Millist tänapäevast autot tasub tulevikus osta?
#1

(28-08-2016, 23:03 PM)viplala Kirjutas:  No money no funny. Tahad tulevikus teise ringi autot omada, osta täna see ära.
Küsimus ajendatud tänapäevaste autode komplekssusest tulenevast pidevast remondivajadusest, kui sõlmede eluiga ületab x kilomeetrit või töötundi. See, et uued autod on kallid ja keerulised remontida on olnud juba väga vana jutt. Tulenevalt enda vanusest mäletan aegu alates üheksakümmnendate algusest, kus räägiti, et sissepritsega välismaa autot tasub karta kui tuld ja tuleb selle asemel osta kindlasti karburaatoriga isend. Kui palju te mäletate jamasid seoses sissepritsega? Ma tean tutvusringkonnast ühte problemi selle aja peale. Üheksakümmnendate teises pooles räägiti sama juttu edasi, pluss see, et uued mootorid enam ei kesta. Hetke tagasivaatavad kogemused on pigem sedapidi, et enamuses roostetas kere ümbert ära, enne kui mootor lõppes. Tänaseks siiis  pikenenud hooldusvälbad ja muud kahtlustäratavad tegurid, mis kipuvad rahvast nina krimpsutama panema. Ka enda peres olemas näide kontrollitud ajalooga 2007 VW Golfi näol, mis peale 100k neelab  rahuliku sõidustiiliga naisterahva käes iga aasta sellist raha, et tekib lihtsalt küsimus - mis mõttes? Naabrimehel Suzuki Grand Vitara mis viie aasta vanuse ja 100k läbinuna (ka garantii läbi) vajab õlitaseme kontrolli ja õli juurde lisamist. 
Samas tooks ära ka väite ühest teisest foorumist:

"Suvaline Passatipann 1,9 TDI tiksub ja tiksub ja nii juba 1,3 Mkm: LINK
Erksamad faktid, automaatkastiga oli algul probleeme, kuid kolmas kast on kestunud miljoni.
Esimene jooks sillajuppe kestis üle miljoni. All on originaalsumps. 

Viisakamate autode mootorid sõidavad 200 kkm nii, et silindris pole normaalsete riistadega mõõdetavaid ega silmaga nähtavaid kulumisjälgi. Muidugi igasugust sitta toodetakse samuti lademeis. Igaühele oma ja valik on vaba, nagu öeldakse."


Küsimus peale kõike seda - kui oleksite üliõpilane, boheem, väga noor pereisa või lihtsalt keegi, kel hetkel elus just kõige paremini ei lähe, siis millise tänapäevase masina ostaksite tulevikus ca. 500 eest ja teaksite, et see peab ilma olulise kuluta vähemalt 30000 km vastu?

Miks 30k? Tutvusringkonna kogemus ütleb, et täna on veel selliseid masinaid, mis praktiliselt kalla-ja-talla selle maa või ka rohkem sõidavad sellise soetusmaksumuse juures.
Vasta
#2

see pole saladus ja korduvalt ka siit foorumist läbi käinud, et autod ehitatakse kindla elueaga. Esimesena hakkas seda rida ajama minuteada toyota (5S, 6sigma ja mis kõik sealt firmast tulnud on), kus üritati kere ja mootor ehitada selliselt, et kõik laguneks korraga umbes 10 aasta pärast ära. Sedasi tuleb kunde uut autot ostma ning ka tugevusvaru materjali näol on vähem vaja, ehk masin kergem ja väiksema kütusekuluga jne.

Tulevikus tasub osta ikka 70ndate kuni 90ndate autosid, mis veel kestsid. uued masinad sõidetakse liisingu lõpus kaalule ja uus masin asemele salongist.
Vasta
#3

(29-08-2016, 08:56 AM)taavi Kirjutas:  see pole saladus ja korduvalt ka siit foorumist läbi käinud, et autod ehitatakse kindla elueaga. Esimesena hakkas seda rida ajama minuteada toyota (5S, 6sigma ja mis kõik sealt firmast tulnud on), kus üritati kere ja mootor ehitada selliselt, et kõik laguneks korraga umbes 10 aasta pärast ära. Sedasi tuleb kunde uut autot ostma ning ka tugevusvaru materjali näol on vähem vaja, ehk masin kergem ja väiksema kütusekuluga jne.

Tulevikus tasub osta ikka 70ndate kuni 90ndate autosid, mis veel kestsid. uued masinad sõidetakse liisingu lõpus kaalule ja uus masin asemele salongist.

Alles oli autoleheski napp artikkel, kus väideti, et sõiduautode projekteeritud eluiga on ca 200 000 km.
Vasta
#4

(28-08-2016, 23:35 PM)Alts Kirjutas:  Küsimus peale kõike seda - kui oleksite üliõpilane, boheem, väga noor pereisa või lihtsalt keegi, kel hetkel elus just kõige paremini ei lähe, siis millise tänapäevase masina ostaksite tulevikus ca. 500 eest ja teaksite, et see peab ilma olulise kuluta vähemalt 30000 km vastu?

Miks 30k? Tutvusringkonna kogemus ütleb, et täna on veel selliseid masinaid, mis praktiliselt kalla-ja-talla selle maa või ka rohkem sõidavad sellise soetusmaksumuse juures.

500€ maksavad täna 25 kuni 13a vanad autod. 
Mis kõik võivad, heal juhul, 30 000km ilma suure kuluta läbi sõita.
Miks sa arvad, et tulevikus teisiti on?

Kui mõni täna müüdav auto end puhtjuhuslikult (vanema inimese käes, kes talvel ei sõida või vedeleb pool eluaega kuskil teeninduse taga mingit juppi oodates jne) sellisesse vanusesse kuidagimoodi vedanud on, võib neist samuti igaüks see 30tkm maha "jopata".

Igasugune täpne margiennustus oleks ju suht....segane mõte. 

A`lla täna poes olevad BMW520i sedaan sõidab selle maa kindlasti maha, aga BMW518d Touringul tõenäoliselt tuleks peale ostmist vahetada hooratas ja tagaluugi tõstesüsteem.

Või siis, et Kia Ceed SW kestab kindlasti, aga Optima 1,7CRDi, vat sel tuleks vahetada turbo ja esikettad-klotsid-vasak esisupport.
Rohkem selline Nastjade värk ju.

Eks täna on kõik autod viiruseid paksult täis projekteeritud, aga tegu on ikkagi masinatega ning see krdi hooratas BMW-l vblla ei hakkagi kolisema, kuigi on selleks mõeldud ning Kia esitulede aju, mis peab lülitusi lugema ja siis saba andma, sel läeb lugemine sassi ja, raip,  ei lülita end errorisse ka.... Toungue
Või VW Touaregil polegi seda hirmkallist klappidega sisselaset vaja vahetada, kuigi saksas fritsu näpp on juba errori esilekutsumise vajutamisest valus....(sest auto mingi antennivõim on kat luugi äravoolu ummistuse kaudu vett täis jooksnud ja wolfsburgi oma nö. käsuliinist ära kaotanud)

Kõike võib ju olla...

Ja eks tulevikus on sama nagu täna, et insener üritab seadet tehase kontrolli alla jätta ja tuhanded muud geeniused tegelevad jailbrake`de väljamõtlemisega.

Siit hoopis põnevam küsimus: kumb tuli kiiremini, kas iPhonele jailbrake või sõidutraktoritele EGR-i ja/või DPF-i väljaprogemine?


..
Vasta
#5

30tkm sõidavad need 500€ masinad kalla-ja-talla moodi heal juhul siis, kui kohe sõitu minna ja mitte seisma jäädagi. Kui see 30k mitme aasta peale jagada läbi meie toredate talvede, siis hakkab tulema...

Aga see jutt ei pea väga paika, et tänapäevased autod ei kesta üldse kaua. Võtke a24 lahti ja vaadake, palju on ≥400k sõitnud uusi ja suhteliselt uusi masinaid

Ja selle pärast, mis juhtub 10 aasta pärast ei maksa muretseda, siis võibolla lubatakse ainult elektrikäruga sõita, või on kütus nii kallis et ei tahagi sõita Smile
Vasta
#6

(30-08-2016, 08:50 AM)TeeTL Kirjutas:  Aga see jutt ei pea väga paika, et tänapäevased autod ei kesta üldse kaua. Võtke a24 lahti ja vaadake, palju on ≥400k sõitnud uusi ja suhteliselt uusi masinaid

Ega neid seal niiväga ei olegi. Ilmselt peamiselt eestist müüdud masinad, mida oleks suht lollakas kerida.
Aga põhjus ju lihtne: eestlane põhimõtteliselt ei osta autot, millel on üle 400saja tuhhi kella peal.
Küsi ükskõik, milliselt automüüjalt.

Seepärast ka 90%-il sellise läbisõiduga uuematel autodel on hooldusraamat "kadunud".
Ja need, kel läbisõit kuskilt andmebaasist kontrollitav on (müüjad ise teevad seda massiliselt), neil keritakse kuni raamatu või andmebaasi viimase näiduni ja jäetakse tuhat-paar peale.
Noh, et ikka natukenegi saaks vähemaks.

Aga jah, eks nad ikka sõidavad küll. Mingil hetkel muidugi läheb pidamine suhtes auto turuhinnaga nii kalliks, et enam ei tasu ära, aga see selleks.
Adapteeritakse ka ühekordseid mootoriajusid ja eemaldatakse deepeeeffe.
Vasta
#7

Kaasaegsed seadmed tehakse kindla elueaga, on selleks nuti seade, tööriist, sõiduk või mis iganes.Oleme tarbimis ühiskonnas kui asi ei lagune ei muretseta ka uut ja pole tarbimist.
 
Täna ehitatavad autod arvestatakse 200 000km läbisõidule, kuna keskmine eurooplane sõidab aastas 20 000km siis 10a peaks olema sõiduki resurss  täielikult ammendunud, kõik sõlmed ja seadised tehakse sellise arvestusega. Ja kui seade on täielikult amortiseerunud tuleb ta välja vahetada. See on kaasaegne mõttelaad.
Iga aastaga jõuavad tehnoloogiad ja inseneeri tööd selle resursi võimalikult täpseks ajamiseks.
 
Nutiseadmed peavad vastu kuskil 2a ,kuigi füüsiliselt võivad toimida kauem aga programmi on sisse kirjutatud tekitatavad probleemid, mis ei lase seadet edasi kasutada.Seda annab teha iga vähegi elektroonilise seadmega.
 
 
Tänasest autost uunikumi saada pole just väga suur lootus.
 
Mulle tundub et hetkel tasub endale soetada elektriauto Tesla millest võib saada kunagi tõsine uuniku (kui muidugi arvutiga midagi tuksi ei keerata).
Tesla on sõltumatu tootja ja praegu püüab teha kõik et tema tooted oleksid tasemel (või isegi paremad) Praegu kardame neid akude eluiga aga tulevikus on nende eluiga kordades pikem.
Viimane on muidugi minu nägemus.
Vasta
#8

genn kirjutas
Tänasest autost uunikumi saada pole just väga suur lootus.
 
Mulle tundub et hetkel tasub endale soetada elektriauto Tesla millest võib saada kunagi tõsine uuniku (kui muidugi arvutiga midagi tuksi ei keerata).

Suht vastukäiv jutt.Aga et Teslast saaks kunagi uunikum Rolleyes .Ehk mõne põlvkonna pärast,kui autot veab multikategelane Aatomik.
Vasta
#9

See elektriauto jutt võib ju tõesti nii ollagi. Et kunagi sõidame me kõik sellistega.

Siiani on asi ju ainult ühe pisiasja taga - akut pole veel keegi leiutanud. 
Sellist, mille saaks hetkega täis laadida ja 1000km sõita. Ja nii 1000 korda järjest. Sellest täitsa piisaks.

Kui ühel hetkel käib pauk ja keegi sellisega välja tuleb, ongi korras.
Ega need rätipead ei jõua ka kogu maakera tarkpäid kinni maksta, et keegi midagi EI leiutaks ja kõik ikka nende naftat edasi ostaksid.
Vasta
#10

Küss oli ju, et millist tänapäevast, mitte päris uut!

Kõik see lagunemine jne on õige aga autodest rääkides, siis usun, et: Mitsu EVO X on üks selline; siis kindlasti eelmise konkurent Subarult; raudselt viimase tootmislõpu kõik SAABid aga igal juhul x elik neliveod!; Alfad, eelkõige Brera aga ka teised; JNE. Kindlasti ka nii mõnedki sportliku otsa bemmid-mersud-audid, kõik kallid isendid kasutatutena praegugi. 
Aga milline kaasaegne ODAVauto võiks kunagi "ihaldusväärne uunikum" olla? Vaat see on juba miljoni dollari küsimus Big Grin
Vasta
#11

Olen külastanud niimõndagi F 1 ja ralli mm.etappi,no ei kujuta ette,et seal peaksid aparaadid mööda lendama ainult kummisahina saatel.Autotööstuses on sumpside teema ju omaette teadus,et asi kõlaks Beethoveni moodi.Friike jätkub igale alale,minu mõte ehk vanamoodne. Rolleyes
Vasta
#12

(02-09-2016, 17:47 PM)stihl Kirjutas:  See elektriauto jutt võib ju tõesti nii ollagi. Et kunagi sõidame me kõik sellistega.

Siiani on asi ju ainult ühe pisiasja taga - akut pole veel keegi leiutanud. 
Sellist, mille saaks hetkega täis laadida ja 1000km sõita. Ja nii 1000 korda järjest. Sellest täitsa piisaks.

Kui ühel hetkel käib pauk ja keegi sellisega välja tuleb, ongi korras.
Ega need rätipead ei jõua ka kogu maakera tarkpäid kinni maksta, et keegi midagi EI leiutaks ja kõik ikka nende naftat edasi ostaksid.
LiPo akud ju ammugi kasutusel.Auto vajadusi arvestades sõidad siis ikka nagu pommi otsas Sad
Vasta
#13

(02-09-2016, 17:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  raudselt viimase tootmislõpu kõik SAABid aga igal juhul x elik neliveod!
me kaldume küll küsimusepüstatusest kõrvale, aga tõttan Saabiviitele takka kiitma: kui naine mul taas usaldatavamat/uuemat igapäevasõidukit osta käsib, on see eeldatavalt 9-5 NG. Nelikveolise Aerona ehk 5a vana ja maksab ca 20k. Nõuab ilmselt ülalpidamisel päris kopsakaid summasid, aga omab eeldatavalt mõnede aastate tarbimise järel soetamisega sama või kõrgemat väärtust.
(muide ma ei ole 9-5 NGs sõitnudki :p Samas pole ka sama ajastu konkureerivates (premium klassi suund, suur ja mugav, ca 200kW ja nelikvedu) platvormides kulgenud, niiet võrrelda ei oskaks seda millegagi niiehknaa...)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

(02-09-2016, 18:48 PM)linnuke Kirjutas:  Olen külastanud niimõndagi F 1 ja ralli mm.etappi,no ei kujuta ette,et seal peaksid aparaadid mööda lendama ainult kummisahina saatel.Autotööstuses on sumpside teema ju omaette teadus,et asi kõlaks Beethoveni moodi.Friike jätkub igale alale,minu mõte ehk vanamoodne. Rolleyes



http://fiaformulae.com
Vasta
#15

(02-09-2016, 17:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aga milline kaasaegne ODAVauto võiks kunagi "ihaldusväärne uunikum" olla? Vaat see on juba miljoni dollari küsimus Big Grin


On jah.
Ja vastata on üliraske. Fiat 500? DS? Ja ainult juhul, kui nad lõpetavad nende mõlema tegemise ja kõik peale ühe ära roostetavad.... Toungue 

Aga üldiselt on vist ikka nii, et odavast ei saagi kunagi ihaldusväärset...
Zaz 965 - ? Oli odav küll ja neid on isegi musta numbriga, aga kas ta nüüd ihaldusväärne on, ma kahtlen.
Mini, samuti omaaegne economy car. Taastatakse neid ka, aga kas nad ka kallid on; vist mitte.
Fiat 124 cabrio - sama teema.

Ajaloost pole midagi tarka välja kaevata.

Vblla ainult Ford suutis midagi ära teha - `69 Mustang näiteks vist oli ka sel ajal igale kättesaadav. Kas ka V8 ja pidurivõimuga, seda ma ei tea.
Ja täna maksab heas seisus huumajoo.... Toungue Aga economy car oli ta ikka - isegi armatuuri alla pold värvi raisatud ja oli originaalis sealt haljas. ise olen näinud...Smile
Aga too Ford oli juba kohe sünnihetkel populaarne. Praegu nagu pole selist....ja Honda Civic ja Mazda 6 on ammu põllurallikad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne