Kas see on vana jalgratas?
#1

Kuna mu igapäeva kaasaegne vokk pandi kesklinnast päise päeva ajal pihta, siis nutsin oma muret ka naabrimehele. (et siin telliskivi loomelinnakus autoga liiklemine pole in jne üldse, elu on s..tt)
See ütles, et, kle, mul üks uunikum garaažis vedeleb, võta omale, niikauaks, kui endale uue ostad; keevita loksud kinni ja pärast viska või minema, tal seda vaja pole.

Selline:

[Pilt: IMGP0522.jpg]

[Pilt: IMGP0520.jpg]

[Pilt: IMGP0517.jpg]

[Pilt: IMGP0518.jpg]

[Pilt: IMGP0516.jpg]

Mingit nime raamil kuskil näha pole, sest raam ja porikad on hoolikalt ja pintsliga musta värviga "konserveeritud".
Kuna soomest on ta toodud ja "H" täht on mitmes kohas, siis ise arvasin, et vblla on Husqwarna...
Raami numbrit ei leia kusagilt.

Ehk siis tekkis küsimus, et kas sellist võib retsida (ja tänapäevased Schwalbed alla panna, sadulaklamber 2€-ga poest osta jne, kuna esirehv tundub nagu oleks riidest ja tagarehv punnitab mitmest kohast 5 ati peale) või peab austusega suhtuma?
Vanatehnika päris võõras teema ei ole, aga vanadest velodest ei jaga halligi...
Iseenesest sõidab kergelt ja jooks on täitsa tänapäevasega võrreldav.
Pidur veidi tahab ka tegelemist.

...
Vasta
#2

Helkama, hallid või valged kummid alla, porgandi värvi sobiks ka ja muretuid kilomeetreid
Vasta
#3

Margiks pakun Helkama, 60-90 vahemiku teema ilmselt. Uued lihtsasti eemaldatavad jupid ei riku ühtki vanaratast muudmoodi kui esteetilselt, sest originaalide leidumisel on neid lihtne tagasi vahetada ja antud ratas pole ka väga haruldane uunikum. Kokkuvõttes "retsi" rõõmuga  Big Grin
Vasta
#4

No seda ma tahtsingi kuulda... Toungue

Helkama - see vist pole päris samas reas nagu sommide Nokia või sauna või Salmiakki...
Saab uued sisekad, sadulakpostilammeri, taha ka uue rehvi ja tuld! 
See esirehv tundub kuidagi "sexi". Kui uue siseka ja 5atiga laiali ei lenda, siis las ta jääb... Toungue
(tagumine, paberite järgi märksa uuem rehv, läks küll laiali, piltidelt on isegi selgelt näha)
Vasta
#5

Ma olen küll paras koljat ja paksmagu ka aga viite atti pole kunagi vaja läinud, isega täiskoormaga külgkorviga mitte. Palju Sina kaalud?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

Mingi umbes 107. Kah paras paksmagu.

MTB-ga sõites on minuarust täitsa ok, kui rehv vedrutab. Mõnusalt läbi aukude.
Aga kui peene rehvida sõita, peab raam ja esiamort (või carbon) töötama. Ja ise pead ka muidugi kaasa õõtsuma ja kogu aeg tegelema.

Makaeitea, jalgratta teemal suht võhik.
Aga pukkidega (loe: motikas) on pisut teised lood. Autodega samuti. Need ei ole päris võrreldavad asjad.
Vasta
#7

Võidusõidu eriti kitsal rehvil 8 atti olen kuulnud. Siuke voolikutaoline, ilma siselohvita.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

ahh, laske lõhki ja siis ventiilist 1 att välja  Big Grin kõige täpsem meetod on, et nelja sõrmega haarad pöiast ja pöidlaga vajutad. Kui väga lohku vajutad, siis on vähe..
Vasta
#9

Kusjuures, see MIDA sa rehvi sisse pumpad, pole samuti väheoluline.

Siiani olen kasutanud segu 78€ lämmastikku, 21% hapnikku, lisaks näpuotsaga neooni ja argooni jne
Aga peab vist puhta lämmastiku peale üle minema, sest neid kahte viimast on üha raskem hankida ja hinnad kogu aeg tõusevad.

.........

Aga kui tõsisemalt rääkida, siis jah, mu hübriid, mis pihta pandi, sõitis kõige paremini 4,5-5 atiga, maanteekad kulgevad 7-10ga ja need, kes oma ratastega mööda juurikaid trambivad, jäävad 2,5-3 vahemikku tavaliselt. Mõnele vist jälle üllatus....?

Omaette maailm on tubelessid ja s2sid. Need viimased puhuvad kopsudega oma uunikumi täis ja hoiavad pöialt, et praod sisse ei tuleks ja jummala eest poodi ei peaks minema.
Kuna haruldus juuu ja pööningult leidsin...Smile

[Pilt: punn.jpg]
Vasta
#10

Poes võib käia ikka aga seal pole haruldast pragulist kummi saada  Sad Selle puhumisega on ka nii, et seda tasub teha. Hoiab nii pumba kui ka kompressori pealt kokku, mis küll mul tegelikult olemas on - külmkapi mootorist ise tehtud aga elektrit on ikka kotiga vaja poest tuua selle jaoks. Kusjuures ka vanade külmkappide torustikest leiab huvitavaid gaase, millega rattakumme täita. Ma ükskord proovisin freooniga, 2 meetrit sain sõita, siis külmusid kummmid asfaldi külge kinni juulikuus. Jutt jumala tõsi. Lisaks ei taha ju haruldustega sõita kah ja kuidagi peab ju kopsumahtu treenima juhuks kui peaks mõne uuema sõidukorras ratta peale trehvama nende vanade risude kõrval. 
Ja maailmas elame me kõik ühes- nimelt selles lapikus, millel kuppel peal on. Ah et ei usu? Aga muidu kukuksid austraallased ju pöörleva palli pealt alla ja kui veel gravitatsioon ka olemas oleks, siis peaks neid kuramuse rattakumme veelrohkem täis pumpama ja seinapeale ei jaksaks üleüldse midagi riputada...aga selle kohta uurige juba ise targemate inimeste videotest
Vasta
#11

(21-09-2016, 08:07 AM)s2si Kirjutas:   Ma ükskord proovisin freooniga, 

On Sul seda freooni veel alles?
Jaguar palus küsida, tal käib see kliimasüsteemis ja kuskilt pole enam saada...
Vasta
#12

(21-09-2016, 14:07 PM)stihl Kirjutas:  
(21-09-2016, 08:07 AM)s2si Kirjutas:   Ma ükskord proovisin freooniga, 

On Sul seda freooni veel alles?
Jaguar palus küsida, tal käib see kliimasüsteemis ja kuskilt pole enam saada...

Kahjuks enam ei ole. Lasin päris mitme ratta kummid seda täis ja külmutasin sedasi nad rehvepidi lakke eest ära. Kahjuks praguliste rehvide tõttu otsustasid nad mulle järgemööda kaela potsatada ajapikku aga vähemalt korraks oli masslademetest vaba pind...
Aga muidu tänapäeval on igasuguste osoonikihti kahjustavate ja fluoreeritud gaaside asemel vabalt ka asendusaineid ja kliimasüsteemide jaoks conversion kite saada. Aga kui ikkagi huvi pakub, siis riik peab isegi registrit kes ja kus mida kasutab- FOKA on sel nimeks lühidalt Big Grin Seal on küll seadmed, milles on vist üle 4kg ainet aga kuna Jaguar on suur auto, siis mine tea, võib ka Jaguar sinna registrisse sattuda ja siis hakka selgitama kes, kus ja miks
Vasta
#13

Noh, kui päris mitu jalgratast lakke riputet, siis vast ka e- keskonnamet ei saada Sind pekki nagu mind. Et jagularil käib vaid 1kg ringis seda asja sees ja neid selline väike kogus ei koti.

........

Aga teemasse. 
Sa ju kõike velosse puutuvat tead. Kas ntx selline ratas oleks mõeldav osta...? Vaene inime nagu ma olen, poest ei jäksa osta.
Eriti mulle meeldib, et mees on maininud talverehvide olemasolu.
Või mis see neil rattahulludel tähendab, et "Jooksud, pidurid, sadul, post, stem, lenks ja kassett on asendatud parematega."
Nagunii on hea ratas, mida seal veel asendada annab?
Vasta
#14

Kui see käis minu pihta, et ma kõike velosse puutuvat tean, siis vastan ausalt, et tegelikult ei tea ma midagi ja püüdlen pigem raskestimõistetava jaburduse poole. Aga niipalju ma tean, et seal veloclubbersi foorumis tähendab parematega asendamine üldjuhul seda, et firmanimi peab popim olema ja jupp ise kaalub mõni gramm vähem. Miks seda tänavasõidus vaja on, mina ei tea. Samahästi võib enne sõitu asjal ära käia ja kaaluvõit on suurem. Aga eks igalühel on oma hobi, mõni korjab raskeid ja praguliste rehvidega velosid ja teine tegeleb kergete rataste kaalujälgimisega. Selle konkreetse ratta kohta midagi kosta ei oska, maksab mõnusalt aga sõidab ka hästi ilmselt.
Vasta
#15

Kui ksf stihl,l jalgratta kaotsiminekust mõned päevad möödas, tasub bussijaamas Kohtla- Järvele minevaid busse vaadata, et millist jalgratast pagasisse topitakse. Minu poeg sai nii oma veel kätte, kui politsei ka juurde helistas.
Vasta
#16

Poisil siis ikka ilgelt vedas. 
See juhus võis olla üks miljonist; sama hästi see võib olla Narva, Sillamäe, Lasnamäe jne buss või läheb hoopis siinsamas Põhja Tallinnas pilbasteks.
Täna juba nädal möödas ka.

..........

Kusjuures politsei kodulehel https://www.politsei.ee/et/politsei-palu.../index.dot on 12 lehekülge leitud rattaid, mõni üksik neist isegi täitsa asjalik ja kallis ratas, aga ma ei saa aru, miks neile keegi järgi ei lähe....
Või siis pole avaldust tehtud.
Või on tehtud, aga võmmid ei pane avaldust ja ratta nime kokku..?
Vasta
#17

Kas keegi siinsetest oma uue või ka resraureeritud ja seetõttu 3x kallima vana ratta puhul sellist seadet on kasutanud?
Ma tean neid on igas kujus, isegi koos tagatulega jne aga tööpõhimõte vist kõik sarnane.
Et mingi 3€-ne kõnekaart on sees ja kui ratas pihta pannakse, siis lähed lihtsat ukse taha ja teatad, et anna mu ratas tagasi.

Töötavad nad üldse meil Eestis siin ka...?
Kange tahtmine on järgmisel vokil proovida...
Vasta
#18

(22-09-2016, 12:57 PM)stihl Kirjutas:  Kas keegi siinsetest oma uue või ka resraureeritud ja seetõttu 3x kallima vana ratta puhul sellist seadet on kasutanud?
Ma tean neid on igas kujus, isegi koos tagatulega jne aga tööpõhimõte vist kõik sarnane.
Et mingi 3€-ne kõnekaart on sees ja kui ratas pihta pannakse, siis lähed lihtsat ukse taha ja teatad, et anna mu ratas tagasi.

Töötavad nad üldse meil Eestis siin ka...?
Kange tahtmine on järgmisel vokil proovida...

Ega mul jälle midagi tarka öelda pole, eriti selle lingil oleva lisaseadme kohta aga eeldusel, et see töötab on vaja ka muid lisaseadmeid (pildil) ukse taha minekuks et ratta tagastamine viisakalt läbi arutada ja lõppkokkuvõtteks pole äkki kellegile need lisaseadmed nii kasulikud  Rolleyes Kindlam variant oleks muidugi sinised mehikesed saata läbirääkimisi pidama aga miskipärast kõhutunne ütleb, et nemad seda ette ei võta või menetlevad senikaua kuniks lisaseadme toiteallikad küpsed on. Telefonide puhul on ju lihtne ukse taha minna aga seda nad miskipärast eriti ei tee ja omanikud ise jooksku miljööväärtuslikes piirkondades ringi ja ajagu oma kadunud asju taga. Ajakirjanduses mitmeid näiteid läbi jooksnnud

[Pilt: 1_1_9525269.jpg]
Vasta
#19

Noh, see ukse taha koputamine minemine võib ju ka igasugune olla.

Mu sõber sai kunagi oma auto juhiakna sisselööja kätte ja siis nad  "natukene kaklesid", mis peale see sisselööja lubas kinni maksta nii klaasi kui vahetuse. Isegi jotsi lubas pisut peale ... Cool
Maksis ka, kuigi, mitte kohe. 
Jotsi kohta ei tea.

Ja eks ka mina tähistasin siin kuu ja pisut peale tagasi VDV päeva. 
Kah nagu kunagi sinna kurikuulsasse organisatsiooni kuulunud ja vastava koolituse saanud võinii...eestis on peale minu veel päris mitu meest, kes selle põrgu läbi on teinud...
Ehk siis pildil olevaid lisaseadmeid ei ole läbirääkimisteks absoluutselt vajalikud, need on amatööridele rohkem. Kui suu on peas ja käed küljes, saab kõik asjad ilma lisaseadmetetagi ära räägitud.
(koolitus hõlmas ka seda, kuidas vastaselt mingit "lisaseadet" siva käest ära võtta)


...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne