Ford Taunus 65
#1
Tere!                                                                                                                                                                                                               

Olen ca 10 aastat olnud huviline foorumis. Lugenud huviga erinevate autode taastamisest, erinevatest probleemidest, vahvatest üritustest. Mis siin salata, tundnud ka väikest kadedust. Olen ka endale otsinud projekti, millega pihta hakata,millega saaksin hakkama. Ei pea ennast nii kõvaks profiks, et ehitan auto valmis vaid roostetanud poritiivast. Kümmekond aastat olen hoidnud silma peal müügi portaalidel, põhiline huvi on olnud GAZ-21 vastu. Lihtsalt isal oli kunagi päris mitu selle margi ametiautot. Volgaga õppisin ka ise sõitma. Ja nii ma siis  otsisingi. Kui vahest ilmusgi midagi sellist silmapiirile, mida võiks vaatama minna, oli just raha mujale vaja panna. Ja nii need aastad ainult lugeja siin ja Volga foorumis olengi olnud.

Aga nüüd Fordist. Teadsin, et heal tuttaval on garaazis vana Ford, mis pikalt seisnud. Olin ka korra ka uksest sisse vaadanud, aga ega ma suurt midagi ei näinud, sest igat sorti träna oli auto ees ja taga ja peal. Ausalt öeldes, ega ma suurt huvi ei tundnud ka auto vastu, teadsin, et auto on lubatud kellegile teisele, kes vahetab maja katuse. Aga siis hakkas juhtuma...Augusti keskel tuli Kari (auto omanik) mulle külla ja ütles, et auto on saadaval. Järgmisel päeval läksin siis kohale, et auto värske pilguga üle vaadata ja uurida hinda. Kuna mul endal ikka endiselt Volga kiiks peas, oli plaan teha mõned pildid ja aidata autole hea omanik leida. Samas tahtsin ka rohkem inffi auto ajaloo kohta. Garaazi uksed lahti ja paar esimest klõpsu:

[Pilt: large_29579017_cAE1.jpg]

[Pilt: large_29579015_2pSN.jpg]

[Pilt: large_29579013_Lazb.jpg]

[Pilt: large_29579011_LTpE.jpg]

Auto on garaazis seisnud ca 30 aastat. Garaazi sõitis ise ja täiesti toimivana.Lihtsalt pere läks lahku ja kui varad jagatud, jäi see auto seisma, kuna peremehel ametiauto, mida uuendati iga paari aasta tagant.Omanik oli Vehos müügiboss. Mind pani imestama, kui heas korras auto on. Ma pean silmas visuaalselt. Paar pindmise rooste täppi vaid pagasiluugi servas.Iluliistud ja kõik kroom veatu. Ilukilbid nagu uued. Autole on kohe ostes pandud istmekatted, nende all ilus punane nahk valgete triipudega. Uksepolstritel paar hallitus kohta, kindlasti saab hõlpsasti korda. Ukse tihendid tahavad vahetust. Üritasin ka auto alla piiluda, aga ega ma suurt midagi seal näinud.               

Nii ma siis vaatasin seda autot ja mõtlesin, et mida nüüd. Minu arust kihvt aparaat! Tehnilise poole pealt selline nagu olin otsinud. Vaid paar aga: kapotil polnud hirve ja maj olukord polnud ka just kõige parem-puhkus lõppenud, töökoha vahetus ja kodus lõppes remont. Leppisime siis omanikuga kokku, et katsume ta mingi aja jookul tallist õue saada ja siis otsustan, mis edasi. Igatahes arvasin, et hakkan lihtsalt autole uut omanikku otsima, et aidata Karil automaha müüa.                                                                              
Järgneb
Vasta
#2
Pilte ei näe.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#3
Google emailist ei saa otse linkida siia. Meil pole su emailile õiguseid.
Lae pildid gmailist omale arvutisse ning lae ülesse:
https://postimage.org/ - on selline hea portaal, mis sinu pildid ühtlasi sobivasse suurusesse muudab (siia foorumisse vali näiteks 800x600)
Sealt saad juba otselingid siia copy-paste teha
Vasta
#4
Tere! Läks jah valesti! Nüüd pildid nähtaval.
Vasta
#5
Musta numbriga jäi seisma? Tundub väga ilus
Vasta
#6
(08-09-2016, 19:23 PM)AnatoliJermakov Kirjutas: Musta numbriga jäi seisma? Tundub väga ilus

Tegu vana reg.numbriga, ei ole uunikumina arvele võetud. Hetkel ajutiselt arvelt maas.
Vasta
#7
Õnnitlused! Tehnikaks paistab olevat V6 ja kepikast. Mitme uksega see isend on? Millise töömahuga mootor?
Vasta
#8
(08-09-2016, 22:12 PM)Valmet Kirjutas: Õnnitlused! Tehnikaks paistab olevat V6 ja kepikast. Mitme uksega see isend on? Millise töömahuga mootor?

Tagumikupilti uskudes kahelirune.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#9
Jätkan siis sealt, kus jutt pooleli jäi. Nagu ikka, oli muud tegevust palju ja nii lükkus autoga tegelemine edasi. Kord polnud aega minul, kord peremehel. Aga mõtlesin selle auto edasisest saatusest palju. Et mida edasi teha-kas müüki või endale koju. Vahtisin arvutist pilte ja järjest omamaks muutus. 

3 sept. oli kodus väike pidu, lihtsalt pere ja head sõbrad. Ja päris istumise alguses kõne sõbralt, kes palus mul korraks välja tulla, tal väike probleem. Läksin siis õue sõbrale vastu, ise veel imestades,miks ta sisse ei tule. Ei saanud ka aru, miks teised nii uudishimulikud on, et minuga kaasa tulevad. Ja siis ta tuli, minu Ford!!! 

[Pilt: large_29579019_TFTO.jpg]

Üllatus perelt! Võttis alguses päris tummaks! Minu teadmatta tiriti auto garaazist välja, vintsiti treilare, loputati puhtaks ja toodi koju kätte! Avalik tänu perele ja sõpradele!!!

[Pilt: large_29579025_iEYy.jpg]

[Pilt: large_29579027_yyTz.jpg]
[Pilt: large_29579029_w6gA.jpg]
[Pilt: large_29579031_Wnqq.jpg]
[Pilt: large_29579023_7Bpi.jpg]
[Pilt: large_29579021_Fotx.jpg]

Natuke siis inffi auto kohta:
Ford Taunus 20M-TS
v6, 66kw
Vin-koodi järgi toodetud: mai 1965,
ostetud: august 1965
läbisõit: 85444 km

Nagu juba öeldud, viimased ca 30 aastat seisnud garaazis. Millalgi 70-ndate keskel oli ka avarii, väike kõks põdraga. Põder kablutas metsa, autol aeti poritiiva nurgad sirgeks ja värviti tiivad. Nagu piltideltki näha, on tooni vahe. Aga kõks oli tõesti väike, sest kapott ja iluvõre olid korras. Seda, kas stangega midagi tehti, ex-omanik enam ei mäleta.
Täna viisin auto tulevasse remondi paika. Nädala lõpus on plaan ta korralikult alt ja pealt üle vaadata. Katsun vastavalt tegevusele ka kõik kirja panna. Ja küsimusi esitada. Ja küsimusi tuleb palju! 

Siit ka esimene küsimus: Kas peale mootori pesu panna mootorisse 10w40 õli või 20w50? Siit lugedes olen aru saanud, et 10w40 on parem. Sokud aga soovitavad kindlalt 20w50 classikut. Nii-siis, mida võtta?

PS! Fotodest. Auto ettevalmistuse pildid on tehtud sõprade poolt sündmuse jäävustamiseks, mitte spetsiaalselt foorumi tarbeks.Seega on igal pildil ka inimesi kaadris. Aga kuna teemaks on Ford, vaadake lihtsalt autot. Tulevikus tulevad foorumisse tehtud pildid ainult autost.
Vasta
#10
Masin nii seest, kui väljast, ikka vägagi apetiitne. Jõudu ja jaksu teedele tagasitoomisel!!!
Vasta
#11
Eile teemat tehes oli sul auto juba käes Smile
Sööb ja salgab.
Hoia seda kaunitari hästi!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12
(08-09-2016, 23:28 PM)porikas68 Kirjutas: Siit ka esimene küsimus: Kas peale mootori pesu panna mootorisse 10w40 õli või 20w50? Siit lugedes olen aru saanud, et 10w40 on parem. Sokud aga soovitavad kindlalt 20w50 classikut. Nii-siis, mida võtta?

See õli teema on tegelt päris peenike teadus. Lähtu ikkagi tootja soovitustest mis viskoossus peab olema, see on punkt üks.
Edasi läheb keerulisemaks.
Põhi probleem tänaste õlide juures on zddp lisandite väike hulk või üldse puudumine, (tänu rohelistele). Vanadele klassikutele sobivad paremini tänased reskeveoki õlid, millel on märgistus API CI-4, või parema puudumisel CJ-4. 
Ära mine müügi säga õnge kes ütleb, et tema pakutav ületab CI-4 nõudeid kõrge kaarega. Klapi ajamit määrivad mitte nõuded vaid plii ja zink, CI4 markeeringu puhul on nende lisandite kogus sama mis vanasti nõuti, CJ4 puhul ainult tiba vähem. Need õlid mis "kaarega ületavad" seal on zddp lisandite hulk umbes 4-5 korda väiksem vajalikust. 
Poest sa sellist õli kahjuks ei leia, Mobilil oli vist Delvac MX ESP (see pidi ka varsti ära kaduma), ja Shellil oli ka midagi. 

Seda zddp lisandit müüakse ka eraldi, aga sellega ei tasu mängida kuna lõpptulemus on prognoosimatu. 

See Classik kiri õli kanku peal on ka paras tillitamine, sealt ei loe kusagilt välja zddp lisandite hulka, neid ei mainita isegi mitte moka otsast. See classic õli pidi olema mõeldud autole mis sõidab vähe ja seisab palju, ehk siis teoreetiliselt võimaldab pikemat vahetusvälpa. Samas Comma 20W50 Classic oli UK kodulehel kunagi märge, et soovitavalt vahetada iga 6 kuu tagant Smile

Hea uudis on see, et tänased baas õlid on kordades paremad kui nad olid 60-nendatel, nii et isegi mitte parimat (loe sobivaimat) valikut tehes su konega suurt midagi ei juhtu.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#13
(09-09-2016, 02:42 AM)spitfire Kirjutas:
(08-09-2016, 23:28 PM)porikas68 Kirjutas: Siit ka esimene küsimus: Kas peale mootori pesu panna mootorisse 10w40 õli või 20w50? Siit lugedes olen aru saanud, et 10w40 on parem. Sokud aga soovitavad kindlalt 20w50 classikut. Nii-siis, mida võtta?

See õli teema on tegelt päris peenike teadus. Lähtu ikkagi tootja soovitustest mis viskoossus peab olema, see on punkt üks.

See õliteema on nii vana teema juba.
Punkt üks see, et vana auto puhul enam EI TOHI lähtuda soovitustest, mida tootja on teinud.
Kõik ju saavad aru, et need soovitused tehti a´la 40a tagasi ja õlide osas on asjalood kardinaalselt muutunud.
Samamoodi ei lähe sa täna metsa langetama hoolikalt teritatud kahemehesaega ega keera kipsikruvisid tirriga kruvikeerajaga.
Jaguar Mk7-el näiteks soovitas tehas jahutusvedelikuks kasutada vihmavett ning mootoris 20W-50 mineraalõli, mis tollal tõenäoliselt oli õlide viimane sõna.
Kui oli külmaoht, lasti pärast sõitu radikast, mille kraani käepide oli mugavalt üles toodud, ja plokist lihtsalt vesi välja.

Täna kasutan selles autos vee asemel Classic Cool`i ja mineraali asemel 10W-60 täissünti.
Sest vesi külmub ära ja paneb mootori seest roostetama ning mineraalõli rõhk kaob kuuma mootori puhul pea olematuks. Mida ei juhtu täissündi puhul. (sel salongis mehaaniline õlikell, mis reedab kõik)

Kui mu paps ostis omal ajal poest seebikarbi, siis kuulsin vanemate meeste jutte, et, noh, 30000km on kindlustatud enne kap. remondini.
Ma olen täiesti veendunud et kui täna panna kapremonditud sapakale sisse seesama 10W-60 täissünt + täiendav korralik ventikaga õliradikas (+ termostaat + õlikogust pisut suurendada radika ja torustiku jaoks), siis 100000km ei oleks selle mootoriga üldse mingi küsimus läbi sõita.

Asjad maailmas lihtsalt muutuvad ja arenevad, see on normaalne. 

Loomulikult, võid ka täna seda 20W-50 mineraali osta ja sisse valada ning vahetada teda iga 6000km järgi.
Ega ta ära ka ei sure. 
Aga üldiselt on see lollus.
72 oktaanarvuga bentsu ju ka enam pole saada, aga kõik vanad autod kihutavad 98-ga väga hästi (ok, mõni tahab väikest valve guide tuuningut enne) ja kütusekuludki on tehase ettenähtutest langenud.
Vasta
#14
Minu Chevy 64 originaal manual küsib õli monograde 30W ja palub (tegelikult nõuab) selle vahetamist iga 60 päeva tagant või max 6000 miili Wink  vot takoine manual.  
Täna valan sinna 10W30 (kuna see 30W on põhimõtteliselt muruniitja õli) ja küll nurrub ilusti. 

See on küll kummaline, (kui õieti aru sain) et sama viskoosusega õlidel mineraal vs sünt on õli rõhud märgatavalt erinevad? Tegelt ei tohiks nii olla. Auto lehtedesse need jutud tavaliselt ei jõua, (kuna see tegelt kedagi ei huvita) aga see pakendil lubatu tihti sisule ei vasta. On olnud ka vastupidiseid keisse kus tegelik õli kvaliteet on kõrgem kui pakendil märgitu. Tihti ei loe pakendilt sedagi välja kas on mineraal või sünt, on ainult kirjas, et vastab standardile bla bla blaa ja on heaks kiidetud bla bla blaa. 

Sünt on muidugi alati parem valik kui plekist kahju pole.
Sündi eelis, on et selle viskoosus ei muutu läbisõidu edenedes. Odav mineraal läheb läbisõidu edenedes tasapisi vedelamaks, ja umbes 4000-6000km järel viskoosus omadused taastuvad ja siis juba muutub esialgsest aina paksemaks oksüdeerimise tulemusena. Sellest tulenavalt peab see viskoosus olema ikkagi suht täpselt valitud, ma siin väga loominguline ei oleks.

Sama jutt englishis, mul muidu vaba tõlge:
A cheap oil that depends on polymers for its multigrade properties begins to lose viscosity between 1000 and 1500 miles of use, falling out of its viscosity range. As it continues to be used beyond 2000 miles it typically thickens from oxidation and by 5000 or 6000 miles it may be out of range on the top end again. If it does not get overheated and over aerated, instead of oxidizing and thickening it may continue to lose viscosity.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#15
(08-09-2016, 19:56 PM)porikas68 Kirjutas:
(08-09-2016, 19:23 PM)AnatoliJermakov Kirjutas: Musta numbriga jäi seisma? Tundub väga ilus

Tegu vana reg.numbriga, ei ole uunikumina arvele võetud. Hetkel ajutiselt arvelt maas.

Ei ole ju veneaegne reg nr. RolleyesSiis oli justkui 4 numbrit
Vasta
#16
Linnuke, ära aja segamini Soome ja ENSV musti numbreid. Piltidel oleval masinal on Soome vanad numbrid. Need ongi sellised.

ENSV ajal olid mustad numbrid kujul 22-19 EAT.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17
(09-09-2016, 21:04 PM)linnuke Kirjutas:
(08-09-2016, 19:56 PM)porikas68 Kirjutas:
(08-09-2016, 19:23 PM)AnatoliJermakov Kirjutas: Musta numbriga jäi seisma? Tundub väga ilus

Tegu vana reg.numbriga, ei ole uunikumina arvele võetud. Hetkel ajutiselt arvelt maas.

Ei ole ju veneaegne reg nr. RolleyesSiis oli justkui 4 numbrit

Kas Soomes seda vene aega üldse eksisteeris? Arvan et mitte. Tegu on siiski soome vana reg. märgiga.

Näh, Aspelund jõudis juba ette...

Aga auto on ilus.
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#18
(09-09-2016, 21:14 PM)nustu826 Kirjutas:
(09-09-2016, 21:04 PM)linnuke Kirjutas:
(08-09-2016, 19:56 PM)porikas68 Kirjutas:
(08-09-2016, 19:23 PM)AnatoliJermakov Kirjutas: Musta numbriga jäi seisma? Tundub väga ilus

Tegu vana reg.numbriga, ei ole uunikumina arvele võetud. Hetkel ajutiselt arvelt maas.

Ei ole ju veneaegne reg nr. RolleyesSiis oli justkui 4 numbrit

Kas Soomes seda vene aega üldse eksisteeris? Arvan et mitte. Tegu on siiski soome vana reg. märgiga.

Näh, Aspelund jõudis juba ette...

Aga auto on ilus.
oh kurat!!!! see ju kaunitar. Kunagi Soomes nägin midagi taolist. Edu sulle, hoia meid kursis
Veel pole maha löödud
Vasta
#19
(09-09-2016, 21:13 PM)Aspelund Kirjutas: Linnuke, ära aja segamini Soome ja ENSV musti numbreid. Piltidel oleval masinal on Soome vanad numbrid. Need ongi sellised.

ENSV ajal olid mustad numbrid kujul 22-19 EAT.

A.

Loomulikult on Sul õigus.Lihtsalt ei pannud esimesel pildil tähele,et kõrvalgaraasis põdra numbritega auto.Algul isegi imestasin,kuidas Eestimaal sai 30 a.selline auto kuuru all olla. RolleyesNo..ei süvenenud asjasse Sad
Vasta
#20
Õhtust!                                                                                                                                                                                                        

 Eile ja täna kammisin siis kauplusi. Ostsin õlid ja filtrid, mootori pesuks puhastusvahendid. Samuti aku, küünlad, küünlajuhtmed.  Unustasin kirjutada, et elektrisüsteem 6v. Homme siis hommikul asjatama. Bensiinipaak oli kenasti täis, ei tea, kas tuleb maha võtta ja puhastada. 

Ees ja taga kõrvalistuja poolel põrandal on mingid rihmad, mille otstarbest ma ei saanud aru. Teen homme pildid, ehk keegi oskab seletada, mis on nende otstarve.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne