Klubi Unic 40 a. ja 120 a. autot Eestis
#1
Klubi UNIC 40 a. ja Auto 120 a. Eestis
5.septembril 2016.a. möödub 120 aastat esimesest autosõidust Tallinnas ja Eestimaal!


23.augustil 1896.a. (5.septembril uue kalendri järgi) toimus Telliskopli tänaval (praegune Kopli tn) Tallinnas esimene autosõit Eestimaal. Autoks oli Benz Velo (toodeti 1894- 1902), maaletoojaks Eestis oli John Schümann, kes oli aasta varem organiseerinud mootorratta esmaesitluse Eestis ning oli tuntud sajandivahetusel ka suurima kodumaiseid jalgrattaid tootva ettevõtte omanikuna.
Aastal 2016 on otsustanud seda väärikat sündmust tähistada klubi “UNIC” koostöös teiste vanatehnika entusiastidega, kaasates ka erinevaid autoesindusi, et väljapanek oleks võimalikult mitmekesine ning hõlmaks auto, kui sellise, arengut kaugest minevikust tänapäevaste kaasaegseimate tehniliste lahendusteni.
Miks see sündmus on oluline:
- Tegemist oli esimese autosõiduga, mis on ametlikult fikseeritud ja tolleaegses meedias kajastatud. Selle sündmuse tähtsust on raske alahinnata nii Tallinna linna kui terve Eesti kultuuri-ja tehnikaajaloos;
- 120 aasta möödumine 1896 aastal toimunud esimesest autosõidust Eestimaa pinnal on igati väärikas verstapost, mida tähistada.
- Planeeritud on organiseerida 3.septembril 2016.a. oma aja parimate eksemplaride sõit ja väljanäitus alates eelmisest sajandist kuni tänapäevani 10-ndite kaupa (anname oma parima, et katta viimased 100 aastat). Selliseid üritusi ei ole Eestis tihti ning seekord tähistatakse konkreetse ja olulise juubeli möödumist ning üritus toimub selles kontekstis. Seega ei ole tegemist lihtsalt suvalise meelelahutusliku väljasõiduga. Samuti ka mitte ainult vanatehnika ürituse või uudismudelite esitlusega - eesmärgiks ongi kajastada tehnika arengut ja võidukäiku kaugest minevikust kuni tänapäeva autonduse innovatiivseimate esindajateni. Info üritusest edastatakse ka välismaistele autoklubidele.
- Sündmus peaks pälvima üksjagu tähelepanu, sest kulgeb läbi mitmete erinevate linnaosade – planeeritud on sõidukite kogunemine ja väljanäitus alates kl 12-st Lennusadama Lipuplatsil, misjärel sõidetakse läbi linna ning finišeerutakse esialgse ajakava järgi Saku Suurhalli ees parklas kl 14. Saku Suurhalli ees kestaks üritus maksimaalselt 3 tundi (koos sõnavõttude, näituse ja uudismudelite esitlusega).
- Sellega soovime tõestada, et ka palju aastakümneid hiljem on vanad autod sõitmiseks kõlbulikud ning sama tõsiselt võetavad kui kaasaegsed. Samuti väärtustame sellega oma kultuuripärandit ning propageerime vanatehnika lembust, mis on inimesi ühendav meelepärane hobi ka riikide ja rahvuste üleselt ning pakub huvi nii noortele kui ka küpsema põlvkonna esindajatele.
- Mitmete eksponaatide puhul on tegemist mitte üksnes silma rõõmustava kauni ja esteetilise vaatepildiga vaid tõeliste haruldustega, mida näha õnnestub harva (eriti veel linnaliikluses).
Ürituse lõpetame väljasõiduga Tallinnast Kloogaranna Noortelaagrisse, kus toimub after party ja tähistame ka 40 aasta möödumist Klubi Unic asutamisest. Kloogaranna Noortelaagrisse koguneme kell 18:00, siis palutakse kõik osalejad peolauda ja toimub retrodisko.
Õhtuse peo osalustasu on 20.- eur per. inimene. Võimalik ka öömajale jääda kämpingusse, hinnad soodsad.
Täpsem info kogu ürituse kohta on Unicu kodulehel: http://www.unic.ee

Lugupidamisega,
Klubi “UNIC”
Vasta
#2
Täitsa lahe üritus, Kas mind oma sojus Lada VFTS iga ka lubatakse üritusest osa võtma.
Vasta
#3
(11-08-2016, 14:30 PM)Ilmar1937 Kirjutas: Täitsa lahe üritus, Kas mind oma sojus Lada VFTS iga  ka lubatakse üritusest osa võtma.

Kellelgi ei keelata üritusest osa võtta! Saada autost pildid ja oma kontaktid privasse või e-mail:klubiunic@gmail.com.
Vasta
#4
9 september saab see sama foorum ka 15 aastaseks. Seega osavõtt vähemalt õhtusest üritusest on kohustuslik kõigil ksf! kes igapäevaselt asja naudivad Smile
Vasta
#5
Tere.
Sven on terane ja tähelepanelik.
Mina kiireabiga kohal.
Allan
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#6
mina liitun 69a fiatiga
Vasta
#7
Kas on võetud mingeid meetmeid hoidmaks läbi linna sõitvat kolonni koos?
Vasta
#8
(16-08-2016, 00:25 AM)olevtoom Kirjutas: Kas on võetud mingeid meetmeid hoidmaks läbi linna sõitvat kolonni koos?

Talinas ei ole meetmed reaalselt rakendatavad. Puudub tahe, traditsioonid ja võimalik, et ka oskused.

Aga mingil ürril paar aastat tagasi oli palju moto mehi, kes valdasid teede sulgemise kunsti imetlusväärse kergusega, ristmikul paluti "viisakalt kuid veenvalt" autodel mitte rohelise tulega startida ja pisut mõistvat suhtumist, ja kui kolonn läbi oli siis moto möödus kolonnist ja sulges eesotsas uue ristmiku.. jne. Toimis. 

Ja vastupidine näide oli Kaliningradis kus isegi "punaste pükstega politsei" ei suutnud liiklust seisma panna, et kolonn läbi lasta. Reageeris ainult see tegelane kellele ment otse kõrva karjus ja füüsiliselt noomis.

Riga Retro tase kolonn läbi linna suunata jääb ilmselt unistuseks.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Corvair Spyder  
Vasta
#9
(16-08-2016, 00:25 AM)olevtoom Kirjutas: Kas on võetud mingeid meetmeid hoidmaks läbi linna sõitvat kolonni koos?

Kui just terve Maarjamaa politseiautusid korraga töösse ei rakenda, siis on see puhttehniliselt tiba utopistlik lootus Smile
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#10
Ettepanekud:
-Seoses eeldatava sõidukite kolonni "lagunemisega" võiksid korraldajad jagada osalejatele skeemi-tänavate kaardi kolonni planeeritud liikumise kohta.
- Automoto foorumlased võiksid rinda kinnitada oma "username"-i.
Cool
Vasta
#11
(16-08-2016, 02:34 AM)DevilDeVille Kirjutas:
(16-08-2016, 00:25 AM)olevtoom Kirjutas: Kas on võetud mingeid meetmeid hoidmaks läbi linna sõitvat kolonni koos?

Kui just terve Maarjamaa politseiautusid korraga töösse ei rakenda, siis on see puhttehniliselt tiba utopistlik lootus Smile

Isegi sellest pole kasu!!! Juba palju aastaid tagasi, kui Mustpead tulid esimest korda siia oma ralliga, siis püüdsime neid tuua Viljandi maanteelt Raekoja platsile politseiautode eskordi saatel... ja ikka lagunes seegi lühike kolonn ära!  Eestis töötab idiootide kallal VAID toores jõud automaaturite, veoauto/tanki ja/või "rusikaga-molli" näol. See viimane lahendus toimis, õnneks ilma "lõppviimistluseta", 2000 aasta Sajandisõidul Tallinnas. 
Politsei punane vilkur ja muud ilmselged sõitmist keelavad tegevused ei tähenda loll-eestlase jaoks autoroolis midagi! Ma olen ka kaks korda olnud juhtautoks Tallinnast Haapsalusse USA-raua kolonnil (Valiandi ja Mk.VI Lincsiga) ja mul oma selge oma nägemus "keskmisest eestlasest liisingpanni roolis" olemas.
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#12
Selleks olekski vaja marsruudi kaarti, siis liiguksid masinad mingite intervallidega samal trassil. Smile
Vasta
#13
Mina tulen.
Villisega.
Smile
Vasta
#14
(17-08-2016, 13:54 PM)Liinuska Kirjutas: Mina tulen.
Villisega.
Smile

Ikka UAZ ikuga.
Rendi nostalgiline RAF 2203 buss, juht + 8 reisijakohta.
Rendi nostalgiline RAF 22031 KIIRABI, juht + 2 doktorikohta + 1 patsient.
Rendi nostalgiline RAF 2203 MIILITS,juht + 8 reisijakohta.
Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#15
Ma tuleks siis ka mossega Smile
"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta
#16
Osaleksin ka Gaz 2410-ga.
Vasta
#17
Osaleks ka heameelega oma 03-ga. Tagavara variant oleks 21013 1979a.

Marko
56988535


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#18
Photo 
Minagi Pobedaga tulemas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Gaz m20 Pobeda
Vasta
#19
Võiks ju tulla liiklust reguleerima aga ei tea kas üksi katab ära.


[Pilt: img272_s.jpg]
illustreeriv foto internerist
Vasta
#20
(26-08-2016, 08:30 AM)Henry Kirjutas: Võiks ju tulla liiklust reguleerima aga ei tea kas üksi katab ära.


[Pilt: img272_s.jpg]
illustreeriv foto internerist

Abi oleks teretulnud! Äkki veel mõni vabatahtlik paneb õla alla?!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne