Katalüsaator karpaga mootorile
#1

Kas on keegi selle teemaga kokku puutunud?

Natuke netist uurisin, et algsed olidki kahe kahjuliku aine eemaldamiseks ja neil ei olnud hapniku sisaslduse lugejat
siis olid mingid õhuklapiga variandid ja siis tänapäevased, mis töötavad tänu õhulugejale efektiivsemalt

jah ülevaatusel ei ole probleemi aga võiks vähem haiseda...


fordi V6 mootoriga tegemist millel WEBER 32/36DGV karpa peal

et kas Eestis keegi pakub sellist katalüsaatorit või vaja välismaalt krõbeda hinnaga tellida?

Taunus XL 1974
Vasta
#2

Mis probleem üldse on? Mis asi see sul seal haiseb?

Et passis on kirjas, et KAT ja autol tegelikult pole küljes we? Keegi kirjus minevikus mootori vahetanud?
Või mis?
CO on iseenesest lõhnatu, maitsetu ja värvitu mürgine gaas. Kat seda vähendab, aga kui sa ise ennast ei pese, siis selle haisu vastu ta küll ei aita...
Vasta
#3

Jutt on vist Ford Taunusest...
Aastakümneid Granadaga sõitnud, ei haise seal peale Fordi traditsioonilise ülirikastuse külmkäivitusel eriti midagi.
Kruti karpa küljes olevat automaattoorest algatuseks natuke maha! Suveks võib päris elimineerida ja saab 400 kilo raskema auto keskmise kulu alla 10 muide.
Mis HC näit ülevaatusel on?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Ega see katalüsaator imet ei tee, kui eelnevalt ikkagi liiga palju CO-d ja HC-d sisse tuleb. Pigem üks nõrgenev lüli ahelas juures. Kui segu liigrikas ja torust juba tahmagi pudeneb, siis risustab ka katalüsaatori ära. Lihtsalt resonaatoripütt jääks kauem läbilaskvaks.

Lambda/lambdad puhuvad niipalju pilli, et nendega koostöös on võimalik enne katalüsaatorit kahjulike gaaside sisendit dünaamiliselt tüürida, tavalise karpaga (ilma elektroonilise või vaakumjuhtimiseta) saab ainult staatiliselt, ehk ühekordselt paremaks ajada.

Aga mis seal ikka teoretiseerida, proovi ära ja mõõda tulemus üle. Kui keeruline see ikka olla saab, üks pütt teisega asendada. Kui korralikud liited vahel on või vahele teha, siis polegi vaeva ümber visata.
Isegi kui sa kusagilt leiad nõuandeid, milline katalüsaator kõige paremini sobiks, kas 2way või 3way, metall või keraamiline sõrestik, plaatina või pallaadium, ega sa siis täpselt sellist, mis veel ka sobivas mõõdus oleks, kohe ja hea hinnaga ei leia. Ikka paned suvalise, mille kusagilt kätte saad Smile
Miskipärast väga ei usu ka seda, et keegi viitsiks tänapäeval eraldi toota 1970nendate aastate autodele sobivaid ebaefektiivseid katalüsaatoreid. Ikka võetakse mõni tänapäevasem sisu ja pannakse krõbeda hinna eest sobiva (vanaaegse) kesta sisse Smile
Vasta
#5

Ehitasin kümmekond aastat tagasi ühte 2102te.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2011
 Kõigi muude juppide vahel oli ka üks ülearune katalüsaator. Oli tore plaan loodust hoida ja see vahele susata. Tegelikult polnud looduse hoid minu poolt kõikse suurem soov, vaid väljaheite vaiksemaks tegemine. Läksin siis küsimusega ülevaatusmehe juurde ja sinna see plaan kadus. Ei soovitanud panna, kuna näitudega pidi tekkima miskit probleem. Kui tahaks kangeste panna, siis tuleks ka passis seda kajastada, aga siis jälle näitudes tagasiandmist poleks.
Nii, et uuri kõikse pealt ülevaatuse asja uuesti.
Vasta
#6

eks jah enamus häirivast keemiast tuleb ikka külmkäivituse ajal
ülevaatusel probleemi ei ole olnud ja kütusekulu on ka normaalne aga eks tuleb ülevaatuse meeste käest uurida ja siis lihtsalt proovida

tänud vastuste eest!

Taunus XL 1974
Vasta
#7

Mul on üks karpaga '78 aasta BMW, millele sakslane oli automaksu vähendamise eesmärgil kati alla keeranud. Tänaseks on masin minu käes ca 9 aastat. Aru ei saa, kas see kat midagi head ka seal teeb aga umbe ta pole läinud ja heitgaasid on ülevaatusel normis olnud.
Vasta
#8

Mul kah üks kat-karpa isend. Audi kirjadega. Ülevaatusel algul torises ja porises, et mis kuradi asi see nüüd on? Et karpa ja kat ja lamda? Pani nuusuti külge ja soovis vaid head sõitu ning kiitis takka, et see auto käib puhtamalt kui paljud uued.
On ta nüüd tehase poolt või kodukootu ei ole viitsinud isegi uurida. Seni sõidab.
Passis kat kiri sees.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#9

(21-09-2016, 18:07 PM)karvik Kirjutas:  Mul kah üks kat-karpa isend. Audi kirjadega. Ülevaatusel algul torises ja porises, et mis kuradi asi see nüüd on? Et karpa ja kat ja lamda? Pani nuusuti külge ja soovis vaid head sõitu ning kiitis takka, et see auto käib puhtamalt kui paljud uued.
On ta nüüd tehase poolt või kodukootu ei ole viitsinud isegi uurida. Seni sõidab.
Passis kat kiri sees.
 Ecotronic karps, Pierburgi viimane üritus sissepritsele, eriti monojetronicule vastu saada. Karburaatoriehituse viimane sõna, isegi pööretepiiraja on sellel. MIdagi seal kulub aastatega ära niiet tühikäigul hakkab vahele jätma.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#10

Mul sel Keihin peal. Elektrit on niipalju, et peadüüsidele lastakse mingid kummijunnid ette kui vool ära kaob ja mingi vaakumi klapp on kah, mis tundub olema selle jaoks, et kui mootoriga pidurdada, siis laseb vaakumiga avatud lõõri kinni(vist). Vaakumiga avatakse abilõõr ja toores on täiesti käsitsi. Armatuuris on tehase poolt ilusti selle jaoks pesa tehtud. Auto on aastast 90' Audi 80 1,8S.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#11

Isegi venelane tootis karburaatoriga ja katalüsaatoriga Ladasi. Et täita euronorme. Õige liikur on ilma katalüsaatorita Big Grin
Vasta
#12

(21-09-2016, 22:58 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Isegi venelane tootis karburaatoriga ja katalüsaatoriga Ladasi. Et täita euronorme. Õige liikur on ilma katalüsaatorita Big Grin

AvtoVaz tegi ekspordi huvides nii jah, aga karbuss oli elektroonikaga, kui netitarkust uskuda. 

Katalüsaator kui selline ei ole üldse kurjast. Nii nagu kogu katalüüsiprotsesski on päris nutikas nähtus. Umbes nagu kangisüsteem - kavala nõksuga saavutad tohutu jõu.  Rääkimata tasakaalu saavutamise võimalusest Smile
Vasta
#13

Kui elektriline tühikäigudüüs lugeda elektroonikaks siis jah Big Grin
Vasta
#14

(22-09-2016, 22:42 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kui elektriline tühikäigudüüs lugeda elektroonikaks siis jah Big Grin

Elektrilist tühikäigudüüsi juhtis ikkagi elektroonika. Mõõtis gaasipedaali asendit, mootori pöördeid ja lõpuks ka seda, kas süüde üldsegi on sisse keeratud.
Vasta
#15

Vaz ja elekter karburaatorites. Alul ei olnud sal mitte midagi. Alates 2103-st paigaldati elektromagnetklapp, mis sulgus, kui süüde välja keerati. Selleks et justkui seisatud mootor agonaalseid turtse ja pauke ei teeks. Hõõgsüütest nimelt. Nüüd pandi bensiini juurdepääs kinni ja mootor suri soliidselt. Siis tuli Ozoni põlvkond. Oli ilma elektroonikata ozoone ja oli selliseid, kui elektriliselt, tõsi küll, vaakumi ajamil, suleti kütuse juurdepääs süüte väljakeetamisel ja lisaks ka sundtühikäigul. Antud olukord tekib käiguga pidurdamisel või mäest laskumisel või siis ka lühiajaliselt käigu vahetamisel. Saavutati see, et olukordades, kus mootor ei pea jõudu väljastama, ei antud ka bensiini. Kütuse kokkuhoid maanteereziimis oli umbes 0,3-0,5l, linnas 0,7-1. Isiklikult järele proovitud, nõnda see ka oli. Varasemates postides mainitud elektroonilise juhtimisega karburaatoriga, lamda ja katalüsaatoriga Vaz-id oli tõesti olemas, kuigi need ilmusid ajajärgul, kui nõukogude riik oli lagunemas ja keegi enam uusi vene masinaid eriti sisse ei toonud. Läbi soome sattus taolisi siiagi. Karburaatori margiks oli 21083-62. Veidi on selle karburaatoriga masinat lahatud siingi foorumis. Teema Minagi sain sealt üht-teist õppida.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne