Reduktorstarteriga või mitte, selles on küsimus...
#1

Tekitan uue teema käivitusmootoriteemas alanud arutelu jaoks erinevate Vene traktorite starterivõimaluste üle.
(17-06-2015, 09:26 AM)tamburiin Kirjutas:  Iskra AZJ 3367 24V 5,5kW otsevedu
        AZJ 3353 24V 4,0kW  ( mõningatel andmetel 4,5 kW )  otsevedu

Iskra/Letrika  AZF 4617 (11131214 ) 24V  5,5 kW reduktor


Vene; Katek  20.3708   24V  5,9 kW  otse  ( 6,25kW 1940 p/min;  3,5 kW 1900 p/min  )
                   24.3708   12V  4,0 kW  otse

5,9 kW soov tekkis selle ajel, et omal ajal Soomes müüduile oli just selline paigaldatud. 
Peale seda kui Iskra muutus Letrikaks ei tundu jah Letrika enav valmistavat otseveoga starterit MTZ jaoks.

4kW tundub mulle lahja veel sellel põhjusel, et olen käes hoidnud Renault Masteri püsimagnetitega 2,8 kw reduktorstarterit.   Mootor on 2,8 l turbodiisel, kiire ja lühikese käiguga võrreldes Belarussi mootoriga, vajab käivituseks ikka tunduvalt vähem pöördemomenti.  Selle järgi töömaht= kW.  Nii et alla 4 kW mina endale pean nõrgaks. Kuna aga kasutan talvel vähe siis veel vahetusega ei kiirusta.


Loomulikult on enam parem. Cool Ning otseveoga starteril ei kulu ka seda natukest reduktorikadudeks. Cool Paraku kipuvad need olema alamõõdulised ja mitte eriti pikaealised.... Vaadates starterikataloogist momendikõveraid, siis reduktorstatreritel on eelis: sama voolu juures on väänet enam (loomulikult, pöörlemist aeglustav reduktor ju võimendab samas suhtes momenti).

Mul on Saskal magnetoni reduktor (2,7 kW) alates aastast 2003. 12 aastat ilma hoolduseta... Vähemalt kaks korda on sellega toodud koolenud traktor koju... Originaalstarter sama kasutuse juures käis igal sügisel lahti, et talvel oleks võimalik pajale tuli sisse saada. Mina ise tehaseuusi nõukogude ajast ei mäleta, kuid Vanad Mehed on rääkinud starteri kestmisest paar aastat ja siis olevat jõud kadunud.

Mul on hea võrdlus oma russi originaalstarteriga. See on korras: tõmberelee poldid ja kontakt puhtad, rootor vigadeta, puksid tihedad ja harjad uueväärsed. Voolu andis laovärske Optima PunaPea. Ja ikkagi oli miinuskraadidel käimasaamine küsitav - no ei jaksa üle surnud seisude vedada, tuli õhuklapiga aidata...

Letrika 4-kilovatine planetaarreduktoriga starter samades oludes veab lõbusalt juba esimesest pöördest. Kuni -15 piisab akust, sealt edasi soojendan mootorit juba ette.

Tarbitud voolukogusest annab aimu see, et kui originaalstarteriga nullkraadise ilmaga käima pandud mootori puhul langes ampermeeter nulli peale veerandtunnist töötamist (ehk peale hobustele silorulli ettevedamist lasin masinal veel mõned minutid tuksuda), siis neljakilovatise pruugitud vool saab akusse tagastatud enne veerandtunniselt ringilt tagasijõudmist. Ning hübriidrussil on peal ainult 30A nipponi genekas...

Nii suur on voolutarbe vahe. Rolleyes

24 V on muidugi hoopis teine tera. Sama võimsuse saavutamiseks vajalik voolutugevus on täpselt kaks korda väiksem. Aga kui akudes voolu on, siis saavutatakse kaks korda suurem võimsus. Cool  Enam võimsust tähendab kiiremaid käivituspöördeid (vaadake nomogramme!) ja mida kiiremini diiselmootori kolb ÜSS läbib, seda paremini käivitub.

Ehk võimsam on alati parem, iseasi on selle paremuse maksumus. Wink

Eriteemaks on 24V käivituse ja 12V pardasüsteemi kooselu, mis on kaunikesti probleemne. Ning hooletul kasutajal akusid kulutav... Vimased on aga üsna hinnaliseks muutunud.
Vasta
#2

  Ise ei kasuta kahepingelist süsteemi, kuna probleeme laadimise ja akude suremisega. Läks peale 28V gene ( kuski 80 raha ), uued pirnid ja uued MAZ  näidikud ( mäletamist mööda nii 10 € tükk ), andurid vanad. Õnneks pill vanem ja vähenõudlikum- ümberehitust minimaalselt.
Lisan veel 24V starterite marke; Jubana 243708201 4,5kW; 243708601 6,6kW; 243708361 8,1kW.
Vasta
#3

(17-06-2015, 10:44 AM)tamburiin Kirjutas:    Ise ei kasuta kahepingelist süsteemi, kuna probleeme laadimise ja akude suremisega. Läks peale 28V gene ( kuski 80 raha ), uued pirnid ja uued MAZ  näidikud ( mäletamist mööda nii 10 € tükk ), andurid vanad. Õnneks pill vanem ja vähenõudlikum- ümberehitust minimaalselt.

Mõistlik käik. Said ühe korraga kõik voolutugevused kaks korda väiksemaksWink Cool
Vasta
#4

Letrika 4kw reduktrostarterit ajab mul nüüd ringi väike sõiduauto 640A aku, mis varem oli PD10 starteri taga ja tundub, et suviste ilmadega polegi rohkemat praegu vaja. Ise ka imestasin.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#5

Letrika 4kw planetaar sai oma bellalegi peale pandud ja kaks 110ah akut rööpi veel vanast originaal ikaldusest peal. Oli kasutusel ka 2,7kw magneton ja sama lahenduse juures tahtis magneton -10 ja edasi juba sooja mootorit saada, letrika käivitas ka -15´ga normaalselt. Suvel põhimõtteliselt ainult puutub korra pendiksiga vööd ja traktor käib.
Vasta
#6

Plaanis enne külmasid välja vahetada 2.7Kw Magneton paljukiidetud 4Kw Letrika vastu. Magneton kippus ikka nõrgaks jääma MTZ 82 jaoks talvel.
Paraku kuskilt nagu ei taha enam seda saada olla- Põllumehekaubamaja, Agroparts, Flint.
Seadsin siis sammud kohalikku traktoripoodi. Oli olemas Letrika 12V 4 Kw. 
Siiski on miskit mäda antud tootega vist. Starteril peal olev kleeps üle kleebitud.
Algne starteril olev silt.
   
Põhimõtteliselt puhudes kukub see silt ära ja alt tuleb teine välja, hoopiski 4 asemel 3.2Kw.
   
Karp miskine Mahle, Letrikat nagu ei loe kuskilt välja.
Karbi sildil aga kirjas, et vist tootja enda järgi võimsus 3.2Kw, vene Gost järgi aga 4Kw.
         
On nüüd see ikka õige 4Kw või on miskise susserdamisega tegu?
Oleks nagu meeles, et netipoed kunagi pakkusidki 12V Letrikat kahte tüüpi, 3.2 ja 4Kw. Nüüd aga näiteks Põllumehekaubamajaski ei jäänud enam 4Kw silma.
Äkki keegi saab võrrelda, kes ennem ostnud selle 4Kw Letrika. On minu oma mõõtudelt sama?
         
Vasta
#7

(21-08-2017, 21:01 PM)meli666 Kirjutas:  Plaanis enne külmasid välja vahetada 2.7Kw Magneton paljukiidetud 4Kw Letrika vastu. Magneton kippus ikka nõrgaks jääma MTZ 82 jaoks talvel.
Paraku kuskilt nagu ei taha enam seda saada olla- Põllumehekaubamaja, Agroparts, Flint.
Seadsin siis sammud kohalikku traktoripoodi. Oli olemas Letrika 12V 4 Kw. 
Siiski on miskit mäda antud tootega vist. Starteril peal olev kleeps üle kleebitud.
Algne starteril olev silt.

Põhimõtteliselt puhudes kukub see silt ära ja alt tuleb teine välja, hoopiski 4 asemel 3.2Kw.

Karp miskine Mahle, Letrikat nagu ei loe kuskilt välja.
Karbi sildil aga kirjas, et vist tootja enda järgi võimsus 3.2Kw, vene Gost järgi aga 4Kw.
 
On nüüd see ikka õige 4Kw või on miskise susserdamisega tegu?
Oleks nagu meeles, et netipoed kunagi pakkusidki 12V Letrikat kahte tüüpi, 3.2 ja 4Kw. Nüüd aga näiteks Põllumehekaubamajaski ei jäänud enam 4Kw silma.
Äkki keegi saab võrrelda, kes ennem ostnud selle 4Kw Letrika. On minu oma mõõtudelt sama?
 

Mul oli sama teema. Kruvisin traktorile ja käivitab 82te juba teist aastat.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#8

(21-08-2017, 21:01 PM)meli666 Kirjutas:  Plaanis enne külmasid välja vahetada 2.7Kw Magneton paljukiidetud 4Kw Letrika vastu. Magneton kippus ikka nõrgaks jääma MTZ 82 jaoks talvel.
Paraku kuskilt nagu ei taha enam seda saada olla- Põllumehekaubamaja, Agroparts, Flint.
Seadsin siis sammud kohalikku traktoripoodi. Oli olemas Letrika 12V 4 Kw. 
Siiski on miskit mäda antud tootega vist. Starteril peal olev kleeps üle kleebitud.
Algne starteril olev silt.

Põhimõtteliselt puhudes kukub see silt ära ja alt tuleb teine välja, hoopiski 4 asemel 3.2Kw.

Karp miskine Mahle, Letrikat nagu ei loe kuskilt välja.
Karbi sildil aga kirjas, et vist tootja enda järgi võimsus 3.2Kw, vene Gost järgi aga 4Kw.
 
On nüüd see ikka õige 4Kw või on miskise susserdamisega tegu?
Oleks nagu meeles, et netipoed kunagi pakkusidki 12V Letrikat kahte tüüpi, 3.2 ja 4Kw. Nüüd aga näiteks Põllumehekaubamajaski ei jäänud enam 4Kw silma.
Äkki keegi saab võrrelda, kes ennem ostnud selle 4Kw Letrika. On minu oma mõõtudelt sama?
 

Otsisin enda trakale ka 4kw Letrikat, Türil ja mitmes teises kohas, vastati, et 4kw oligi vene mõõtmiste järgi ja Mahle 3.2 on täpselt sama asi. Soetasingi siis Mahle toodangu, siiani pole kahetsenud, veab mehiselt iga ilmaga, aku ja kaablid loomulikult ka korralikud.
Vasta
#9

Nojah, samas selline ülekleepimine nii robustselt ja lohakalt jätab siiski halva maigu juurde.
Kui 3.2Kw-ga reaalses elus tegu, siis äkki kavalam hoopiski see võtta, veel 1Kw juures.
On kellegil kogemust?
http://www.agroparts.ee/et/a/starter-12v-4-2kw-4
Vasta
#10

See on aeglasem ja ei mahu hästi vahele, st vaja pisutmodifitseerida küttedüsteemi. Tegelikult mõeldud T 150Kle.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

(22-08-2017, 16:52 PM)saarrand Kirjutas:  See on aeglasem ja ei mahu hästi vahele, st vaja pisutmodifitseerida küttedüsteemi. Tegelikult mõeldud T 150Kle.

Küttesüsteemi modifitseerida? Russil ei jää ju küttesüsteemist mitte ükski asi starterit piirama, välja arvatud kõrgsurvepumba tagument.
Igatahes sai siis see kes teab mis kilovattidega Letrika traktorile külge ja eks talvel näha ole, kas on Magnetonist etem.
Hooaeg edasi ilmselt võiks ka selle suure 4.2 Kw-se ikka ära proovida. Kui russi peal suht sama Letrikaga, siis võib T-25 külge panna.
         
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne