Mootorratta mootori sissetöötamine.
#1
Õhtust!

Külastasin oma naaberkülas elavat sõpra kes parasjagu ühele mootorile sissetöötamist korraldas.  Igaljuhul tark mõte. Plaan oli sellist asja teha ka oma võrrimootoritega,sest peale mõningast remonti on mootor lahja. Põhjused on kõigile teada. Kaua sa ikka jõuad selle lahja võrriga ringi joosta..... Smile 
Hoiab ka hulga kütust kokku. Külma lihvi tasub ikka igal juhul teha,sest asi saab parem. Ei midagi uut,lihtsalt meeldetuletuseks ja mälu värskendamiseks. 

https://www.youtube.com/watch?v=Nq_-HhQPAmo




Kellel veel mõtteid siis laske sõbrad aga tulla! Ma lihtsalt tegin algust. Kõike  ära ka ei rääkinud,muidu teistele ei jäägi midagi.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#2
Linnalegendi tase:
Autosid veeti järgi käik sees ilma käivitamata.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#3
Sissetöötamiseks panin lada kõigepealt käima tühikäigul nii umes tunniks ja siis läksin sõitma kord kiirendades kord mootoriga pidurdades jne.
Siiani näitavad survekellad ühtlaselt 12,2-12,4 kellas survet Big Grin
Sama plaanin ka mootorattaga teha kui vänt tasakaalus ja uued kolvid rõngad ja silindrid ja loodan surveks saada 9,0+ atti.
Mäletan, kuidas onu sõitis kaugel veneajal moskvasse kardi võistlustele ja kuna mootorid olid alles valminud siis selle 1000+km peale tehti ka sissesõit.
Kuna oli ensv koondise esindaja siis saatis miilits kuni moskvani ja mehed ei olnud kdadad tollel ajal karte sissesõitmast otse maanteel siniste vilkurite saatel, kuigi miilitsa autod jäid kugele maha Big Grin  Aga mäletan onu õppetus sõnu, et sisse tuleb sõita kord kiirendades ja siis jälle mootoriga pidurdades ja siiani mõtlen miks aga samas ta oli ju kolmekordne nõugudeliidu meister.
Olin ka kord umbes 84 aastal kaasas ja siis volge ei suutnud kardil kannul püsida maanteel ja suurelt venemaalt tuli taaskord suurvõit ENSV vabariiki kui oli katsetatud pöördsiibiri lahentust Big Grin
Kuulan huviga kuidas tänapäeval mootorit sisse töötatakse !
Vasta
#4
Tegin kunagi ühele mopi mootorile remonti. Kuna tahtsin saada eriti head ja sissesõiduks väga viitsimist polnud, siis sättisin mootori stendi. Tegemist oli genekate/starterite katsetusstendiga. Sättisin ta sinna vahele ja hakkasin tasakesi pöördeid tõstma (oli sujuv reguleerimise võimalus). Küünlaaugust tilgutasin ikke õli ka sisse. Nii ta mul seal vuristas mõned päevad. 
Ei saand mina aru, et ta nüüd oluliselt parem oleks olnud. Mõte ikke ...

Küll see kartidega Moskvasse sõit väheke legend ka on. Kujutage omale ette CCCP teid ja kardi kõrgust...

Tahtsime ka kunagi karti teepeal sisse sõita. Salmele (17km) jõudes oli juba üks mootor kokku lastud. Edaspidi kiirendasime/aeglustasime kardirajal natuke ja siis läks juba sõiduks. Nagunii vahetatakse kardil kolbe tihedamini, kui kohvipause tehakse.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#5
(02-09-2016, 23:21 PM)Marko Kirjutas: Linnalegendi tase:
Autosid veeti järgi käik sees ilma käivitamata.

Täiesti reaalne värk. Tegin ühele gaz 53 mootori remonti (uued kolvid,rõngad, hülsid, sõrmed, saaled, klapid, kaaned, jms.) ja kokku pannes käis ikka väga raskelt ringi. Ei tahtnud mitte tuld sisse teha esimese raksuga. Panin siis jäigaga Sisule järgi ja lohistasin teda mõõda küla 4. käiguga. Muidugi õli oli sees ja küünlad maas. Siis kui juba vändaga jaksas ringi ajada sai tuli alla tehtud ja töötas umbes tund enne kui sõitma sai mindud. Esimene õlivahetus oli kohe peale seda kui esimene sõit tehtud oli.
Vasta
#6
Jossi kapitaalis aeti isegi käigukaste koos tagasillaga ringi elektrimootoriga. Õli asemel nafta sees. Sääreväristajatel ja mõnedel mootorratastel olid zelkad sissesõidu ajaks pandud, et liiga palju kätte ei saaks.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#7
Sissesõidul vaheldumisi kiirendamisel ja mootoriga pidurdamisel mingi iva vist tõesti on, olen selle kohta midagi lugenud, aga ei hakka "valetama" kuna pole võibolla päris õigesti meeles põhjendus.
Vasta
#8
Siiamaani lasknud uutel mootoritel vaid kohapeal tühikäigul tuksuda. Mõneks korraks seisma jätnud (jahutamiseks) ja seejärel uuesti käivitanud. Nagu ka uue mootorsaega, ennem lased tükkidel ikka üksteisega rahulikult harjuda ja seejärel alles hakkad peomeeleolu sisse puhuma Big Grin
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta
#9
Osteti poest 5 uut 357XP-d. Targad "teadlased" soovitasid uuel omanikul kindlasti esimene paagitäis lasta tühikäigul tiksuda. Viiest masinast said 5 uued kolvid/silindrid. Eks ilm oli ka soe ja üle nad seal tiksudes kuumenesid.

Mootorsael olid mingid ajad, mida enam ei mäleta. Kohe võis tööle hakata ja ikka põhjagaasiga. Oli vist nii, et esialgu ei tohtinud teha pikemat lõiget kui 10sek(või oli 5) ja iga 15min töö järelt tuli lasta masinal mõndaega jahtuda. Muide kui kett terav, siis 10sekki on väga pikk aeg.


Kaasaegse mootorratta mootorile on antud soovitus kaasa juhendis sammuti mootori pööretega pidevalt mängida ja on antud soovituslikud maksimum pöörded ühtlasel sõidul. Aegajalt kiirendades ei ole keelatud kasutada kõrgemaid pöördeid, ka piirajat, aga neid ei tohi hoida. Ühtlase sõidu max pöörded suurenesid koos läbisõiduga.
Kõige nirum periood oli esimene 1000km. Peale seda tuleb vahetada tehasest kaasa pandud õli tavapärase soovitatud õli vastu.
Kogu sissesõidu maa oli sõltuvalt masinast kusagil 8000km juures.


Mingi tsirkus mida pealt olen näinud uue rattaga oli sedasi, et alustati soendamisega. Siis sõideti kõik käigud kuni 6000 pööret. Edasi kuni 8000, siis 10 000 ja siis piirajasse. Kõik käigud piirajasse sõideti veel peale seda kolm korda. Vahetati õli ja mingi rinkat sõitma. Väidetavalt oli sees olnud mingi ime sissetöötamise õli. Mootor kannatas rinkat peale seda küll ja veel. Asi toimus siis dynopingis.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#10
Pole enam  kokkupuuteid olnud aga mõned aastad tagasi ostsin meeltesegaduses põhjast uue Husku 395XP. Peale esimest 10töötundi taheti saagi hooldusesse tagasi korraks kus siis timmiti pillile alles õiged pöörded peale. Peab ütlema et päris tuntav vahe oli. 

Russidel vist nõutakse siiani sissetöötamist uue mootori puhul?
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11
Mu pisi Echo trimmeril soovitati kõigepealt teha segu 1:40le ja lasta veerand tundi käia niisama!!! Seejärel võis tööle asuda kergema trimmerdamisega. Peale paagi täit siristamist tuli lasta jahtuda. Üks päev kui hoolduse kord oli, vaadati mingil põhjusel kolbi ka. Öeldi et kuramuse hästi vastu pidanud on. Omal tuli selline nägu ette  Smile . Asoo ja peale 3 paagi täit läksin bensu segule 1:50. Aga kuna mul nüüd on ka hiina võsakas siis läheb ikka kangem segu isegi 1:25le. Olen ise lahti saagi võtnud millega kohe kukuti rassima ja tulemuseks kokkujooks.
Vaikselt nokitseda ja mõelda
Vasta
#12
(03-09-2016, 17:54 PM)veix__ Kirjutas: Sissesõidul vaheldumisi kiirendamisel ja mootoriga pidurdamisel mingi iva vist tõesti on, olen selle kohta midagi lugenud, aga ei hakka "valetama" kuna pole võibolla päris õigesti meeles põhjendus.
See iva on kahettaktilistel õhkjahutusega mootoritel. 2t mootoril annab osa jahutusest küttesegu, mis kiirendamisel eriti rikas on ja sellega kolbi jahutab. 
Neljataktistel ei anna gaasiga mängimine nii suurt efekti kuna kolbi jahutatakse peale küttesegu ka õliga. Tänapäevastel nikasiiliga silindritel ja vabriku kolbidel on istud juba vabrikus suht täpselt paigas ja mingid erilist sissesõitu ei vaja. Sissesõidu lõbu jääb rohkem sinna malmsilindri/hülsi maailma. Sealgi sõltub palju sellest, milleks mootori teed ja millise istuga kolvid sisse paned.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#13
(03-09-2016, 00:47 AM)fanatt Kirjutas:
(02-09-2016, 23:21 PM)Marko Kirjutas: Linnalegendi tase:
Autosid veeti järgi käik sees ilma käivitamata.

Täiesti reaalne värk. Tegin ühele gaz 53 mootori remonti (uued kolvid,rõngad, hülsid, sõrmed, saaled, klapid, kaaned, jms.) ja kokku pannes käis ikka väga raskelt ringi. Ei tahtnud mitte tuld sisse teha esimese raksuga. Panin siis jäigaga Sisule järgi ja lohistasin teda mõõda küla 4. käiguga. Muidugi õli oli sees ja küünlad maas. Siis kui juba vändaga jaksas ringi ajada sai tuli alla tehtud ja töötas umbes tund enne kui sõitma sai mindud. Esimene õlivahetus oli kohe peale seda kui esimene sõit tehtud oli.
Mulle noorele mehele tehti omal ajal mosse 408 kapitaal, mootor sai nii tuga, et ringi ei õnnestunud ajada, ei starterist ei vändast. Siis motorist pani oma masinale hääled sisse ja mina mosse rooli ning hakkas ümber kvartali ringe tegema, aeg-ajalt siis lasin siduripedaali lahti ja proovisin meelitada jõnksudega mootorit ringi käima. Aega läks aga ringi hakkas käima ja lõpuks sai isegi tule kolvile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne