Esindusauto?
#1

Mida teie isiklikult mõtlete esindusauto mõiste all? Smile
Ja milline mark, mudel võiks olla tõesti esindusauto?
Vasta
#2

Päris huvitavaid mõttekäike tekkis sellega seoses. Esmalt, et esindusauto peab looma kellegile positiivse mulje selle auto omanikust. Kuskilt on meelde jäänud Inglismaal antud soovitus oma praksisega alustavatele advokaatidele: \"Kui kliendil on võimalus näha teid saabumas, siis oleks soovitav rentida oma visiidiks mõni järgnevatest sõidukitest (nooremapoolsetele soovitavalt kas Ferrari või mõni muu sportlik ja hinnaline sõiduk ning vanematele Bentley, RR vms.) Hinnatundlikku klienti külastades ei maksa aga oma liikumisvahendiga üle pipardada\"
Selle viimasega meenutus ka oma viimasest töökohast, kus ühe alana oli hinnatundlike riigiasutuste varustamine kõiksuguste tarvikutega. Ülemus ikka muigas, et näe - sai pea täislaksu lisadega VW Multivan buss ostetud, kuigi sama raha eest oleks (2001 a) saanud ka MB CLK cabrio Smile Üks asi on bussi praktiline külg ärireisidel (Multivanis näiteks tagaistmed käivad voodiks lahti ja sõiduajal saab taga väikese laua taga arvutiga töötada jne.) teine asi on see, et kui minna Multivaniga Eestis nõrga ostujõuga kliendi juurde, siis see vaatab, et \"ah, mingi istmetega kaubik\" aga kui MB cabrioga ukse ette sõita, siis tekitab see kindla eelarvamuse, et: \"räme kallis firma / need koorivad küll viimasegi sendi jne.) Ühesõnaga, esindusauto sõltub väga otseselt sellest, kes on su kliendid ja millega tegeled.

Üldiselt võib enamuse autotootjate nn. \"esindusmudelid\" kuhugi ära jagada aga sellest viimasest Kia poolt toodetud MB paroodiast küll aru ei saa. Ma sõidaksin ükskõik millise teise Kia poolt toodetud mudeliga, kuid sellise teadlikult kopeeritud imidziga autoga oleks küll veidi mark sõita.

Ootame arvamusi siis Smile
Vasta
#3

Jah, eks eesmärk ja keskkond määravad oma osa.
Esindusautoga püütakse kindlasti mingisugust \"staatust\" rõhutada. Rolli mängib ka auto soetaja isiklik hinnang.

Mõni ehk peab iga uut S - mersut esindusautoks, teine aga tingimata kõige kallimat versiooni mudelivalikust (Mercedes-Benz S-klass Lang 5.6 V12 368 kW).

Põhimõtteliselt kohati etiket dikteerib suunitluse. Näiteks riigikantselei varustus, presidendi sõiduk jm.

Krt, see on selline abstraktne teema.
Kui eesti toodaks ise luksusautosid, siis oleks ilmselt moraalne kohustus (?) sõita presidendil jt. oma maa toodanguga.

Putin ka avaldas vahepeal survet, et võim peaks GAZ-e ja oma toodangut eelistama mersudele ja muule välismaisele.
Vasta
#4

Mind häirib siiamaani, et Rüütlile diiselmootoriga autot ei ostetud.
Oleks ju olnud võtta küll.
Tal endal sellest muidugi savi, aga väga suure osa rahva silmis tähendab diisel kokkuhoidu. Mis sa hing veel tahad.
Peale seda oleks võinud auto maast laeni kosmoselisasid täis toppida, kegi poleks piuksugi teinud.

Muidu jah, eks ta selline laialivalguv teema ole ja iga ostu tasub eraldi vaagida.

aaa.. värv muidugi- ega ilma mustata ikka ei saa Smile
Vasta
#5

Neid S-mersusid ja 7-seeria bemme on iga tänavanurk täis. Kui mina oleksin firmaomanik, siis vaatasin midagi sellist. Ja ei pea just must olema Smile
[Pilt: imperial.jpg]
mootor 7.4,sisu uus,värv uus,sõidab väga ilusti,roosteuss pole seda autot kunagi näinud,tõeline USA kruiser millist ei leia meie maal.Hind on 80 000 eesti krooni.Veel pilte http://www.hot.ee/imperial71

Vasta
#6

Arnolt oleks arvatavasti saanud ka mõne huvitava uue usaka endale osta. Tal poleks ARKiga küll erilisi probleeme olnud.


Huvitav, kas keegi tuntum riigipea (välismaalt) kasutab ka maasturit esindusautona?

Esindusauto peaks olema üldiselt: konservatiivne, kvaliteetne, suht ruumikas (praktiline külg).

Rikkad ja ilusad kasutavad enese tarbeks küll. Näiteks suur Arnold Californiast, kui varem kuskil üritustel käis, oli Hummer autoks tihti.
Vasta
#7

minu arvates sõltub see, mida esindusautoks peetakse inimese enda rahakotist eelkõige. tuttav saksa pensionär, endine tippjurist sõidab vana e-klassi mersuga. tuli temaga kunagi autoteema jutuks ja siis ütles ta suhteliselt otse, et inimene, kes korralikult ei teeni, ärgu BMW 5,7; MB E,S ja Audi 100, A6, A8 sõitku. ise on ta oma 3 liitrise tippvarustuses mersudiisli üle väga uhke, aga minu töötule isale, kes sama vana Audi 100\'ga sõidab andis mõista, et \"mees, sa oled eputis\" ...
eestlaste mõttemaailm on selles suhtes teistsugune, et siinsetel inimestel on esmatähtsad hind,praktiline vajadus ja vastupidavus ning alles siis prestiiz. eks loomulikult leidub ka erandeid, kes sõiduriista ostmise asemel oma \"riista pikendavad\"
sakslastel vähemalt on auto kui prestiizisümbol kindlasti.
ja kui nüüd järele möelda, siis ma ei tea tuttavatest sakslasest pereema, õpetajat, koorijuhti vms, kes sõidaks uhke autoga. esimesel neist vana opel astra, teisel kadett ja kolmandal VW golf. samas IT mehest peremees sõitis uusima omegaga, teine audi A6 ja kolmas VW passatiga. et siis vastavalt ametile ka auto.
sakslased nagu ei mõtleks sellele, milline auto meeldib, nemad ostavad seda, mis nende tasemega kokku sobib.

EDIT: minule isiklikult on esindusauto midagi soliidset, võimsat, mugavat ja suurt.
esindama = ennast näitama, ennast reklaamima
see eeldab korrektset välimust (k.a. auto, mis tol hetke saab sinu \"second skin\'iks\"), käitumist, sisukat juttu ning sellele kõigele aitab kaasa, kui minna ennast \"esindama\" mugava ja võimsa autoga (ei väsi, jõuab kiiresti ja turvaliselt, ilma stressita) Smile

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#8

Jah, see on tihti välismaalaste poolt märgitud kõlks, et meil on tänavad kalleid autosid täis.

Big Grin Neil vahel ju ministrid käsutavad Escortidega ja muude väiksematega, siinsed vist kirtsutaksid nina ja kukuks halama kui alla E klassi MB peaks ette sattuma. Või midagi vastavat.

Nojah, siinkohal on tegemist IMHO siiski rohkem praktilise küljega ja arvan, et eestis on tihti ametiautod üle pingutatud.

Pidevalt vabandatakse, et: see on ju nii väike summa riigi mastaabis, ei loe midagi. Või hangitakse mingi piirhinna kehtestamisel mingisugune eriti suur ale kuskilt esindusest ja napilt pigustatakse ikka kallim mark alla. Smile

Mäletan kuidas Vilosius ETV-s palju aastaid tagasi seletas, et tema (?) 95´a. MB pole sugugi kallis. Ja siis lisas, et eesti rahvas peaks võtma suunitluse korea autopargile. Big Grin

Aga erafirmad ja muu, seal on veidi teisiti.
Huvitav, millega Endel Siff käib kuskil, tal on igasuguseid autosid, Ferrari Maranello ka. Pole eriti märganud tema tegemisi viimasel ajal.

Luukas sõitis varemasti ühe vanema Maximaga, mingi hetk oli Audi A8 (?).


Esindusauto, tööauto, tarbeauto... 3 in 1 või mis?

Mida isiklikult esindusautoks peaksite ja hangiksite, kui näiteks oleksite selline väiksem eraettevõtja ja on palju kohtumisi igasugustes ringkondades?
Vasta
#9

Kisub küll offtopicuks, aga usku jutuga eestlaste mõttemaailma koha pealt ei saa nõustuda. Eestlased on ikka räiged autopeded...
Lääne-eurooplased on oma valikutes märksa praktilisemad. Eks osa sellest praktilisusest ole ka maksu- jm. poliitikast tingitud.
Vasta
#10


Mida isiklikult esindusautoks peaksite ja hangiksite, kui näiteks oleksite selline väiksem eraettevõtja ja on palju kohtumisi igasugustes ringkondades?
[/quote]
********************
GAZ2410 või GAZ3102 varustatuna kaasaegse mootoriga ja istmetega.
1. Esinduslik
2.Tõmbab piisavalt tähelepanu(võrreldes BMW või MB mudelitega kui need just rariteedid pole) saabudes.
3.Kindel ,et keegi kelle juurde sa pääsu ootasid tuleb muigelsui juttupuhuma.
4.Mahukas(eelnevalt ühes topicus mainisin ,et pakiruumi mahub 4 laipa)
5.Odav ülevalpidada(hetkel veel).
Vasta
#11

Ka mina arvan tegelikult, et Ca keskmine eestlane on suht \"autopede\". Ma ei mõtle üksikuid fanaatikuid mõne margi või mudeli järele.

Tulevad meelde vanaaja jutud kirikuette minekust, kui hobuseid hakati sättima ja kammima 3 päeva enne pühapäeva. Mindi ikka esinema ja poseerima. Ma olen sellel teemal palju vanainimestega rääkinud.

Kas nüüd musta täkku esindab Must MB, BMW, .... ?

See on jah selline rahvalik - keskmine suunitlus.

Aga esindusautosid peab ka ikka olema. Vähemasti on soovitavad.

Vasta
#12

Eelnevatega jääb üle ainult nõustuda. Ja see rahvalik keskmine suunitlus ehk kel suurem ja pikem....... Aga Euroopas hoopis teistmoodi. Kel viitsimist vaadaku, viimasest Autolehest jäi pilk peale Top10 auto ostueelistused Itaalias, Prantsusmaal, Inglismaal ja Saksamaal. Ja Soome maapiirkondades on enimostetavad jällegi Lada 110/112 ja Shkoda Fabia.
Isiklikult olen agaa arvamusega sama meelt, ainult et punkt 4. arvulise suuruse osas veidi kahtlen, st. kuidas on saadud sellised, hm, mahuandmed?

Lugupidamisega
Sm. Tasku
Vasta
#13

Tuleb meelde, et 90-ndate algul, kui Tartu linnpeaks oli Veetõusme, oli tal ametiautoks Ford Sierra. Muidugi uus, sedaankerega, ilus tumeroheline. Tolle aja kohta oli see küllalt esinduslik. Praeguse linnapea Volvo S80 ei olegi nii silmapaistev, neid näeb ju üsna palju. Samuti ei raba kedagi uue Mersu, BMW või Audi A8-ga. Auto esinduslikkusel ei ole ka meil tegelikult enam sellist rolli kui veel mõned aastad tagasi. Muidugi on küllalt veel neid, kel mõtlemine kinni \"ärika\"-aja mallides või siis ülekasvand rullnokki, kellele \"riistapikendus\" kõige tähtsam asi. tean ise ka mõnda, kel suur auto istumise all, aga elavad hurtsikus.
Auto valikul peaks esikohal olema ikkagi praktilisus. Hoolega läbi mõelda, milleks autot kavatsetakse tarvitada ja palju suudetakse selle pidamiseks kulutada ja alles pärast seda mõelda edevusele (kuigi päris ilma viimaseta ka ei saa). Ja küllap on ka presidendil praktilisem sõita Audiga kui pruugitud ameeriklasega.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14


Isiklikult olen agaa arvamusega sama meelt, ainult et punkt 4. arvulise suuruse osas veidi kahtlen, st. kuidas on saadud sellised, hm, mahuandmed?

Lugupidamisega
Sm. Tasku
**********************************************************
Aitähh.Sm Tasku.4ndas punktis saadud tulemused on saadud mitmel erineval teel a) visuaalne (kas neid ikka mahub)
b)arvutuslik (keskmine eestlane 176cm pikk ja80kg)
c)kinematograafiline (Mäletate filmi \"Gängster on ikkagi inimene\".Kui gängipealik Robert Deniro kehastuses peale vanglast vabanemistsattus tööle oli vist Audi esindusse müügimeheks ja kiitis ühele paksukesele kestahtis autot osta auto tehnilisi andmeid mootori võimsus;kiirendus;salongi pestavus jne. Jõudes pakiruumi juurde,
kusjuures onkel oli juba nõus autot ostma ,avas ta selle ja ütles \"Vaadake kui mahukas.Siia mahub tervelt neli laipa.\" Loomulikult jäi kaup katki pärast sellist avaldust.Big GrinBig Grin)
See läks teemast mööda.Kuigi praktilisusest me ei rääkinud.Minumeelest kui on vaja esindusautot siis järelikult on igapäevaliikur ,millega poes käia,olemas. Sellepärast pakkusin \"eksklusiivsemat\" mudelit.
Vasta
#15

Mõningamad aastad tagasi sattusin soomes tõlgina abiks olema ühe Moskva onu autoostul. Olnd miski \"mafia\"onu vist. Otsis endale ilusa auto välja. S-Type Jaguari. Ise seletas: Satsemm mnje mercedes,Moskvas nagunii igalühel on sihuke. Minu meelest ilus valik, enam-vähem samas hinnas kui E-klassi mersu, ent oma vähese esinemise läbi palju erilisemana tundub. Ka ei ole tänapäeva Jaguarid taas enam nii sita kvaliteediga kui kaheksakümnendail, kannatab osta küll. Pealegi ilus, mugav ja suutlik auto, uhkete traditsioonidega pealegi. Näeb tänavapildis välja umbes sedamoodi nagu smoking hunniku tavaliste mustade ülikondade keskel. Eesti tee ja tänavaoludes võiks eriti esinduslikuks pigem muidugi Range Rover olla, kodumaisele maastikule terake sobivam. Endale tahaks kunagi vist ikkagi mersut, seda G-mudelit. Või krt seda tiab misuke see kõikse etem on.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#16

On jäänud meelde lause ameeriklase igapäevaauto kohta- ei ole kombeks osta autot, mis on kallim kui kaks kuupalka.
Ma pakun, et euroopas võiks see enamvähem sama olla, vaadates kasvõi ülelahe autoparki (corollad sõidetakse ikka lõpuni).


Teema juurde tagasi tulles- vast siiski \"soliidsus\" on see sõna, mis esindusautot kõige paremini iseloomustaks. Hinnast ja luksusest üksi jääb tiba väheks. Edevad asjad on ka teinekord lahedad ja kallid, aga kujutaksite te näiteks Aadu Luukast selliste päikeseprillidega ette? Soliidsus on tagasihoidlikkus ja kvaliteet.

Ja muidugi margi üldine maine. Selle taustal jääb VW punnitus minule arusaamatuks (vw = golf = põrnikas = massiauto).
(värske motorexi-kogemus Smile)
Vasta
#17

Jansa Kirjutas:On jäänud meelde lause ameeriklase igapäevaauto kohta- ei ole kombeks osta autot, mis on kallim kui kaks kuupalka.
Ma pakun, et euroopas võiks see enamvähem sama olla, vaadates kasvõi ülelahe autoparki (corollad sõidetakse ikka lõpuni).

Hihii, ega corollaga muud üle jäägi, lõpeb teine lihtsalt nii kähku ära. Ei tea vist küll kedagi teist nii mäda elukat. Pealegi sääl ülelahe pole ka miskit imestada, seal talvel kui tee valge on, ei pruugi see mitte lumi olla vaid see teine valge asi...

loll on loll olla.
Vasta
#18

Huvitav teema, mis ilmselt jääb siiski psühholoogide pärusmaaks. Enamasti tahavad inimesed (mehed) olla teistest paremad, see on ilmselt ka põhjus miks ei saa siiani tehtud ühte Volga klubi. Inimene ei taha lihtsalt olla oma edukuses teistega võrreldav. Samuti ei saa ka kõikide maade presidentidele toota ühte tüüpi autosid.
Ühes kunagises intervjuus pajatas üks saksa miljonär, et aadlimehe auto peabki lömmis olema. Tegelikkuses ei sõltu autost äritegevuse käive. Elanikkonnaga suhtlemisel vist siiski sõltub pisut. Tean ka Eestis elavat investeerimismiljonäri, kel pole mobiiltelefonigi, rääkimata autost.
Mitmed ärigeeniused sõidavad hirmsate pannidega ja protesteerivad sellega kogu maailma vastu. Siiski esinduslikumate autode omanikud on tihti kuni 25 aastased poisid. Või mehed, kes pole nimetatud probleemidest üle saanud, mina ise kaasa arvatud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#19

Mina jälle olen lugenud meile kõigile tuntud shokolaaditoodete kompanii MARS omanikust ja ühtlasi multimiljonärist Henry Mars, kes vaatamata oma kõrgele eale tuleb igal hommikul ikka kella kuueks tehasesse, koos tavaliste liinitöölistega ja ta sõidab endiselt väga heas korras oleva punase MB-ga, vla. 1976. Talle on see töövahend, ümberkaudsetele aga nähtavasti esindusauto.
Telerist olen maasturiga näinud liikumas Gruusia riigipead Shakashvilit, milleks on tal Toyota Landcruiser 100 ja teda saatvad ustavad suguharupealikud liiguvad loomulikult Gaz 31102-ga.
Aga Ev-s on ju inimeste arusaamad ja mentaliteet niivõrd \"pea peal\", et üldistusi on suht võimatu teha. Mulle tundub, et mõnele riigikogu liikmele on Nissan Patrol ka esindusauto. Ta ju esindab, hm, meid kõiki selle autoga........

Lugupidamisega
Sm. Tasku

(ise kuulub T.Piiburi kommentaari viimasesse lausesse)
Vasta
#20

Kui kirjutasin siia teemasse oma esimest kommentaari, siis tuli ka mulle meelde see shokolaadi toodete firma. Mina teadsin miski umb. 95 aasta Postimehe järgi, et see firma esinduslikkusega ei priiska ja ainukesteks firma autodeks olevat kaks 1982 aasta MB 123-e Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne