Wiklund. EKV oma?
#1
See ratas on korra põgusalt ka foorumist läbi käinud aga nüüdseks on need postitused igatahes kadunud. Tegemist on Wiklundiga, mille raaminumber ei ole H seeriast nagu seni arvatavad EKV rattad vaid R 104. Eritunnuseks on kõige alumine salatiroheline värv. Raam ise on 99% kindlusega Wiklund. Sildiaugud klapivad, alumine pumbaklamber klapib, raaminumber ja asukoht sobivad.

EKV osas on endiselt segased lood. Väidetavalt peaks see roheline väga kindlalt viitama militaarotstarbele aga konkreetsel rattal on rohelise peal veel vähemalt 2 kihti musta ja sellel keskmisel kihil ka veel kuldne triibutus. Kas on see tehtud militaarpäritolu varjamiseks või kasutas Wiklund rohelist kruntvärvi? Samuti on konkreetsel rattal kahvel olnud kroomitud ja seejärel üleni mustaks värvitud. Kahjuks eriti midagi rohkemat säilinud pole aga peamurdmiseks piisav küll.

Viited eelnevatesse teemadesse:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=35867
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...224&page=3

GALERII

[Pilt: 7URAmHE-47HhKJIiXQWgU6KGtIn00ATvVbRDBzpp...35-h638-no]
Vasta
#2
Mina tänan postituse ja küsimuse püstitamise eest! See Wiklundi Eesti Kaitseväe jalgrataste värvuse küsimus on mind pikemat aega erutanud. Viimati jäin juba ksf! Valdo roheliste jalgrataste jutuga peaaegu nõusse, nüüd on jälle kahtlemiseks põhjust. Olemas olevate must-valgete fotode põhjal on raske värvuse üle otsustada, peamiseks võrdlusmomendiks on alumise raamitoru ülemises otsas olev sini-must-valge märgistus. Sealne must on justkui tumedam, kui ülejäänud raamivärv, samas on kahtlus, et see salapärane misiganes-roheline toon peaks fotodel paistma justkui heledam? Peaks tegema mustvalge foto, kus on see roheline ja must toon kõrvuti ja siis teadustööga edasi minema. 
Aga millised variandid siis on? 1. Roheline on krunt ja must õige kattevärvus. Oleks vaja uurida mõnda Wiklundi naisteratast või kindlalt teadaolevat tsiviilmudelit, kas neil seda salapärast ehk salatipärast rohelist musta kuue all leidub? Saata küsimus rootsi huvilistele, ksf! d99wipe oli lausa ise ka rootsi armeerataste huviline.
                                       2. Roheline on kattevärv, krunti ei ole ja Eestis värviti jalgrattad "ametlikult" mustaks. Pole eriti tõenäoline, pole justkui piltidelt plätserdamise jälgi näha, sildid paistavad korrektselt, ka (eeldatavalt) galvaniseeritud detailidel pole värviplätserduste jälgi näha, üldse on ka oletataval kroomitud osad piltidel kuidagi tuhmid, erilist läiget pole justkui? näha.
                                        3. Roheline oli kattevärv, krunti polnud, jalgrattad värviti mustaks hiljem, kui Eesti vabariiki ja Kaitseväge enam ei eksisteerinud. 

Kõik see eelnev jama on ajendatud sellest, et need üksikud raamid, mis meil teada on on kõik nö alt rohelised ja pealt mustad, va vist üks tallapress, mida peale minu teised siinkirjtajad oma silmaga näinud pole, aga ka see ei olnud "pealt roheline", vaid mingit ebamäärast värvi, pean fotod üle vaatama värskema pilguga. Ka see oli H-seeria raam. Ja üldse on need mõned teadaolevad raamid sellest H-seeriast, mis ilmselt oli viimase otsa partii, 1937? või millal need osteti. Ja kõik teadaolevad fotod Kaitseväe jalgratastest on vanatüübi, st varasemate partiide ratastest, neist 5-nurkse kodardusega ketiratastega aparaatidest.

See ksf! Säsi R-seeria raam kroomitud esihargiga ja 2-kordse musta värviga, millel esimesel mustal on korrektne kuldne triibustik on huvitav kild sellesse Wiklundi armeerataste müstikasse... nii, ma nüüd enam ei viitsi kirjutada! Aga, Sten, uuri seda sinimustvalge võimalikku märgistuse olemasolu oma raamil, tõenäoliselt Sa seda sealt ei leia...
enamuses raskesti mõistetav jaburdus...
Vasta
#3
Ma pakun, et ma ei leidnud seda lihtsalt sellepärast, et Sa sõnusid ära  Big Grin Aga jah, mingit sinimustvalget ei tuvasta, pikemal silmitsemisel märkan rohkem triipe lihtsalt ja kuldsest muutuvad nad ka roheliseks kui eriti hästi vaadata. See aga on ilmselt värvi tuhmumisest tingitud eriefekt.

Aga huvitav palju oli 30ndate lõpus Wiklundi tehase tootmismaht? Rootslased pakuvad R 8258 raami aastasse 1939 ja E seeria üleüldse 1925 aastasse. Kuna ahh täht tuleb peaaegu kohe peale eed, siis äkki need H seeria ratad on ikka varemad kui 1937? Samas on see rootslaste andmebaas kahtlane, nt 38 aasta rattal nr 454 pole tähte üldse märgitud. Ma teeks sellise hüpoteesi, et seesama 454 on äkki R seeria alguse ratas ja need H seeria rattad on ehk 20ndate lõpu või 30ndate alguse teema. Siin jällegi küsimus, millal need AWMW ketirattad tulid ja kas neid võidi ka varuosadena tellida, et mingilt ketimõõdult teisele üle minna ja seetõttu neid ehk pandi ka vanematele raamidele?
Vasta
#4
Kuna vahepeal on õnnestunud saada viisnurkne ketiratas ja ka lenkstang, siis võib hakata mõtlema kokkupanekule. Sellega seoses otsin esimest märki ja sadulat. Märgist pilt allpool ja sadulal peaks ilutsema samasugune kaksikvee kujutis

[Pilt: 54032df4f423d.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne