Opel Ascona Irmscher 1988
#21

Iseenda tagant utsitamiseks kirjutan veidi juurde ning näitan ka mõnda pilti.

Kas selline poritiiva kinnitamine (kereliimi/mingi mastiksiga kaetud pleki puutepinnad) on eelmiste keretööde tegijail omalooming või tehti nii ka tehases?

[Pilt: FullSizeRender_1_.jpg]
Tähendab ilmselt luugi eemaldamist?
[Pilt: FullSizeRender_2_.jpg]
Tulemüüri ja põranda liitekoht on olematu, mõned roosteaugud põhjas ning eelmise lappimise uuesti tegemine on siin põhilised probleemid. Üleüldise korrosiooni kõrval muidugi.
[Pilt: IMG_2960.JPG]

Põhja alt veel pilte pole, kuid see on sama pruun nagu juba seestpoolt näha võib. Eemaldada on jäänud veel vana kütusepaak, kütusepumba majandus ning torud, käigukang. Pealtpoolt esimene ja tagumine klaas ning tagaluuk. Uksed tõenäoliselt tuleb ka eemaldada, kuigi see tundub mulle väga närvesööva tegevusena. Esipõll tuleb küljest puurida, et keregrilli normaalsem kinnitada oleks, teiseks on ta niikuinii ühes kohas avariiline, saab ühtlasi sirgemaks toksida. Enne keregrilli upitamist loomulikult ka toestus sisse.

Tuju tõstmiseks on ka hetkel täiesti mittevajalikku kraami juurde muretsetud. Samas kes teab kas neid siis leiab kui lõpuks vaja läheb.
[Pilt: IMG_3071.JPG]

Tunnistan, et areng on aeglane ning vahepeal üldse seisab, üritan vähemalt lähimad sammud ette valmis mõelda. Minu esialgne kere puhastamise plaan (soodaprits) tundub olevat igatahes mittesobiv, tuleb leida mingi muu moodus.
Vasta
#22

esitiibadel pole päris kereliim. Aga see tihendav mass on seal tõesti tehasest.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#23

Tegevus jätkub vaikselt. See keregrill muudab mõne asja ikka hoopis lihtsamaks ja mugavamaks.
[Pilt: IMG_3233.JPG]
[Pilt: IMG_3236.JPG]
See kõik on minujaoks juba tume maa ja esimene kord kätt proovida. Mõistlikud soovitused on teretulnud.
Vasta
#24

tere. vaata,et sa jumala eest neid karpe niimoodi külge ei keevita,et ustega istumist ei kontrolli!!! Ja kui karbi võtad kastist välj siis ega see siis niimoodi auto külge ei pea minema!
Vasta
#25

...ja kontrolli enne maalritöid ka uste loksumist hingedes - kui loksub, siis tiftivahetus ei aita: tuleks eelnevalt +0,1..+0,5mm puuriga (ehk siis vast 8,1..8,5mm) üle puurida. Ma olen ses suhtes oma mõlema Opeli keretööde puhul kiirustanud ja selle tegevuse vahele jätnud ning pärast kirunud: ei mahu kultuurselt ja värvi kahjustamata koduste käsiriistadega ligi...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#26

+0,1 teha puuriga on üldse paras jama. Eriti, kui ava on veel kulumisest ovaalne. +0,5 on ehk juba mõistlikum, kuid siingi võib ovaalne ava probleeme valmistada. Oma rumala peaga freesiks üle, kui kuskil pingi kasutamise võimalus on. Aga eks igapäevaselt metallitööd tegevad inimesed oskavad paremini soovitada. Ise tegin seda tööd vaid aasta.
Vasta
#27

Omajagu tõsi. Ma soetasin oma põrnika jaoks 8.1..8.5 puure +0,1mm sammuga, et näha, mis on väikseim võimalik lisa. Tifte pakuti põrnikatele vist +0,1..+0,3. Praktikas lõpetasin aga tõesti +0,5 peal ning treial tegi tiftid. Aga sellel näite puhul loksusid uksed ikka päris mehiselt.
Ilmselgelt on loksumise süvenemine eksponentsiaalne protsess: kui juba natuke loksub, siis küllap lõgistab ust ka sõites ning mida enam loksuma saab, seda kiiremalt loks ka süveneb.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#28

Reguleeritav reiber on selles kohas vast õigem tööriist? Ruumipuudus ka ei sega, saab lehtvõtmega kruttida ja teeb kindlasti ümmarguse augu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#29

Kuluvad tavaliselt ukse enda küljes olevad avad. Ise ka nendega hädas olnud. Üks mõte on lihtsalt natuke ümber teha ja kasutada mõne teise auto uksehingesi. Teine variant on siis puurida ukse hinge avasi suuremaks ning leida sinna sisse sobiva mõõdu ja materjalist puks ning saab kasutada originaal uksetihvti.

4xOpel 3xChevrolet
Vasta
#30

(31-03-2017, 00:13 AM)Marko Kirjutas:   reiber...

...ehk hõõrits on asja maakeelne nimi.

osta.ee - s aeg ajalt müüvad neid vanu vene omasid a`la 1€ - ga tükist, väga hästi ajab asja ära.
8mm kandis nad veel regullitavad ei ole.
Vasta
#31

(31-03-2017, 11:07 AM)Simson0077 Kirjutas:  Kuluvad tavaliselt ukse enda küljes olevad avad. Ise ka nendega hädas olnud. Üks mõte on lihtsalt natuke ümber teha ja kasutada mõne teise auto uksehingesi. Teine variant on siis puurida ukse hinge avasi suuremaks ning leida sinna sisse sobiva mõõdu ja materjalist puks ning saab kasutada originaal uksetihvti.
Ma vaidleks lahkelt kohe kõikide jagatud õpetuste osas:
Mu 2xOpel ja 1xVw kogemuses kulub siiski kerepoolne. See istub "kahvli" vahel. Aga vahet ei ole, kumb kulub - samasse mõõtu tuleb mõlemad pooled puurida.
Kere ja ukse külge keevitatud uksehingi (nagu siinse teema masinal) vahetaks ma küll viimases hädas. Kui ikka siis kah vahetaks...
Puksi tekitamiseks ei ole uksehingedel materjali - sealt kannatab 0,x mm maha võtta ja sellist puksi on kordades keerukam teha, kui uut tifti. Pealegi on selle aja Opelite tiftid ümarad lehtterase tükid: sellest sobiva läbimõõduga ümarmaterjali läbi pekstes ongi "remontmõõdus" tift olemas.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#32

Mõnus masin!!!
Võtab sealt üks korralik kone ka kapoti alla:

http://fotoalbum.ee/photos/Omegavana/sets/1463005

Cool Cool Cool

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#33

Usu piisavalt13 juttu. Puuri mõlemad läbi ja lase uued tiftid teha(kui pole rem.mõõdus saada neid)
Tead,et tehtud ja ilmselt oma elueal enam uuesti tegema ei pea.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#34

Uksi sai enne eemaldamist logistatud küll, justkui ei loksunud. Siiski sai kaalutud ka siit läbikäinud mõtet sinna tifti sisse miski sobiv pulk toksida. Eks järgmine kord garaazis vaatan kas minu tööriistadega on võimalik neid uksepoolseid hingesid läbi puurida.

Manitsus uksi proovida ennem karpide keevitamist oli asjakohane, selle eest aitäh! Siit nüüd ka ülesvõte sellest mis  välise pleki all toimub.
[Pilt: IMG_3239.JPG]

Midagi muud kapoti alla  aretama ei hakka, seda teen kunagi tulevikus ühe teise autoga. Siia sobiks pikemate runneritega ja õige logoga sisselase, mida mul eriti leida ei õnnestu ainult.

[Pilt: 11so0au.jpg]
Vasta
#35

Kui peaks olema soovi doonori järele, siis mul oleks üks pakkuda. Üsna hea kerega paistis, roostet hakkas silma ainult vasakpoolsete uste allservas.

Täpsemalt PS kui huvi on.
Vasta
#36

(31-03-2017, 20:24 PM)rocker Kirjutas:  Mõnus masin!!!
Võtab sealt üks korralik kone ka kapoti alla:

http://fotoalbum.ee/photos/Omegavana/sets/1463005

Cool Cool Cool

Natuke ikka mõtle enne kui soovitab kone mis kuidagi ei saa sinna mahtuda,sobida jne.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#37

(31-03-2017, 19:47 PM)13piisab Kirjutas:  
(31-03-2017, 11:07 AM)Simson0077 Kirjutas:  Kuluvad tavaliselt ukse enda küljes olevad avad. Ise ka nendega hädas olnud. Üks mõte on lihtsalt natuke ümber teha ja kasutada mõne teise auto uksehingesi. Teine variant on siis puurida ukse hinge avasi suuremaks ning leida sinna sisse sobiva mõõdu ja materjalist puks ning saab kasutada originaal uksetihvti.
Ma vaidleks lahkelt kohe kõikide jagatud õpetuste osas:
Mu 2xOpel ja 1xVw kogemuses kulub siiski kerepoolne. See istub "kahvli" vahel. Aga vahet ei ole, kumb kulub - samasse mõõtu tuleb mõlemad pooled puurida.
Kere ja ukse külge keevitatud uksehingi (nagu siinse teema masinal) vahetaks ma küll viimases hädas. Kui ikka siis kah vahetaks...
Puksi tekitamiseks ei ole uksehingedel materjali - sealt kannatab 0,x mm maha võtta ja sellist puksi on kordades keerukam teha, kui uut tifti. Pealegi on selle aja Opelite tiftid ümarad lehtterase tükid: sellest sobiva läbimõõduga ümarmaterjali läbi pekstes ongi "remontmõõdus" tift olemas.

Ei tea mis Opelid sul küll on, kuid minu Asconadel kõikidel ikka ukse avad kulunud, uks pöörab ümber tihfti ning kulutab ava suuremaks, Senatoritel sama jama ja veel hullemini. Asconal veel taga ustega see jama, et alumised ukse hinged "vajuvad ära". Kas materjal liiga pehme või hinge ja ukse vahelised kinnitused annavad mängida nii palju. Puksi idee oli ukse ava suuremaks puurida ja mingi heast materjalist õhukese seinaga, kulumiskindel puks sisse lüüa, mille sisemõõt oleks võrdne kere enda avadega ning siis originaal tihft sisse lüüa.
Hinge vahetamise mõte oli endal Senatori juures, kus oleks selle tihfti jama vahelt välja visanud ning mõne teise auto poltidega kinnitatavad hinged paigaldanud. Ei ole väga keeruline teha. Antud Ascona puhul jätaks ma ikkagi originaali.

4xOpel 3xChevrolet
Vasta
#38

Jäi netis selline pilt silma
[Pilt: IMG_1773.JPG]
Vasta
#39

Need punased on Cavalier Calibred ja kannavad Vauxhalli märki, parempoolse rooliga. RH Monoblockid seal all on üllatavalt ägedad. MB kontekstis pole nad mulle varem kunagi meeldinud. Omale otsin Ronal Irmschereid, selliseid nagu Kadett SuperBossi alla pandi.
[Pilt: side800600.jpg]
Ühe komplekti restaureerimist vajavaid ma kogemata ka Eestist leidsin, kuid erinevatel põhjustel neid koheselt osta ei saanud. Praeguseks on asi veidi soiku jäänud. Originaalveljed hoian ka alles, kuid minu silmale on nad selle auto all lihtsalt rõvedad.

Tulles tagasi minu auto juurde siis hetkel paneb ilm mulle korralikult tala. Minu kandis pritsimisteenust väga valida ei saa, pakutavatest sobivaim on mobiilne sooda/liiva/klaasiprits. Jutud on iseenesest juba ammu räägitud ning autogi ootab juba selleks sobivas kohas, kuid kuivad ilmad ja teenusepakkuja vaba aeg pole veel kokku langenud. Siin teemas on sellest korraks juba ka juttu olnud ning kaasamõtlejatel oli tuline õigus, esialgu telefonis pakutud paar tundi muutus auto kõrval 5-7 tunniks.
Vasta
#40

Ei oska ise midagi lisada...
[Pilt: as.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne