Gaz M1 EMKA

Repliigina: 115 on alles rohkem kui üks.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(10-09-2017, 20:21 PM)Aspelund Kirjutas:  Repliigina: 115 on alles rohkem kui üks.

 Üks (tark) mulle täna seal ütles, et ainuke eksemplar, isegi Vene televisioon tuli neile oma saadet, Test - Draiv tegema. Polnud nende autode vastu sügavat huvi tundnud. Nüüd vaatasin Vene Wikipediast järele, tõesti, toodeti 32 tükki, alles 8, üks isegi Vietnamis. Vabandan
Vasta

Kui lubate, siis ma pikaaegse ZIL`i ajaloo huvilisena pisut kommenteeriks seda ZIL-ZIS teemalist väljaütlemist kuna paraku ei vasta jutt tõele.
 ZIL 115`i on maailmas säilinud ikka üsna mitmeid, millest mitut olen näinud isiklikult. Olemas ka pildid. 
Kiirelt mõned näited:
1- Riia muuseumis (avalik)
2- Zadorožnõi muuseumis (avalik, mäletan isegi kerenumbrit- 18)
3- ZIL-i tehase muuseumi auto (valikuliselt avalik)
4- Põhja-Koreas (miskine muuseum, kus riigijuhi asjade avalik väljapanek)
5- Venemaal Tšeljabinski lähedal eramuuseumis (ei ole avalik)
6- Jaapanis erakollektsionääri kogus (ei ole avalik)
7- Hiinas
8- Vietnamis Hanoi Revolutsioonimuuseumi ees "klaasmajas" (avalik)
9- Afganistanis  (kerevrakk)
veel pidi olema üks Šveitsis ja tõenäoliselt on veel kuskil
 Niisamuti on lugu Zil 111-ga, mida ainuüksi Moskvas on 2 põlvkonna autosid ca.10, peale selle paar lahtist versiooni.
Lisaks siis veel muud riigid lähemal ja kaugemal (lähim Läti, 2-he autoga).
Sama ZIL 111 oli ka ju kod.V.Kirsil
Aga autoväljakutsed on sul kõvad ja soovin kõike paremat.
Vasta

No minust kiiremad mehed ka juba selgust ZIL´i faktides toonud
Vasta

(10-09-2017, 19:01 PM)Formika Kirjutas:  Kaua aega pole Gaz M1V8 teemal sõna võtnud, Hõisata pole millegagi aga allaandmine ei tule ka kõne alla. Parkisin hommikul pere peale ja põrutasime Riia Automuuseumi, sest kuulsin, et seal ka üks Emka välja pandud. Turvameeste valvsa pilgu all ronisin käpuli auto alla ja kaasasoleva väikse taskulambi abil üritasin lootusrikkalt mingit uut infi enda jaoks hankida. ...
Mootori katte alla mul kiigata ei lubatud, tõenäoliselt ka seal tavaline 12 V elektrisüsteem. ...

Kas nende pearestauraatori Gunārs Dortānsiga ei võtnud enne ühendust? Ta ju meie vanatehnikarahvaga suht tihedalt suhtleb ja oleks kindlasti ka näidanud asja sisu elik kapoti alust ning osanud midagi kaasa rääkida, ehkki sa said ju isegi kõik teada Toungue. Meid on ta alati väga lahkelt vastu võtnud.
Vasta

(10-09-2017, 21:35 PM)honkomees Kirjutas:  
(10-09-2017, 19:01 PM)Formika Kirjutas:  Kaua aega pole Gaz M1V8 teemal sõna võtnud, Hõisata pole millegagi aga allaandmine ei tule ka kõne alla. Parkisin hommikul pere peale ja põrutasime Riia Automuuseumi, sest kuulsin, et seal ka üks Emka välja pandud. Turvameeste valvsa pilgu all ronisin käpuli auto alla ja kaasasoleva väikse taskulambi abil üritasin lootusrikkalt mingit uut infi enda jaoks hankida. ...
Mootori katte alla mul kiigata ei lubatud, tõenäoliselt ka seal tavaline 12 V elektrisüsteem. ...

Kas nende pearestauraatori Gunārs Dortānsiga ei võtnud enne ühendust? Ta ju meie vanatehnikarahvaga suht tihedalt suhtleb ja oleks kindlasti ka näidanud asja sisu elik kapoti alust ning osanud midagi kaasa rääkida, ehkki sa said ju isegi kõik teada Toungue. Meid on ta alati väga lahkelt vastu võtnud.
 Mootorialune ausalt öeldes nii väga ka ei huvitanud, kuna mul tuleb ju sinna V8 variant, ja seda seal niikuinii ei ole.
Vasta

Kunagi oli teemaks mootor ja mootori kinnitused.
Siin on üks video 1937 Ford V8 mootorist raamil. Ilmselt on sama kinnitus ka 1936,37,38.a masinatel.
Palju see nüüd aitab konkreetsele projektile,kuid mingi aimnduse saab kuidas asi peaks peal seisma.


Vasta

(17-09-2017, 21:39 PM)kopraonu Kirjutas:  Kunagi oli teemaks mootor ja mootori kinnitused.
Siin on üks video 1937 Ford V8 mootorist raamil. Ilmselt on sama kinnitus ka 1936,37,38.a masinatel.
Palju see nüüd aitab konkreetsele projektile,kuid mingi aimnduse saab kuidas asi peaks peal seisma.
 Kahjuks on Ford B 40 raam ja vedrustus kapitaalselt teistsugused. Emka raam on laiem ja pedaalid on mõlemad seespool raami. Samuti on Fordil kaks ristipidi lehtvedru aga Emkal nii nagu me harjunud oleme. Tegelikult võttis Ford selle Vene süsteemi ka enda Truck-l kasutusele.
Vasta

Pigem pidasin silmas,et kas esimesed mootori kinnitused ja tala ei võiks natukegi analoogsed olla?
FOrdi raam oli vist ka nõks kitsam? Kuid nagu arusaan ei ole sinu autol ka seda algset esitala alles? 
Selle viimasega saab raske olema,sest mootor peab täpselt ära mahtuma nii,et ruumi eksimiseks pole.


Vasta

Nii Gaz M1V8 koha pealt hakkab ka jää liikuma, nimelt teatas rootslane mulle suure uudise, et tal lõpuks kõik vajaminevad jupid mootori jaoks olemas ja loodab selle sel nädalal kokku saada. Ime kombel saatis isegi ühe pildi
   
Vasta

Ilmselgelt,minust pole abi lahendada mootori kinnituse probleem lahendamisel. Kuid paar vana fotot, et motivatsioon auto osas ei langeks.
Seda siis RC-forum.ru lehe vahendusel.
           
Kahjuks pole neist vist ükski KGB mudel.


Vasta

Esimesele on vist Gaz A esisild alla leiutatud.
Vasta

(20-09-2017, 23:08 PM)kopraonu Kirjutas:  Ilmselgelt,minust pole abi lahendada mootori kinnituse probleem lahendamisel. Kuid paar vana fotot, et motivatsioon auto osas ei langeks.
Seda siis RC-forum.ru lehe vahendusel.

Kahjuks pole neist vist ükski KGB mudel.
 Nii nagu mina asjast aru olen saanud, püüti KGB mudeleid nii hästi kui võimalik maskeerida, et mitte eristuda. Hr. Formika ja muudest allikatest loetuna selgub, et neid masinaid kasutati ulatuslikult ka välis diplomaatide jälgimisel ja tehti neid alla 600, s.t. alla 1% kogu M1-de hulgast. Mis teeb praktiliselt võimatuks sellest mingi pildimaterjali leidmise. Muidugi oli tegemist salajase projektiga, seda peamiselt oma maa kodanike suhtes, sest Ameeriklased ikka teadsid kellele ja miks nad oma mootorid müüsid. Pisidetailideni audentseks pole seda autot niikuinii võimalik taastada ja pole ka eksperti, kes ütleks, et see või teine vidin on vale. Aga see polegi tähtis, üldjoontes on tegemist ikkagi väga tähelepanuväärse projektiga ja edu ja jõudu tegijale.
Vasta

(20-09-2017, 23:43 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Esimesele on vist Gaz A esisild alla leiutatud.

Ma ise kaldun arvama,et velg on GAZ A oma aga päris täpselt seda ega teist ei saagi välistada.


Vasta

Ma arvan, et tegu pole isegi GAZ-A veljega, vaid 75-millimeetrise tankitõrjesuurtüki rattaga, mis on välioludes lihtsalt autole alla kruvitud. See oli vist veidi tugevama konstruktsiooniga kui A enda velg ning neid pidi II maailmasõja väljadel oluliselt rohkem saadaval olema kui A velgi.

Poldivalem on neil sama.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Mul endal on teise mustriga rehv Gaz A veljel. Kahuri oma oli jällegi topisrehv. Muidu 41 aastal oli punaarmeel ikka omajagu neid gaz A-sid kasutusel. Aga no kurat seda teab mis nad sinna alla toppisidSmile
Vasta

Peenrestauraatorite käest sain tagasi radiaatori võre embleemi, see ei ole replika, vaid originaal.
   
Ei tea mille pildid pärast vähendamist sellili kukuvad.
Vasta

Gaz M1 projekt liigub teosammul. Varsti saab aasta täis, kui rootslane mulle mootori lubas, aga mida pole, see on mootor. Kuigi mees pingutab ja üritab meie kokkulepet täita, siis tõenäoliselt kahetseb ta antud lubadust. Juppe 1937 a. mootorile vist leida üli raske. Puudu ka veel pidurisüsteemi kiiged, mis mul kusagil eespool pidurisüsteemi joonisel on tähistatud numbriga 1. Välja peaks nad nägema sellised
   
Venemaalt lubati mulle üks eksemplar, aga seegi kuskilt välja kaevatud, järelikult närune. Kas keegi teab, kas keegi on võimeline sellise järgi tegema. Täiskomplektsed pole ka tagumised pidurdus mehhanismid. Sealt ka üht-teist puudu.
Vasta

(10-09-2017, 21:28 PM)gazik Kirjutas:  Kui lubate, siis ma pikaaegse ZIL`i ajaloo huvilisena pisut kommenteeriks seda ZIL-ZIS teemalist väljaütlemist kuna paraku ei vasta jutt tõele.
 ZIL 115`i on maailmas säilinud ikka üsna mitmeid, millest mitut olen näinud isiklikult. Olemas ka pildid. 
Kiirelt mõned näited:
1- Riia muuseumis (avalik)
2- Zadorožnõi muuseumis (avalik, mäletan isegi kerenumbrit- 18)
3- ZIL-i tehase muuseumi auto (valikuliselt avalik)
4- Põhja-Koreas (miskine muuseum, kus riigijuhi asjade avalik väljapanek)
5- Venemaal Tšeljabinski lähedal eramuuseumis (ei ole avalik)
6- Jaapanis erakollektsionääri kogus (ei ole avalik)
7- Hiinas
8- Vietnamis Hanoi Revolutsioonimuuseumi ees "klaasmajas" (avalik)
9- Afganistanis  (kerevrakk)
veel pidi olema üks Šveitsis ja tõenäoliselt on veel kuskil
 Niisamuti on lugu Zil 111-ga, mida ainuüksi Moskvas on 2 põlvkonna autosid ca.10, peale selle paar lahtist versiooni.

2 ZiS-115-te peaks olema alles Sloveenia tehnikamuuseumis ja need mõlemad kuulusid marssal Titole.

Vt nt siit ja samast albumist veelgi (pildid on minu tehtud läinud aastal).
Vasta

Üks foto siis Gorkii tehase esimesest GAZ M1? Kahjuks ei ole fotol juures aastat ega viidet,kust võetud.
Kui võrrelda hilisemaid emkasid ja seda siis on natuke pisierinevusi näha küll.
   

Selle fotoga seoses nägin hiljuti ühe hullu unenäo. Ja rõhutan siinkohal unenäo:kus keegi oli toonud roostes ja kuuliauke täis emka vanametalliks. Küll üritas üks ja teine kolikorjaja seda sikutada aga keegi es saa seda kätte. Lõpuks võtsin julguse kokku ja tõstsin selle kosu üksinda kaalule ja avastasin,et alles olid kuskil istme raami all veel originaal V8 mootori osad. Kas see on üldse seotud selle teemaga,ma ei oska öelda.  Kuid vahest on sellised imelikud juhused olnud,kunagi ei või teada.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne