JUMZ 6-KL 1990.
#81
Sidurit mõõtsid õigest kohast nagu pildilt näha. Nüüd pead jvv siduri ka reguleerima,keerad poldid kinni ja 7 nõksu tagasi.                               Pritsenurk jääb nii nagu ta oli enne remonti,hammakal ja plaadil peaks olema 3märki mis säti kohakuti.
Vasta
#82
Mul see pada kokku laotud kahest erinevast, kasutatud ka erinevate mootorite hammakaid. Peab kontrollima selle süüte ka üle.
Vasta
#83
All järgnev siis jutt raamatust. Kas ma saan õigesti aru, et KSP plunser peab hakkama kütust peale andma 21-23 vända pöörde kraadi enne seda, kui kolb jõuab ülemisse asendisse? Ehk siis, kuna mul on mootor maas ja klapid näha, siis saaksin kasutada metoodikat selliselt: keeran mootorit ringi, kuni mul avaneb sisselaske klapp, ehk esimene kolp läheb kompressiooni tsüklisse, keeran mootori ringi nii kaua kuni mul sulgub sisselaske klapp ja siis keeran kolvi ülesse surnud punkti, mida kontrollin pihusti avast. Siis keeran mootori 22 kraadi tagasi, mis peaks siis olema pritse punkt. Lasen KSP hambumisest lahti ja keeran seda eraldi seisvana ringi, kuni esimene plunser hakkab kütust andma, fikseerin uuesti hambumise ja ongi paigas?

Kas nii oleks õige teha?

Кулачковый вал топливного насоса соединяют с шестерней привода в определенном положении шестерни и вала. При этом положении плунжерная пара насоса должна начать подавать топ­ ливо в тот момент, когда поршень соответствующего цилиндра д и ­ зеля находится за 21— 23° (по углу поворота коленчатого вала) до ВМТ при такте сжатия. Для установки поршня первого ци­ линдра дизеля в указанное положение па его маховике имеется отверстие, а на картере маховика резьбовое отверстие с заверну­ тым в него установочным болтом 1 (рис. 129). При совмещении отверстия на маховике с отверстием па картере поршень первого цилиндра не дойдет до ВМТ на 21 — 23°. Следует иметь в виду, что отверстия совпадают та кж е н при такте выпуска. Поэтому при установке момента подачи топлива необходимо убедиться, что в первом цилиндре идет такт сжатия. В процессе работы днзеля изнашиваются детали топливного касоса и его привода, в результате чего происходит запазды вание подачи топлива, падает мощность дизеля и увеличивается удель­ ный расход топлива. Угол опережения подачи топлива плунжерной парой проверя­ ют с помощью приспособления КИ -13902-ГОС Н ИТИ , в которое входят моментоскоп КИ-4941, ук азатель с магнитом и набор шаб- лонов-угломеров. Проверку и регулирование угла опережения подачи топлива проводите в такой последовательности. 1. Р азъедините штуцер первой секции топливного насоса и топ­ ливопровод высокого давления и установите па его место м омен­ тоскоп. 2. Ослабьте за т я ж к у накидных гаек топливопроводов на шту­ церах остальных секций топливного насоса. 3. П рокачайте топливную систему ручным насосом и устано­ вите рычаг управления подачей топлива на наибольшую подачу. 4. Закрепите ук азатель приспособления на неподвижной д е та­ ли около цилиндрической поверхности шкива насоса системы охлаждения. 5. Выключите компрессию в цилиндрах дизеля и, проворачивал коленчатый вал, прокачайте топливную систему до появления из стеклянной трубки момептоскопа струи топлива без пузырьков воздуха. 6. Убедитесь, что в первом цилиндре дизеля идет такт сж атия, выверните установочный болт из резьбового отверстия картера маховика и вставьте его непарезаппым концом в то ж е отверстие до упора в маховик. Поверните коленчатый вал дизеля до по­ падания болта в отверстие на ободе маховика. При этом по­ ложении поршень первого цилиндра не дойдет до ВМ Т на 2! — 23°.
Vasta
#84
Nonii nädalavahetus siis hubaselt garaazis jällegi veedetud. Mis siis sai tehtud ja mis tegemata jäi.

Alustatud sai mootori püsti tõstmisega, mis võimaldas siis eluga edasi minna. Kuna plaanis oli starteri paigaldus oli vaja sulgeda kõik augud, mis oleks igasuguse abrasiivse materjali mootorisse sattumise välistanud.  seega,

läksid peale hooldatud pihustid:
[Pilt: a5cb40e99e.jpg]

Mootori külge rändas ka eelmine aasta stenditud KSP:

[Pilt: a5ccb498e6.jpg]

Kuna pumbal olid korgid peal, siis sai jätkata starteri kinnituse ehitamist, sai veel lihvitud ja sätitud seda uut kinnitust.
Plaat ise siis koos starteriga:

[Pilt: a5c6d3ca8c.jpg]

Edasi rändas ta siis oma kohale

[Pilt: a5c83aeac3.jpg]

Keevitasin ta siis nii sinna kinni. Keevitamiseks kasutasin tavalist G3Si1 ehk SG2 ehk ER70-6 traati. Kaitsegaasiks oli puhas CO2, vooluallikaks Kemppi Fitweld 300 Evo. Enne kui koja kallale läksin tegin ka mõned katsetükid. Kuna tegemist siis malmi ja terase liitmisega oli vaja veidi teooriat timmida. katsed näitasid, et parim tulemus tuleb kasutades umbes 120A keevitusvoolu, mis iseenesest segakaares, aga nii oli sulamine kõige parem. Lisaks näitasid katsed, et antud materjalide liitmisel ei saa keevitada järjest pikemat lõiku, vaid tuleb kasutada tihedat punktimist. Veidi pikemalt keevitades kuumenes malm üle ja hakkas keema, tekitades poorid õmblusesse. Soendasin koda ka leeklambiga ette enne keevitamist ja ka pärast keevitamist lasin õmblused tulega üle. Seega väga suurt voolu keevitamisel kasutada ei saanud ja ilusat õmblust ei saanud tekitada. Mingisugust pragunemist ma kuskil kokkuvõttes ei täheldanud. Järeltulevatele põlvedele olgu siis öeldud, et sidurikoja käigukasti poolse pinna ja starteri paigaldus pinna vahe peab olema 125 mm, kui on vähem siis starteri hammasratas hakkab vastu hammasvööd käima.

Tulemuseks siis selline hambumus, starteri " rakendamiseks" kasutasin 8 padrunit:

[Pilt: a5ccf3357b.jpg]

Et saaks tugeb keermestasin ka M12 keerme sidurikoja sisse:

[Pilt: a5ccb8b363.jpg]

Starter oma kohal:

[Pilt: a5cc57ae3c.jpg]

Täna siis jätkasin pritse nurga sättimise ja garaazi koristamisega. Lootus on, et ma sain sellest venekeelsest tekstist õigesti aru, seega toimetasin järgmiselt:

Võtsin maha klapikambrikaane, tuvastasin millal hakkab esimese silindri sisselaske klapp suguma, ehk silinder oli kompressiooni tsüklis. Keerasin hoorattast edasi, nii kaua kuni hooratta sees olev ava sattus kohakuti sidurikoja sees oleva avaga. See järel sisestasin sinna koja küljes olnud tihvti :

[Pilt: a5cc0ac4d9.jpg]

Juhul kui ma saan manualist õigesti aru fikseerib see esimese silindri asendi 21-23 kraadi enne esimese silindri kolvi jõudmist ülemisse asendisse ja siis selles fikseeritud punktis peab kõrgsurve pumba esimene plunser hakkama kütust peale andma pihustile. Tiftiga positsioon fikseeritud, lasin kõrgsurve pumpa vedava hammasratta ja kõrgsurve pumba reguleerimise plaadi poltidest lahti. Keerasin võtmega KSP võlli ringi kuni leidsin siis positsiooni, kus plunser kütust andma hakkas. Kütuse andmist kontrollisin kodukootud tuutuga:

[Pilt: a5c7887a39.jpg]

Fikseerisin KSP reguleer seibi siis täpselt sellesse punkti, kus kütuse tase tõusma hakkas, KSP hammasratta külge.

Elu, või Sinu hinnatud kommentaarid, näitavad kas sai õigesti või valesti.

Seis on nüüd selline, et ideaalis võiks siduri kettaid ideaalseks sättida, foorumist selgub, et külapeal on üks võll millega kettaid timmida. Kuidas seda saada, andke märku. 
Tuleks õli poest tuua ja mootorisse valada, paar korda tühjalt ringi lasta ja õli survet kontrollida, enne kui vahele paneb. Aga sellest juba järgmine nädal.
Vasta
#85
Asi edeneb,ilus töö.Võlli saad minu käest.
Vasta
#86
Ma olen saanud aru, et käivitusmootori pendiksiga seonduvaid asju enam ei toodeta, mul nüüd siis üks üle koos lülitus hoobade ja ka starteriga komplektne käivitusmootor. Ise neid müüma ei viitsi hakata hetkel aktiivselt, aga kui keegi midagi on otsimas, siis võib oma nägemuse välja käia.
Vasta
#87
Väga viisakas ja põhjalik töö. Kuna mul hetkel ka traktor laiali, siis teen oma kopale sama lahenduse, et otse starter peale. :Smileore näha, et keegi veel remondib nii põhjalikult oma masinat,nagu mina hetkel.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#88
Mul on hetkel dilemma, et kas värvida see mootor kohe ära ka või mitte. Värvimine oleks jällegi üks pikk ja väsitav lisa päev. Lisaks peaks veel russi punast ka veel hakkama otsima.
Vasta
#89
(10-04-2017, 15:42 PM)KaarelKopaga Kirjutas: Mul on hetkel dilemma, et kas värvida see mootor kohe ära ka või mitte. Värvimine oleks jällegi üks pikk ja väsitav lisa päev. Lisaks peaks veel russi punast ka veel hakkama otsima.

Eks ta viisakam ikka saab jah, kui ära värvida, seda enam, et sul traktor ka värvimõttes suht kena.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#90
Nonii, eile õhtul sain siis paja podisema. Starter toimis ilusti, käivitub poolest pöördest. Elektrit veel ei jõudnud ühendada, võtsin armatuuri lahti ja avastasin sealt seest hiire pesa. Nüüd oleks vaja uus juhtmestik vedada pmst.
Kas kellelgi on kogemust sellega:

https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/et/...-jumz.html 

Pildi pealt vaadates mulle tundub, et need on mõeldud lihtsalt vahetamiseks, skeem kui selline ei muutu.

Hetkel seda jumzi skeemi vaadates kisub nägu suht krimpsu, kuidagi keeruliseks on see asi seal aetud.

Keegi oskab seletada, milleks on vaja skeemil olevaid detaile 3 ja 5, ehk blokeeringu relee ja blokeeringu lülitu, hetkel peale vaadates viskaksin nad sealt vahelt välja üldse.

Lisaks on generaatori peale viidud 2 juhet, + ja D, mis eesmärki see D täidab?

Lisaks küsin, et kas olete kasutanud eraldi releed starteri lülitamiseks või olete pannud starteri lülitamise otse läbi võtme kontaktide?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne