Dürkopp
#1

Puukuurist ilmus välja vana jalgratas.
Ehk oskab keegi täpsemat tootmisaastat määrata.
Lisaks sellele otsin sellele rattale sobivaid velgesid koos rehvidega ning originaal tagumist hammasratast ja esipiduri süsteemi.


Pildid:

http://erinevadpildid.blogspot.com.ee/20...chive.html
Vasta
#2

Tootmisaasta on 1937 nii umbes täpselt. Kas tagumise ratta rumm on Torpedo ja kas seal pole 2 kohalist numbrit peal? Mis plaanid rattaga edasi on? Originaal tagumine hammasratas pole tegelikult mingi originaal vaid suure tõenäosusega mitmetel ratastel kasutatud Torpedo toodang ja pigem tasub kohe tervikuna 37 Torpedo jooksusid või rumme otsida koos tagumise hammasrattaga. Aegajalt Torpedo rummudega rattaid ikka liigub aga ajutiselt kõlbab sinna suvaline ühekäiguline 28 tolli ratas ka asenduseks mille saab õigema asja leidudes lihtsalt välja vahetada.
Vasta
#3

Mõlemad rummud on valed. Esimesel pole kirju ja tagumisel on riga.
Esimest isegi kõlbaks kasutada, kuid tagumine pole komplektne ega sirge.
Originaalset tagumist hammasratast otsin, kuna see peaks olema "vene omast" suurem.
Esimene, olemas olev hammasratas on ka veidi suurem, kui tavaline.

Plaan A oleks korda teha ja ise kasutada, kuid ei saa ka välistada "ostan-müün-kahetsen" varianti.
Vasta
#4

Siit peaks silmamõõdu järgi näha olema, millist tagaratast vaja on:


https://osta-ee.postimees.ee/meeste-jalg...=1&slide=0
Vasta
#5

(15-09-2016, 16:53 PM)tõnn Kirjutas:  Siit peaks silmamõõdu järgi näha olema, millist tagaratast vaja on:


https://osta-ee.postimees.ee/meeste-jalg...=1&slide=0

Siis võiks juba samasuguse ketiratta taha ka panna, nagu esimene on, ühte moodi, ilus vaadata ja kerge vändata`?
Vasta
#6

Eks need türi mehed ei saa ilma ütlematta olla.  Big Grin

Ma julgen väita, et kui sinna taha panna väike hammasratas, siis sellega mäest ülesse ei pressi.



ka siin on taga suurem hammasratas

http://www.velomuseum.ee/et/dyrkopp_1909
Vasta
#7

(15-09-2016, 17:57 PM)tõnn Kirjutas:  Eks need türi mehed ei saa ilma ütlematta olla.  Big Grin

Ma julgen väita, et kui sinna taha panna väike hammasratas, siis sellega mäest ülesse ei pressi.



ka siin on taga suurem hammasratas

http://www.velomuseum.ee/et/dyrkopp_1909

Jah, tõsi ta on!  Sad Olen püüdnud, tõesti olen, aga ei saa ilma ütlemata olla! Mäest ülesse pressimise kohta arvan, et palju sõltub mäest. Veelgi enam, veidi sõltub isegi väntajast, nii uskumatu kui see ka ei tundu...
Näites toodud ksf! Valdo 1909. aasta Dürkopi puhul on ülekanne 58/22, st taga on küll suurem ketiratas, aga ees on samuti päris pirakas. Eelnevalt mainitud nn. tavaline nõukaaegne ketiratas oli üldiselt z=18, teema Dürkoppil peaks üldjuhul olema tehasest tagumine ketiratas z=20, samas ei keela keegi muidugi panna taha ka suuremat ketiratast. Ja teema Dürkoppi esiratas näib olevat nõukodude perioodist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne