1975 Toyota Corolla Coupe KE35
#1
Ühe kupla projekti ehitamise käigus tutvusin Soomes ühe vanahärraga kes enamus oma elust võistlusautosid ehitanud(kuplad/volvod) ja nendega ka kihutanud. Nüüd vanus üle 70 ne ja arvas,et aeg hakata kaatrimeheks(no tal suur järv kohe maja taga).
Edaspidi rohkem suheldes mainisin talle,et kui midagi vanemat ripakil siis ma oleksin huvitatud.
Nu mingi aeg tuligi teade,et müügiks läheb kuuritäis vanu autosid(mingi pärandi teema) Vanad Escortid (MK1) ja corollad ja mingid starletid ja lademetes vanu tutt uusi mootoreid/käigukaste fordidele. No ma olin huvitatud MK1-est. Kuna aga escortid on kuum kaup ja kohalikud spetsialistid panid pundi kokku ei pääsenud ma ühe auto huviga löögile. Läks siis mööda mingi aeg kui hommikul vara helistati ja öeldi,et tegelased said oma fordid ja varuosad kätte ja on nõus mõistliku hinnaga corollast loobuma. Kaubad said tehtud autot nägematta. Kohalik Soomlane oli auto kõrval ja kirjeldas seda nii hästi kui osakas.
Kui uurisin,et mis escortid need seal siis nii hinnalised olid,sain teada,et üks oli Escort Mexico ja teine oli RS2000. Mõlemad MK1-ed. Lisaks originaal 2,0L mootorid ja käigukastid neile.
Tegelikult suht uskumatu teema. Discoveri pealt vast kõik näinud "küüni leide". Aga,et endale nii lähedal midagi sellist.
Igaljuhul sai siis omale soetatud sealt 1975 aasta KE35 corolla HT 1,2L ja loomulikult tagaveoline.
Algne plaan oli paigaldada sinna vähe kangem mootor ja teine käigukast ning natuke veel modifikatsioone teha.
Kui aga auto kohal oli siis sain aru,et sellega nii teha oleks ikka kuritegu. See auto on nagu ajakapslist tunud. Kapotialune on originaal värviga ja mõne pisikese roostetäpiga. Kõiks esiosa talad ja asjad mis muidu digimuundunud on originaalid ja kenasti värviga kaetud.
Ainukesed asjad mis on läbi on karbid. Või õigemini nende autode omanikule pole meeldinud kuidas keegi eelmine on parandanud rooste aukke neile lihtsalt lappi peale keevitades. Ehk karbid on kenasti lahti puuritud(hetkel ühelt poolt) ja kogu vana pask eemaldatud. Samas on valmis vingeldatud uued karbid nii sisemised kui ka välimised.
Ehk nagu pool tööd juba tehtud. Põrandast on ka üleeelmise omaniku tööviljad välja lõigatud(oli lapitud sileda plekitükiga lihtsalt) ja ilmselt taheti asendada korrektsema plekiga.
Mootori sain ka käima aga ilmselt on kiirenduspumbas mingi kala ja töötab ainult tühikäigul.
Alla on kroomitud mangels veljed ja sees original toyota sportlik rool. Valged peenikese punase triibuga mangelsid tulid veel ka kaasa.
Ehk minust jääb see auto tehnika poolest rikkumatuks. Teen vajalikud keretööd ära ja siis vaatab mis tast saab.
HT kere on päris lahe. See corolla on nagu mu GTO väiksem vend Smile
Et siis väikevennal oli 1,2L neli pütti ja suuremal vennal 6,6L mootorit ja V8


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#2
Üheksakümnendatest aastatest väga ei mäletagi, et oleks Eestis neid E30 seeria masinaid väga palju näha olnud. Pigem E20.seeria ja siis juba ka E70-seeria. Nojaa kupeevariante mistahes ajast oli siinmail muidugi eriti vähe.

Kas sinu eksemplaril välisvärv ka originaal või ikka millaski üle võõbatud ? Nii vana originaalvärviga japsi tahaks kohe oma silmaga näha, ilma välismaale minemata Smile
Vasta
#3
Selle pilli teeb eriti püssiks 1.2 liitriline karpamootor  Big Grin
Vasta
#4
Aus gorilla.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#5
Nu ja pakuti kilohinnaga Rootsi maalt ka veel ühte(76´). Ei saanud kuidagi ära öelda.Ehk sai kastikas laenutatud ja väike 1000+km tripp tehtud. Auto omanik oli õnneks talumees kellel ka sobilik kahvel oli olemas mis traktorile ette panna ja millega oyoota ilma kahtlaste kaldteedeta peale laadida. Esmaspäeval õhtul hilja saabudes oli kole kihk kohe ka maha tõsta aga mind ausalt 15a teeninud tõstuk sülitas mingi olluse välja hüdraulika sisteemist. Ehk hommikul palusin naabrite abi maha tõstmisega. 
Sellel isendil on küll mootor maha võetud 4AGE mootori paigaldamise mõtetega, aga muidu täiesti komplektne. Sisu kenast beezikast nailon? riidest ja salongisoenduse kanalid jooksevad kenasti esiistmete allagi mööda kardaani tunnelit. Ja lisana on paigaldatud esitulede pesurid. See kohe pärsi eraldi ma pakuks 5+L paagiga süsteem koos oma päris piraka pumbaga.
Ehk see auto loovutab mõningaid detaile oma rohelisele nooremale vennale(75´),et muuta see siis hea varustusega isendiks. Kuna läbivaatusel sai tõdetud,et valge on ka selle vanuse jaapanlase kohta väga heas korras siis ilmselt peaks vist mõtlema selle juba alustatud 4AGE asja peale edasi vaikselt.
Valgega sain kaasa ka lahedad 14" ja 6 1/2 laiad võluveljed. Kolm velge on head aga ühte on keegi mõrapea hakanud lamellkettaga puhastama. Mille tulemusel siis velge kenasti erineva sügavusega lamelli jälgi täis.
Igaljuhul sai raju IHC koos oma 4wd-ga välja aetud ning peale mõningast pusimist reede õhtul sisse lohistatud.
Ehk iga talvel ei hakka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
#6
Täitsa viisakas kollekhuun, roosteta vanu jaapanlasi leida on ikka üsna hea jackpot juba.
Edu igaljuhul!
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7
Vastikut kadedust tekitab, meil pole näiteks ühtegi sabavedust jobootat, nii kiire kujuga versioonidest rääkimata Smile
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#8
(06-11-2016, 22:09 PM)90Deville Kirjutas: Täitsa viisakas kollekhuun

Muidu enamvähem arusaadav see keeleväänamine, aga nüüd minulgi näpp suus, tark nagu ma olen Big Grin
Kollektsioon?

PS kui kõiki sõnu ei oska õigesti kirjutada, alati võib kellegi (tänapäeval pigem millegi) käest küsida, et kuda õige on.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#9
(06-11-2016, 22:43 PM)Marko Kirjutas:
(06-11-2016, 22:09 PM)90Deville Kirjutas: Täitsa viisakas kollekhuun

Muidu enamvähem arusaadav see keeleväänamine, aga nüüd minulgi näpp suus, tark nagu ma olen Big Grin
Kollektsioon?

PS kui kõiki sõnu ei oska õigesti kirjutada, alati võib kellegi (tänapäeval pigem millegi) käest küsida, et kuda õige on.

Pedekuningriigi keeles kollektion sedapidi hääldub ja siin omakorda iselaadne transkriptsioon hääldusest.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#10
Need veljed teevad kadedaks..
Vasta
#11
Veljed on ma arvan,et valge projekti alla vägagi sobilikud.
Aga jah neid vähese roostega jaapanlasi tõesti suht keeruline leida. Ja seda enam kui keegi neid ikka pakub, peab viisakalt JAH ütlema.
Kodused ja mõned veel nii küll ei arva ja üritavad mind vaikselt autosse meelitada,et vaimse korrasoleku kontrolli viia  Big Grin Rolleyes
Vasta
#12
(06-11-2016, 22:54 PM)DevilDeVille Kirjutas: Pedekuningriigi keeles kollektion sedapidi hääldub ja siin omakorda iselaadne transkriptsioon hääldusest.

Arusaadav, siiski paluksin võimaluse korral kasvõi setu murrakut kasutada, on ka lihtsam natuke Big Grin

Nüüd läheb päris võõra teema reostamiseks: miks pedekuningriik?
Palun algatajalt kergemat karistust!
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#13
(07-11-2016, 00:26 AM)Marko Kirjutas:
(06-11-2016, 22:54 PM)DevilDeVille Kirjutas: Pedekuningriigi keeles kollektion sedapidi hääldub ja siin omakorda iselaadne transkriptsioon hääldusest.

Arusaadav, siiski paluksin võimaluse korral kasvõi setu murrakut kasutada, on ka lihtsam natuke Big Grin

Nüüd läheb päris võõra teema reostamiseks: miks pedekuningriik?
Palun algatajalt kergemat karistust!

Pedekuningriik lihtsalt seepärast, et selles kuningriigis on pederastide suhtarv pilvedes ja ühtlasi on nad seal püha lehma staatuses. A rohkem ei viitsi Raivo teemat risustada Smile
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#14
No kuna valgel mootorit pole ja ma olen jube hea olnud, tõi jõuluvana varakult uue sobiliku mootori. Tegu siis õige AE86 sabaveolise corolla mootoriga. Kas seda hakkab juhtima pritsung(nagu originaalis sellel mootoril on) või toidab edaspidi mootorit kaks karpat näitab aeg ja kerge kulukalkulatsioon  Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15
See peaks sul veel 92 kw olema,kui klapikambri kaas õige on,pritsega hakkab sul ka see T-VIS tööle,mis selle mootori puhul ikka korraliku perse tunde annab Big Grin
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#16
Peaks olema jah 92kw. Suurem tõenäosus on,et tulevad karpad. Natuke teised nukad ja teised rihmarattad.
Nipet näpet veel ja peaks saama täitsa hea vabalthingav vanakoolikas seal aiskade vahel. Pritse oleks muidugi ka lahe. Aga ilmselt läheb eelarvest liiga välja kuna vaja oleks siis aju,juhtmeid,pihusteid jne. Ja kuna plaan teha tast lihtsalt natuke reippam ja kenasti igapäevaselt kasutatav liikur,siis läheb pritsungi teema natuke keeruliseks ja kalliks ilmselt.
Vasta
#17
(08-11-2016, 22:48 PM)wagoneer Kirjutas: Suurem tõenäosus on,et tulevad karpad. Natuke teised nukad ja teised rihmarattad.
....siis läheb pritsungi teema natuke keeruliseks ja kalliks ilmselt.

Kas neile vedeleb karpasid ja nukki nurgas lihtsalt?

Nii vähe, kui ma muu tootja mootorile olen uurinud, siis karpa + nukad-vedrud (mõnel ka nookurid-tõukurid) lähevad arvutuse real sama kalliks, kui progetav aju koos pihustitega ja mõne anduriga. Muidugi hästi jooksva sisselaske tegemine on pritse korral pisut keerukam

Microsquirt maksab miskised 370 daala koos juhtmetega. Mingid 40DCOE topeltkarpad võiksid isegi grammi kallimad olla...


Muidu väga kärme putukas saab sellest miski 90-100kW mootoriga. Kihvt projekt. Tagasild tuleb mingi piiratud libistajaga?
Vasta
#18
See mootor juba tehases 92kw toodab. Kuna sisu läbib ka uuenduse siis loodaks sinna natuke ikka juurde veel saada.
Karpasid ja nukkasid ei vedele normaalse raha eest kusagil. Küll on nad leitavad normaalsema raha eest. See mootor on originaalis pritsung. Kahjuks pihustid mul puuduvad. Samuti mootori juhtmestik.
Tunnistan ausalt,et pritsung on minu jaoks müstika. Ma ei oska seal ise midagi teha. Ehk peaksin suurema osa tööst kellegilt sisse ostma. See lisab siis raudvara hinnale veel päris priske numbri otsa. Ja kuna mul ka puudub mõni hea tuttav kes asjaga tegeleks, kardan,et oleksin lihtsaks objektiks kellele lahedaid arveid kirjutada.                 Mehaaniliste asjadega saaksin ise hakkama ja vajadusel tean keda tüüdata Smile
Õnneks sain jutu peale Soomlasega kellel on 3 AE86(tagaveoline corolla 4AGE mootoriga originaalis) pilli. Millest üks on originaal, teine natuke kaasa aidatud(dünotud rattast 195hp) ja kolmas on turbokas kus plaanitud 500+ jõudu.
Ega seda infot palju tilgu aga natuke ikka Smile
Tagasild on hetkel mõtte koht. AE86 sillad koos lukuga on OI OI kui kallid. Originaal sild 1,2 L mootori järelt puruneb juba peale vaadates. Venemaal kasutatakse palju lada tagasilda. Saab lukke ja ülekandeid valida ning jupid ei maksa võrreldes teistega mitte midagi. Suur eelis on ka kaal. Hobujõude kannatab mingi 150..160 äkki.
Soomes enamused panevad volvode sillad. Osadele saab ka lukke ja erinevaid ülekandeid aga hinnad ei ole just kõige odavamad. Samas saab ketaspidurid paigaldada. Miinuseks on oluliselt suurem kaal.
Kui kellegil on infot lada tagasilla väärkohtlemise(hp-de lisamine) osas, siis oleksin sellest võimalusel huvitatud.
Vasta
#19
Kilohinnaga saab Sierra/Scorpa sildasid, blokeeruvaid ka hea õnne korral. Eeldab muidugi põhja modimist. Ja ülevaatuseonud riidlevad rohkem kui Lada silla puhul, seda nad tõenäoliselt ei märkagi.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#20
Scorpa sild on sõltumatu , sellele pillile sobib vaid talasild.

Eks minagi otsin enda pillile sobilikku silda ja ainuke arvestav on Lada
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne