Volvo veokid F/FL-d ja nende hingeelu, elektrist raamitaladeni
#41

Kabiin tuli kenasti koormarihma abil alla ja kõik hakkas tööle nagu vaja. Nüüd aga lendas roolivõimu voolik mille ma ka ära vahetasin. Häda on aga selles, et õhk ei tule enam süsteemist välja. Kas Volvol on mingid x nipid õhu kätte saamiseks sealt?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#42

(17-05-2017, 00:58 AM)viplala Kirjutas:  Kabiin tuli kenasti koormarihma abil alla ja kõik hakkas tööle nagu vaja. Nüüd aga lendas roolivõimu voolik mille ma ka ära vahetasin. Häda on aga selles, et õhk ei tule enam süsteemist välja. Kas Volvol on mingid x nipid õhu kätte saamiseks sealt?

Esisild maast lahti, roolivõimu potti pool normi või vähem sisse (muidu viskab õhumulliga välja) ja rool äärest äärde paar korda. Vahepeal jälgid normi ja peaks tulema?


Vasta
#43

Vahepeal polegi nagu midagi toimunud. Kalla, talla, tõsta ja langeta.
Nagu Lp.ksf. M.Luik mainis, oli algseis päris ehe raibert, aga nüüd kannatab juba isegi kodust kaugemal käia.
Kraana sai enne hooaja algust uue õli, "tavotti" on laiali määritud kastitäis, kilomeetreid pole suurt miskit, aga töötunde on ikka päevades. Sisse pole kopikatki toonud, ainult kulud Wink
Viimasena sai ebayst uus kabiinitõste pump tellitud, kokku 70+€, sama raha eest lammutusest ei saa, uus poest maksis vene keelsetes väljendites.
Järgmine suurem auk eelarvesse tuleb veosilla rehvidega. Kui kellelgi on soovitusi 295/80R22,5 jooksule, siis...

Kui muus osas tõste ja kinnitusvahenditega on lihtne, tropid, seeklid ja lindid poolmuidu saada, siis erilisemateks juhtudeks on erilisemaid asju vaja.
Viimasel ajal palju jämedaid notte ette juhtunud, vead troppe ümber ja kirud, kui ei mahu, siis jälle otsad paku all kinni.
Kaubandus sellist suitsiidset ja E tähistuseta asja ei paku. Projekti ja koostejoonist pole isegi ajalehenurgal ja tugevusarvutused on tehtud kõhutunde järele. Esimeste tõstekatsete järel sai pisut konstruktsiooni täiendatud liigenditesse lisatud puksidega, lisaks liigendite vahele kapronseibid lisatud, et mahedamalt liiguks ja peab ütlema, et ... toimib nagu mõeldud...
[Pilt: 1]

(Keevituse kohta pole kriitika teretulnud.... Sad  Materjalid oma vanaraua hunnikust.
[Pilt: 1]
Katsetamiseks sai kõige jämmem nott kinni haaratud, ca 80cm diam. (800kg?)pidas kenasti ja mida hullemini väntsutada, seda kõvemini kinni jäi.
[Pilt: 1]

Kogu koormust sai katseks ca 2tn sikutatud, kraanal sai jaks otsa, haarats järgi ei andnud...
Vasta
#44

Sai omalegi üks 88. aasta FL7 koju toodud. Masin on ilmselgelt paremaid päevi näinud ja tahab kõvasti nokitsemist. Kraana käpa silinder sai juba küljest võetud kuna jooksis lahinal õli. Kiiremas korras vajab tegemist veel käigukang - tuleb pesast väja. Ning roolivõim - ei tea kas õli vähe või õhk vahel, vahepeal töötab, vahepeal mitte. Esimese hooga igatahes kabiin üles tõusma ei hakanud kuna lukud kinni. Siit teemast alles nägin et esimese sirmi all lukustus lüliti. Eks pean lahtise sirmiga uuesti proovima. Kui mehaaniline pool tundub täitsa enamvähem - raam, mootor, sillas jms, siis nt elekter on väga käest lastud. Tahomeeter on vist ainuke asi, mis armatuuris toimib ilma tõrgeteta. Ka kabiin tahaks siit-sealt tegemist. Jätan igatahes jälje siis teemasse maha, kuna endal varasemalt vähe kokkupuudet selliste masinatega ning siin paistab olevat mitmeid, kes asjaga päris hästi kursis.  Cool


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#45

(15-12-2017, 13:05 PM)olli Kirjutas:  ...
Esimese hooga igatahes kabiin üles tõusma ei hakanud kuna lukud kinni. Siit teemast alles nägin et esimese sirmi all lukustus lüliti. Eks pean lahtise sirmiga uuesti proovima. Kui mehaaniline pool tundub täitsa enamvähem - raam, mootor, sillas jms, siis nt elekter on väga käest lastud.
...
Kinnise sirmiga kabiini tõstes kuuled väga kallist raginat Wink, kui see õnnestuks. Peale pikemat kabiini mittetõstmist  (no pole põhjust olnud) hakkavad lukud kinni jääma. Leidsin hea Mobili aerosoolmäärde (tõstuki teleskoobile) mida uputasin luku mehhaanika vahele, eks aasta pärast näha, kas liiguvad.
"Raam, 88a Volvo ja korras" need sõnad reeglina ei sobitu ühte lausesse, kui just tõesti pole kuivas garaažis seisnud auto. Vaata tagasilla juures raami siseküljed üle, eriti abi/vaheraamiga kokkupuutuv osa...
Elektri kalad on enamjaolt kabiini minevas pundis, sellel kohal, mis läbi paindub. Vahetasin mitu kaablit uued, paralleelselt jooksma, et asjad toimima saaks.
Vasta
#46

Et siis võiks hakata juba Estonian FL7 fan Club'i peale mõtlema...  Big Grin

Te ikka eriti agarad, ma pole viitsind isegi süveneda miks näidikud ei tööta... siin peamine et mootor käima läheb ja selles pole veel pidanud kunagi pettuma. Raamid on neil tavaliselt keskmisest paremad. Näiteks sama ajastu Sisu raamid on küll paksemast metallist aga rohkem roostes. Või tundub vähemalt nii nende masinate põhjal mis minu käest läbi käinud on.  Retarder võib ajajooksul kinni jääda ja käigukasti küljes olev hoovastik ära pudeneda aga suuremaid tüüpvigu peale elektriprobleemide nagu vist polegi. Selle eest on neid sähko probleeme ikka kuhjaga... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#47

(16-12-2017, 01:47 AM)mlsluik Kirjutas:  Et siis võiks hakata juba Estonian FL7 fan Club'i peale mõtlema...  Big Grin
...

Sinu paneme presidendiks Big Grin 

Algusest saati on aeg-ajalt olnud jama kinni külmuva õhuga. Kuivati sai moodsa padruniga tüki vastu vahetatud, mis nii niiskuse, kui õli pidavat välja korjama. Aga ikka aeg-ajalt kinni.
Kõigepealt külmus ära jaotusklapp, mis 4 kontuuri vahel survet jagab, see sai vahetatud  kap.remonditud ja reguleeritud tüki vastu. Sai parem, käis ja ei käinud ka. Esimene külm, peale sula tõmbas õhu kuskilt kinni ja kui siis lahti sulatada, siis järgmise sula-külma vahetuseni ok. Seekord sai siiber. Meenutasin, et kuskil süsteemi alguses peaks olema tagasilöögiklapp, reeglina enne esimest paaki. Kiskusin selle küljest ja...
   
Tõenäoliselt olin esimene, kes selle 30a jooksul lahti võttis. Ime et sealt üldse barid ja atid läbi mahtusid.
Pisut paneb kiruma oma laiskus, et varem ei viitsinud asja uurida.
Hea oli näha, et süsteem, mis reeglina musta õli täis, oli päris puhas, mõned kondensaadi tilgad vaid.
Vasta
#48

Küttekeha on  küljes ja töötab ka?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#49

(16-12-2017, 22:52 PM)Laurts Kirjutas:  Küttekeha on  küljes ja töötab ka?

Kui õhukuivatit mõtled, siis juhe sinna sisse läheb, voolu saab ja oletan, et töötab ka. On siin külmaga käinud ja paagis praktiliselt kondentsi ei ole. Erinevalt originaalist ei väljuta jääke pahvakutena, vaid lihtsalt tilgutab vms, ei näe, ei kuule ja loiku maa ei jää. Originaaliga oli pidevalt tolmu või poripilv üleval, kui "tatistama" hakkas. Tegu on Scania IV seeria masina pealt kuivatiga, kompaktne ja olla lollikindel.
Vasta
#50

Kusjuures pärast eelmise postituse tegemist selgus tõsiasi et mu FL7, mille ma täiesti pahaaimamatult börsist ostsin, on kaasfoorumlase Viplala endine masin, millest ka siin teemas juba juttu olnud ja müüjaks lugupeetud Viplala isiklikult. Tagantjärele tundub päris loogiline, et mu masinat täpselt samad hädad vaevavad nagu temal.  Big Grin
Igatahes, selle eest võib vaid nutikaid Volvo insenere tänada, et nad esimese sirmi alla, minusuguse lolli vastu, kabiini tõste kaitseklapi taipasid paigaldada. Nii kui sirm üles sai, hakkas ka kabiin tõusma. Küll aga alla tagasi ei taha tulla. Siin eelnevalt oli ka kellegi hea soovitus temaga armatseda seni kuni liikuma hakkab.. no ei õnnestunud ikka. Sai koormarihmaga alla tõmmatud ja ära õhtale. Järgmine kord peab uuesti proovima. Oli veel soovitus see kruvi seal horisontaali sättida.. see läks täna meelest proovida.
Ärge raami osas hirmutage, las mulle jääda mingigi rõõm uuest autost. Big Grin Elektrikalasid peab vaikselt uurima hakkama. Vähemalt strateegilised näitajad nagu temperatuuri ja õlirõhu võiks tööle saada.
Käigukangi tegin täna korda. Palju parem kohe kui enam kang terves tükis välja ei tule pesast. Küll aga paistab, et 4. ja 8. käik sisse ei lähe (varasemalt ajasin vigase käigukangi süüks). Lihtsalt kang ei lähe sinna asendisse ja kogu lugu. Eks peab sõites ka veel proovima, aga kuna ka varem ei õnnestunud sisse saada, siis ei usu eriti et aitab. Ega selles osas kellelgi mõnd mõtet tule?
Vasta
#51

(17-12-2017, 02:08 AM)olli Kirjutas:  ...
Küll aga paistab, et 4. ja 8. käik sisse ei lähe (varasemalt ajasin vigase käigukangi süüks). Lihtsalt kang ei lähe sinna asendisse ja kogu lugu. Eks peab sõites ka veel proovima, aga kuna ka varem ei õnnestunud sisse saada, siis ei usu eriti et aitab. Ega selles osas kellelgi mõnd mõtet tule?

Kui kabiini alla lased (kuigi jah, miskrdimoodi?) siis enne viimaseid lööke jälgi, et käigulülitushoovastik ja lukustus (mille Sa oled ju enne korralikult liikuma leotanud ja määrinud?) liiguvad lahedalt ja lukustuse pooled kattuvad.
Minu omal jääb hoovastik kiiva ja kui kabiin all, siis on vaja kang taha 4. käigu asendisse eriti paremale surudes tõmmata ja sealt hoo ja jõuga ette 3. peale lükata. Kindlasti kontrolli, et vedrud (3tk) mis hoiavad hoovastikku paigas oleks korras ja paigas.

Soovitan ära osta maailma viimaste seast uue kabiinitõste pumba. Mõni kuu tagasi oli neid veel 10, minust jäi 9, nüüd 6. Kohalikud lammutused ei paku, või siis küsivad oluliselt rohkem. Päris lõbusalt käib putka uue pumbaga üles alla. Var.2 mul töökorras, kuid lekkiv pump üle, iga 2 tõste kohta tuleb õli täis panna.

edit: teemaks on ju kraana ja/või hüdropumbaga masin?
Minu omal ja veel ühel on eripäraks käikude väga kehv lülitus, kui kraana hüdraulika taga...
Vasta
#52

Ära parem üldse väga käike süga kui pump taga. Sünkrod saavad kõva vatti. Nii kui käigu välja võtad jääb kogu kast seisma pumba takistuse tõttu ja järgmist käiku sisse sikutades peab sünkro terve kasti koos hüdropumbaga pöörlema ajama...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#53

(17-12-2017, 11:58 AM)mlsluik Kirjutas:  Ära parem üldse väga käike süga kui pump taga. Sünkrod saavad kõva vatti. Nii kui käigu välja võtad jääb kogu kast seisma pumba takistuse tõttu ja järgmist käiku sisse sikutades peab sünkro terve kasti koos hüdropumbaga pöörlema ajama...

Jälle targem, kõlab loogiliselt.
Ainus parandus mu arust oleks, et  pump ja kasti sisu jäävad seisma vaid hetkel kui sidur all on. Mis aga ei muuda asja sisu. Kui kraana sees, siis käiku vahetada on hullem, kui lõpu eel LAZ bussil.
Vasta
#54

Need kabiinitõste pumbad nüüd miski haruldus küll pole, et ebayst kokku osta. Nõks peale sadat eurot saab meilt poest selle letikaubana.
Vasta
#55

Tänud, see ebay pump läks loosi. Avastasin täna veel õliloigu sealt kabiini pumba alt ja ei viitsinudki siis temaga rohkem enam jändama hakata. Hüdropumba kohta on hea teada, aga mu puhul see ei olnud teemaks. Pump sisse polnud lülitatud. Küll aga on huvitav mõte need hoovastiku vedrud üle vaadata. Hetkel meenub, et nägin seal ainult ühte. Ega pole võtta pilti, kus nad enamvähem näha oleks? Hoovastik ise tundus ilusti hambunud olevat ja see teleskoopvarras liikus kenasti sisse-välja ka kui käigukangi küljest võtsin.
Vasta
#56

(18-12-2017, 01:31 AM)olli Kirjutas:  Hoovastik ise tundus ilusti hambunud olevat ja see teleskoopvarras liikus kenasti sisse-välja ka kui käigukangi küljest võtsin.

Ma arvan, et teema on ikka kusagil seal käigukangi enda juures. See oleks jäänud nagu kuhugile taha kinni, ei läinud piisavalt kaugele või õige koha peale, et üldse käigukangi liigutamine oleks jõudnud teleskoopvardani. See viga on peidus seal samas kangi all/süsteemis kuskil.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#57

Elektrisüsteem midagi hullu ei tundunud, kaaskannatajatele võin saata kogu masina elektriskeemi (saada oma e-mail mulle). Minul sai alguse kogu elektri ülekäik sellest:

[Pilt: nmIb4Ool.jpg]
See must juhe sai alguse süütelukust ja läks läbi suure puntra kaitsme-releede juurde välja. Edasi ei toimunud temaga midagi, seega lihtsalt eemaldasin selle juhtme. Küll oli ta palju pahandust teinud ja lühistanud hulga juhtmeid omavahel ära.
Siis tuli mõte ka kõik muud ülearused juhtmed välja võtta, et "punti" kergemaks-õhemaks saada. Minu suurem elektrimure oli aga selle pundiga, mis mootori ja kkasti juurde laiali läks:
[Pilt: euvHZc2l.jpg]
[Pilt: Bjh9O3Ul.jpg]
tänaseks on 90% elektrist juba taastatud, pisimured on veel jäänud. Näiteks esituledele uute jämedamate kaablite vedamine ja töövalgustuse paigaldus.
Vasta
#58

(17-12-2017, 20:51 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Need kabiinitõste pumbad nüüd miski haruldus küll pole, et ebayst kokku osta. Nõks peale sadat eurot saab meilt poest selle letikaubana.

Pumpasid on lettidel küll ja rohkemgi veel, aga... Küsi seda 30a vanusele Volvole ja näed kuidas jutt muutub.
Aasta ja natuke veel tagasi, oli parim pakkumine kohalikult müüjalt 185,- ja sellega oli seotud päris mitu aga... Keegi ei teadnud, milline täpselt välja näeb ja millal jõuab. VINi järgi tellimus. Kindla peale pakkumised olid üle 200. Nb. lammutuses küsiti korraliku pumba eest 120 ja lekkiva eest 70 .
Ebais vaatad pilti, köhid pappi, kolme nelja päevaga toodi uksele, asi sobis "keera külge" 1:1-le ja kogu luksuse eest läks arvelt maha ~85€. Minu jaoks oluline vahe.
Vasta
#59

Eks ta nii ole jah kui vin järgi ainult otsida. Antud ebay lingi pump on analoog daf xf. Jah siit ostes küll tiba üle saja euro, seega ebayst igatepidi võit käes.
Vasta
#60

Svenson, mina oleksin huvitatud küll, saatsin sõnumi.

Loodan et Hulgus ei pahanda et ma jätkuvalt tema teemasse natuke enda masinaga sisse trügin. Aga siin nii palju kasulikku infot juba koos, siis hiljem hea meelde tuletada.
Igatahes, kraana silindriga jantisin mitu õhtut. Mis muud ikka teha kui kella 1ni pealambi valgel õues madistada. Big Grin Ei olnud mitte manseti viga, vaid hoopis tegu sellise huvitava silindriga, millel otsakork on stopperseibiga sees kinni. Ja see stopperseib oli seal tükkideks ning ots piisavalt palju välja poole tulnud, et enam õli ei pidanud. Sai siis nii uus mansett kui uus o-ring sinna otsa vahele pandud, samuti uus stopperseib ning veoka külge tagasi. Alguses tundus kõik toimivat, aga vast oma kümnekorra üles-alla käimise peale viskas uue stopperseibi samuti poolkõverana pesast välja. Krt, järelikult ikka soon nii kulunud, et enam seibiga kinni ei hoia.

[Pilt: RtgCe4UyfpCsfYKjD031rjJ6OEy1zQviYc_60bAe...12-h759-no]

Mõtlesin siis hulka aega, et kuidas ta koduste vahenditega niimoodi kinni panna, et hiljem vajadusel inimese moodi lahti tagasi tuleks. Otsustasin treida sinna vahele ühe puksi.

[Pilt: lUHwIfeouEYMjcScHbp4d6I_c446k3CdILe-WqGN...12-h759-no]

[Pilt: oWjPf6oB2sdJG6Vx1a9gfF2JkLT0H3U_1Bx9p03O...12-h759-no]

Ja see puks läks siis sinna otsa sisse, stopperseibi asemel.

[Pilt: ODTMlNL0p23L0J9VtDMErizm4XwhPTyorq-TOw2w...12-h759-no]

Ning keevitusega kinni. Vajadusel on võimalik üsna mõistliku vaevaga keevitus maha käiata. Iga keevituse järel sai kohe kiiresti suruõhuga maha jahutatud nii palju et käega katsuda kannatab, et sees olev o-ring kahju ei saaks.

[Pilt: e0yaLnaW1IK3CE-MJlV2Nq70b1qu_LaFJcchL-TX...12-h759-no]

Eile õhtul kui jälle kl 1 ajal silindri veoka külge tagasi sain, ei tahtnud enam naabrirahu huvides veokat käima panna, aga esimesed tänahommikused katsetused näitavad, et see silinder sai ilusti korda ja hakkas tööle. Vaatasin, et teise poole omal samuti see stopperseib juba turritab sealt pesast välja osaliselt, nii et varem või hiljem saab tõenäoliselt teist korda veel sama asja teha.


Samal ajal kui kraana silindrit esimene kord katsetasin, oli hakanud esiotsa juures jahutusvedelikku maha nirisema. Tuli välja, et salongikütte toru lekkima hakanud (pildi keskkohas näha pritsiv nire).

[Pilt: JF69-W2z7MWEhJfTf-2T8YbW0J12TxPx8qzL6yEI...12-h759-no]

Krt, kell jälle oma 11 õhtul vähemalt ja loomulikult sinna asemele sobiv 19mm lõdvik just paar nädalat tagasi teisele autole ära pandud. Aga ööseks nirisema ka ei tahtnud jätta. Leidsin jupi 16mm lõdvikut. Sai siis jälle TB4-le hääled sisse aetud ning pooletollisest torust kaks üleminekut tehtud.

[Pilt: kncYu3trT4oTFQi2JT_wxOrkM61kO_qfSUjIr5iB...12-h759-no]

Pigistasin vanasse raudtorusse tulevad lõdvikud mõlemalt poolt keevitustangidega kinni, et vältida suuremat jahutusvedelikuga plätserdamist ning asendasin toru uue lõdvikuga.

[Pilt: -LuMkOFqXgOX2F6LexFB-wBWScplUgJV2kEYpL1y...12-h759-no]


Järgmise asjana avastasin korraliku õhulekke. Ikka maru kõva susin oli. Uurimise tagajärjel jõudsin raami keskosas olevate "junnideni", millest üks laseb all olevast august kõva hooga õhku välja. Äkki keegi teab millega tegu ja kuidas sellele läheneda võiks? Lihtsalt lahti võtta ja proovida ära puhastada? Pilt väga hea ei saanud, aga asub ta seal raami keskel, akude ja õhupaakide vahetus läheduses.

[Pilt: vOv6DOLqjARPDPxx6rTs__Vdt-09mIrWd1fSqMmF...70-h759-no]


Kuna siin hirmutati raamiga, siis natuke uurisin seda ka. Päris kruvikaga torkima veel ei läinud, aga visuaalne vaatlus ei tuvastanud midagi koledamat kui ma näiteks oma 2008a sõiduauto all olen harjunud nägema. Toungue

[Pilt: vnK2-5wgR9gXfNkWPiBIxodItjM3nHX2OndDt2h_...12-h759-no]


Hoopis suurem probleem on aga roolivõimuga. Tõstsin autol nina üles ja liigutasin rooli ühest ääres teise päris pikalt, aga see ei toonud mingit muudatust. Enamasti töötab ainult paremale poole keeratas ja siis ka koleda hääle saatel. Vasakule poole pöörates ei tööta üldse ning mõnikord ei tööta paremale ka. Õli vaatasin üle, see oli normis. Tean, et eelmine omanik vahetas seal ühte survevoolikut ja eeldatavasti pärast seda see jant pihta hakkas. Aga hetkel endal on küll mõtted otsas, mida edasi uurida.

Üks lihtsam küsimus tekkis ka - mis pedaal see on kabiinis, suripedaali kohal, roolitulba kõrval?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne