Sigari jalgrattakogu
#1
Tervist austatud kaasliikmed!

Olen juba poisipõlvest peale huvitunud vanadest jalgratastest ning nendega tegelenud. Leides selle foorumi, otsustasin, et tutvustan ka oma velosid.
Alustame siis rattast, millest sai alguse kogu huvi ja tegevus. Tegu on siis 1986.-ndal aastal valmistatud kokukas Aistiga. Sain ma selle ühelt vanapaarilt, kes enam jalgrattaga ei sõitnud. Päris tasuta nad seda anda ei tahtnud, aga palusid, et teeksin vastutasuks nende väikesele lapselapsele puidust riiuli, kuhu ta saaks oma nukud istuma panna. Seda ma ka tegin ning vastutasuks saingi omale kokuka.

[Pilt: VjMtsPp.jpg]

Kuna juba kokukatest juttu tuli, siis teiseks tutvustan ma oma teist kokukat. Tegu 1978.-nda aasta Desnaga. See ratas võib oma teist sünnipäeva pidada, sest tuttav päästis ta vanaraua kokkuostust ning tõi omale koju. Kuuldes, et tal see ratas on, läksin temalt uurima, ega ta ei sooviks ratast müüa. Raha ta selle eest ei tahtnud, aga ütles, et tooksin talle sixpacki õlle. Ja olingi jälle ühe kokuka võrra rikkam. Desnal puudus esimene velg, mis mul õnneks oli kodus olemas.

[Pilt: XtxhJgQ.jpg]

Järgmiseks tutvustaksin samuti üht Aisti, seekord küll mitte kokukat, aga naisterahva jalgratast. Kui ma selle ostsin, oli tegu praktiliselt uue rattaga. Läbisõitu oli antud eksemplaril umbkaudselt 10 km. Ka praeguseks ajaks pole see kuigi palju kasvanud ning ratas on endiselt sama heas seisus, nagu oli ta aastaid tagasi.

[Pilt: EK8f5oz.jpg]

Jalgratta Vela leidsin vanavanemate juurest kuurist. Tegu on siis minu ema neiupõlve jalgrattaga, millega sõitis tema oma lapsepõlves. Otsustasin ratta koju tuua ja sõitma seada. Palju ei tulnudki teha, ainult esimene siserehv osta uus ning välja vahetada.

[Pilt: 67j4QfJ.jpg]

Aga minu kogus leidub ka vanemaid jalgrattaid. Tutvustaksin siis oma kahte Rigat. Mõlemad on saadud vanaprouadelt, kellel samuti olid rattad seisma jäänud. Kui nad kuulsid, et ma kogun ja korrastan rattaid, olid nad nõus need mulle täiesti tasuta andma, et rattad satuksid headesse kätesse ning säiliksid veel aastaid. Mõlemad Rigad on sõidukorras, aga tahaksid üldist hooldust. Kui rohkem vaba aega tekib, teostan selle töö.

[Pilt: KlSpSsb.jpg]

Ka vanade seas leidub üks meesterahva ratas. Tegu jalgratas Progressiga, mis on jällegist saadud täiesti tasuta ning vanainimeselt, kelle käes ei leidnud ratas enam kasutust.

[Pilt: c1wtLsM.jpg]

Minu rattakogus leidub ka üks vana käikudega jalgratas. Tegelikult on antud eksemplar minu jaoks täiesti tundmatu, raamilt lugesin välja, et mark peaks olema Adobber, kui nüüd õigesti aru sain. Saadud on ratas tuttavalt, kellel seisis see palju aastaid laudas. Raamilt on ka näha, et lauda keskkond on mõjutanud metalli ning kahjustanud ratast. Raam ise on korras, kuid tagumise velje juures leidub tugevat roostet.

[Pilt: 5DZqqK0.jpg]

Praeguste andmete kohaselt peaks lähisajal kogusse veel rattaid juurde tekkima. Kindlasti tulevad siis ka uued postitused.

Seniks aga ilusat suve jätku ning nautige vanade velodega sõitmist! Smile
Vasta
#2
Täname, kena ülevaade! Jõudu-mööda katsume ka vanade velodaga sõimist nautida
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55633  Cool
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#3
Väga kena kogu ja hästi säilinud rattad,jõudu edaspidiseks.
Vasta
#4
Tere taas ja tänan heade sõnade eest!

Sai nädalavahetusel jälle ratastega tegeletud. Desna tuli seada valmis stiilipeo jaoks ning Aistil tuli vahetada ära tagumine sise- ja välisrehv. Kuna rehvi purunemine juhtus nii äkki, siis oli vaja kiirelt saada uued osad. Õnneks siserehv oli kodus olemas, välimise ostsin ühelt tuttavalt sümboolse hinna eest. Hea meel on selle üle, et saadud rehv on samasugune, nagu ka esimene ning nüüd on vaatepilt palju ilusam, kui mõlemad on samasugused.
Nagu eelpool mainitud sai, käis Desna 80.-ndate stiilipeol, kus sai ka eriauhinna. Hea tunne, kui inimesed peavad veel lugu vanadest velodest.
Sai ka tehtud üks pilt sel tänasel päikeselisel esmaspäeval:

[Pilt: pW7BwTJ.jpg]

Mainin ka ära, et lisaks neile ratastele, on mul elus olnud palju vanu jalgrattaid. Kunagi poisikesena sai nendega väikestviisi taskuraha tehtud, seega on neid eksemplare käest päris palju läbi käinud. Kui huvi, võin teinekord neist ratastest ka pilte lisada, mis nüüdseks on minu jaoks minevik ning leidnud uued omanikud.

Kena päeva jätku ning järgmise korrani!

Sigar
Vasta
#5
Öeldakse ikka, et kui unistada, siis suurelt. Ma olen unistanud juba mitu aastat Minski jalgrattast. Nüüd see unistus ka täitus! Peretuttav rääkis mulle juba mõned aastad tagasi, et tal seisavad keldris kaks jalgratast, mis ei leia enam kasutust ning võtavad ainult ruumi. Kuna vahemaa temaga on suhteliselt pikk, siis alati lükkasin seda sõitu edasi. Nüüd lõpuks võtsin selle teekonna ette, sest tuttav hakkas keldrit vanadest asjadest tühjaks tegema ning viimane võimalus oli neile ratastele järele minna. Kui trepist alla läksin ja keldrisse jõudsin, jäi mulle kohe silma teise jalgratta alt üks vanem velo. Mõtteist käis läbi: Kas Minsk või Ukraina? Võtsin kiirelt ratta välja, et mark selgitada ning minu suureks õnneks ongi tegu Minskiga. Koju jõudes sättisin ratast veidike ning ratas sõidab taas peale 20 aasta keldris seismist. Lisaks sellele rattale, sain ka ühe tavalise nõukogudeaegse naisterahva ratta, marki ei ole tuvastanud veel, sest kleepsud pole säilinud, aga eeldan, et tegu Velaga. Tuttav sai ka oma naabrinaiselt veel lisaks neile ratastele kaks vanemat jalgratast, kuid need jäid ootama järgmist korda ning selle sõidu plaanin ikkagi septembri ja oktoobri jooksul ära teha.

Paar klõpsu ka:

[Pilt: j20n5Bc.jpg]

[Pilt: WKp05cH.jpg]
Vasta
#6
Naistekas on Pensa Jalgrattatehase toodang, ilmselt midagi mudelisarjast 112-5XX, vb näiteks 112-512 ja peaks olema kusagil ajaliselt 1987 ja üles, vb on ka aastaarvu 2 viimast numbrit raaminumbri juures. Otsinguga võid proovida näiteks ПВЗ 112-512, kui huvi on. Üldiselt on see "ülimass-levinud" ZIF ehk hilisema PVZ tehase mudeli B-21 (V-21) nn. edasiarendus.
Minski meesteka mudel on jalgrattaajaloo kohalt oluline sel põhjusel, et sellise tallapressi soetas ka antud postituse tagasihoidlik autor endale vist aastal 1976 või vähemalt millalgi seal kandis ja sõitis sellega otsemat teed Raplast Jämejalga. Tagasitulek kujunes väga vaevaliseks, Lelle kandis olin pikali maas ja palusin kahte kaassõitjat-klassivenda, et nad mu sinna jätaksid ja laseksid rahus surra... nad ei lasknud!
Lenks oli minu rattal teistsugu tegu, ilmselt on vahetatud ja ilmselt on Sinu ratas mõni aasta vanem, kui minu oma. Neil peaks küll aastaarv olema raaminumbri juures.
Unista aga edasi!  Smile
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#7
(29-08-2016, 12:27 PM)kass Kirjutas: Naistekas on Pensa Jalgrattatehase toodang, ilmselt midagi mudelisarjast 112-5XX, vb näiteks 112-512 ja peaks olema kusagil ajaliselt 1987 ja üles, vb on ka aastaarvu 2 viimast numbrit raaminumbri juures. Otsinguga võid proovida näiteks ПВЗ 112-512, kui huvi on. Üldiselt on see "ülimass-levinud" ZIF ehk hilisema PVZ tehase mudeli B-21 (V-21) nn. edasiarendus.
Minski meesteka mudel on jalgrattaajaloo kohalt oluline sel põhjusel, et sellise tallapressi soetas ka antud postituse tagasihoidlik autor endale vist aastal 1976 või vähemalt millalgi seal kandis ja sõitis sellega otsemat teed Raplast Jämejalga. Tagasitulek kujunes väga vaevaliseks, Lelle kandis olin pikali maas ja palusin kahte kaassõitjat-klassivenda, et nad mu sinna jätaksid ja laseksid rahus surra... nad ei lasknud!
Lenks oli minu rattal teistsugu tegu, ilmselt on vahetatud ja ilmselt on Sinu ratas mõni aasta vanem, kui minu oma. Neil peaks küll aastaarv olema raaminumbri juures.
Unista aga edasi!  Smile

Tänan sisuka informatsiooni eest! Smile  Minski kohta veel nii palju, et tegu 1971.-ndal aastal toodetud eksemplargiga. Lenksu kohta ei oska täpselt öelda, kas tegu originaaliga või mitte. Eelmise omaniku jutust aru saades tema sellel otseselt mingeid osi ei vahetanud, seega eeldan, et originaal.
Aga mis Teie oma Minskist sai, on endiselt alles?
Vasta
#8
Meie oma Minsk on alles, roostetab vaikselt Raplas, pole üle tosina aasta temaga keegi sõitnud. Teema Minskil on näiteks tagavelg või kogu ratas vahetatud ja kaldun ikkagi arvama, et ka lenks pole algne, aga ega suurt vahet pole.
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#9
Nädalavahetusel õnnestus mul saada omale Sputnik. Ratas vajab uut ketti, velgi ja rehve. Kui varuosad leian ja rohkem vaba aega tekib, siis hakkan vaikselt selle kallal nokitsema. Big Grin

[Pilt: OqOjNU7.jpg]

[Pilt: DeXzaAS.jpg]

[Pilt: jgFyv4h.jpg]

[Pilt: mfOaSJl.jpg]
Vasta
#10
Tagaratas on velge vaadates olnud happerünnaku sihtmärk...

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#11
(06-09-2016, 18:24 PM)Aspelund Kirjutas: Tagaratas on velge vaadates olnud happerünnaku sihtmärk...

A.

Tõsi ta on. Nimelt seisis ratas laudas ning kõik virtsavesi jooksis velje peale. Võikski öelda, et antud kraam on happeline, siis alumiinum sellist asja ei kannata.
Vasta
#12
Tere neljapäeva!
Tundub, et jalgrataste voolamine minu rattakuuri ei lõppe ega lõppe. Õnnestus saada juurde veel üks kokukas Desna. 

[Pilt: JlPqsaQ.jpg]

[Pilt: ylaipAN.jpg]
Vasta
#13
Tervitus ja kena kevadet!

Pole nüüd tükkaega midagi postitanud, sest talvel ei tegelenud väga ratastega. Vahepeal tekkis siin arupärimine, et miks ma oma Seidel&Naumann'i müüki panin ning mis siis selle ratta juures ei sobinud mulle. Asi ei olnud selles, et mulle see ratas ei oleks meeldinud, vaid tahtsin, et keegi sellest rattast elulooma teeks, kuna omal aega napib. Otseselt ma Naumanni maha ei müünudki, vaid vahetasin ühe kollektsionääriga Riga meesteratta vastu, mille sain äsja sõitma. Antud tehingu üle olime mõlemad õnnelikud, sest Tema sai selle ajastu ratta, mida otsis ja mina oma kogusse juurde ühe vanema meesteratta, mida ma põhiliselt kogungi.

Aga üks pilt ka siis Rigast:

[Pilt: JSuuqun.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne