ATV Karburaatoriga abi tarvis
#1

Tere, mul esineb ATV (250cc) karburaatoriga probleem. Nimelt ATV poob kui gaasi anda, tooreklappi all hoides töötab suurematel juhtudel paremini, kui ilma. Ilmselt on segu lahja (palju öhku, vähe bensiini?)
Karburaator ise selline:

[Pilt: UIWRrdQ.jpg]

Karburaatori löpus ehk silindri juures on üks auk, mis paistab läbi ja sees on keere. Tunduks nagu düüsiauk, kui sinna sisse panen tavalise kruvi, siis ATV söidab normaalselt, aga originaalsuse möttes vöib selline asi midagi löppude löpuks ära löhkuda töenaoliselt. 

[Pilt: mA7XUkh.jpg]


Küsimus siis selline, et mis sinna auku istub originaalselt ja kas oleks mötekas hoopis uus karburaator osta?
Vasta
#2

http://i.imgur.com/mA7XUkh.jpg
http://i.imgur.com/9X1SUfu.jpg

Originaalsed piltide lehed, parem kvaliteet ja detailsus.
Vasta
#3

Sinna käib tühikäigu reguleerkruvi,
[Pilt: 1496.jpg]
Ilma selleta ei saagi käia asi.
Vasta
#4

(11-09-2016, 20:12 PM)2715 Kirjutas:  Sinna käib tühikäigu reguleerkruvi,
[Pilt: 1496.jpg]
Ilma selleta ei saagi käia asi.

Ehk siis sellega saab tühikäigul pöördeid reguleerida vöi sellega reguleeritakse segu?
Vasta
#5

Tühikäiku. Kui see puudu, tõmbab ka sõidu ajal lisaõhku ja ei tööta õieti.
Vasta
#6

(11-09-2016, 20:28 PM)ronny25 Kirjutas:  Tühikäiku. Kui see puudu, tõmbab ka sõidu ajal lisaõhku ja ei tööta õieti.

Aga tühikäigu jaoks on mul gaasitrossi all ka reguleerimiskruvi? Sarnane sellega.
http://www.kazumapower.com/images/CARB_B...0CC_06.JPG
Vasta
#7

sellega sa  lihtsalt  jätad  gaasi  pisut  peale  ,  pole  küll  sinu karpaga  kursis  , kuid  üldjuhul  on  eraldi  tühikäigu  düüs  ja  õhukanal,  mis  töötavad  sõltumatult  gaasisiibri  asendist .
Vasta
#8

(11-09-2016, 20:49 PM)iceman Kirjutas:  sellega sa  lihtsalt  jätad  gaasi  pisut  peale  ,  pole  küll  sinu karpaga  kursis  , kuid  üldjuhul  on  eraldi  tühikäigu  düüs  ja  õhukanal,  mis  töötavad  sõltumatult  gaasisiibri  asendist .

Et siis tuleb suurused mööta ja ära tellida kuskilt, aitäh.
Hoian kursis, kuidas olukord möödub.
Vasta
#9

Köikidel uutematel karburaatoritel on automaattoores peal, kuid endal manuaal e trossiga. Ma pole üldse kindel, kas ma seda automaattoorest kuskile üldse ühendadagi saan?
Vasta
#10

kui  sul  on manuaalne  olemas  , milles  probleem ? kuidas  see automaattoores  parem  oleks ,  lihtsalt  üks  lisatripper  juures . eelistada  võiks  ikka  käega  juhtimist  ja  peaga  mõtlemist .
Vasta
#11

See automaat toores töötab üldjuhul selle nn. termomähise põhimõttel. Ehk lühidalt juhtmed ühendamata kujul on karburaator koguaeg külmkäivitusasendis. Aga seejärel, kui toores ühendada massina elektrisüsteemi (pirni ühendamis meetodil) hakkab toores vaikselt sulguma ja sellega ka küttesegu lahjemaks muutma Smile
Vasta
#12

(12-09-2016, 20:37 PM)iceman Kirjutas:  kui  sul  on manuaalne  olemas  , milles  probleem ? kuidas  see automaattoores  parem  oleks ,  lihtsalt  üks  lisatripper  juures . eelistada  võiks  ikka  käega  juhtimist  ja  peaga  mõtlemist .

Köik korralikud ehk kallimad karburaatorid on automaadiga, odavad hiinakad ehk viieteist ringis on manuaaliga, aga töötavad siibriga, mida ma ei sooviks. Lugesin netist selle kohta, see pidi hoopis CDI alla ühedatuna sädet kontrollima, et oleks effektiivsem, aga välismaa vennad omakorda räägivad, et selline asi on möttetu ja suurt vahet sellel ei näe, kui see ühendatud on vöi ühendamata. Palju see elektrooniline jublakas seal ikka kontrollib, kui karburaatori ülesanne on suuremjaolt ikka mehaaniline.
Preaguse karburaatoriga ei tööta asi põhimötteliselt enam üldse - külmast peast aitab rallida, aga kahe-kolme minutiga hakkab kohe pooma, et tuleb tühikäigul mööda karjamaad tagasi söita, ehk mis ma sellest ikka piinan nii, pigem millegi muu kallal vahepeal nokitseda kui jupid hiinast poole kuu pärast saabuvad.
Kokku läheb siis terve kupatus tellituna maksma veidi üle 60€ (karburaator, õhufilter ja silindri-karburaatori vahejupp).

(12-09-2016, 21:27 PM)Buzzet Kirjutas:  See automaat toores töötab üldjuhul selle nn. termomähise põhimõttel. Ehk lühidalt juhtmed ühendamata kujul on karburaator koguaeg külmkäivitusasendis. Aga seejärel, kui toores ühendada massina elektrisüsteemi (pirni ühendamis meetodil) hakkab toores vaikselt sulguma ja sellega ka küttesegu lahjemaks muutma Smile

Ehk siis erilist vahet pole, kui mul see ühendamata jääb järelikult. Rohkem sellise ökonoomsema söidu jaoks möeldud?
Vasta
#13

Soovitan soojalt https://osta-ee.postimees.ee/a-palu-moot...src=search

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#14

Siit tuleb jah väga segast juttu korraks teemaalgataja poolt Big Grin
Selgitan veelkord, elektrooniline toores on kõige lihtsam ühendada süütelukuga, et süüte sisse keerates hakkab ka toores oma protsesse tegema. Vastasel juhul sinu sõiduvahend võtab hirmsat moodi kütust, küünlaid ja ka keeldub soojastpeast kohapeal töötamast...+100 muud häda..
Miks siibertüüpi karburaator kehvem on?
Enamus tootjad kasutavad siiberkarburaatoreid mototehnika mootorite toiteks. Hiinakatel olevad pöördsiibriga karburaatitega on rohkem häda ja viletsust.
Uut karburaatorit ostes, pead ka seda teadma, et too vajab seadistamist enne sõitma asumist.
CDI ära torgi parem, see on ainult süütemängu jaoks.

Lihtsam ja lõppkokkuvõttes odavam on sul oma sõiduriist siiski teadjamate meeste kätte viia korraks Smile
Vasta
#15

Mure sama masin teine. 
Keegi oskab ATV karburaatori sättimise kohta nõu anda? Karburaatorile said (peaaegu) kõik uued vidinad +puhastamine aga nüüd kohapealt ära minnes pole jõudu nagu kätte ei saaks. Tooreklappi avades isegi suudab liikuda. Siibrinõelaga vaja mängida? Kohapeal ja tühikäik on enamvähem. Yamaha kodiak masinaks -aastast 198... 4T, vesijahutus.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#16

Kuidas muidu mootor töötab?
Käivitub ilusti, ei suitse?
Kompressiooni oled mõõtnud?

Mul 110cc laste atv'ga oli selline lugu, et käivitamine oli raske, kuuma saades hakkas kolisema. Pidevalt regullisin karbussi kuid normaalselt toimima ei saanudki. Kompressiooni ma ei mõõtnud kuna olemasolev mõõtur ei sobinud väiksele küünlale, sellega oleks kõvasti aega kokku hoidnud kuna kolb oli varem kinni jooksnud ja silindril olid vigastused.
Uue (kasutatud kuid korraliku) kolvi ja silindriga töötab nüüd igast asendist.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#17

No kiirenduspumpa seal muidugi ei ole? Kuidas peaks toimima küttesegu rikastamine koormuse tõusul? Ka seal mingit vaakumiga toimetavat membraani ei ole? See tooreklapi avamise jutt on kahtlane, klapp peabki avatud olema. Külma mootori käivitamisel paned klapi kinni, muul ajal on lahti. Kui klapi sulgemisel jaksab vedada, siis on küttesegu järelikult avatud klapiga liiga lahja. Kas kisub õhku vahele või on tasapind liiga madal või mõni kanal umbes või kiirenduspump ei tööta.
Vasta
#18

(08-08-2022, 07:49 AM)tõnn Kirjutas:  Kuidas muidu mootor töötab?
Käivitub ilusti, ei suitse?
Kompressiooni oled mõõtnud?
Tühikäigul podises hästi ja enne karburaatori remonti toimetas ka viisakalt.
Käivitub ilusti ei suitse.
Kompressiooni pole mõõtnud.

Tsitaat:No kiirenduspumpa seal muidugi ei ole? Kuidas peaks toimima küttesegu rikastamine koormuse tõusul? Ka seal mingit vaakumiga toimetavat membraani ei ole? See tooreklapi avamise jutt on kahtlane, klapp peabki avatud olema. Külma mootori käivitamisel paned klapi kinni, muul ajal on lahti. Kui klapi sulgemisel jaksab vedada, siis on küttesegu järelikult avatud klapiga liiga lahja. Kas kisub õhku vahele või on tasapind liiga madal või mõni kanal umbes või kiirenduspump ei tööta.
Kiirenduspumpa peal ei ole -vist. Karburaatori küljepeal membraan on. Enne ei puutunud seda ja ehk toimis, kuigi kui hiljem näppisin seda siis njah -tahaks uut (tellisin ära)
Õhku peale ei kisu mujalt, sest õhu toru kinni pannes lämbub ära. Püüan veel ujuki ja nõelaga mängida.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#19

Kui see membraan nüüd bensiinipumba funktsiooni ei täida, siis on ta kiirenduspumba ase-aine. Membraani küljes võiks olla mingi varras, mis gaasi keeramisel hõrenduse mõjul avab rikastuskanali. Kui membraan ei ole hermeetiline, siis ta hõrendust ehk vaakumit ei hoia ja varrast ei liiguta. Kui enne töötas ja peale remonti enam mitte, siis ma nõela ei näpiks.
Vasta
#20

(08-08-2022, 20:51 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui see membraan nüüd bensiinipumba funktsiooni ei täida, siis on ta kiirenduspumba ase-aine. Membraani küljes võiks olla mingi varras, mis gaasi keeramisel hõrenduse mõjul avab rikastuskanali. Kui membraan ei ole hermeetiline, siis ta hõrendust ehk vaakumit ei hoia ja varrast ei liiguta. Kui enne töötas ja peale remonti enam mitte, siis ma nõela ei näpiks.
 Hetkel mure lahendatud. Olin keeranud vale düüsi valesse auku. Mõlemad visuaalselt samad aga ava erinevus sees ca 2x ehk siis 70 ja 132,5. Nõel ka peaaegu ülemisse asendisse ja hetkel töötab jälle .

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne