t25 Vladimiretsi pidurid
#1

Tere, õnnestus ligi pääseda ühele sellisele isendile ja esimese asjana sai ette võetud pidurid, mis üldse ei töötanud. Selleks sai ostetud kohe pmkaubamajast uued lindid ka. Paremapoole oma sai ilusti sealt ülevalt ära vahetatud, väikest probleemi tekitasid need sõrmed seal ülemise korpuse sees kuid lõpuks lahenes kõik hästi ja kõik detailid liikuma.
Vasakul pool aga oli pilt kohe algusest kole, roostes ja detailid kinni jne. Sai suure vaevaga pidurilint välja võetud aga üllatuseks on see piduritrummel väga suure loksuga nii ümber telje liikudes kui külgsuunas, need stopperid ja kiilud on omal kohal. Lisaks on see piduritrummli tööpind väga ebaühtlaselt sooniliseks kulunud. Seega peaks selle välja vahetama, aga sellega seoses tekkis küsimus, et kummalt poolt seda harutama peab hakkama.
Kas käigukasti sees on pooltelg nuudiga, ehk kogu see krempel sealt korraga välja tõmmata, koos selle peaülekande osa, rattarummu jne. Või peab teiselt poolt ka harutama hakkama?
Milliseid detaile peab kindlasti veel välja vahetama kui seda trumlit vahetab, poolteltg ise ka kiilu alt kulunud? Simmerid?
Pildi pealt tundub asi kuidagi eriti vana ja väsinud, tegelikult sai ikka seda plate alust suruõhuga korralikult puhastatud ja traktorile ka leotuspesu , aga eks mõned kultuurikihid tahavad veel nühkimist Big Grin
[img][Pilt: 2vrx0s9.jpg][/img]
Vasta
#2

Tagasilla küljest poldid lahti ja see käis tuleb kõige poolteljega ning rattareduktoriga välja.
Pooltelje vahetamiseks tuleb rattareduktoril ülevalt väikse kaane alt mutter lahti keerata ja pooltelg välja lüüa koos piduritrumliga.
Kaval on pidurikambri alla lasta paar 15mm auku tuulutuseks ja saasta väljapääsuks.
Vasta
#3

Kogemus uute lintidega: peale esimest pidurdamist käis pedaal tühja ja sain kõik uuesti lahti võtta - lindi otstes olevad aasad olid neetidest lahti rebenenud.
Vasta
#4

Jajah, ise mõtlesin ka, et sealt need poldid ümberringi lahti lasta siis võiks kätte saada. Kas seal on ikka miski simmer ka mille võiks uue panna?
Millisest poest uued lindid ostsid? Ma olen seal pmkaubamajas ringi vaadanud ja küllaltki mõistliku hinnaga on need varuosad, kätte saades see pidurilint muidugi oli hinna vääriline ka Big Grin
Vasta
#5

(27-12-2016, 09:52 AM)harilik Kirjutas:  Jajah, ise mõtlesin ka, et sealt need poldid ümberringi lahti lasta siis võiks kätte saada. Kas seal on ikka miski simmer ka mille võiks uue panna?
Millisest poest uued lindid ostsid? Ma olen seal pmkaubamajas ringi vaadanud ja küllaltki mõistliku hinnaga on need varuosad, kätte saades see pidurilint muidugi oli hinna vääriline ka Big Grin

kõigepealt lammuta laiali ja siis kohe näha mis on peetis ja uuendust vajab.lisaks poodi minnes tark kaasa haarata vanad jubinad.
Vasta
#6

Pmkaubamajast ostsin lindid, nägin küll neid kahtlaseid neete aga ikkagi lolli peaga ladusin kokku.
Vasta
#7

(27-12-2016, 10:01 AM)muska71 Kirjutas:  
(27-12-2016, 09:52 AM)harilik Kirjutas:  Jajah, ise mõtlesin ka, et sealt need poldid ümberringi lahti lasta siis võiks kätte saada. Kas seal on ikka miski simmer ka mille võiks uue panna?
Millisest poest uued lindid ostsid? Ma olen seal pmkaubamajas ringi vaadanud ja küllaltki mõistliku hinnaga on need varuosad, kätte saades see pidurilint muidugi oli hinna vääriline ka Big Grin

kõigepealt lammuta laiali ja siis kohe näha mis on peetis ja uuendust vajab.lisaks poodi minnes tark kaasa haarata vanad jubinad.

Teema selles, et traktor asub 140km kaugusel ja on hetkel selles seisus mis pildilt näha, seepärast tahakski teada teiste kasutajate kogemust, et mida veel võiks vaja minna, eelmine kord võtsin ainult pidurilindid kaasa ja jäi väheks.
Ei tahaks et see kastiõli seal pidurikotta lekkima jääks.
Vasta
#8

(26-12-2016, 22:10 PM)2715 Kirjutas:  Tagasilla küljest poldid lahti ja see käis tuleb kõige poolteljega ning rattareduktoriga välja.
Pooltelje vahetamiseks tuleb rattareduktoril ülevalt väikse kaane alt mutter lahti keerata ja pooltelg välja lüüa koos piduritrumliga.
Kaval on pidurikambri alla lasta paar 15mm auku tuulutuseks ja saasta väljapääsuks.

Lõppreduktori kaane all mutter? Nendel isenditel mis ma laiali olen harutanud pole seal mingit mutrit, laager ja sile pooltelje ots Sad . Teiselt poolt tuleb laagrikapsel lahti keerata, siis saab pooltelje küljes olev väike hammasratas välja tulla. 

Simmerid tasuks kõik ära vahetada kui juba lahti on.
Vasta
#9

(27-12-2016, 17:31 PM)Mats metsast Kirjutas:  Simmerid tasuks kõik ära vahetada kui juba lahti on.

just,alles lammutasin ikaruse kompressori laiali mis oli tutikas,aga seisnud ja simmer oli täiesti plastmassiks muutunud aastatega.
Vasta
#10

(26-12-2016, 16:01 PM)harilik Kirjutas:  Vasakul pool aga oli pilt kohe algusest kole, roostes ja detailid kinni jne. Sai suure vaevaga pidurilint välja võetud aga üllatuseks on see piduritrummel väga suure loksuga nii ümber telje liikudes kui külgsuunas, need stopperid ja kiilud on omal kohal. Lisaks on see piduritrummli tööpind väga ebaühtlaselt sooniliseks kulunud. Seega peaks selle välja vahetama, aga sellega seoses tekkis küsimus, et kummalt poolt seda harutama peab hakkama.
Kas käigukasti sees on pooltelg nuudiga, ehk kogu see krempel sealt korraga välja tõmmata, koos selle peaülekande osa, rattarummu jne. Või peab teiselt poolt ka harutama hakkama?
Milliseid detaile peab kindlasti veel välja vahetama kui seda trumlit vahetab, poolteltg ise ka kiilu alt kulunud? Simmerid?
Pildi pealt tundub asi kuidagi eriti vana ja väsinud, tegelikult sai ikka seda plate alust suruõhuga korralikult puhastatud ja traktorile ka leotuspesu , aga eks mõned kultuurikihid tahavad veel nühkimist Big Grin
[img][Pilt: 2vrx0s9.jpg][/img]


Küsimus kiirelt  - kas teed müügiks või omale?  Kui müügiks siis pane kaan peale ja ära uuele omanikule räägi.

Kui omale siis Vaata mu Harkovi tehase t25 traktori  hooldus - selles samas rubriigis.

Käigukasti küljest lase käis lahti. ja tõmba terve külgülekanne küljest ära. (käis koos lõppülekandega. ) teiselt poolt sa kätte ei saa, trummel ei mahu läbi käise peenema otsa.
Seejärel lammuta laiali, Stoppersplint trumlil eest ära ja piduritrummel välja, käis ja lõppülekanne lahti.
Käigukasti poolt vaatab sulle vastu simmer 70-50-10 ja teine samasugune on lõppülekande küljes kaane all peidus (nelja poldiga kinni jääb ta käise alla peitu) need kaks simmerit vaheta ära koos kaane tihendiga.
Käis pese puhtaks.

Sul on seal sees lühema nuudiga võll. Sinu masinal plokkdifrit pole.  - kui soovid seda - siis on hea aeg paigaldada.
Kui trummel logiseb kiilude peal pooltelje võlli otsas siis tuleb sul välja vahetada terve krempel. Kui aga silma riivavateks on ainult trumli sooned siis ära tee neist välja. Kontrolli ega trummel pole õhukeseks kulunud. - siis tuleb ka trummel välja vahetada. Uued trumlid ei pruugi jällegi kiilude otsa sobida. No mõõtudelt nagu sobiksid kuid otsa ei lähe.

Pidurilindid vaata omale ikka riide kattega, neid kummist ei tasu sisse panna.  Pidurilintidel jah on võimalus, et needid on kas peenikesed või on hoopis 2tk üleliigsed ja mis hakkavad segama - jäävad korpuse taha kinni ja neid ei anna ilma modimata paigaldada.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#11

Miks põka ja t 40 pidurid tagurpidi ei taha kunagi hästi töötada?
Vasta
#12

Omale ikka teen, ega ma muidu ei küsiks simmerite kohta. 
Lisaks, käigukasti käib 11 liitrit õli, aga mis õli panna? Lõpuülekandesse käib sama õli? Traktor teeb tööd ka talvel.
Vasta
#13

(27-12-2016, 19:55 PM)hillar2 Kirjutas:  Miks põka ja t 40 pidurid tagurpidi ei taha kunagi hästi töötada?

Lintpidurite puuduliku konstruktsiooni eripära. Ühtepidi veab lindi ise peale ja teistpidi veab maha.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

(27-12-2016, 19:55 PM)hillar2 Kirjutas:  Miks põka ja t 40 pidurid tagurpidi ei taha kunagi hästi töötada?

Sest tagurpidi veab linti sellest otsast kust pingule tõmmatakse ja et ta saavutaks sama hõõrdejõu peab teda kordi kõvemini sikutama.
Seda aga ei kannata tänapäeval poes müüdavad lindid nagunii välja.
Õnnetuseks see plekk on õhuke ja pehme ning kui isuga pedaalile astuda venib pikemaks ja läheb silmade kohalt katki.
Mis aga pooltelje otsas olevat mutrit puudutab siis uuel poolteljel ei olnud jah enam mutri jaoks keeret.
Peab ta siis nii või naa olema ei teagi...
Nüüd, kui ma seda pidurist tehtud pilti korralikust monitorist vaatan siis seal peaks tähelepanu pöörama lõppülekande poltidele mis on selle aparaadi juures väga tähtis et keermed oleks korras ja poldid korrektselt kinni.
Seal aga on juba miskit soperdatud peenemate poltidega.
Vasta
#15

(27-12-2016, 20:00 PM)harilik Kirjutas:  Omale ikka teen, ega ma muidu ei küsiks simmerite kohta. 
Lisaks, käigukasti käib 11 liitrit õli, aga mis õli panna? Lõpuülekandesse käib sama õli? Traktor teeb tööd ka talvel.

Kirjandus väidab, et nii käigukasti(11L) kui lõppülekandesse(1.5L) käib transmissiooniõli. Mina olen kasutanud TEP ja TAP õlisid, aga ei näe ka põhjust miks mitte tänapäevasemaid õlisid kasutada, viskoosus külmaga parem ja hind pea sama.

(27-12-2016, 21:08 PM)2715 Kirjutas:  
(27-12-2016, 19:55 PM)hillar2 Kirjutas:  Miks põka ja t 40 pidurid tagurpidi ei taha kunagi hästi töötada?

Sest tagurpidi veab linti sellest otsast kust pingule tõmmatakse ja et ta saavutaks sama hõõrdejõu peab teda kordi kõvemini sikutama.
Seda aga ei kannata tänapäeval poes müüdavad lindid nagunii välja.
Õnnetuseks see plekk on õhuke ja pehme ning kui isuga pedaalile astuda venib pikemaks ja läheb silmade kohalt katki.
Mis aga pooltelje otsas olevat mutrit puudutab siis uuel poolteljel ei olnud jah enam mutri jaoks keeret.
Peab ta siis nii või naa olema ei teagi...
Nüüd, kui ma seda pidurist tehtud pilti korralikust monitorist vaatan siis seal peaks tähelepanu pöörama lõppülekande poltidele mis on selle aparaadi juures väga tähtis et keermed oleks korras ja poldid korrektselt kinni.
Seal aga on juba miskit soperdatud peenemate poltidega.

Poltide märkus õige. Omalgi hetkel põka samal põhjusel laiali, viskas ära iga 15min tagant polte pingutamas käia. Lahti võttes avastasin et polnud ühtegi tifti sees(need jämedamad punnid mis peaksid takistama loksumist). Seega ka sellele tasuks tähelepanu pöörata kui juba laiali on.
Vasta
#16

T- 25 pidurite regullimisega on veel üks pisike nipu. Tavaliselt tehakse see viga peale uute lintide paigaldust, et ei reguleerita neid kolme polti mis lindi kaugust trumlist paigas hoiavad vaid pingutatakse lindi otsas olev suur mutter parajaks ja arvatakse, et ok. Jah, ederpidi see lint toimib tõesti aga tagurpidi sellise moega reguleeritud lint ei tööta hästi kui üldse töötab.
SELLEPÄRAST: tuleb alumine polt sisse kerata nii et lint on vastu trumlit ja 1,5 tiiru tagasi. ees ja taga olevad poldid lõpuni sisse ja 1,5-2 tiiru tagasi ja nüüd alles suur reguleerimis mutter parajaks. Tagurpidi töötamise kõige tähtsamaks eelduseks on , et esimene polt on kindla peale paika reguleeritud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#17

Ja korralik uus papptihend teha käise-käigukasti vahele, muidu jäädki kinnitusmutreid järgi pingutama. Vanasti sai ANO keevituselektroodi pakendi tõrvatud mustast paberist tehtud neid. See elastne papptihend kuidagi hoiab mutrid lahtikeerdumast.
Et tihvt saaks loksuta ja Daf`i soovitatud reguleering tehtud. Lindivõllik kergelt liikuma- muidu piduri peale tõmbab, maha eriti ei tule ja katted ruttu õhtal.
Õliks kasutaksin käimakastis tõelistes traktorites hooldes väljavahetatud universaalset Ambra nimelist hüdro- käiguosaõli. Hea vedel ja peale hoolet oma 70- 80 liitrit tasuta olemas...
Vasta
#18

Tänan väärt nõuannete eest. Kas see sobiks nii käigukasti kui lõpuülekandesse? http://www.maardekeskus.ee/tsp-15k-5l-p-...043e861c75
Vasta
#19

Sobib, ise valan sama kraami sisse ja kannatab ilusti talvel ka majandada.
Vasta
#20

(28-12-2016, 16:54 PM)pen.skar Kirjutas:  Ja korralik uus papptihend teha käise-käigukasti vahele, muidu jäädki kinnitusmutreid järgi pingutama. Vanasti sai ANO keevituselektroodi pakendi tõrvatud mustast paberist tehtud neid. See elastne papptihend kuidagi hoiab mutrid lahtikeerdumast.

Kas tänapäeval ei oleks mõistlik soovitada keermeliimi?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne