JUMZ 6-KL 1990.
#21

185.00 võin kärupeale ära tõsta.
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#22

(20-09-2016, 12:10 PM)Veiko Varik Kirjutas:  185.00 võin kärupeale ära tõsta.
Veiko

Pane oma number mulle PM.
Kuigi leian ka 4x4jast vist.
Vasta
#23

Saatsin.
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#24

Mis siis vahepeal toimunud, töö käib nagu koduõlu. Veiko juurest mootor koju taritud ja molekulideks kistud. Homme lisan pildimaterjali ka, aga diagnoos on selline, et mootor oli vett täis ja kolvid kinni, väga. Samas plokk tundub olema elus ja vändast saab ka vist asja, vist, raami kaeladel on veekahjustused ja keskmisel raamil ka 2 soont peal. Siiski palju parem, kui see mis minu omalt maha tuli. Tuleb ikkagi vahetada kogu saale jooks ja kolvid/hülsid rõngad. Kas keegi teab või oskab linkida väntvõlli kaelade mõõte originaal ja erinevad remondid? Lisaks küsiks, et kui suurt jõudu ja kuidas seda rakendada, vajab läheb hülsi eemalduseks? 2 ja 3 kolvid olid all asendis ja nende üles tagasi saamine tahtis ikkapalju toksimist, aga hülss ei liikunud. Kui kellegil vedeleb vajalikke juppe, siis andke märku.
Vasta
#25

Nonii pildimaterjal tehtus või tähendab tegematusest.

Vana mootori lahti võtmisel selgus, et klapp oli olnud kontaktis kolviga, põhjus teadmata ja ei hakanud otsima ka.
[Pilt: 406a00575a.jpg]

Stiilinäide keskmisest raamsaalest, millega on võimeline mootor siduril kettad maha keerama ja täis koormusel töötama.
[Pilt: 406a82aa41.jpg]
Sellise asja põhjustas siis NZ.50 pump. Probleem tekib masti alla laskmisel, kus kas vigase jagaja klappide töö tulemusena ei saa õli ülevoolu või ma ei teagi mis. Tahtes masti õrnalt alla lasta, suureneb koormus mootorile kõvasti, mille tulemusena muutub nuka ratas selliseks:

[Pilt: 4069f15580.jpg]

Sai siis Veiko käest uus mootor toodud, mille sisu on suht halvas seisukorras, siiski saan sealt palju vajalikke osi, kas või korras hammasrataste jooksu, kolvid/hülsid siis sellised. 2 ja 3 silinder ikka väga kinni, ühe sain kätte pika pusimise peale, teist veel mitte, liguneb.
[Pilt: 406a9da4f2.jpg]
Doonor mootori vänt ise siis selline, raamidel veekahjustus, keskmisel raamil 2 soont peal.
[Pilt: 406a680761.jpg]
Selle raami saale:
[Pilt: 406ac19034.jpg]
Vända otsa raam:
[Pilt: 406ac38f59.jpg]
Kepsu saale:
[Pilt: 406ab5a433.jpg]
Vänt tema kogu hiilguses:
[Pilt: 406aa97fb7.jpg]

Nüüd siis küsimuste voor. Kui need keskmised 3 kaela ära puhastada Karukeel või väga peene fraktsiooniga paberiga, siis kas on mõtet selline vänt sisse panna tagasi koos uute saaledega või mitte. Teha mootorile korralik pesu ja loputada nii palju kui võimalik kõik kanalid läbi. Mõõdan kaelad ära ka, pean lihtsalt mõõdud enne leidma kusagilt.
Vasta
#26

Ise küsin ise vastan, siin siis paistavad mõõdud olevat http://d-yumz.com.ua/a196764-remont-kolenvala-yumz.html . Mul sees N2 saaled, seega on seda vänta juba korra lihvitud?

PS. Tunnistage ülesse, kes piraatis mu mootori pildi ja börsi üles lükkas. Big Grin
Vasta
#27

(04-10-2016, 23:15 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  [Pilt: 406aa97fb7.jpg]

Nüüd siis küsimuste voor. Kui need keskmised 3 kaela ära puhastada Karukeel või väga peene fraktsiooniga paberiga, siis kas on mõtet selline vänt sisse panna tagasi koos uute saaledega või mitte. Teha mootorile korralik pesu ja loputada nii palju kui võimalik kõik kanalid läbi. Mõõdan kaelad ära ka, pean lihtsalt mõõdud enne leidma kusagilt.

Oleme kunagi sõbraga teinud sellise ratsi vanale D-50 mootorile kui sovhoose hakati likvideerima, et liivapaberiga lasime vändakaelad (Siin tegu raamidega)  läikima, saaled timmisime ühekaupa šokolaadi pakendist pärit "tinapaberiga" paika ja see mootor teenib ka praegu ühes majapidamises truult edasi. Peremees sellest muidugi teadlik pole ja parem on.
Aga selline rats on täielikult omal vastutusel.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#28

Eks ma mõõdan kaelad ära, kui need on mõõdus, siis teoreetiliselt peaks käima, kui kaeladel konarusi pole. Kui vänt sisse panna uute saaledega ja see ilusti ringi käib, sis ehk on ressursi minu vajaduste lõppemiseni
Vasta
#29

Nominaal peaks ikka originaalis olema. MTZ-idel N1 ja N2 originaalis. R-id on remontmõõdud.
Vasta
#30

(04-10-2016, 23:24 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Ise küsin ise vastan, siin siis paistavad mõõdud olevat http://d-yumz.com.ua/a196764-remont-kolenvala-yumz.html . Mul sees N2 saaled, seega on seda vänta juba korra lihvitud?

PS. Tunnistage ülesse, kes piraatis mu mootori pildi ja börsi üles lükkas. Big Grin


No tead... peab tunnistama et mina piraatisin Big Grin . Kuna ei viitsinud pimedas minna enam enda oma pildistama siis vaatasin googlest esimese vähegi puhta mootori pilti välja, et no äkki mõnel mehel vedeleb kuuri all miski mootor aga ei vii Jumzi nime ja D65 tüüpi sellega kokku.

Ei tea kas börs enam paberlehena ka liigub või- tegelikult võimalus selliseid häid varuosi leida on kusagilt vanataadi kuurist suurem kui mööda netti neid otsides aga nood taadid maalt ei tea internetis tavaliselt midagi- aga vot lehte sirvivad huviga.
Vasta
#31

Anna teada, kuhu arve saata siis. Big Grin
Vasta
#32

Tere jälle,


Olen otsaga garaazis tagasi ja õhtul ehk lisan pilte ka, hetkel aga küsimus, kui palju Nm e tuli keerata vända raamidele ja kepsudele?
Vasta
#33

(25-11-2016, 12:50 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Tere jälle,


Olen otsaga garaazis tagasi ja õhtul ehk lisan pilte ka, hetkel aga küsimus, kui palju Nm e tuli keerata vända raamidele ja kepsudele?

Vene  tehnikal kehtib reegel: poldil  läbimõõt=  kN   Ja sa ei eksi.
Vasta
#34

(25-11-2016, 12:50 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Tere jälle,


Olen otsaga garaazis tagasi ja õhtul ehk lisan pilte ka, hetkel aga küsimus, kui palju Nm e tuli keerata vända raamidele ja kepsudele?

Enda jumzil vaja ka kepsukaan kinni keerata siis eile otsisin netist infi ja sain vastuseks ,et kepsule 16-18 кгс.м ja raamlaagrile
22-26 кгс.м, info pärineb vene foorumist.
Vasta
#35

Tere, D65 on põhimõtteliselt sama, kui D50, siis pingutused järgmised:
Raamlaagrid 200-220 NM, Kepsulaagrid 140-160 NM.
Andmed võetud raamatust ja sorry, kui pingutused peaksid valed olema.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#36

Kinnitan ksf. priit165 mainitut. Otsisin jumz raamatu ülesse ja samad andmed ilusasti kirjas.
Vasta
#37

Nonii, väike updeit siis, mis vahepeal korda saadetud, vaatasin just, et viimane kanne sealt, kus doonor mootori lahti võtsin. 
Veiko käest ostetud mootori kiskusin täielikult algosadeks ja siis sai veel sügisel kõik detailid survepesu ja igasuguste keemiatega puhtaks leotaud, kaasa arvatud plokk. Sai kõik vajalikud osad garaazi veetud ja jäid siis talve ootama, et oleks pilku kõrvale nokitsemist. 

Pestud ploki koostamist sai siis alustatud uute hülsside paigaldusega. 

[Pilt: 6dad635709.jpg]

Tagant järgi tarkusena ja ka järeltulevatele põlvedele teadmiseks võib ära märkida, et paigaldasin neid hülsse 2 korda, ühte ka 3. Enne kui hakkasin kaant peale panema märkasin, et esimese silindri hülss on plokist veits rohkem väljas kui teised. Mõõteriistaks oli tookord vana hea näpp. Kuna paremat lahendust ei suutnud välja mõelda, siis tegin käsisae lehest abinõu, millele saagisin 2 soont sisse, mis siis võimaldas saelehe sirge osa toetada hülsi krae peale ja sain mõõta ploki pinna ja krae vahelist kõrgust. Lehtkaliibritega mõõtes selguski, et esimene hülss oli polkist väljas 0,40 mm, ülejäänud umbes 0,25mm. Interneti avarustest leitud info põhjal oli lubatud vahemik 0,05-0,12 mm. Olgu siis märgitud, et selle avastasin alles siis, kui mul alumine ots mootorist oli täielikult koos, karter all jne. Kiskusin uuesti laiali, võtsin hülsid välja ja käisin P120 paberiga ploki pinnad üle. Lõpuks sain kõikide hülsside krae kõrgused nii täpseks, et 0,05 kaliiber läks saelehe ja ploki vahele ja 0,15mm kaliiber ei läinud, ehk saavutasin lubatud tolerantsi. Vene foorumitest lugesin, et kui hülss ei istu piisavalt sügaval plokkis, siis tulemuseks on hülsi krae murdumine ja hülsi mootorisse lahkumine.

Aga minnes siis tagasi, peale hülsse panin sisse raamsaaled.
[Pilt: 6de7e93fd2.jpg]
Erilist nööki nägin ma selle õlitõrje saalega. Võtsin raami pukke ja vänta välja vist 5-6 korda enne kui aru sain, miks vänt ei taha vabalt liikuda. Pikki liikumise saaled olid liiga paksus, ja pidin sealt koduste vahenditega paar kümnendiku maha viilima, muidu hakkasid vänta pooma. Viili ja luisuga sain siiski mõõdu paika ja ilusti vända kaela peale istuma.

Järgmisena läksid oma uude koju siis uues kolvid. Vanas mootorist võetud sõrmedel oli ühel sees pikki pragu, seega sain kasutada ühte ka vanast mootorist.
[Pilt: 6dea1c6734.jpg]

Kolvid uues kodus:

[Pilt: 6dec053537.jpg]
Vasta
#38

Vahepeal sai ka märgid paika pandud:

[Pilt: 6dedab31a8.jpg]

Karter enne paigaldust:

[Pilt: 6df0692fa3.jpg]

Üldiselt võibki öelda, et enamus ajast, mis on mootori töödega kulunud on kulunud detaile pestes ja leotades, hambaharjaga nühkides ja jälle leotades. 


Plokikaan, mis sai mootorilt maha võetud:
[Pilt: 6df1d47f96.jpg]


Klapid, mis sealt välja tulid:

[Pilt: 6df3da51d0.jpg]


Plokikaant kokku pannes kasutasin klappe mõlemast mootorist, ehk valisin paremad välja. Plokikaane sisselaske kanalite puhastamine võttis mul aega vist umbes 6 tundi, see oli ikka jubedat materjali täis. Proovisin küll alguses heaga leotada, kuid asi lõppes sellega, et esimese kihi eemaldasin väikse meisli ja haamriga.

Pesad pärast kodust töötlust:

[Pilt: 6df7209110.jpg]

Töötlemiseks leidsin küla pealt mingisuguse, vist ZIL, klapi pesade freesi komplekti. Komplektis oleva freesi sääre mõõt oli aga väiksem, kui klapi sääre mõõt. Et saaks freesi tsentreeritud enamvähem keerasin säärele tihedalt ümber läbipaistvat isoleeri, mis piisava õlituse korral liikus juhtpuksis täitsa ilusti ja pesadelt "suurema liha" maha.
Edasi oli kannatuse mäng ja akutrelli akude laadimine ja sooveldasin klapid ilusti pesadesse.

Hetkel siis nii kaugel:

[Pilt: 6df8811ab4.jpg]

Klapi vahed keerasin 0,3 peale ja ootan esmaspäeval saabuvaid tükke. Vaja karter alla panna ja kaan peale. Tsentrifuug pestud ja koostatud, ootab saabuvat tihendit, kuna tihendi komplektis olev tihend oli vales mõõdus.

Lisaks on saabumas uus hammasvöö ja starter, mis paari nädala perspektiivis tähendab seda, et eemaldan sidurikoja küljest käivitusmootori osa ja istutan sinna asemele starteri, kodutöö on tehtud ja vajalikud materjalid varutud, eks näis mis välja kukub. Cool
Lisaks tulevad uued siduri kettad ja nipet näpet veel, kolme nädalavahetusega sooviks mootori oma kohale tagasi saada ja eks siis näis kas hakkab popsuma või mitte.
Vasta
#39

Kahju, et sa ei öelnud, et tellid hoorattakarteri starterile. Ma oleksin ka huviline olnud. Kust muidu tellisid?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#40

Ei, ma ei tellinud uut koda, ma tellisin hammasvöö ja starteri. Kodusel teel eemaldan vanalt sidurikojalt käivitusmootori osa ja istutan starteri sinna külge. Toodan uue kinnituskoha starterile ja peaks  toimima, tehtud vähemalt on, proovin järgi teha.

Tellisin need:
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...-jumz.html
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...-jumz.html

Kaalusin ka seda:
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...-jumz.html 

See hammasvöö istub teoorias olemasolevale hoorattale, mootori poolsesse serva. Siis tuleb vastavalt starterile eemaldada vajalik osa metalli sidurikojast ja tekkiv ava tuleb sulgeda siis starteri adapter plaadiga, mille toodan ise kohapeal, keevitan koja külge, lihvin värvin, saab siga hea. Teoorias Big Grin  
Jupid täna ei saabunud, ehk homme saab, siis saab nokitsema hakata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne