auto tehno ü/v, mis täpselt viga on? Kuulliigend on kulunud
#1
Läbisin tehno Ü/V.
Rikkete nimekirjas on olemas järgmine lause-
Vedrustuse liigendid. Kuulliigend või puks on ülemäära kulunud. Lisainfo - vasakpoolne ülemine tagumine.
Oli jutt ka mingist šarniirist. Mis on selle asja täpne nimetus? ehk kuidas seda poes otsida? =)

Auto audi a4, 1995
Vasta
#2
95 aasta A4 on ees multilink vedrustus. See tähendab, et sul ilmselt on kulunud vasakul pool ülemine tagumine nii-öelda õõtshoob või varras. Juhul muidugi, kui jutt on esisillast.

üks illustreeriv pilt:
https://s3.amazonaws.com/fcp-creative/bl...IECEMY.jpg
6xOpel 3xChevrolet
Vasta
#3
Miks sul ülevaatusel suu vett täis oli ja asja kohta küsida ei suutnud....?
Kuulliigend võib mida iganes tähendada...
Vasta
#4
A4 alumiiniumist multilingi korral on pointless vahetada asju ühekaupa. Osta komplekt (korraliku firma oma) ja lase kogu esisilla hoovastik ära vahetada. Ühekaupa vahetades jäädki sa neid asju seal vahetama + iga kord tööraha ja veel sillastend otsa. Sama on odava komplekti ostmisel, isega korraliku komplekti puhul, ei kesta see sild seal väga üle 3 aasta meie teedel. Asi oma nahal kogetud ja kui ei usu, siis otsi natuke netist.
Vasta
#5
(11-10-2016, 10:27 AM)sugraM Kirjutas: A4 alumiiniumist multilingi korral on pointless vahetada asju ühekaupa. 

Miks pointless??
Olen neid Audi multilingiga esisildu päris palju remontinud ja mitte kunagi pole kogu kremplit vahetanud; ikka vaid seda hooba, kus lõtk sees. Kõik jäid pidama.
Isegi silda ei pidanud neil pärast tegema. (erinevalt E39-st, näiteks)

See on umbes sama teema, et kui rooliots on läbi, siis vaheta ka sisemine ots + alumine šharniir + rattalaager... Toungue
Mõttetu ju.
Foorumijutt järjekordne.
Vasta
#6
(11-10-2016, 17:49 PM)stihl Kirjutas: [quote pid='404313' dateline='1476167246']
Miks pointless??


See on umbes sama teema, et kui rooliots on läbi, siis vaheta ka sisemine ots + alumine šharniir + rattalaager... Toungue
Mõttetu ju.
Foorumijutt järjekordne.

[/quote]

Minu kogemus oli just vastupidine, vaadati sild üle, defekteeriti ja parandati mida vaja. Oli vist nii (ca 10 aasta tagune teema minu jaoks), et ülevaatus ja tavahooldus olid nihkes ning nii ülevaatusel, kui ka hooldusel sillaga midagi alati ka häda oli. Netist toona infot otsides väideti, et uus jäigem jupp tapab vana väsinuma lihtsalt kiiremini ja seetõttu tingibki juppide ükshaaval vahetamine domino efekti. Esimest korda ülevaatusel silla pärast ei nurisetud, kui kõik korraga oli hoolduse ajal ära vahetatud. Siis sai mitu aastat ilma sillateemata mööda. Mul pole ühegi autoga enne ja peale seda sellist jama olnud. Näiteks focusel, mille ostsin 4 aasta vanusena vahetati mõned algupärased puksid ja peale seda veeres masin 4 aastat murevabalt.
Vasta
#7
(11-10-2016, 18:41 PM)sugraM Kirjutas: Netist toona infot otsides väideti, et uus jäigem jupp tapab vana väsinuma lihtsalt kiiremini ja seetõttu tingibki juppide ükshaaval vahetamine domino efekti. 

Selge. Jälle targem. Et kui mootoril vahetada kolvirõngad ja klapisääretihendid, siis sureb kolb, väntvõll ja jagaja ka kohe ära... Big Grin Big Grin Big Grin

Vaata, inimene; on ülisuur vahe päriselul ja foorumijuttudel.
Ühte tehakse, makstakse raha ära, asi saab korda ja ei jahuta rohkem; teist ei tehta ja ainult lõpmatult jahutakse.
Vasta
#8
(11-10-2016, 19:57 PM)stihl Kirjutas: [quote pid='404351' dateline='1476196893']

Selge. Jälle targem. Et kui mootoril vahetada kolvirõngad ja klapisääretihendid, siis sureb kolb, väntvõll ja jagaja ka kohe ära... Big Grin Big Grin Big Grin

Vaata, inimene; on ülisuur vahe päriselul ja foorumijuttudel.
Ühte tehakse, makstakse raha ära, asi saab korda ja ei jahuta rohkem; teist ei tehta ja ainult lõpmatult jahutakse.

[/quote]

Jah aga näita Hart mulle veel mõnda autot, millele varuosatootjad pakuvad täielikku esisillakomplekti, mina rohkem ei tea ja vaevalt, et nad seda niisama teevad. Lisaks, mu enda kogemus kinnitas seda foorumi juttu (kogu kuluvosa korraga vahetamise mõttekusest), nii imelik, kui see ka ei tundu. Mis aga puutub kolvirõngastesse ja klapisääretihenditesse, siis VAG grupi puhul ei imesta ma millegi üle, neil on nukkvõllide vahetamine ka vist osa hooldusprogrammist. Kui norida veel tahta, siis kolvirõngaid või klapisääretihendeid vahetad sa ju ka kõik korraga, mitte ühekaupa.
Vasta
#9
Palju seal sillas neid kuluvaid detaile on? Oletame, et 8. On ikka päris suur vahe, kas käia ükshaaval vahetades näiteks 2 aasta jooksul 8x remondis või 1 korra. Iga korra jaoks vaja remondi aeg kokku leppida (järjekord võib olla mitu nädalat, senikaua sõidad koliseva autoga), mõelda ja organiseerida kuidas ilma autota hakkama saad ja pärast autole järgi minna saab (keegi järgi kutsuda vms)+ lihtsalt otsene ajakulu. Lisaks peaks kõlama ka loogiliselt, et kõik korraga vahetades on töö hind väiksem kui ükshaaval vahetades, sest igal korral tehakse mõningad samad operatsioonid. Kui 1 liigend juba loksub ja teised on sama vanad, siis miks peaks teised oluliselt paremas seisus olema? Isrgi kui ühel pool roolivardaots loksub, siis vahetan ka teise poole oma ära, mis sest et otseselt ei loksu veel, aga ressurss on ikkagi otsakorral juba. Rolleyes
Vasta
#10
See kõik ühekorraga süsteem sobib vast kontrollitava ajalooga autodele, millel on tõesti kõik originaalid veel all ja auto peab kogu aeg liikuma. Muud juhud kus kümned erinevad remondimehed on erinevaid vuhvleid ühekaupa alla toppinud muutub ilmselt kaheldavaks.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#11
Tee nii nagu ise õigeks pead. Olen vahetanud nii komplektina kui ka ükshaaval ja rohkem loeb toote kvaliteet kui see, mitme kaupa neid külge keerata. Kõlab küll nõuka aegse soovitusena aga uuel võiks igaks juhuks kummikatte alla piiluda ja vajadusel määret lisada.
Vasta
#12
(11-10-2016, 22:28 PM)laplander Kirjutas:  Kõlab küll nõuka aegse soovitusena aga uuel võiks igaks juhuks kummikatte alla piiluda ja vajadusel määret lisada.

Ei ole nõukaaegne soovitus, tihti on ka känapäeval kummiluti all mõtteline osa määrdest. Olen näinud ka firmajuppidel.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#13
(11-10-2016, 22:28 PM)Marko Kirjutas: See kõik ühekorraga süsteem sobib vast kontrollitava ajalooga autodele, millel on tõesti kõik originaalid veel all ja auto peab kogu aeg liikuma. Muud juhud kus kümned erinevad remondimehed on erinevaid vuhvleid ühekaupa alla toppinud muutub ilmselt kaheldavaks.


Teeksin nii, et kui auto olen hiljuti ostnud ja ajalugu ei tea ning hakkab mõni selline liigend kolisema, siis pole ka pikemalt vaja mõelda kui kõik ühekorraga uued ära panna ja unustada üsna pikaks ajaks sillaprobleemid. Rolleyes
Vasta
#14
(12-10-2016, 00:27 AM)veix__ Kirjutas:
(11-10-2016, 22:28 PM)Marko Kirjutas: See kõik ühekorraga süsteem sobib vast kontrollitava ajalooga autodele, millel on tõesti kõik originaalid veel all ja auto peab kogu aeg liikuma. Muud juhud kus kümned erinevad remondimehed on erinevaid vuhvleid ühekaupa alla toppinud muutub ilmselt kaheldavaks.


Teeksin nii, et kui auto olen hiljuti ostnud ja ajalugu ei tea ning hakkab mõni selline liigend kolisema, siis pole ka pikemalt vaja mõelda kui kõik ühekorraga uued ära panna ja unustada üsna pikaks ajaks sillaprobleemid. Rolleyes

Mina teeksin jälle nii :
Paneksin kõik uued puksid esisilda Wag gruppi autole ja originaalid.
Oman VW ja 170 000 km sai just täis ühe omaniku käes ja lähevad alla originaalid (aga samas mainin, et tegemist uuema mudeliga kus on ainult 4 õõtsa puksiga, 2 stabika puksiga ja kahe stabika kodiga ning maksumus koos vahetusega 225€) Juppid maksid siis 125€ ja vahetus 100€
Aga kui vaadata audi A4 esisilda siis originaal osa vaevalt keegi raatsib panna kuna see ületab auto maksumuse (Aga kestab vähemalt 5 aastat) tavaliselt aga pannakse selline 200+€ komplekt mis kestab maksimaalselt 2 aastat.
Aga nii vana auto puhul tekkib küsimus kas see sõiduk sõidab veel 2 aastat ? Ja juhul kui sõidab siis vahetagi näiteks kaks stabika konti korraga ja kulge edasi või kui vaja siis vaheta esimesed üleminised õõtsa kronsad aga ära vaheta kõike koos kuna sa ei tea kunagi kas see 21 aastat vana liikur veel sõidab 5 aastat või hakkad remontima mootorit, käigukasti või sõidab naabrimees sellest joogise peaga üle oma Y klassi MB-ga või naabrinaine suurest vihast viskab aknast välja kineskoop teleri mis juhuslikult maandub sinu autol Big Grin
Vasta
#15
See Audi silla mitte kestmise jutt on väheke jama. Mul Eestist ostetud 2003 A4 läbisōiduga 230+ kōik jubinad originaalid. Vōibolla on päästnud tehase jäigem vedrustus, vōi naise rahulikum sōit. Mulle väideti, et munakad tapab järsk löökauk.
Vasta
#16
Hmm - aga miks peab vedrustusejuppide vahetusel (...ja roolimehhanismi mitte torkides) silda reguleerima?
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#17
(12-10-2016, 07:33 AM)13piisab Kirjutas: Hmm - aga miks peab vedrustusejuppide vahetusel (...ja roolimehhanismi mitte torkides) silda reguleerima?

1. Kui mõne õõtsa poldi kinnitusauk ei ole täpselt poldi suurune, vaid võimaldab mõningast reguleerimist. (ehk on nö reguleerpilu)
2. Kui õõtsade kinnitamiseks kasutatakse ekstsentrikpolte:

[Pilt: 9784_x800.jpg]

Ja kalded mõjutavad ju kokkujooksu ka.
Vasta
#18
(12-10-2016, 09:55 AM)stihl Kirjutas: 1. Kui mõne õõtsa poldi kinnitusauk ei ole täpselt poldi suurune, vaid võimaldab mõningast reguleerimist. (ehk on nö reguleerpilu)
2. Kui õõtsade kinnitamiseks kasutatakse ekstsentrikpolte:

[Pilt: 9784_x800.jpg]

Ja kalded mõjutavad ju kokkujooksu ka.

A kas kõnealusel paraolümpial emb-kumb mainitud funktsioonidest esineb ka? Tehasest, ma pean silmas.

Sama teema on MB mitmikhoobtagavedrustusega: aastakümnetepikkune väntsutamine väsitab puksid ära ja kuigi otse lõtku kusagil ei ole, siis annab sild kokkuvõtteks sedapalju mängima, et auto tunneb külgtuult/pikirööpaid häirivalt selgelt. Vahetades kogu hoovamajanduse ühe korraga uue vastu, on vahe väga selge. Tõdetud kaks korda, saab kohe kontrollitud kolmandat korda...

Samas on MB hoovanduse vahetamise maksumus vaid sadu eurosid ka viisakate osadega. Rolleyes
Vasta
#19
Ega ilmtingimata ja alati ei peagi esisilda reguleerima peale remonti mis ei ole seotud vedrustusega. Minu mäletamist mööda on aga  McPeherson tüüpi vedrustust eviva Mazda 626-e ülemise kannu kinnituse poldiaugud pisut ellipsis....
Eks selle Audi A4-l oleva õõtsakomplekti vahetuse kogus sõltub autoomaniku rahakoti paksusest ning ülevaatuse teostajanute nimekirjast. Kui auto on ikka ,,vee all,, sõitnud ja ülemiste varraste välimisi, munaliigendeid siduv pikk polt usinasti kinni ussitanud, tuleb enamjaolt vahetada mõlemad koos poldi endaga mis on soovitav pärast hea määrdega katta.
Olen saanud seda tööd tehes näha nii kergemaid kui ka raskemaid ,,hetki,,.
Vasta
#20
(12-10-2016, 10:06 AM)v6sa Kirjutas: A kas kõnealusel paraolümpial emb-kumb mainitud funktsioonidest esineb ka? Tehasest, ma pean silmas.

Sama teema on MB mitmikhoobtagavedrustusega: aastakümnetepikkune väntsutamine väsitab puksid ära ja kuigi otse lõtku kusagil ei ole, siis annab sild kokkuvõtteks sedapalju mängima, et auto tunneb külgtuult/pikirööpaid häirivalt selgelt. Vahetades kogu hoovamajanduse ühe korraga uue vastu, on vahe väga selge. Tõdetud kaks korda, saab kohe kontrollitud kolmandat korda...

Samas on MB hoovanduse vahetamise maksumus vaid sadu eurosid ka viisakate osadega. Rolleyes

Minu mäletamist mööda kõnealusel Audil esisillas ei saa peale kokkujooksu midagi regullida. 
Kõik on õõtsadega paigas. Kalde muutmiseks pidi midagi viilima hakkama, et auke ellipsisse saada. Toungue 
Seega sillaremont suht lihtne, kui roostes õõtsapoltidega seksimine muidugi välja arvata.

Aga W124 on tagasilla tundlik auto, jah. Kui taga midagi mööda oli, hakkas tuiama.
Ja sildade regulli sai teha kokku vist oma 14-st punktist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne