GAZ 69 temperatuuri andur TM2
#1

Kas mootori temperatuuri andurile (plokikaanes) TM2 on olemas ka analoogi? Osta TM2 ei ole kusagilt. Tänapäeval müügis olevad andurid on kõik kolmekohalise numeratsiooniga, kuid need mida proovinud olen ei anna sama tulemust mis tegelikult peaks. 
Ehk siis:
1. Kas on TM2-le analoogi?
2. Kas on kellelgi müüa TM2 või selle analoogi?

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#2

(16-11-2016, 14:29 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Kas mootori temperatuuri andurile (plokikaanes) TM2 on olemas ka analoogi? Osta TM2 ei ole kusagilt. Tänapäeval müügis olevad andurid on kõik kolmekohalise numeratsiooniga, kuid need mida proovinud olen ei anna sama tulemust mis tegelikult peaks. 
Ehk siis:
1. Kas on TM2-le analoogi?
2. Kas on kellelgi müüa TM2 või selle analoogi?

Nõukogude auto ja traktoritööstus kasutas 2 sorti armatuuri näidikuid, mis võisid olla paigaldatud erinevat kuju ja materjaliga korpustesse. 

1.  näidiku nool asub ilma süüte sisse lülimiseta  üle keemistemperatuuri (110- 120 kraadi) poolse skaala lõpus.  Süüte lülitamisel hakkab osuti aeglaselt liikuma skaalal   külmema temperatuuri  numbrite poole ja seiskub sellise numbri juures, mis vastab jahutusvedeliku temperatuurile anduri juures, mis annab "käsu" näidikule.  (GAZ 51;ZIL;  moskvitsh 408-412  pobi-NYSA-ŽUK jne 

Andur sellistele on ette nähtud TM- 101  see on pikk pulgakujuline andur. täpsemaks gradueerimiseks on näidiku taga reguleerimis kruvi.

2.  Näidiku  nool asetseb ilma süüte lülimiseta näidiku külmema poole peal ja süüte sisse lülimisel liigub järsult kohe teatud temperatuuri näitava numreatsiooni peale.   Need on uuematel  väljalastud  autodel  GAZ 52-53;  LUAZ; 

  Andur sellistele näidikutele on lühikese korpusega ja   mark  TM- 100

  Radiaatoris asetsev andur hoiatab jahutusvedeliku keemisest.  Andur asub radiaatori ülemises paisupaagis ja lihtsalt lülitab  punase lambi pirni armatuuris põlema

  Anduriks on   TM- 104 T   ( gaz 53)

Sai nüüd pikalt ja rahulikult seletatud-kirjutatud  Põhja-Eesti keeles  loodan et mõeldakse kaasa ja saadakse aru.

  Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#3

Vene keeles ka: http://www.pobeda-club.ru/threads/datchi...-tm2.5881/
Seal natuke rohkem andurite võrdlust. Erinevate andurite veasuurused.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

Need "aeglased" näidikud töötavad bimetalliga ja "kiired" on magnetilised.
Vasta
#5

(16-11-2016, 16:28 PM)aavu Kirjutas:  Vene keeles ka: http://www.pobeda-club.ru/threads/datchi...-tm2.5881/
Seal natuke rohkem andurite võrdlust. Erinevate andurite veasuurused.

Seal üks vend arvab, et "я так понимаю надо искать ТМ 101."

Minu kogemus on, et tuleb otsida 3tk neid TM-101 andureid. Sest ainult üks neist töötas enam vähem normaalselt.

Selles mõttes olukord ei erine oluliselt sellest, kui ntx täna ostad poest kaasaegsele autole kas hiina või poola tempi anduri Made in EU.
Vasta
#6

(16-11-2016, 18:01 PM)kalju1 Kirjutas:  Need "aeglased" näidikud töötavad bimetalliga ja "kiired" on magnetilised.
Hr. kalju 1 Palun ärge rääkige nii spetsiifiliste terminitega...  ajate mõnel "kuuli " kokku jooksma, Kes teab, see teab.  Valisin spetsiaalselt lihtsaid sõnu-väljendeid, et eksimise % oleks minimaalne, kuid ikkagi jäetakse mõni tähtis sõna-väljend vahele.   Big Grin 

 Siin foorumites käib palju lauataga istuvaid ametnikke-paberitõstjaid, kes on endale marketist soetanud ilusa läikivate tööriistadega kohvrikese ja puhkepäeval teatab oma kallile kaasale, et on superkoolituse googlist alla laadinud ja et nüüd läheb nende auto aerodünaamikat paremakst, kui naabril tegema ...  ( Täna just 1 selline  paberimäärija tuli ja jagas õpetusi minule, mida naabergaraazist oli kuulnud)

MASENDAV...    Big Grin 


Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#7

(16-11-2016, 18:28 PM)stihl Kirjutas:  
(16-11-2016, 16:28 PM)aavu Kirjutas:  Vene keeles ka: http://www.pobeda-club.ru/threads/datchi...-tm2.5881/
Seal natuke rohkem andurite võrdlust. Erinevate andurite veasuurused.

Seal üks vend arvab, et "я так понимаю надо искать ТМ 101."

Minu kogemus on, et tuleb otsida 3tk neid TM-101 andureid. Sest ainult üks neist töötas enam vähem normaalselt.

Selles mõttes olukord ei erine oluliselt sellest, kui ntx täna ostad poest kaasaegsele autole kas hiina või poola tempi anduri Made in EU.

Seda ,et tuleb neid kohe rohkem osta on õigus. Kuid mul ei lähe kunagi meelest ühe metsamajandi autoremontija lause , kui ta putitas metsamajandi juhataja Volgat.  " Volgale ei keerata külge uusi juppe vaid töötavaid."  Cool

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#8

Vene ajal olid kasutatud jupid hinnas küll. Sama mainiti ka üksikute lastega naisterahvaste kohta,kui neil juba lapsed olid. Sissetöötand värk nagu. Kui sellise leidsid siis võis kindel olla,et kõik on tiba-toba. Mis mina sellest tean aga vähemalt jäi mulle meelde vanameeste jutud viinaklaasi taga. Big Grin
Teemasse ka...,et kui väga häda käes,mingeid andureid oli ka mul sahtlis.
Vasta
#9

(17-11-2016, 12:34 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Vene ajal olid kasutatud jupid hinnas küll. Sama mainiti ka üksikute lastega naisterahvaste kohta,kui neil juba lapsed olid. Sissetöötand värk nagu. Kui sellise leidsid siis võis kindel olla,et kõik on tiba-toba. Mis mina sellest tean aga vähemalt jäi mulle meelde vanameeste jutud viinaklaasi taga. Big Grin
Teemasse ka...,et kui väga häda käes,mingeid andureid oli ka mul sahtlis.

Loomulikult olid kasutatud jupid hinnas, kuna lausa 60-80% juppidest, mida autotööstus tootis, olid praagid.
Korralikud asjad (ja ka osad vähemkorralikud) läksid tehases autodele külge ja pe...sses osad läksid jaemüüki. Kõik osteti ju ära ka, peaasi, et midagi said.
Vasta
#10

Mina pakuksin, et GAZ-69 temperatuuri näidiku anduriks plokikaanes on TM-101 ja kontroll-lambi
andur radiaatoris TM-104.Nii näitab ka varuosade kataloog(1968).TM2 omal pakkuda ei ole, aga
selle eest on TM-101; 102; 103; 104.Uued, garantiiga.
Vasta
#11

(16-11-2016, 15:53 PM)h2rra Kirjutas:  
(16-11-2016, 14:29 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Kas mootori temperatuuri andurile (plokikaanes) TM2 on olemas ka analoogi? Osta TM2 ei ole kusagilt. Tänapäeval müügis olevad andurid on kõik kolmekohalise numeratsiooniga, kuid need mida proovinud olen ei anna sama tulemust mis tegelikult peaks. 
Ehk siis:
1. Kas on TM2-le analoogi?
2. Kas on kellelgi müüa TM2 või selle analoogi?

Nõukogude auto ja traktoritööstus kasutas 2 sorti armatuuri näidikuid, mis võisid olla paigaldatud erinevat kuju ja materjaliga korpustesse. 

1.  näidiku nool asub ilma süüte sisse lülimiseta  üle keemistemperatuuri (110- 120 kraadi) poolse skaala lõpus.  Süüte lülitamisel hakkab osuti aeglaselt liikuma skaalal   külmema temperatuuri  numbrite poole ja seiskub sellise numbri juures, mis vastab jahutusvedeliku temperatuurile anduri juures, mis annab "käsu" näidikule.  (GAZ 51;ZIL;  moskvitsh 408-412  pobi-NYSA-ŽUK jne 

Andur sellistele on ette nähtud TM- 101  see on pikk pulgakujuline andur. täpsemaks gradueerimiseks on näidiku taga reguleerimis kruvi.

2.  Näidiku  nool asetseb ilma süüte lülimiseta näidiku külmema poole peal ja süüte sisse lülimisel liigub järsult kohe teatud temperatuuri näitava numreatsiooni peale.   Need on uuematel  väljalastud  autodel  GAZ 52-53;  LUAZ; 

  Andur sellistele näidikutele on lühikese korpusega ja   mark  TM- 100

  Radiaatoris asetsev andur hoiatab jahutusvedeliku keemisest.  Andur asub radiaatori ülemises paisupaagis ja lihtsalt lülitab  punase lambi pirni armatuuris põlema

  Anduriks on   TM- 104 T   ( gaz 53)

Sai nüüd pikalt ja rahulikult seletatud-kirjutatud  Põhja-Eesti keeles  loodan et mõeldakse kaasa ja saadakse aru.

  Parimat  h2rra
Tänud info eest. Minul esimene versioon ehk vaja läheb TM101 andurit. Olen neid proovinud, kuid kõigil anduritel temperatuurid paigast ära. Ostan neid veel juurde ja proovin veel.
(16-11-2016, 16:33 PM)stihl Kirjutas:  
(16-11-2016, 15:53 PM)h2rra Kirjutas:  Sai nüüd pikalt ja rahulikult seletatud-kirjutatud  Põhja-Eesti keeles  loodan et mõeldakse kaasa ja saadakse aru.

  

Vaatasin ka teist Põhja-Eestis levinud keeles tekste ja üks üsna asjalik vend kirjutas (Pobeda) kohta nii:

Датчики ТМ-2 новые я лично не встречал, думаю, их нет в магазинной продаже. Датчики ТМ-3 выпускаются и по сей день, но с маркировкой ТМ-101.
Датчик контрольной лампы ММ7, так же имеет современный аналог - ТМ-104
Внешний вид датчика, причём так выглядят все описанные выше датчики в не зависимости от их назначения и температурного диапазона
ТМ-2 - датчик указателя температуры победы 2й серии, ГАЗ 51,ранних ГАЗ69, диапазон измерений 40-100 град.
ТМ-3 - датчик указателя температуры победа 3й серии, УАЗ 450, ранних 452, УАЗ-69, ЗИЛ, УралАЗ диапазон измерений 40-110 град.
ММ-7 - датчик аварийной лампы (победа 3й серии), температура срабатывания 92 - 98 град.
ТМ-100 - датчик указателя температуры, для электромагнитного прибора, широко применяется в современной технике, на победу НЕ ПОДХОДИТ.
ТМ-101 - аналог ТМ-3 для ЗИЛ, УралАЗ и модификаций (подходит на победу)
ТМ-102 - датчик аварийной лампы ЗИЛ-131, температура срабатывания 112-118 град.
ТМ-103 - датчик аварийной лампы ЛИАЗ677М, тракторы Т-150.Т-150К, температура срабатывания 98-104 град.
ТМ-104 - датчик аварийной лампы УАЗ-469, 3ИЛ-130К, ЗИЛ-157КД, температура срабатывания 91-98 град.

Ehk siis, Priit, vblla proovisid neid TM-100, 102, 103 ja 104?

Ja eks neid TM-101-tesid võiks kah ikka mitu tükki varuda; minu kogemus nendega näitas, et toimivad nad kõik erinevalt. Kuigi, uued.

Ühesõnaga, sama jama, mis praeguste hiinakate, poolakate jms "lääne" tehnikaga.
Ostan neid juurde ja katsetan. Hetkel süüte sisse lülitades 5 kraadi juures jääb temperatuur 80-90 kraadi vahemikku. Peaks aga kukkuma 40 kraadi peale.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#12

Hr. Kuldsaar   Viga ei pruugi peituda anduris.    Näidukid vajavad korralikku massi armatuuris!!!  Soovituslikult kontrollige need andurid analoogsete näidikutega korras oleval autol-traktoril, ühendades anduri juhe anduriga ja anduri korpus ise massi, või ühendada eraldi juhtmega näituri korpusesse aku miinus, ehk mass.

Parimat h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne