Ford Taunus 65
#21

Tere!

Eile said siis plaanitud tööd tehtud. Loomulikult olin ostnud valed küünlad ja tellinud vale õhufiltri. Küünlad sai hõlpsasti õigete vastu vahetada, filtri leidmine võttis aega. Õnneks oli tubli poiss müüjaks, vahepeal oli kümmekond filtrit laual, muudkui mõõtsime. Lõpuks sobis Ford Capri filter. Mootori pesuks kasutasin 20w50 classic õli, kuhu sai lisatud mootoripesu vahendit. Radikasse ka uus jahutusvedelik ja puhastus vedelik. Uus aku peale, muidugi küünlad ja juhtmed. Olin nii suur optimist, et üritasin käivitada vana bensuga. Loomulikult ei tulnud sellest midagi välja. Õnneks paagil punn, sai kenasti kütte välja lasta. Täiesti puhas kütus, ei mustust, ei roostet! Uus küte sisse ja käivitus poolest pöördest! Äge! Lasin umbes pool tunnikes tiksuda, siis vahetasin õli ja jahutusvedeliku. Seekord panin siis 10w40 poolsünt. Panin ka bensiini filtri. Igatahes peale poole tunnist töötamist jäi filter puhtaks. Teistkordsel jahutusvedeliku vahetamisel tuli väga kole ja must vedelik välja. Peab vist veel puhastusainega läbi pesema. Pidurid vaatasin üle, uuel nädala tellin kõik vajaliku. Loomulikult ei suutnud ennast tagasi hoida ja tegin autoga ka paarisaja meetrise ringi. Kartsin ise kõige rohkem, et sidur kinni, aga ei, toimetab ilusasti. Nüüd siis järgmiseks pidurid korda ja kogu sumps koos pükstega vajavad vahetust. 

Lisan nüüd pildid rihmadest põrandal, mille otstarvet ei tea.

ees:

[Pilt: large_29579985_f0mX.jpg]


ja taga (see keskmine):

[Pilt: large_29579987_hfRf.jpg]


Kui kellegil on mingit kirjandust selle auto kohta, võib julgesti pakkuda! Endal vaid originaal omaniku käsiraamat.
Vasta
#22

Ma kasutan Mantas 20w50 comma classiku õli.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#23

Uurin oma vanalt,  aga meil oli peres samasugune,  helesinine, esimene välismaa auto,  peale Zigulli. Äkki mõni jupp garaazinurka jäänud või saab lihtsalt mõne nipi teada.  Mis meie omast sai,  ei mäleta.
Vasta
#24

20W-?? võib kasutada soojas kliimas või Eesti tingimustes ainult suvel sõites. Õlide tähistus on ikkagi selline ju, et näiteks 20W-40 ja 5W/40 viskoossused on mootori töötemperatuuri juures samad, vahe on vaid külmakindluses ehk millise temperatuurini õli pumbatav on ("tavotti" õlipump ei pumpa) ning milline on viskoossus miinuskraadidega.
Vasta
#25

Veel aasta tagasi oli saada ka Comma 15w50 Europa, mida kasutasin, ja kus oli zddp lisandid täiesti olemas, täna enam seda õli netu. Kuigi selle pakend 60-70-nendate autodele mingeid soovitusi ei andnud, oli ta serdi järgi väga hea, tellida tuli teda paraku lätist. 

Nüüd olen ise ka selle Comma 20W50 Classiku juurde jäänud. 

Ma ei suutnud leida siit foorumist varem läbi käinud õli teemat, tegelt see oleks huvitav.  See teadmine, et keegi valab 10W40 või 15w40 ei anna tegelt midagi, peaks ikka õli margi täpselt välja tooma.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#26

Sellest lehest äkki abi?

http://www.fordopedia.org/parts-catalog/...-20m-p5-p7

Parimat
A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#27

(11-09-2016, 19:54 PM)Aspelund Kirjutas:  Sellest lehest äkki abi?

http://www.fordopedia.org/parts-catalog/...-20m-p5-p7

Parimat
A.

Tänud!
Vasta
#28

(11-09-2016, 10:16 AM)porikas68 Kirjutas:  Teistkordsel jahutusvedeliku vahetamisel tuli väga kole ja must vedelik välja. Peab vist veel puhastusainega läbi pesema.
ma jätaks "radiator flushid" poeriiulitele ja kasutaks sidrunhapet. On eeldatavalt (hulka) efektiivsem. Need "flushid" on igaks-petteks eeldatavalt kõik suht lahjana loodud - et kasutajatel mingeid tagasilööke (=lekkeid niiehknaa vahetust vajavatest detailidest) ei tekiks.
otsi siit foorumist ja tqhq.ee foorumist märksõnade "sidrunhape" ja "äädikas" järgi ja kaldud ehk kah lihtsate, aga efektiivsete toidupoe kaupade poole Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#29

Remondiraamatuid:

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Taunus-17...SwNsdXQ00Z

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Taunus-17...SwMNxXVciP

http://www.ebay.co.uk/itm/Reparaturanlei...SwmtJXa-HK

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

(11-09-2016, 18:08 PM)veix__ Kirjutas:  20W-?? võib kasutada soojas kliimas või Eesti tingimustes ainult suvel sõites. Õlide tähistus on ikkagi selline ju, et näiteks 20W-40 ja 5W/40 viskoossused on mootori töötemperatuuri juures samad, vahe on vaid külmakindluses ehk millise temperatuurini õli pumbatav on ("tavotti" õlipump ei pumpa) ning milline on viskoossus miinuskraadidega.

Ma kasutan autot ka suvel ainult Aprill-Nov.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#31

(11-09-2016, 21:33 PM)13piisab Kirjutas:  
(11-09-2016, 10:16 AM)porikas68 Kirjutas:  Teistkordsel jahutusvedeliku vahetamisel tuli väga kole ja must vedelik välja. Peab vist veel puhastusainega läbi pesema.
ma jätaks "radiator flushid" poeriiulitele ja kasutaks sidrunhapet. On eeldatavalt (hulka) efektiivsem. Need "flushid" on igaks-petteks eeldatavalt kõik suht lahjana loodud - et kasutajatel mingeid tagasilööke (=lekkeid niiehknaa vahetust vajavatest detailidest) ei tekiks.
otsi siit foorumist ja tqhq.ee foorumist märksõnade "sidrunhape" ja "äädikas" järgi ja kaldud ehk kah lihtsate, aga efektiivsete toidupoe kaupade poole Wink

Absoluutselt!!! Unusta ära igasugune jamps, mille eest küsitakse arutult raha. Sest 21.sajandil tohib müüa vaid ja ainult ohutuid tooteid aga need ei tee ka mitte midagi lubatut Big Grin Kuigi toimeaine võib olla sama, siis on seda olematu protsent. 
Tahad katlakivist lahti saada: äädikas süsteemi sisse. Tahad roostest lahti saada: võimalikult kangem sidrunhappe lahus.
Vasta
#32

Krisostomusest ka saab...
http://www.kriso.ee/ford-taunus-17-m20-m...00704.html
Vasta
#33

Suure pesu ajaks soovitan salongiradika süsteemist eraldada, ummistub nii alatult, et puhudes aru ei saa ja sooja ei anna.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#34

pärast äädikapesu on sobilik süsteem ka soodaveega läbi lasta, neutraliseerib äädika ja eemaldab selle kõntsa, millele äädikas peale ei hakka
Vasta
#35

Üks raamatuke Soomemaal. Ei saa aru, kas see on manuaal või mõni remondiraamat.

http://www.antikka.net/naytatuote.asp?id=652171

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#36

Soomes pakkumisel ka sama massina kupeeversioon. Kui kellelgi eelneva peale ila tilkuma hakkas.

[Pilt: ford-20-m-8225680_b_7181d443824e5f55.jpg]

http://www.nettiauto.com/ford/20-m/8225680

Parimat
A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#37

Tere!

Tänud kõigile soovitajatele ja kaasa mõtlejatele! Reedeks peaks vajalikud piduri jupid kohale jõudma, seega nädalavahetuseks töö olemas. Pesen ka radika uuesti läbi, kasutan siis sidrunihapet. 

Lisaks siin soovitatule, leidsin ka sellise: motomobil  Hea kataloog ja praktiliselt kõike saab ka tellida.

P.S. Kupee on tõesti ilus!
Vasta
#38
Photo 

Tere!

   On hea meel teatada, et oleme Taunusega endiselt olemas! Terve aasta auto lihtsalt seisis ja ootas, et leiaksin normaalse garaazi,kus toimetada. Kodus on küll garaaz, aga see on täpselt nii suur, et auto mahub sisse, aga ümber auto toimetama ei mahu. Meil pojaga kardid seal, neid hea putitada.  Ja nii ma siis otsisingi. Ja nüüd siis lõpuks leidsin. Hetkel siis auto pukkidel:


       


   Esimeseks sai maha võetud väljalase. Sai kenasti ühes-tükis maha ja ka ühes-tükis meistrile saata. Aasta alguses pidi valmis saama. Otsisin pidurisadulaid, aga ei leidnud muud varianti kui tellida motomobilist. Sellega seoses küsimus: lisaks sadula hinnale ( 105.- ) pean maksma deposiiti ( 75.- ), mille saan tagasi, kui vana sadula saksa saadan. On see ok? Endal kogemus puudub. Sadul:

   


  Hakkasin ka vaipa põrandalt ära võtma. Vaip ise kenasti terve, aga hirmus must ja haiseb. Õnneks vaip kahes tükis, seega suht lihtne pesta-puhastada. Selleks, et vaip kätte saada, tuli põrandalt ära võtta turvavööde kinnitus pesad. Arvan, et turvavööd on paigaldanud kohalik edasimüüja, sest poldid on lihtsalt läbi põranda. Turvavööd ise aastast 1965, valmistajaks FoMoCo. Tegu siis turvavööga, mis käib ainult üle rinna. Taga rihm ainult kõrvalistuja poolel, aga see kindlasti hiljem pandud, tegu siis rullikuga.
  Veel. Kui tellin motomobilist kaupa, kas siis pean iga jupi pealt eraldi postikulusid maksma (kauba hind+postikulu ) või maksan kogu tellimuse pealt mingi summa? 
  Vaja ka erinevaid kummipukse liikuvatele osadele. Kuskohast kõige parem otsida-tellida?
Vasta
#39

Kõigepealt küsi, kas neil sellist sadulat üldse võtta on, see ju isegi saksa mõistes haruldane auto juba.
Kui pole siis, tuleb nad ju ise korda teha ja hoopis uued mansetid + kolvid tellida.

Kui neil on, siis küsi, kas võid enda omad juba postiga sinna saata ja siis teed tellimuse. 
Või kuidas täpselt see asi neil käib. 
Aga jah, üldiselt geneka, roolilati, suppordi jne eest küsitakse deposiidiraha, kuniks nad vana jupi kätte saavad.
(ja ega nemadki sulle ju uut supportit ei saada; vaid see on lihtsalt taastatud vana)

Kõik kummipuksid pane samuti sinna Motomobili tellimusse, vanale Fordile paremat poodi vist pole.

Uksetihendid, taga- ja suunatule klaasid, numbrituled, peapumba mansetikomplekt, bensupumba rem.komplekt (kui on lahtikäiv), käiguhoovastiku puksid, piduriklotsid, tagapidurisilindrid, pidurivoolikud, tagasilla puksid (sääl vist lehtvedru, ma oletan), karbu rem komplekt, seesama sumbuti osadena, kapotialused klepsud, kõik sädettekitavad osad, mootori filtrid  - need asjad ma paneks kindlasti tellimusse.

Lisaks kontrolliks enne tellimist luubiga üle: amordid, rooliotsad, mootoritihendid, siduritross, gaasitross, veepump,  käigukasti tihendid ja toimimine, kardaani osad, rattalaagrid - vajadusel samuti tellimusse.
Eks nad siis saavad kasti suuruse ja kaalu teada ja pakuvad kogu kupatusele mingit transahinda. 
Kui mingi DHL Economy võtta, siis pole see palju ja nädalaga on kohal ikka.

Kas turvavööde poltide vastumutritel on suured kandilised ja paksud terasseibid all?
Nendega on tänapäeval kah mingi teema, kui isepandud vööd on.

.
Vasta
#40

(31-12-2017, 09:13 AM)stihl Kirjutas:  Kas turvavööde poltide vastumutritel on suured kandilised ja paksud terasseibid all?
Nendega on tänapäeval kah mingi teema, kui isepandud vööd on.

  Jah, nii oligi.

  Saatsin saksa tellimuse ära, eks siis näe, mis ja kuidas.
  Hea tuttav, kelle igapäeva töö on autode pleki ja värvi tööd, vaatab lähiajal auto üle ja eks siis selgub, mis edasi. 
  Praegu ikka nikerdan vabal hetkel auto kallal, teha palju. Oleks ainult aega rohkem...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne