Gaz M1 EMKA

kontrollisin.
on olemas.
jaga.
Vasta

(23-03-2018, 21:50 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Satusin Tube video peale kus keegi Sergei Шaталов müüb värskelt valminud 90% orig.54a. masinat.Esitlus läbi mingi tv.-kanali. Ma ei oska kahjuks viiteid ülesse laadida. Ah ja , maksab 9 milli ja 20 mootor peal. Õge moto saab kaasa.
 Mis marki autoga tegu? 54-st saab olla ainult Pobeda või Gaz 67. Pobedal ongi õige moto 20.
Vasta

Vaatasin uuesti video üle ja oma postituse. Aasta olin tõesti vale edastanud.  Sergei Novosibirskist räägib ajakirjanikule et antud masin gazm1 oli 36-40 KGB käsutuses ja  siis.......ne. Katsu otsinguga püüda ,ma kahjuks lammas arvuti suhtes .
Vasta

(24-03-2018, 00:28 AM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Vaatasin uuesti video üle ja oma postituse. Aasta olin tõesti vale edastanud.  Sergei Novosibirskist räägib ajakirjanikule et antud masin gazm1 oli 36-40 KGB käsutuses ja  siis.......ne. Katsu otsinguga püüda ,ma kahjuks lammas arvuti suhtes .
 Kui Sergei Novosibirskist, siis olen seda autot näinud. Tal on kaasa anda jah originaal mootor aga põhjus, miks seda peale pandud ei ole on selles, et puudub originaal käigukast. 90 % muidugi asi kaugel, sest pidurid on hüdraulilised, elekter 12V, vedrustus on ehitatud nende samade robustsete klotside peale, mis mullegi sealt originaalide pähe kaela määriti. Kardaan on tavaline. Kere muidugi on hästi ära tehtud, salong ka, kuigi on kasutatud ZIMmil kasutama hakatud sineli kangast. Inspekteerimise tulemusena pakuks selle auto originaalsuseks 75%.
Mees on oma hinnas jube kinni ja küsib 130 000.-€. Moskvas sain selle auto restaureerijaga kokku. Rääkis, et talle pakuti 120 000.- €, aga selle eest ei müünud. Pilt ka millest juttu.
   
Vasta

Paistab sama olema jah.
Vasta

Vaitvool rehv teeb sellest tõelise klouni auto. 
130 tuhhi eest saad osta auto, aga maitset mitte..  


Kas mõnel vene autol üldse on vaitvool tehaseseades all olnud? Vene omad ?. Välja arvatud muidugi tankid mis postamendi otsas seisavad Smile
Ja need said kah valged rõngad ratastele alles siis kui olid välismaal tiiru ära käinud,

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(24-03-2018, 22:54 PM)spitfire Kirjutas:  ... Kas mõnel vene autol üldse on vaitvool tehaseseades all olnud? Vene omad ...

Kusagilt on meelde jäänud, et soomustatud limusiinidel olid tehasest all mingid sellised lääne rehvid, venelane ei suutnud teha/ei tahtnud teha mõne auto jaoks piisava kandevõimega rehve.
Vasta

Olla ka MAZ 8x8 jne. veolistel, vist Jaapani päritolu rehvid, kuna kodumaisel tööstusel polnud sobivat pakkuda.
Vasta

(24-03-2018, 22:54 PM)spitfire Kirjutas:  Vaitvool rehv teeb sellest tõelise klouni auto. 
130 tuhhi eest saad osta auto, aga maitset mitte..  


Kas mõnel vene autol üldse on vaitvool tehaseseades all olnud? Vene omad ?. Välja arvatud muidugi tankid mis postamendi otsas seisavad Smile
Ja need said kah valged rõngad ratastele alles siis kui olid välismaal tiiru ära käinud,
 Vene tehased Whitewool rehve ei teinud, kuid oli võimalik osta valgeid nn. flippereid (ei tea mis selle nimi eesti keeles on). Neil oli oma GOST ja tähistus. Kunagi ammu Nõuka ajal sai ka selline komplekt Pihkvast auto poest ostetud.
   
Vasta

Kas keegi on oma silmaga näinud nõuka ajal vaitvool rehvi mõne vene limu all ?

Need sõjaväe paraadautode pildid ei ütle mis seal tegelikult all on. Pigem teen panuse, et need on lihtsalt värvitud.
Üks vaitvool maksis väljamaal tol ajal umbes 10x tavalise rehvi hinna, kahtlane kas NL raiskas valutsi nende peale.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(25-03-2018, 15:17 PM)spitfire Kirjutas:  Kas keegi on oma silmaga näinud nõuka ajal vaitvool rehvi mõne vene limu all ?

Need sõjaväe paraadautode pildid ei ütle mis seal tegelikult all on. Pigem teen panuse, et need on lihtsalt värvitud.
Üks vaitvool maksis väljamaal tol ajal umbes 10x tavalise rehvi hinna, kahtlane kas NL raiskas valutsi nende peale.
 Veelkord, polnud vaja osta väljamaalt rehve, ega värvida. Olid olemas valged ringid, mis paigaldati montaaži ajal kummile. Vahel liimiti ka kinni. Neid oli saada vähemalt 2 eri laiust. Pilt ka asjast. tegin 5 min tagasi Gaz 14 pagasniku peal. See on tänapäevane toodang.
   
Vasta

Gaz 13l olid meil alguses all valge äärega rehvid. Tõenäoliselt olid gaz14 rehvid ja mahtusid ainult ette. Valge äär oli muidugi kitsam. Rehv ise vägagi vene kirjadega. Nii et, pole toodetud, ei pea paika. Lätlaste toodang oli see, mida velje vahele sai panna. Paar jooksu neid ka olemas. Laiemad kui tänapäeval atlase omad.


Vasta

Jah, neid Atlase padjopkasid ma tean,  läti laadal olid 10.- euri tükk.

Täna on nad igal kolmandal sigullil all ja "musta numbri" pill.
Kui cd mängijat ja  navi üldjuhul retro pilli ei panda siis miks nende valgete "sokkidega" eputada. Piisab kui nad juhil jalas onSmile Millegi pärast see on justkui peab. Kui neid päris elus NL-is näha polnud (ma ei räägi pihkva poest vaid sellest mis reaalselt autol all olid) siis miks nüüd. 
Jänki raud on teine asi. Jutt ikka vene värgist.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(25-03-2018, 15:49 PM)Formika Kirjutas:  
(25-03-2018, 15:17 PM)spitfire Kirjutas:  Kas keegi on oma silmaga näinud nõuka ajal vaitvool rehvi mõne vene limu all ?

Need sõjaväe paraadautode pildid ei ütle mis seal tegelikult all on. Pigem teen panuse, et need on lihtsalt värvitud.
Üks vaitvool maksis väljamaal tol ajal umbes 10x tavalise rehvi hinna, kahtlane kas NL raiskas valutsi nende peale.
 Veelkord, polnud vaja osta väljamaalt rehve, ega värvida. Olid olemas valged ringid, mis paigaldati montaaži ajal kummile. Vahel liimiti ka kinni. Neid oli saada vähemalt 2 eri laiust. Pilt ka asjast. tegin 5 min tagasi Gaz 14 pagasniku peal. See on tänapäevane toodang.

Mu Volgal olid sellised all, NSVL toodang, GOST peal ja puha. Nüüdseks küll koledad ja hallid, üks lausa katki.

Rehvide küljest tulid hämmastaval kombel isegi tervena maha, see katkine oli juba varem katki (äkki äärekivisse sõidetud).
Vasta

(25-03-2018, 16:22 PM)spitfire Kirjutas:  Jah, neid Atlase padjopkasid ma tean,  läti laadal olid 10.- euri tükk.

 Kui neid päris elus NL-is näha polnud (ma ei räägi pihkva poest vaid sellest mis reaalselt autol all olid) siis miks nüüd. 

Vene ajal ikka oli neid valgeid ääri ka autodel all. Minulgi olid. Ma olin ju ka tavaline "nõukogude kodanik" ehk seltsimees.
Vasta

(25-03-2018, 16:33 PM)zazik Kirjutas:  
(25-03-2018, 15:49 PM)Formika Kirjutas:  
(25-03-2018, 15:17 PM)spitfire Kirjutas:  Kas keegi on oma silmaga näinud nõuka ajal vaitvool rehvi mõne vene limu all ?

Need sõjaväe paraadautode pildid ei ütle mis seal tegelikult all on. Pigem teen panuse, et need on lihtsalt värvitud.
Üks vaitvool maksis väljamaal tol ajal umbes 10x tavalise rehvi hinna, kahtlane kas NL raiskas valutsi nende peale.
 Veelkord, polnud vaja osta väljamaalt rehve, ega värvida. Olid olemas valged ringid, mis paigaldati montaaži ajal kummile. Vahel liimiti ka kinni. Neid oli saada vähemalt 2 eri laiust. Pilt ka asjast. tegin 5 min tagasi Gaz 14 pagasniku peal. See on tänapäevane toodang.

Mu Volgal olid sellised all, NSVL toodang, GOST peal ja puha. Nüüdseks küll koledad ja hallid, üks lausa katki.

Rehvide küljest tulid hämmastaval kombel isegi tervena maha, see katkine oli juba varem katki (äkki äärekivisse sõidetud).

Vot-vot seda olekski tarvis teada. Kas pilti saad teha ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(25-03-2018, 18:26 PM)spitfire Kirjutas:  
(25-03-2018, 16:33 PM)zazik Kirjutas:  Mu Volgal olid sellised all, NSVL toodang, GOST peal ja puha. Nüüdseks küll koledad ja hallid, üks lausa katki.

Rehvide küljest tulid hämmastaval kombel isegi tervena maha, see katkine oli juba varem katki (äkki äärekivisse sõidetud).

Vot-vot seda olekski tarvis teada. Kas pilti saad teha ?

Usun, et saab küll pilti, aga mitte kohe. Enne 2 nädalat pole näha, et MTJ-i sattuda võiksin.
Vasta

Nii, selle loo peategelase pagulas periood sai läbi ja pärast 1,5 aastat Rootsi paradiisi jõudis ta Maarjamaale tagasi. Tublisti kosununa ja täiustuna. Peal ühele NKVD autole kohane V8 mootor. Täiesti läbi ja lõhki see kõige õigemast õigem. Komplekteeritud ajastukohaste agregaatidega. Mis siis nii erilist. Esiteks generaator. 6V ja kõige erilisem vast kohustus käsitsi voolu tugevust reguleerida. Näiteks, kui vaja tuledega sõita, siis tuleb auto kinni pidada, geneka tagaots maha võtta ja sealt midagi peale keerata, muidu pidi aku tühjaks imema. Vastupidisel juhul jälle aku tühjaks keetma. Teine selline suurem erilisus on erivärvilised küünla juhtmed. Neid ka piltidel näha. See vast selleks, et kuna juhtmed jooksevad suletud torus, siis remondi mehel kohe selge, mis juhe kuhugi läheb. Mootori kinnituse aluseks võtsime Fordi, kuna kuskilt pole võimalik mingit infot saada, kuidas see oli lahendatud GAZ M1V8-l. Selles suhtes ei saa pretendeerida 100%-le õigusele aga vaevalt seltsimehed mingit jalgratast leiutama hakkasid.
   
   
   
Järgnevalt juhin tähelepanu spidomeetri trossi ajami asukohale. Kui me oleme harjunud selle asukohana kusagil käigukasti küljes, siis siin on ta kardaani toru külge poogitud.
   
Summuti on ühele NKVD autole kohaselt viidud ühte torusse. Kardaan muidugi ka torus, nagu tollal kombeks.
   
   
Rootsi saates polnud mul küljes tagumist piduri värki. Mees oli need mulle iseseisvalt külge pookinud, muidugi eeskujuks võttes 1938 a. Fordi. Tegemist muidugi valede asjadega ja ega ma väga ei pahandanud, kuna tegemist pidurdus süsteemiga, mis sobib täpselt GAZ 11-le. Eks ma kruvin nad ümber. Üldiselt oli selle paguluses viidud aja jooksul seda autot külastanud palju Rootsi auto huvilisi ja nende ühine seisukoht oli, et Vene M1 veermik on palju paremini ehitatud, kui tema Ameerika prototüübil Model B-l. Lihtsam ja töökindlam.
   
Suur probleem on veel radikaga. Selle võtsin kaasa juppidena, kuna praegu on võimatu kindlaks määrata selle asupaika ja kõrgust. Peab ju radika kork täpselt välja ulatuma esi võrest ja seda näeb alles siis, kui kere valmis ja paigas.
   
Vasta

Kaua aega pole M1V8 teemal midagi kirjutanud. Kuna mitte mingisugust informatsiooni pole olemas, kuidas need autod tegelikult ehitati, siis probleeme on kuhjaga. Ford V8 on natuke laiem mootor, kui M1 R4 ja kohe tekkis hulga probleeme seoses pedaalide sõlme, rooli ja vasakpoolse väljalaske kollektori omavahelise sobivusega. Selgeks on saanud see, et ilma ümberehituseta need asjad kokku ei sobi. Teoreetiliselt tuleb pedaale ja rooli nihutada 1,5 cm-t vasakule. Tegelikult piisaks ka võib-olla ühest sentimeetrist aga tuleb vist arvestada mõningast mootori vibratsiooni. Selleks sai täna kabiin peale tõstetud, et kõik osapooled oleks esindatud ja siis saab hakata kubet kratsima.
   
   
   
Samuti tuleb kuidagi suretada tagumisi vedrusid. Need tehti uued ja hoiavad tagaotsa liiga üleval. Pole teisel pagasnikut ka kuhu paar kotti liiva visata.
Kurat teab mis kamm nende piltidega on. enne siia postitamist on õieti ja nii kui siia paned, viskavad pikali.
Vasta

Vedrudega ära torma, saab auto täisti kokku ,tulemus täiesti teine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne