Živkovi Tšaika
#1
Eestis üks Tšaika rohkem! Auto on pärit Bulgaariast ja on olnud riigi esindusauto. See auto on sõidutanud näiteks Todor Živkovit (Bulgaaria kompartei esimees), Valentina Tereškovat, Juri Gagarinit, Fidel Castrot, Leonid Brežnevit, Francois Mitterrandi ja paljusid teisi. Selle kohta on ka olemas paber.
 
Kuna tegemisel on ka mitu teist projekti, siis ei taha seda täiesti pilbasteks võtta. Plaan ongi ära konserveerida, et edasi ei roostetaks. Räägitakse, et tehakse mingite õlidega põhjad, uksed, koopad, karbid kokku ja rooste ei lähe edasi.
 
Salongi on vaja täiesti uut ja sellega tahaks küll algust teha. Ainuke häda on, et ei leia täpselt kusagilt, millised need värvilahendused Tšaika salongil olid. Olen kuulnud hallist. Puhta juhuse ja õnne tahtel olen omandanud ka täiesti uue lae, mis on helehall. Tahan originaali lähedaselt taastada, kuna unistan ükspäev autole musta numbri kinkimisest.
 
Puudu on üks audiotehniline vidin. Nimelt tagumise istme käetoe sees peaks olema mingi helivõimendi ja nupp, millega sai reguleerida tagumist kõlarit.
 
Viimane mure koht on peale ehitatud gaasisüsteem, mis hakkas järsku streikima. Plaan on see muidugi maha võtta, kui auto täiesti originaalseisu viia. Hetkel aga, kui ta peal on, kasutaks. Juhe süütepoolist jagajasse oli ära habrastunud ja üks hetk ei andnud enam ühendust. Peale juhtme vahetust ei tööta ka enam gaasiseade. Kas keegi teab neist imeasjust, on neil mingid kaitsed peal?
 
Igasugune hüva nõu on teretulnud!

   

   

   

   

   

Täpsustan veel, et kõik see jama gaasiseadmega juhtus sõidu ajal.
   

   

   

   

   

   

Auto oli 15 aastat seisnud ja väidetavalt tegid koid seal vahepeal tööd.

   

   

   

   

   
Vasta
#2
Bulgaarias on väga soe suviti. Paistab, et seltsimeestele on paigaldatud isegi konditsioneer.
Seda pole enne Tšaikadel näinud.
Vasta
#3
Isand kopraonul on vähe kummaline soov. Tahaks alusvankrist(raamist) saada rohkem fotosid,seda mitte selleks,et targutada,kui kehvasti asi säilinud on.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#4
(25-10-2016, 19:00 PM)kopraonu Kirjutas: Isand kopraonul on vähe kummaline soov. Tahaks alusvankrist(raamist) saada rohkem fotosid,seda mitte selleks,et targutada,kui kehvasti asi säilinud on.


Äkki täpsustate mida pildistada, siis oskaks ka paremini pilti seada.
Vasta
#5
Talade liitekohad  ees ja taga. Tagumise osa pilt on olemas aga ehk siis saaks eest ka samasuguse.
Parima pildi saab siis kui kunagi peaks plaan olema kere maha tõsta raamilt. Aga usun,et seda ei tule lähi aastatel.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#6
See gaasiseade on selle asja juures kõige väiksem probleem - prügiksti viskamise eest saad hinda vaadata siit.
Pigem, tuleks sellise auto puhul endale sügavalt sisse vaadata ja mõelda, kas see 15000€ kroomi taastamise eest ikka on taskust kohe võtta või ei ole.
Värv ja sisu on poogen, see tehakse odavalt kohapeal ära. 
Tehnika samuti.

Aga kroomi taastamine võib olla kallim kui auto ise!
Vasta
#7
Mis tähendab hakkas streikima ? Sm. lehvitavad kapoti all punaseid plagusid vä ? Mis ta siis teeb?

Gaas tahab väga head sädet, kui jagajat näppisid, siis vaata asjad seal üle. Kui kapoti all seltsimehed siblinud siis vaata ka gaasireduktori vaakum voolikud üle. Kui gaas/bens lülitit näpid siis kas gaasi klapp kapoti all klõpsu teeb? Ma alustaks sealt.

A muidu väga bueno komplekt. Ma jätaks gaasi peale, kui ta seal juba on. See suht lollikindel sisteem, las olla.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Triumph TR7, Corvair Spyder Turbo 64 
Vasta
#8
Tsitaat:Täpsustan veel, et kõik see jama gaasiseadmega juhtus sõidu ajal.
Ega ometi gaasiseade meie niiskes-külmas ära külmunud? Hiljem oled proovinud?
Инвалид информационной воины.
Vasta
#9
(25-10-2016, 20:56 PM)stihl Kirjutas: See gaasiseade on selle asja juures kõige väiksem probleem - prügiksti viskamise eest saad hinda vaadata siit.
Pigem, tuleks sellise auto puhul endale sügavalt sisse vaadata ja mõelda, kas see 15000€ kroomi taastamise eest ikka on taskust kohe võtta või ei ole.
Värv ja sisu on poogen, see tehakse odavalt kohapeal ära. 
Tehnika samuti.

Aga kroomi taastamine võib olla kallim kui auto ise!

Aga kui teraselt pilte vaadata nii eest ja tagant, siis kas ei tundu, et kroomiga oleks kõik korras. Taga rataste juures all ääres liistud (domiki) on ainukesed, mis ma välja hetkel vahetan, kuna on natukene mõlgitud. Need mul juba olemas ka. Värv kannatab ka kriitikat. Mõned kriimud on ja see auk kus lipuvarras käib on kannatada saanud. Kaasas oli ka Bulgaaria lipp riigi vapiga.
Vasta
#10
(25-10-2016, 21:09 PM)aavu Kirjutas:
Tsitaat:Täpsustan veel, et kõik see jama gaasiseadmega juhtus sõidu ajal.
Ega ometi gaasiseade meie niiskes-külmas ära külmunud? Hiljem oled proovinud?

Gaasiseade andis otsad sooja ilmaga sõites maanteel ühtlasel kiirusel kui kõrgepinge juhe töölepingu lõpetas. Lõi gaasihaisu üles. Alul kohe seda ei tuvastanud (pime oli), hiljem valges hommikul viga kohe leitud. Ja jälle hea vanasõna varnast, et hommik on õhtust targem. Paigaldatud on elektriline bensiinipump ja armatuuri all on lüliti, mis siis vahetab gaasi ja bensu vahel. Varem sai pandud bensuga tööle ja siis ümberlülitatud, aga nüüd käib niikaua kuni karburaatoris kütust on. Gaasi peale ei anna. Mingi klõps ja susin käib seal gaasimasinas ümberlülituse korral ja siis on kõik.
Vasta
#11
(25-10-2016, 20:17 PM)kopraonu Kirjutas: Talade liitekohad  ees ja taga. Tagumise osa pilt on olemas aga ehk siis saaks eest ka samasuguse.
Parima pildi saab siis kui kunagi peaks plaan olema kere maha tõsta raamilt. Aga usun,et seda ei tule lähi aastatel.

Käisin nüüd õhtul pool üheksa auto all ringi roomamas. Naine juba arvas, et nüüd veedan terve õhtu uue kullakesega.

Aga pildid:

   

   

   

   

   

   
Vasta
#12
Bulgaariat tabas see sotsialismi kokkuvarisemine palju valusamalt, kui Eestit. Seal seni keskmine palk 200 € kanti.
Huvitav et nad sellisele autole gaasiseadme paigaldasid, sellistel pidi ikka raha olema, et bentsu osta. Ja 2 genekat.
Muidugi kont ka peal, eks see alalisvoolu oma tühikäigul midagi ei tootnud ka. 14 tsaikal palju suurem genekas.
Vasta
#13
Veebiotsingud annavad nii mõnegi viite, et Živkovi ja ta Bulgaaria kompartei kaasgenossede Tšaikasid müüdi mõned aastad tagasi isegi kümnetes. Ühe viite (vt siit) järgi oli veel 2012 ca 20 Tšaikat Bulgaaria salateenistuse varade seas (pärast kommunistide mahavõtmist neilt võetud nodi) ja 2008-09 paiku suures koguses Tšaikasid juba müüdi Bulgaarias maha. Kui GAZ-13sid toodeti 22 aasta jooksul veidi alla 3200, siis NSVL satelliitriigi kohta oli selline Tšaikade kogus üpris muljetavaldav. Eks oma asi oli ka selles, et Bulgaarias erinevalt nt Poolast, Tšehhimaast, Ungarist ja Ida-Saksamaast puudusid tehnika (sh autoehituse) traditsioonid ja sm Todor polnud ka Ceausescu ja Tito laadne isepäisem Läänega flirtiv valitseja (nt - marssal Josipi eeskätt ameeriklasi eksponeeritakse täna Sloveenia tehnikamuuseumis, kus neid sel suvel õnnestus endalgi vaadata-pildistada).

Küll OT, aga sm Todor Hristo pg Ž. varadest oli veel nt selline Mersu mõned aastad tagasi Bonhamsi oksjonimajas pakkumises.

Kas teema objektiks pärinev sõiduk muidu soetatud mingist kollektsioonist või pigem üksiküritajalt ning on ka teada, mis ajal antud liikur Bulgaarias parteiorganeilt erakätesse jõudis?
Vasta
#14
A võib-olla peab vahepeal tankima ? Kindel, et gaasi on ? 

Gaasi klapp on enne reduktorit, ilmselt see on see mis klõpsu teeb, pane käsi peale ja veendu selles. Või tõmbad juhtme klapi peal lahti, käib klõps kui süüde sees. 

A muidu kõlab nagu olex paak tühi.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Triumph TR7, Corvair Spyder Turbo 64 
Vasta
#15
(25-10-2016, 23:11 PM)mrali Kirjutas: Veebiotsingud annavad nii mõnegi viite, et Živkovi ja ta Bulgaaria kompartei kaasgenossede Tšaikasid müüdi mõned aastad tagasi isegi kümnetes. Ühe viite (vt siit) järgi oli veel 2012 ca 20 Tšaikat Bulgaaria salateenistuse varade seas (pärast kommunistide mahavõtmist neilt võetud nodi) ja 2008-09 paiku suures koguses Tšaikasid juba müüdi Bulgaarias maha. Kui GAZ-13sid toodeti 22 aasta jooksul veidi alla 3200, siis NSVL satelliitriigi kohta oli selline Tšaikade kogus üpris muljetavaldav. Eks oma asi oli ka selles, et Bulgaarias erinevalt nt Poolast, Tšehhimaast, Ungarist ja Ida-Saksamaast puudusid tehnika (sh autoehituse) traditsioonid ja sm Todor polnud ka Ceausescu ja Tito laadne isepäisem Läänega flirtiv valitseja (nt - marssal Josipi eeskätt ameeriklasi eksponeeritakse täna Sloveenia tehnikamuuseumis, kus neid sel suvel õnnestus endalgi vaadata-pildistada).

Küll OT, aga sm Todor Hristo pg Ž. varadest oli veel nt selline Mersu mõned aastad tagasi Bonhamsi oksjonimajas pakkumises.

Kas teema objektiks pärinev sõiduk muidu soetatud mingist kollektsioonist või pigem üksiküritajalt ning on ka teada, mis ajal antud liikur Bulgaarias parteiorganeilt erakätesse jõudis?
Käisin minagi kunagi neid Tsaikasid Bulgaarias vaatamas. Vend, kes neid müüs, oli mingi kõrgema tegelase poeg, kelle vana sai kuidagi
2008 a 12 13 tsaikat ja 2 14 tsaikat ära ärastatud. Müüs neid ühekaupa, hakkas kõige halvemast pihta. Enamus sellest partiist ostsid sakslased ja üks tuli ka mõni aasta tagasi Eestisse. See konditsioneeriga auto oli neist kõige kobedam ja see sell lubas selle endale jätta. Selleks paigaldas gaasiseadmegi, ega ta sellega ei sõitnud midagi. Paistab et rahapuudus tuli kätte ja müüs selle ka maha. Ülejäänu c 20 auto saatusest niipalju, et seoses mingite uute võimumeeste võimulesaamisega taheti näidata rahvale ma ei tea mida ja saadeti enamus Bulgaaria Emeksisse. Mõni on kuskil kuuris veel alles aga küllalt halvas seisus.
Vasta
#16
Sfinksi jutt on õige. Bulgaarias elab selline mees nagu Grigori ja tema Isa oli autopargi ülem. Isa omalajal, kui Tšaikade mahakandmiseks läks riigiasutusest, erastas sealt 14 Tšaikat. See Tsaika oli kõige paremas korras ja plaanis seda autot endale jätta ja vahetas ülejäänud autode pealt kõik paremad osad siia ümber. Ülejäänud müüs maha ja üks neist pidi ka veel Eestisse müüdud olema.

Kurtis, et Bulgaarias on talvel ikka liiga külm - ehitab Bali saarele maja ja tahab sinna ära kolida. Mis me siis peaksime siin tegema? Igaljuhul oli tal raha vaja ja autosid ta sinna kaasa ei võta.
Vasta
#17
(26-10-2016, 15:41 PM)sven1 Kirjutas: Sfinksi jutt on õige. Bulgaarias elab selline mees nagu Grigori ja tema Isa oli autopargi ülem. Isa omalajal, kui Tšaikade mahakandmiseks läks riigiasutusest, erastas sealt 14 Tšaikat. See Tsaika oli kõige paremas korras ja plaanis seda autot endale jätta ja vahetas ülejäänud autode pealt kõik paremad osad siia ümber. Ülejäänud müüs maha ja üks neist pidi ka veel Eestisse müüdud olema.

Kurtis, et Bulgaarias on talvel ikka liiga külm - ehitab Bali saarele maja ja tahab sinna ära kolida. Mis me siis peaksime siin tegema? Igaljuhul oli tal raha vaja ja autosid ta sinna kaasa ei võta.

Sven 1 sa eksid nimega. Selle tegelase perekonnanimi oli Grigorjev, aga eesnimi Peter. Aga ma tean, et tal olid kõik autod vormistatud sugulaste nimele. Enda nimel polnud tal ühtki. Tüüpiline suller ja poissmees, läheneb 60-le, elab emaga.
Vasta
#18
Eelmise teema jätkuks, et kust ma seda Bulgaaria selli tean. Nimelt ta müüs 4 Gaz 13 Gerhard Bargeni nimelisele härrasmehele
Saksamaalt. Kes on endine Volga sakslane ja kelledel õnnestus juba 70-ndatel NSVL tolm jalgadelt maha pühkida. Noh sellel
sellil on töökoda Saksamaal, kus ta tegeleb eranditult vanade N Liidu autode renoveerimisega. Ühe neis Bulgaaria tzaikadest müüs ta Kanadasse ja teist valmistab nüüd Austraaliasse saatmiseks. Olen temaga koostööd teinud ja juppe vahetanud. Samuti sain tema kaudu tuttavaks selle Grigorjeviga, kes sebis mulle käigukasti jahutussüsteemi Gaz 23-le. Ühesõnaga see hr Bargen ostis minult 2-se seeris 21 ja nüüd ihub hammast mu 1-se seeria Volgale, mille pilt asub mul siin päises. Pakub vastutasuks 14 tzaikat, toodud Gruusiast, sõidukorras, kuid lahti tollimatta. Tolli ja Saksa käibemaksu ja saksa esmase registreerimise tahab minu kraesse lükata + auto sinna ja teise tagasivedu. Mul endal mitu projekti käsil ja selle uurin kas siinkandis on Tzaika 14 huvilisi min hinnaga 24 000€. Lisan siia ka mõned pidid aparaadist.

http://www.snap.ee/user/KuklaneM/album/g...1013WA0009
Vasta
#19
Kui õieti tollida, siis on see auto tollimaksu vaba. (Mitte segi ajada käibemaksuga, sellest ei pääse). See eeldab muidugi vähe pädevamat maaklerit kes viitsib asjaga tegeleda. Jutt on suurusjärgus tonn+ euri selle auto puhul.
Triumph Spitfire MK2, Triumph GT6 MK1, Triumph TR7, Corvair Spyder Turbo 64 
Vasta
#20
(27-10-2016, 17:31 PM)spitfire Kirjutas: Kui õieti tollida, siis on see auto tollimaksu vaba. (Mitte segi ajada käibemaksuga, sellest ei pääse). See eeldab muidugi vähe pädevamat maaklerit kes viitsib asjaga tegeleda. Jutt on suurusjärgus tonn+ euri selle auto puhul.

Noh vend oli tollis küsimas käinud ja ütles, et toll + käibemaks + esmane registreerimine + deklarant c 4000 €
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne