Värvimise abirakis
#1
Netiavarused pakuvad hulganisti õpetusi auto värvimise kohta. Õige ka, sest see on terve teadus. Ja üldse: kui tulemus peab perfektne saama, on mõistlikum töö proffidele usaldada.

Teisalt on auto värvimine lihtne, sest auto on suur sirgete pindadega tervik. (Kuigi mulle jääb mõistatuseks, kuidas omnibuse katust värvitakse, aga see selleks.) Ja need keredetailid, mis värvimiseks küljest võetakse, on lihtne paigutada mingi aluse peale, kus neid on hea värvida.

Tsiklitega tegelejad ilmselt mõistavad, kuhu ma sihin. Et asi selge oleks, panen pildi:
   
Väga tobe ja naljakas, isegi sarvtraktor on appi võetud Big Grin  Vasakpoolne detail on vintsi otsas, sest kui ta on nii madalal, et ülevalt värvida saaks, ei saa alt ja vastupidi.

Ühesõnaga - selliste tööde puhul oleks vaja mingit agregaati, mis tagaks:

*detailide (ka raskete) kindla fikseeritavuse. (Ega väga kergete pulkadega asi parem ei ole: tuul puhub minema Smile  )

*võimaldaks detaile erinevatesse poosidesse keerata, et ikka igalt poolt värvitud saaks

*jätaks värvijale mänguruumi, et ta vabalt ja ilma kuhugi otsa koperdamata tegutseda saaks (pildil kõige parempoolsema detaili teisel küljel tekkis "jooksukas", sest lihtsalt ei pääsenud hästi juurde.)

Milline see asjandus olla võiks?

Muidugi, kui asi pekki läheb, saab alati uuesti värvida. Sel juhul oleks aga viisakas karestada. Aga kuidas karestada keevitusõmblust või robustset malmvalandit? (Siit taas plusspunktid autole: mis viga sirget pinda nühkida!) Seega oleks sellised asjad mõistlik ära teha ühe soojaga, märg-märjale meetodil.

Mida tarkade klubi soovitada oskab?

Tänan!
Vasta
#2
(18-11-2016, 15:18 PM)oltsberg Kirjutas: *detailide (ka raskete) kindla fikseeritavuse. (Ega väga kergete pulkadega asi parem ei ole: tuul puhub minema Smile  )

*võimaldaks detaile erinevatesse poosidesse keerata, et ikka igalt poolt värvitud saaks

*jätaks värvijale mänguruumi, et ta vabalt ja ilma kuhugi otsa koperdamata tegutseda saaks 

Üks tingimus on veel puudu. See abirakis-asjandus ei tohi kuidagi värvitava detaili külge kinnituda, et seda mitte värvi eest ära varjata (muidu peab mitu korda värvima) Big Grin

Aga kui ilma naljata, siis treipingi konstruktsioon oleks vast võtmesõna. Kuna suuri jõude taga ei ole, siis massiivne ei pea olema ja saab teha kerged ja avarad lahendused nii raamile kui otsakinnitusele. 
Või nojah, ega hästi ei usu ka, et selliseid spetsiifilis värvimisrakiseid olemas ei ole hästivarustatud kaubandusvõrkudes.
Vasta
#3
Misiganes reguleeritava vastukaaluga statiiv, piiriks vaid konstruktori lihtsustamisvõime. Tahad tellida?
Tegelt ma ei taha leiutada hetkel, saaks kuidagi lubatud lihtsa järelkärukraana kontseptsioonigi paika Sad
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4
Kui õues värvida siis ükskõik kuhu siduda, kasvõi puuoksa külge-hobikorras toimetamiseks ja katsetamiseks vahet pole. Aga värvikambris harrastustasemel tegutsemiseks on hea kui on detailid riputatud lakke sobiva vahega, et ümber toimetama mahuks näiteks trossi külge paari traadiga, et pöörlema ei hakkaks. Kinnitada saab ajutiste poltidega mis on väiksemad kui originaalid jne...jne. Fotograafidel on kasutusel hea abivahend peegeldite jm. abivahendite õige nurga all hoidmiseks ja pööramiseks asi mille nimi on Magic Arm. See fikseerib detaili sobiva suvalise nurga all ja kui nupust lahti keerad siis on vedel nagu makaron jälle Smile
Vasta
#5
Keerukaid detaile tuleb värvida 4 nurga alt. Seda nii alt vaadates kui pealt vaadates. Kui hakkata sihitult püssiga sussutama või uputama, siis mingi koht jookseb ja teine koht on haljas. Värvitavaid detaile tuleb keerata minimaalselt, ise tuleb asjale ring püssiga või pumbaga peale teha. Kõige lihtsam on võtta pikk toru ja see otstest näiteks lae alla riputada. Selle külge riputada kasvõi keevitustraadiga värvitavad detailid. Auto sirge pleki värvimine on suht lihtne.....seevastu näiteks maasturi raami värvimine on juba raskem ülesanne, et KÕIK reaalselt värvi alla saaks.
Vasta
#6
http://www.xn--autovrvid-z2a.ee/detailih...01&kat=162

 Selliseid saab poest ja sellised

https://www.upload.ee/image/1626143/Picture_172.jpg

saab ise teha,nüüd on see sise ümar toru juba niipalju saand peale keeramist,et enam väga ei taha püsida.Tuleb ka vist sinna kiinitus otsa tekitada mingi hammastega asi,kuhu siis polt vms.saaks vahele susada,et det.saaks fikseerida õgesse asendisse.Kõikse lihtsam oles augud teha,aga neid otsida vbl.tülikas,töökäigus Big Grin
Vasta
#7
Tänan, härrased!

Ksf! Veskioja astus ka avalikult üles, tore (enne näitas privas hõlma alt Smile  )

Jah, endalegi selline asi silma jäänud. Lisan veel http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/too...t#products

kerida allapoole.

Ostma ei kiirusta, ise nokitseb kordades odavamalt sellise asjanduse valmis. Aga enne oleks vaja sellist asja elusuuruses näha, mõõta ja nö kuivalt proovida, kuidas ta mu vajadusi rahuldada võiks.

Õhtu, pea väsinud, täna enam rohkem ei mulise, kuigi mõned mõtted/tähelepanekud/kogemused on.
Vasta
#8
Ma tegin ka omale ühest vanast veneaegsest opilauast Mosse uste grillimiseks aluse. Panin ukse sinna kinni ja pidin värvima aga avastasin mõne pisikese mõlgi... ja tahtsin seal küljes asjaga tegeleda. Uks hakkas tudisema silme ees ja see häiris mind väga. Hetkel asi jäi nigu ennem aga plaan ka teine ots ära toetada,see pole ikka õige asi,kui miski silme- ja käeall tudiseb ja virvendab. Big Grin  Kõik need ümberehitused millegist on üks paras ikaldus. Ratsi nii ja naa aga õiget asja kergelt ei tule.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#9
Enne, kui asja "põnevaks" ajan, lubatagu mul veidi filosofeerida Smile 

Detailide riputamine on proovitud-katsetatud asi, aga see "pesunöör" peab kuradima pikk olema. Esimese posti pildilt ei adu ilmselt mõõtmeid, aga too pruss on 4,5 m pikk. Ja vaatamata sellele panin sinna kõlkuma vaid ühe detaili. Tegelikult panin alguses veel, aga peale "kuiva" proovimist korjasin ära ja panin mujale. No lihtsalt ei mahu askeldama Sad 

Muidugi on olukordi, kus riputamine ennast õigustab, teisiti ei saagi. Näide:
   
Sikutad tali üles-alla, pöörad objekti ja ongi hää.
Üks näide "reguleeritavuse" vajalikkusest:
   
Ülemine pool on kak raz värvimiseks heal kõrgusel, aga alumisega oli probleem. Kui asi oleks 90 kraadi pööratud asendis ja teda saaks erinevatesse poosidesse väänata-fikseerida, oleks maru hää.

Mõtlesin elu üle järele, konsulteerisin Ksf! Veskioja´ga ja ühel päeval kole kuju oligi siis valmis, keset metsa nilbelt kõrgus viie aasta töö

Ehh, pildistamisega oli raskusi Sad  Ei olnud päikese käes hää, varjus veel hullem, ei leidnud kontrastset tausta, "müra" jäi palju peale.

               

Enese teadmata aitasid mind tõhusalt Lõuna masinatehase ja Kirovi tehase kollektiivid. Tublid sõja- ja traktoritehased mõlemad. Ära seletatult: fiksaatormehhanismi riiv, vedru, pedaal ja juurdekuuluvad kronsteinid on kastreeritud Kirovetsi roolisamba küljest, mille ostsin kunagi Pärnumaalt ühest laost tänases mõistes 3.20. eest.

Hammasratas koos jupikese võlliga pärinevad jumztüki käimakotist:
         
Sinna kooslusse sobitus hästi 30x30 nelikant, mis ongi kogu konstrui põhiprofiiliks. 30 hammast, saab 12. kraadi kaupa keerata. Alguses oli kaalumisel veel suurem hammakas, aga loobusin.  Kui teinekord teha, on veidi keerulisem, tuleb rohkem vaeva näha.

Ja nüüd puhtast südamest: Elagu Läti NSV!
   
Küllap tunnevad paljud selle vahva poldi ära. Ja polt on keeratud Lätis valmistatud käsiadra detaili sisse. Milline too detail tegelikult olema peaks, näeb siit.

Lisab tunduvalt paindlikkust, Ksf! Veskioja näitas mulle seda "hõlma alt" ja rääkis laserlõikusest. Praeguse süsteemiga saab kah ristvarda pikkust muuta. Toru torus, saab ära võtta, pikema või lühemaga asendada, delo tehniki.

Edaspidi on plaanis traaverseid lisada, ideaalis peaks olema nagu teleka antenn Smile  Agrepuldi mõõtudega käisin "omavoliliselt" ümber, veidi kõrgegi sai. Aga eks igaüks vaatab asju oma mätta otsast. Näiteks need "päkapikud", kes busside, rongide, teatri- ja kinosaalide istmeid disainivad, nende peale olen ma vahepeal üsna kuri Smile  No ei mõelda pika inimese peale Sad  Ja vot nüüd ma "karistasingi" neid oma agrepuldiga Big Grin
Vasta
#10
Vahva polt vist Riga pesumasina rullide pealt?
Krt, Veskiojaga tuleb meelde nii nitrovärv kui metsatõstuk, väga palun vabandust! Värvipurke sisaldava kapi uks juba natukene paistab, metsatõstukit olen max lihtsustanud vahelduva eduga ja tuleb ka.
Millalgi ikka...
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11
(07-08-2017, 02:04 AM)oltsberg Kirjutas: Edaspidi on plaanis traaverseid lisada, ideaalis peaks olema nagu teleka antenn Smile  Agrepuldi mõõtudega käisin "omavoliliselt" ümber, veidi kõrgegi sai. Aga eks igaüks vaatab asju oma mätta otsast. Näiteks need "päkapikud", kes busside, rongide, teatri- ja kinosaalide istmeid disainivad, nende peale olen ma vahepeal üsna kuri Smile  No ei mõelda pika inimese peale Sad  Ja vot nüüd ma "karistasingi" neid oma agrepuldiga Big Grin

Tubli.
Ma siin mõelnd,vbl.saaks kasutada det.keeramiseks,kruttimiseks,mitte see hammaka ühendus see on vinge.Mõne suurema asja zarniire,rooli otsi kui need aretada mingite toikade külge ja siis nendeküljes oleks det.Eraldi teema on veel veljed,neid oles ka hea,kui saaks kruttida nii kolmdeena kinni hoida saaks aint keskelt randi tagant,see osa nvn.jääb peitu rehvi sisse.

https://youtu.be/_OnF6_V28DM
Vasta
#12
Tubli, Marko, 10 punkti! Om jah tuu polt Riga mõsumassina trulle külest Smile

Kaubandusvõrk pakub velgede tarvis sellist asja
Endalgi on velgede värvimist ette tulnud, aga palju aega möödas, ei mäletagi, kuidas olid riputatud/kinnitatud.

Hetkel sobitan oma mõtetes agrepuldi otsa Belarussi
Tolle velgedega on küll vähe keerulisem, kui kilp ära võtta, aga kuidagi ikka saama.

Tegin ka väikse stabiilsuseksperimendi. Kui rataste poole otsa torkasin 36 kg, läks asi käest. Muidugi, alati tuleb enne värvimist kruttida ja veenduda, kuidas tasakaalu ja detailide püsivusega on.

Kulutuste poole pealt ka. Kuna võõrast tööjõudu ei kasutanud, siis materjalide peale läks 50...60 ühikut pluss keevitamise-lõikamise kulud. Kavas on hinnanumbrit tõsta, eile sain laserlõikaja kontaktid.
[url=http://www.autovärvid.ee/tootekataloog-veljevarvimisstend&kat=162][/url]
Vasta
#13
http://www.autovärvid.ee/tootekataloog-h...le&kat=162

Aretasin kauba paki kärust analoogse vidina,30 €.head suured rattad,momendil sai lihtsalt kiir varjandina,keevitatud poldid ja nende külge uks.Hiljem teen vähe laiemaks ka,siis muutub stabiilsemaks.Nende toetus jalgade otsa sisse uputasin mutri,et pika poldiga saaks kaldenurka väheke muuta.
 Sellise käkerdise eest käi välja sellist raha,tule kõne allagi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne