja, et tegu oleks millegi erilisega.

KGB-taust on ilmselt välja mõeldud, et eestlastes/KGB-autode fännides huvi tekitada.
 Kaldun ka arvama, et see mingi tausta muinasjutt sellele autole välja mõeldud, et natuke rohkem atraktiivsust juurde anda. Muide täna hommikuks oli hind juba kukkunud 3500.-€ peale. Ainult osta. Kuna tava Volgad mind ei huvita, siis minust selle ostjat pole ja rahaga ka priisata ei saa.
Vasta
Julgeolekumasinatel olid titaanlukud, mille eripära oli see, et avatud olekus ei saanud võtit eest. Nii ei saanud pagasiruum hooletusest lahti jääda. seal aga oli tihtipeale erisidetehnika.
Võti näeb titaanluku oma välja küll. Volgalehelt praegu vastavat postitust ei leidnud, kuid 31013-l oli see olemas.
Vasta
Kui keegi tahab minu GAZ 23-le paarilist teha, siis on uks avatud. Nimelt müüakse Ukrainas ühte 23-e. Kompleksus küll 30 - 40%, nagu müüja väidab. Praegustel andmetel peaks neid autosid olema 17 tk, millest 4 on replikad, ehk pole sündinud 23-na. Taastatud peaks olema ka 4 tk. Nii, et kuskil 9 autot ootavad taastamist, kuigi mõne isendi kallal on juba midagi tehtud ja 4 - 5 tk. ei kuulu taastamisele.

http://retrobuy.net/prodam-gaz-23-gaz-23...ale/p1641/
Vasta
Kuna poja Norralasest äri partneril tuli ka Volga isu, ja mitte tava Volga, vaid KGB Volga oma. GAZ 23 jaoks tal vahendeid ei ole ja see on ka küllalt hullumeelne projekt, siis teeme talle GAZ 2424-ja. Kui poiss omale 2424 ehitas, siis on kogemused juba olemas. Mõni pilt poisi 2424-st, mis ootab järgmist aastat, et siis kohe must nr. taotleda.
   
   
Võrreldes Gaz 23-ga oli salatsemine 2424-l ikka klass kõrgem. Alloleval pildil on näha, et autol on kaks pedaali. Kuna tegu on automaat kastiga, siis tegelikult töötavad mõlemad pedaalid sünkroonselt, st. pidurdavad ainult. Ka on käigukangi nupule joonistatud käikude lülitamise skeem. Tegelikult on ainult 3 asendit. Ette - tagurpidi, keskel neutraal ja taha edasi. Gaz 23-l sellised vigurid puudusid.
     
   
 Siis sai ka üks teine ront kõrvale hangitud. Tegu oli küll juba mahakantud autoga, aga Ukrainlased lubasid paberid uuesti korda ajada.
   
 Kere on küll kohutavalt läbi, kuid tõenäoliselt tuleb leida doonor. Kuid alles on kõik põhi sõlmed (mootor, käigukast, sillad).
   
   
   
Käigukast on 2424-l ainult omane, eriline just oma lülitus mehhanismi poolest.
   
Tagasild ka erineva ülekande arvuga, st. kiirem.
   
Alles ka esimesed tugevdatud poolraamid koos erilise vedrustusega.
   
Ainuomane roolivõimu süsteem.
   
   
Ei viitsi uut teemat avada, proovin siin KGB Volgadega jätkata, kuigi väiksemas mahus. Hea endalgi vaadata, mis tehtud. Juba tükivad need projektid segi minema. Ja ei tee endale ka.
Vasta
Gaz 2424 peaks sõiduomadustelt ikka klass kõrgem auto olema kui Gaz 23. Roolivõim, piduri võim, asjad mida 23 ei olnud. Auto ise ka madalam, laiem ja laiemate rehvidega. Imelik, et käigukastil pole P asendit. Tolle aja Tsaikal ju juba ammu olemas. Käsipidur pidi küll alati heas korras olema. Aga jõudu taastamisel. Momendil see vanaraua hunnik paistab küll masendav välja. Norrakas oleks võinud tellida ikka GAZ 23, mida siin eelnevalt välja pakkusid. Palju see siis kallimaks oleks läinud?
Vasta
(20-05-2018, 10:29 AM)sfinks Kirjutas: Gaz 2424 peaks sõiduomadustelt ikka klass kõrgem auto olema kui Gaz 23. Roolivõim, piduri võim, asjad mida 23 ei olnud. Auto ise ka madalam, laiem ja laiemate rehvidega. Imelik, et käigukastil pole P asendit. Tolle aja Tsaikal ju juba ammu olemas. Käsipidur pidi küll alati heas korras olema. Aga jõudu taastamisel. Momendil see vanaraua hunnik paistab küll masendav välja. Norrakas oleks võinud tellida ikka GAZ 23, mida siin eelnevalt välja pakkusid. Palju see siis kallimaks oleks läinud?
 Kui keegi tahab minu GAZ 23-le paarilist teha, siis on uks avatud. Nimelt müüakse Ukrainas ühte 23-e. Kompleksus küll 30 - 40%, nagu müüja väidab. Praegustel andmetel peaks neid autosid olema 17 tk, millest 4 on replikad, ehk pole sündinud 23-na. Taastatud peaks olema ka 4 tk. Nii, et kuskil 9 autot ootavad taastamist, kuigi mõne isendi kallal on juba midagi tehtud ja 4 - 5 tk. ei kuulu taastamisele.

http://retrobuy.net/prodam-gaz-23-gaz-23...ale/p1641/

Gaz 23 on üliraske projekt ja vabalt võrreldav GAZ M1 või M11-ga. Tänapäeval sellise auto taastamine vähemalt 100K, ja siis ka antud isendi puhul tuleb paigaldada Chaika mootor. Muidugi on võimalik lüüa plokile uus number aga see eeldab küllaltki lolli tööd ja tulemus pole see. Kui Dnipros ehitati metalli magnaat Igorile GAZ 23 replika, siis piisas mul ühest pilguheitest mootori numbrile ja kohe sain aru - võltsing. Gaz 2424 on ka küllalt haruldane auto. Eestis ja terves Baltikumis pole peale meie oma ühtegi. Toodeti neid 2245 tk, alles on üksikud. Enamus jõuti utiliseerida. Muidugi tuleb meil leida doonor kere, aga see ei tohiks väga keeruline olla. Gaz 24-l on kere number esi paneelil ja see on poltidega vist ainult kinni. Vanast autost tuleb võtta ainult spetsiifilised osad. Tööde hinda on raske prognoosida aga tõenäoliselt saab hakkama poole vähema summaga, mis kuluks GAZ 23 taastamiseks.
Vasta
.....päris nii lihtne see pole, tuleb ikka tsipa ka keevitada.  Cool
Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta
(20-05-2018, 11:50 AM)HMP Kirjutas: .....päris nii lihtne see pole, tuleb ikka tsipa ka keevitada.  Cool
 Poisi autol kere vahetuseks ei läinud, piirdus pleki vahetusega. Selle kirjutasingi "vist". Vähemalt visuaalselt vaadates on ta poltidega.
Vasta
Selle Gaz 2424 sisevaate pildil paistab mingi raadio aparatuur. Mis värgiga tegu. Kümnekas ka altkäemaksuks Big Grin valmis pandud. Ei usu, et seltsimehed, kes selle autoga sõitsid oleks pidanud Liiklus miilitsa pärast muret tundma või see oli mõeldud muude teenete eest Toungue .
Vasta
(20-05-2018, 12:24 PM)sfinks Kirjutas: Selle Gaz 2424 sisevaate pildil paistab mingi raadio aparatuur. Mis värgiga tegu. Kümnekas ka altkäemaksuks Big Grin valmis pandud. Ei usu, et seltsimehed, kes selle autoga sõitsid oleks pidanud Liiklus miilitsa pärast muret tundma või see oli mõeldud muude teenete eest Toungue .
 Sellele autole on paigaldatud sireen, mis asub peidetuna esimeses poritiivas, samuti valjuhääldi, mis asub teises poritiivas ja mille kaudu sai kodanikke korrale kutsuda. Need olid küllalt energia mahukad ja on näha mootori alt, et neile tulid aku pealt eraldi toite juhtmed. Muidugi oli autol ka telefon. Muid erinevusi tava Volgast on elektriliselt avatavad kütusepaagi ja pagasniku luugid. Neil lukud üldse puuduvad. Kütusepaagi luuk vist sellepärast, et rahvavaenlane ei saaks seltsimehi suhkruga premeerida. Kümnekas vist rohkem lõtvade elukommetega seltsinaistele mõeldud. Wink GAI mehed viskasid kulpi, kui need seltsimehed mööda kimasid.
Vasta
Üks 2424 lõpetas oma elupäevad Pärnumaal, kolhoosiesimehe autona. Peale automaatkasti surma tõsteti tavaline 24 mootor ja käigukast peale. Mille järel suri see mootor sest tagasild jäi esialgu 2424 oma. Isa käis mul sellega Leningradis ja korra ka Tallinnas aga üldiselt leidis ka vanaonu, kelle ametiauto see oli, et bensiinikulu Tallinna otsa peale oli liig. See on siis vau mootoriga. Muidugi ministeeriumisse oli hea minna olnud, jõudis kiiremalt kohale...
Vasta
(20-05-2018, 19:27 PM)gruppen Kirjutas: Üks 2424 lõpetas oma elupäevad Pärnumaal, kolhoosiesimehe autona. Peale automaatkasti surma tõsteti tavaline 24 mootor ja käigukast peale. Mille järel suri see mootor sest tagasild jäi esialgu 2424 oma. Isa käis mul sellega Leningradis ja korra ka Tallinnas aga üldiselt leidis ka vanaonu, kelle ametiauto see oli, et bensiinikulu Tallinna otsa peale oli liig. See on siis vau mootoriga. Muidugi ministeeriumisse oli hea minna olnud, jõudis kiiremalt kohale...
 Pole kusagilt leidnud nende autode ametlikku kütuse kulu. Gaz 13-l annab 15 - 21 l/100 km. Kuna Volga on kergem, siis kusagile 16 l/100 km peale võis see jääda. Ega pole aimu, mis sellest mootorist ja käigukastist sai? Nendele eriotstarbelistele autodele nõudlust on ja see küllalt hea investeering, kui mõni õnnestuks kokku koguda. Tavaliselt pärast 3-4 aastast teenistust organites antigi need autod asutuste juhatajatele, kus nad siis õigete õlide puudusel (eriti käigukastid) oma elupäevad lõpetasid. Edasi, kas mahakandmisele või erakätesse aga tõenäoliselt juba GAZ 24-na. Võib-olla mõni isegi juurdles selle kallal, et miks tal tehase tabelil on mark 2424. Tõenäoliselt kiitis kõigile, et tal mingi väljamaalt tagasi tulnud isend.
Машины собирались вручную (поэтому имелись существенные различия между отдельными экземплярами), красились по «чайковской» технологии, с хорошим антикором, иногда по спецзаказу могли снабжаться нестандартным интерьером из велюра или плюша, возможно, кондиционером.

Невыясненным является вопрос об общем количестве выпущенных экземпляров. Исходя из предположения о том, что годовые масштабы выпуска ГАЗ-23 и ГАЗ-24-24 примерно совпадали, должно было быть выпущено чуть более тысячи таких автомобилей (ГАЗ-23 было выпущено 601 экземпляр за 8 лет
Täna leidsin artikli, kus kirjutatakse, et neid Volgasid Gaz 2424 toodeti tiba rohkem kui 1000 eks. Minu eelnevalt mainitud 2245 võib siis ka vale olla. Võib-olla on see kogu arv spets autosid (Gaz 2424, 2425, 2434) Gaz 2424 toodeti aastatel 1968 - 1985
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne