Transformer Aka. MTZ 82.1 metsakas
#1

No nii, kuna sai vähe eputatud ühes teises teemas, siis teen kaasfoorumlaste palvel 
sellest peletisest ikkagi siia teema.
Kuna aparaat ise näeb ka suht teistmoodi välja kui, iga teine suvaline mtz või, siis metsa jaoks 
kohendatud ja kohandatud russ, siis keeran kohe alguses kõik pea peale ja alustan teema lõpust, ehk siis 
tänasest päevast ja liigun mingi hetk teema algusesse,
või siis nii kaugele, kui mind selle asja kallale lasti. Suht raske on Hakata seda teemat algusest kitjutama.
Kahjuks päris algusest pilte pole, et aru saada, mis komplektsuses ja seisus see 82,1 tegelikult oli.

Ütlen siis kohe ära, et tegemist ei ole kahjuks minu isikliku mtz´iga, vaid Pilliga, mis mulle igapäevaselt leiba lauale toob.
Vahet pole , kas vean sellega metsast materjali välja või remondin seda või tuleb jälle mingi idee seda ringi ehitada, kohendada, kohandada...


Aparaat siis MTZ 82.1
Tegelik vla. peaks olema 2001.
Hetkel töötunde 4600.

Ümberehitust alustasin eelmise aasta jaanipäeval, kui mind kutsuti selle aparaadi esisilda parandama.
Nimelt oli sellel juba siis 66 esisild alla pistetud, aga läbimõtlematult teostatud. käändteljest ja veovõllidest tuli
koguaeg pilpaid. Nii oli ka sedakorda juhtunud ja traktor juba 3 kuud metsas mädanenud.
Peremees sebis uue silla, kust võtsime jupid ja komlekteerisime käändtelje. 
Panime metsas asja kokku j a tuld. Kui tee peale jõudsin ja 9 sisse sain, siis pidin end täiega täis tegema.
Vahetasin kiiresti 8 peale ja liikusin rahulikult töökotta.

Tol hetkel oli kellal 3400 töötundi, samas kui  82.1 nooremal vennal,aastast 2002,mis meil rendil oli
näitas tunni lugeja 9900 tundi.

Hiljem kuulsin, et mõlemad russid olla umbes 10a tagasi peipsi äärest toodud ja seal see 82.1 66 silla alla
ja muu nodi külge saanud oligi ja nagu õeldud, siis oli see kogu aeg pilbasteks ja laiali ja seepärast tunde nii vähe tuligi.

Töövalmidusse sai see selle aasta märtsis ja sellest ajast tänaseni on see põhimõtteliselt iga päev lennus olnud, kui 
just mingi rike ei ole tabanud. Sel juhul on taastusravi paus olnud.

Seega alustamegi taastusravi ja doonorlusega.
Arsti onu hakkab nüüd selgitama, mis tema selja taga seisvat patsienti vaevab  Big Grin

[Pilt: 15045702_338384739863627_1632906149_n.jpg] 

Viga käes, pump kutu. Peaaegu 2000tm välja veetud+ 500 kanti haket.
Vanad kaladgi kinnitasid, et ega see hydrosila 50ne pump üle 1500 tm ei kesta.
Seega viskasin tna uie pumba peale. Vana ei jaksand enam üle 150 br lüüa. ja langes.
Läks jälle master peale.
[Pilt: 15046289_338384556530312_51574109_n.jpg]


Eeelmine reede, sai jälle sahk ette kompunnitud, kuna vaja territoorium lumest 
puhastada ja kohati rikutud väljaveo teed siluda, kuna eluolu on suht pehmeks läinud.
Kui eelmine talv sai suure kiiruga sahk ette ehitatud, siis ei jõudnud enam saha keeramist 
hüdro peale teha, olgugi, et valmidus selleks sai loodud. 2 sektsiooniga jagaja , joistik ja torud veetud.
sedakorda ei viitsinud seda enam käsitsi nügida ja sai ikkagi lõpuks silinder kah külge aretatud.
[Pilt: IMG_20161104_160837.jpg]  [Pilt: 14962864_336528690049232_1252872256_n.jpg]  [Pilt: 15050357_338389019863199_407444398_n.jpg]  [Pilt: 15046312_338388903196544_1561510211_n.jpg]  [Pilt: 15058015_338388869863214_207626391_n.jpg]  [Pilt: 15050408_338388943196540_533592360_n.jpg]  [Pilt: 15057920_338388806529887_638949162_n.jpg]  [Pilt: 15046345_338384416530326_2092961268_n.jpg]

Otsin jumzi masti lülisi, ketti ja põõramise silindreid.
Vasta
#2

Põnev lõpuks natuke pilte sellest näha. Igapäevaselt sõidan tihti sellest mööda. Edu!
Vasta
#3

(11-11-2016, 00:47 AM)MTZ Kirjutas:  Põnev lõpuks natuke pilte sellest näha. Igapäevaselt sõidan tihti sellest mööda. Edu!

Edu on ikka vaja. Tänan. Hetkel tundub, et pidamist on rohkem vaja Big Grin
Vasta
#4

Ilus töö. Cool

Milline efekt akuutse väljutamise soovi põhjustas? Vibratsioon või audioefektid?

Pöördesilidrile sääre kaitseks torusektorist katet ei ole mõelnud?
Vasta
#5

Tekkis huvi, et mismoodi saab 66 silla niimoodi valesti koostada, et pilpaid lendab ? Piirajad valesti reguleeritud või sootuks minema loobitud?
Kasutan 66 sildadega aparaate aastaid ja pole veel sildu pilbasteks saanud.
Vasta
#6

(11-11-2016, 16:30 PM)raulex Kirjutas:  Tekkis huvi, et mismoodi saab 66 silla niimoodi valesti koostada, et pilpaid lendab ? Piirajad valesti reguleeritud või sootuks minema loobitud?
Kasutan 66 sildadega aparaate aastaid ja pole veel sildu pilbasteks saanud.

see peaks ju sama sild olema mis uaz,lihtsalt suurem,piirajad ilmselt jah.
Vasta
#7

(11-11-2016, 09:57 AM)v6sa Kirjutas:  Ilus töö. Cool

Milline efekt akuutse väljutamise soovi põhjustas? Vibratsioon või audioefektid?
Tänan. 
Aga Viimasele lausele ei saanud pihta.
Pidamise alla mõtlesin tegelt juba pehmeks läinud metsa, kus enamuse ajst kõik 8 ratast tühja panevad Big Grin
Vasta
#8

(11-11-2016, 16:30 PM)raulex Kirjutas:  Tekkis huvi, et mismoodi saab 66 silla niimoodi valesti koostada, et pilpaid lendab ? Piirajad valesti reguleeritud või sootuks minema loobitud?
Kasutan 66 sildadega aparaate aastaid ja pole veel sildu pilbasteks saanud.

Oled õigel teel.
Nimelt olid piirajad liiga maha keeratud.
Teine asi oli esisilla järeljooksud .
Kui käändteljed ringi tõsta, siis hakkab rattaid kõhu alla keerama.
Nii oli ka sel juhul. piirajad liiga maha keeratud ja kui nüüd ratta kõhu alla keeras, murdis ära, kas piiraja kõrvad, 
poldi, või rebis kändtelje kausi laagri pesast puru. Muidugi ka pooltelg. See võis isegi ennem puruneda
ja siis käändtelje kausi lõhki rebida.

Muidugi oli selle keeramatta kändtelgedega selline lugu, et 9 kiirega suure tee peal sõita ei julgend. Päris julm oli.
Nüüd laseb kui siidi....
Vasta
#9

November 2016

[Pilt: IMG_20161104_160920.jpg]

Märts 2016
[Pilt: 20160324_092727.jpg]

Juuni 2016
[Pilt: IMG_20160616_141409.jpg]  [Pilt: IMG_20160616_141350.jpg]  [Pilt: IMG_20160616_141328.jpg] [Pilt: 20160504_135801.jpg]


Jaanuar 2016 (sai pooliku projektiga teist russi välja katkumas käidud)

[Pilt: 20160304_175202.jpg] [Pilt: 20160304_175212.jpg] [Pilt: 20160304_175126.jpg] [Pilt: 20160304_175139.jpg] [Pilt: 20160304_175109.jpg]

See siis see, n.n "vana" russ, mis tegelikult on aasta noorem. 
(vana sellepärast, et see oli asendus masin ja sai tagasi antud, kui uus aparaat Töökojast välja veeres)
Nimoodi see siis ära uputati meil ühe "kõva traktoristi" poolt. Sama vend suutis isegi kärul vahekasti alt ära sõita
ja palju muudki huvitavat korda saata. Ainult pilpaid tuli igalt poolt. no see selleks.
Aga Konkreetsest mülkast rääkides,  käisin sedakorda ja vintsisin selle oma Fronteraga välja  Big Grin
opelil el vints. 13000 lbs ja plokki ei kasutanud. Ülemus küll arvas, et nii see frontera pooleks läheb, aga pidi pettuma Big Grin

[Pilt: DSC_0002_3.JPG]  [Pilt: DSC_0004_3.JPG]  [Pilt: DSC_0005_1.JPG] [Pilt: DSC_0005.JPG] [Pilt: DSC_0001_3.JPG] [Pilt: DSC_0006.JPG]
Kuskil oli isegi mingi video sellest, aga ei suuda kohe leida...
Vasta
#10

Saha liigutamisest veel niipalju, et ei tahtnud sedakorda enam mõlemat jagajat korraga koormata.
Seega sai armatuuri alla selline poole põõruga kraan, millest siis pumba survet suunata, kas ette või taha.
Joistiku jagaja  kabiini parema nurga all.

[Pilt: IMG_20161103_104911.jpg] [Pilt: IMG_20161103_104718.jpg] [Pilt: IMG_20161103_104944.jpg]

Uus pump sai kah reedel paika koos kõige voolikute joruga. 
Nüüd tõstab masti rahulikult 1100 rpm ja 195br juures. jõud tagasi ja traktoris hea olla. 
Kuuleb jälle raadiot  Big Grin
Vasta
#11

He he, leidsin ikkagi selle video ka ülesse
https://www.youtube.com/watch?v=41wL_BT9TT8

Tuli meelde, et seda russi sai kevadel ikkagi 2x vintsimas käidud

https://www.youtube.com/watch?v=CYD6N2WauLA
Vasta
#12

(14-11-2016, 01:05 AM)Tuningman Kirjutas:  Saha liigutamisest veel niipalju, et ei tahtnud sedakorda enam mõlemat jagajat korraga koormata.
Seega sai armatuuri alla selline poole põõruga kraan, millest siis pumba survet suunata, kas ette või taha.

Kannatab ka siis keerata kui mootor käib?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

(14-11-2016, 00:04 AM)Tuningman Kirjutas:  Aga Viimasele lausele ei saanud pihta.
Pidamise alla mõtlesin tegelt juba pehmeks läinud metsa, kus enamuse ajst kõik 8 ratast tühja panevad Big Grin

Sa kirjutasid ju nii:
Kui tee peale jõudsin ja 9 sisse sain, siis pidin end täiega täis tegema.

Vahetasin kiiresti 8 peale ja liikusin rahulikult töökotta.


Millest mul tekkis küsimus, kas aluspükse ohustava situatsiooni põhjuseks oli masinat lammutama hakanud vibratsioon või mootori töömüra mattev ulgumine...

Hea on vaadata viisakat paigaldust. Cool Niivõrd, kuivõrd see kõnealuse traktorilaadse toote puhul võimalik on.

Rääkides pidamisest, siis selle rongi ainsad reaalselt pidamist omavad rehvid on esisillal. Taga- ja kärurattad on sedapalju kulunud, et omavad vaid abistavat ja pinnalhoidvat toimet. Käruratastele on lihtne (kuigi mitte odav) abi lintide pealetõmbamisega saadaval. Tagarataste puhul ketid enam peale ei mahu - tuleks võtta väiksem mõõt ja panna peale korralikud hammastega ketid. Mis paraku maksab ja mitte vähe. Ning mis kaotab antud komplekti maanteelegaalsuse.

Aga tükk aega on firmajuhtidel veel odavam töömeeste ajusid nussida kehvade riistadega. Sest traktori riste veel leiab ja metsaomanikud lubavad ka oma metsi lõhkuda.  Peaasi, et odavalt saaks. Sad
Vasta
#14

Selliste metsakate puhul ei saa rääkida kuskilt otsast maanteelegaalsusest... seda on mulle mitmeid kordi teepeal selgeks tehtud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

(14-11-2016, 13:32 PM)mlsluik Kirjutas:  Selliste metsakate puhul ei saa rääkida kuskilt otsast maanteelegaalsusest... seda on mulle mitmeid kordi teepeal selgeks tehtud.

Tõlgendamise küsimus Big Grin

Kui ref lõhki ei lähe, on tulevarustus legaalne. Vastava tähisega töötulede hulk ei ole piiratud.

Ainus tegelikult nõrk koht tehnoülevaatuse jaoks on pänta tagaveljed - velgede lappimine keevitusega ei ole lubatud. Kui asi ikka tehasetööna välja ei näe, siis tekib teema küll. Ning tegelikult ka põhjusega - töökohalt lahkuv pea 400 kilo kaaluv monstrum suudab laiaks sõita õige mitu tee ääres jalutavat vanaema, eksole. Keevitajaid on meil aga üsna erineval tasemel...

Kuniks hüdrosüsteem ei leki, pole siin millestki rääkida. Kohandamine ei ole piiratud. Sama haagisega - hüdrotõstuki veermik ei pea olema registreeritud, kui on olemas tuled ja kolmnurk ning liigutakse kuni 25 km/h. Ega kiiremini vist säärase asjaga liikuda julgegi... Toungue
Vasta
#16

Kettidega on lubatud teel sõita.Mõni aasta tagasi kui moonika möllas sai jääketid muretsetud ja ametnikult aru päritud,pole probleemi oli vastus.
Kenasti paigaldatud kraan,mitte rõveühendus nt.taga porikoopa peal.
Pigem esisild on see mille pärast rajalt maha võtavad kui mundrikandja matsu jagab.
Vasta
#17

(14-11-2016, 09:29 AM)mlsluik Kirjutas:  
(14-11-2016, 01:05 AM)Tuningman Kirjutas:  Saha liigutamisest veel niipalju, et ei tahtnud sedakorda enam mõlemat jagajat korraga koormata.
Seega sai armatuuri alla selline poole põõruga kraan, millest siis pumba survet suunata, kas ette või taha.

Kannatab ka siis keerata kui mootor käib?


Saab keerata töötava pumbaga kui on paigaldatud õige kraan, selline mis keerates laseb hetkeks mõlemasse jagajassse õli, et ei tekiks seina ette.
Vasta
#18

(14-11-2016, 09:29 AM)mlsluik Kirjutas:  
(14-11-2016, 01:05 AM)Tuningman Kirjutas:  Seega sai armatuuri alla selline poole põõruga kraan, millest siis pumba survet suunata, kas ette või taha.

Kannatab ka siis keerata kui mootor käib?

Kannatab töötava mootoriga keerata, proovitud eelmise pumbaga, aga hüdroskanni mehed soovitasid seda mitte teha. Pidi pumbale surmavalt mõjuma või seda protsessi kiirendama.
Samas sellel teisel russil, mis ennem meie käes oli sai ka töötava mootoriga keeratud seda kraani. Midagi ei juhtunud,
kuid ega ma seda seal eriti teha ei julgenud töötava mootoriga, kuna tollel oli kraan voolikutega tuppa toodud.
Ütlen ausalt, et sellised asjad Toas mulle ei meeldi, seepärast pidin selle kraani sinna armatuuri alla kuidagi ära mahutama. julgem tunne.

See 9käigu vahetamine kiirelt alla oli tingitud juhitamatust esisillast, mis lappama ja laperdama hakkas. Väga julm.
Kõik see oli tingitud kändtelgede valest järeljooksu nurgast.


Ülevaatuselt läks puhtalt läbi. ainus probleemne koht oli liiga väike rool. Ülevaataja oli nõus ja sai aru,
et originaal rooliga on selle aparaadiga töö tegemine raskendatud, kuid tee peal arvas probleeme tulevat.
Nüüd sülitame 3x üle õla, ptüi, ptüi, ptüi. Sest siiani pole probleeme olnud, kuigi patrullidega korduvalt kokku põrgatud. 
Siiani vaid suud ammuli järgi vaadatud.  Big Grin
[Pilt: 20160318_173454.jpg]
Vasta
#19

(14-11-2016, 18:18 PM)mutikas Kirjutas:  ...
Pigem esisild on see mille pärast rajalt maha võtavad kui mundrikandja matsu jagab.

Ja kui sohvjoor ei oska oma õiguste eest seista. Soovitus on paluda sealsamas esitada tüübikinnituse dokumentidest esilla kohta käiv lõik. Patrulli kõhutunne ei ole alus rikkumise vormistamiseks. Sellele teel liikuv poatrull ligi ei pääse. Päädib see halvemal juhul korduvaga ja käiguga komissari juurde (kelle hulgas veel on mõistlikke mehi), paremal juhul ja kindlameelse ja viisaka asjaajamise korral vaid hoiatusega mitte enam kohtuda. Ei viitsi ka nemad jagelda, kui asi ise sile on. Ja Transformer on sile, siin pole vaielda miskit. Ilus ja asjalik töö.

Rooliga on lihtne: paned õige kirjaga keskava katte ja kui tekib teema, siis ütled, et tõidki venest mõned aastad tagasi. On kohe sihuke tehasetuuningtükk ja õige asi. Sinu sõna nende vastu, tõestagu, et ei ole.

Millega kindlasti ütlemist tuleb, on tähistamata ja katmata tagarehv. Aga seda praegu traktoritel ei kontrollita, kui sõiduk on alla 2,5 m lai.
Vasta
#20

Imelik, et hydroscandi mehed sulle õiget kraani siis ei soovitanud, ma võin enda russil seda kraani keerata sujuvalt ühest asendist teise ja mootori hääl ei muutu ka sellest.
Või noh, tegelikult arvatavasti sul ongi õige kraan kui kannatab töötava pumbaga keerata, aga imelik, et asjamehed arvavad selle pumba surma olevat, kuigi seal pääseb pöörde ajal õli vabalt läbi jooksma. Mul kraan sama koha peal, aga teisel pool küljes, jagaja kangide all, samuti ei tahtnud tuppa jämedaid voolikuid Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne