Omapärane rattanumber
#1

Täna oli võimalus kohtuda sellise rattanumbriga. Tõenäoliselt antud välja Suure-Jaanis ja millalgi 50ndatel aastatel.

Kaua sellises formaadis ning vahetatava aastaarvuga numbreid üldse kasutati?

   

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Kuna rattanumbreid väljastasid omavalitsused, siis tundub, et piirkonniti kasutati igasuguseid erinevaid lahendusi. Mul on olemas selline vahetatav 1944 aasta pisike lätakas Tartu numbri küljest. Sellel rattal on samasugune küljes. Nõukaaegset vahetatavat plaadikest pole enne näinud aga ju siis mingil perioodil oli Suure-Jaanis niimoodi kombeks. Ühest vastust kus ja millal kasutati ei ole. Selge on see, et kasutati 1944 paiku Tartus ja 1954 paiku Suure-Jaani kandis.
Vasta
#3

Minu arvataval "Pofabori"-jäänusel on küljes 1948 aasta vahetatava plekitükiga taaskasutusnumber.
Ju olid ajad kitsad ja inimesed leidlikud. Pärineb samuti Viljandimaalt.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

See aastaarvuga vahetatav osa näitas, et ratta aastamaks on tasutud. See polnud inimeste leidlikkus, vaid valitsuse poolt välja mõeldud. Mingil ajal, aastat ei oska öelda, tuli kogu number ära vahetada st need vahetatava osaga numbrimärkide lugu lõpetati. 

   Ehk keegi kaevab täpsemad aastaarvud välja, millal muutused toimusid

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

(16-12-2016, 16:06 PM)Veteran Kirjutas:  See aastaarvuga vahetatav osa näitas, et ratta aastamaks on tasutud. See polnud inimeste leidlikkus, vaid valitsuse poolt välja mõeldud. Mingil ajal, aastat ei oska öelda, tuli kogu number ära vahetada st need vahetatava osaga numbrimärkide lugu lõpetati. 

   Ehk keegi kaevab täpsemad aastaarvud välja, millal muutused toimusid

Nii mustvalge see lugu kahjuks ei ole. Kes hästi otsib, see leiab samadest aastatest nii vahetatava lapakaga numbrimärke kui ka mittevahetatavaid. Osad omavalitsuses vahetasid iga aasta numbreid ja osad vahetasid neid latakaid, mõni ei vahetanud ehk üldse ja kasutati mitu aastat sama numbrit jne.

Võtame näiteks kasvõi sellesamase 48nda aasta, mille number ksf! Ostab Benderil on vahetatava lapakaga. Ilmselt teises omavalitsuses anti sellel aastal välja lihtsalt plekitükke, millele olid numbrid maalitud, kindlasti leiaks kusagilt ka stantsitud numbrimärgi jne. Rattamaksu kogumine võis küll olla riiklikult ette nähtud, ei oska vaielda aga olen jätkuvalt seisukohal, et numbreid väljastas iga omavalitsus ise ja mingit ühtset standardit ei olnud, tehti nii nagu parasjagu võimalik ja soovi oli. Paar näidet ka allpool

Siin see 48 numbrimärk
[Pilt: P1020772.jpg]

Siin näha ka näiteks 54 aasta number stantsituna

[Pilt: pilt.php?x=MjAwOTA1MjkxMDUzMzA,768]
Vasta
#6

Jah, see on vana uudis, et jalgrattanumbrid olid omavalitsuseti juba iidamas-aadamast ajast eri nägu ja tegu, ütleme, nagu siga ja kass, samuti ajalises lõikes toimusid muudatused. Ja nagu siin mainiti, see numbrite või aastaarvude vahetamine oli tingitud jalgrataste aastamaksust, et selle tasumist oleks võimalik palja relvastamata pilguga kontrollida. EW ajal oli see jämedalt 1 kroon (määras jällegi kohalik omavalitsus), nõukogude ajal mingil hetkel 15.- rbl. Mis ajani sellist maksu nõuti (oli ju ka näiteks raadiomaks ja kõik maksid, keegi ei vingunud, ei läinud Toompeale ega visanud aparaati Pika Hermani otsast alla), seda mina ei tea, aga nagu näha, siis Saianuki Sass oli oma ETK eest veel 1955-l aastal 15.- rutsi välja käinud

[Pilt: 1_1_37983776.jpg]
Vasta
#7

Siin veel selline , tsaariaegse olemisega rattanumber aastast 1957.

[Pilt: P1010195.JPG]
Vasta
#8

Mul on üks selline isend. Pärit Tartumaalt, Võnnust


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#9

(17-02-2017, 15:42 PM)onumeelis Kirjutas:  Siin veel selline , tsaariaegse olemisega rattanumber aastast 1957.

[Pilt: P1010195.JPG]

Järsku 1937?
Vasta
#10

(18-02-2017, 00:21 AM)BALDHUR88 Kirjutas:  
(17-02-2017, 15:42 PM)onumeelis Kirjutas:  Siin veel selline , tsaariaegse olemisega rattanumber aastast 1957.

[Pilt: P1010195.JPG]

Järsku 1937?

Muidugi 1937.
Vasta
#11

Ma arvan, et ma tean ikka millest räägin.Uskmatute tarbeks veel paar ülesvõtet numbri tagaküljest - aasta-arv vähe paremini näha.

[Pilt: P1010230.JPG]

[Pilt: P1010231.JPG]
Vasta
#12

Siin siis veel üks huvitav, heas säilivuses number. Aasta 1944 all on peidus 1940.
Ühekohalisi numbreid rohkem kohanud pole - pean asja oma jalgrattanumbritekogu pärliks.

[Pilt: P1010232.JPG]

[Pilt: P1010233.JPG]
Vasta
#13

(17-02-2017, 15:42 PM)onumeelis Kirjutas:  Siin veel selline , tsaariaegse olemisega rattanumber aastast 1957.

[Pilt: P1010195.JPG]

Parimas Lõuna-Venemaa ja Ukraina disainistiilis! Cool

[Pilt: izmail.jpg]

Gorod Izmail 1960 näiteks
Vasta
#14

(20-02-2017, 12:13 PM)onumeelis Kirjutas:  Siin siis veel üks huvitav, heas säilivuses number. Aasta 1944 all on peidus 1940.
Ühekohalisi numbreid rohkem kohanud pole - pean asja oma jalgrattanumbritekogu pärliks.

[Pilt: P1010232.JPG]

Jah, ilus number! Aga arenguruumi veel on! Hindrekul aidas on näiteks selline

[Pilt: P9072181.JPG]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne