Copy-pasta
#1
Tore filmilõiguke nõukogude autotööstuse pärandist. Mõnegi auto algupära saab rohkem selgust.
Head vaatamist ja äratundmisrõõmu:

https://www.youtube.com/watch?v=OEC3adERZn0
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#2
Veel vaatamist ja äratundmisrõõmu:

https://www.youtube.com/watch?v=fPhDeToy3cc
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#3
(27-12-2016, 14:12 PM)Mufff Kirjutas: Veel vaatamist ja äratundmisrõõmu:

https://www.youtube.com/watch?v=fPhDeToy3cc

Enamik sellest videost on küll puhas BS.
Näiteks Volgade puhul (nii 21 kui 24) antud näite puhul küll mingist kopeerimisest rääkida ei saa. On mõningaid sarnaseid disainielemente, kuid kindlasti mitte mingit koopiat.

Moskvitši võrdlus Opel Kadettiga? Mis neil autodel sarnast on peale 4 ukse ja 4 ratta?
Või Fleetwood vs ZIL. Mõlemad on kandilised, sellega piirdub kogu sarnasus.


Ühesõnaga väga mõttetu video.
Vasta
#4
(27-12-2016, 14:27 PM)zazik Kirjutas:
(27-12-2016, 14:12 PM)Mufff Kirjutas: Veel vaatamist ja äratundmisrõõmu:

https://www.youtube.com/watch?v=fPhDeToy3cc

Enamik sellest videost on küll puhas BS.
Näiteks Volgade puhul (nii 21 kui 24) antud näite puhul küll mingist kopeerimisest rääkida ei saa. On mõningaid sarnaseid disainielemente, kuid kindlasti mitte mingit koopiat.

Moskvitši võrdlus Opel Kadettiga? Mis neil autodel sarnast on peale 4 ukse ja 4 ratta?
Või Fleetwood vs ZIL. Mõlemad on kandilised, sellega piirdub kogu sarnasus.


Ühesõnaga väga mõttetu video.

Kui nüüd natuke maha rahuneda ja süüvida vene hinge ja sellesse, kuidas Venemaal midagi tehakse, siis saab ka video mõttest aru. Siis jäävad ka emotsionaalsed pursked, nagu "mõttetu" tulemata. Kui esimesel korral kohe kohale jäi jõudmata, siis võib alati uuesti vaadata. Vanemad mehed saavad aru.

Jutt on ju algupärast ehk maakeeli näidistest, kust vene autokujurid omale ideid ammutasid, sellele vene "touch"-i juurde lisasid ning millise lõpp-tulemuseni nad jõudsid. Vene keelest aru saavatele inimestele oli ka video, milles kirjeldati "Kopika" saamislugu. Algne Itaalia auto jäeti väljast küll samaks, kuid kere kandvaid osasid muudeti ja tugevdati, et auto Venemaa oludele vastu peaks.

Tegelikult on neid autosid veelgi, mille puhul vene insenerid on ammutanud ideid "lääne" põhjatust varasalvest. Mõnede autode puhul, nagu M-400 veeti aga isegi kohale tootmisliin ja algselt toodeti seda mudelit Opeli märgiga auto ninal.
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#5
(27-12-2016, 14:27 PM)zazik Kirjutas: [quote pid='411196' dateline='1482833551']


Moskvitši võrdlus Opel Kadettiga? Mis neil autodel sarnast on peale 4 ukse ja 4 ratta?

[/quote]


ääää, kui jätta kõrvale fakt, et Kadetti liin võeti Saksamaal maha ja pandi ülesse Venemaal, külge kruviti mosse logod, moodsama rippklappidega moootori asemel võeti kasutusele vanem püstklappidega ning nipet näpet kosmeetilisi erinevusi, siis peab vist mainima, et peab vist päris pime olema, et nende autode sarnasusi mitte märgata. Äkki VAz-il ja Fiatil pole ka muid sarnasusi, kui 4 ust ja 4 ratast?

Edit - videot tõesti pole vaadanud.
Vasta
#6
(27-12-2016, 15:15 PM)sugraM Kirjutas:
(27-12-2016, 14:27 PM)zazik Kirjutas: [quote pid='411196' dateline='1482833551']


Moskvitši võrdlus Opel Kadettiga? Mis neil autodel sarnast on peale 4 ukse ja 4 ratta?

ääää, kui jätta kõrvale fakt, et Kadetti liin võeti Saksamaal maha ja pandi ülesse Venemaal, külge kruviti mosse logod, moodsama rippklappidega moootori asemel võeti kasutusele vanem püstklappidega ning nipet näpet kosmeetilisi erinevusi, siis peab vist mainima, et peab vist päris pime olema, et nende autode sarnasusi mitte märgata. Äkki VAz-il ja Fiatil pole ka muid sarnasusi, kui 4 ust ja 4 ratast?
[/quote]

Videot vaatasid? Seal võrreldi 412 ja Kadett B-d, mitte 400 ja Kadett P38
Vasta
#7
(27-12-2016, 15:13 PM)Mufff Kirjutas: Kui nüüd natuke maha rahuneda ja süüvida vene hinge ja sellesse, kuidas Venemaal midagi tehakse, siis saab ka video mõttest aru...

Kui videost mõtet ostida siis jah, täitsa leiab asjaolu, et asju tehakse sealmaal kas 3 promilli joobes või siis puuduliku mõistusega inimeste poolt. Kuidas muidu seletada seda, et videos on muhk sapaka mudeli numbriks hoopis Luazi oma 969? (tekstis küll öeldakse 965 nagu ka olema peaks) Ning Fiat 600 tootmisaasta algab 1965, kuigi  selle järgi olevat kopeeritud zaz 965 aastaks 1960... 

Võimalik et tegu selle imeliku slaavi huumoriga/naljaga, millest muidu aru ei saa kui vähemalt 100 grammi hinge all on, aga kahjuks tööaeg ja ei saa järgi uurida ning see vist jääbki teadmata mõistatuseks.

   

Selline möödapanek muudab selle video muidugi üsna mõtetuks, et kui juba selline ilmne viga sees on siis mis jama seal tegelikult veel olla võib, ei tasu edasi vaadata  Big Grin

Ja muidugi viidatud Opel Kadett B võrdlemine mosse 412-ga näitab ka vast seda, et on kuuldud et mosse on opeli pealt maha tehtud. Aga videovalmistajatele vanim teadaolev mosse on muidugi 412 ning see viitab veidi puuduliku mõistuse poole jälle (et võiks kasvõi eelnevalt google otsingu teha või nii Big Grin ).
Vasta
#8
Kopikate perekonda võiks lisada ka Seat 124 - https://en.m.wikipedia.org/wiki/SEAT_124
Vasta
#9
Seat 124 olen kunagi 90-date keskel Õismäel oma ihusilmaga näinud. Kuigi Žiguli sugulusest Fiatiga olin juba ähmaselt teadlik, võttis toona ikka kukalt kratsima küll, et misasi see SEAT veel on? Inglise keeles tähendab see ju istet (mitte Kassi oma), miks see sõna Žigulilaadse toote ninale ümmarguse märgi sisse kirjutatud on?
Vasta
#10
Eile samal teemal mõtteid mõlgutades hakkasin otsima, kas venelastel üldse mõni algusest lõpuni päris enda kujundatud auto ka on? Paljud vanemad veoautodki on loodud ja tehtud peamiselt "lääne" autode koopiatena. Ikka kipub leiduma mingi välismaine eeskuju, mis kohandatakse oludele, ehk siis kujundatakse natuke ümber, et oleks kiiremas korras kirve ja labidaga toodetav.
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#11
Niva peaks olema.
Masintikkimine särkidele-värkidele. Logod ja reklaam riietusel, logodega põrandamatid autodesse jne...
Vasta
#12
(27-12-2016, 15:13 PM)Mufff Kirjutas: Jutt on ju algupärast ehk maakeeli näidistest, kust vene autokujurid omale ideid ammutasid, sellele vene "touch"-i juurde lisasid ning millise lõpp-tulemuseni nad jõudsid. Vene keelest aru saavatele inimestele oli ka video, milles kirjeldati "Kopika" saamislugu. Algne Itaalia auto jäeti väljast küll samaks, kuid kere kandvaid osasid muudeti ja tugevdati, et auto Venemaa oludele vastu peaks.

Mis krdi autokujurid???
Kuna teada oli, et see suur riik korralikku õli sisse osta ei jäksa ja ise ka seda toota ei suuda/oska, siis see legendaarne kahe nukaga mootori pea asendati ühenukalisega. 
Mille tulemusena saime teada, et mitte ühegi automargi nukkvõll  ei kulu nii kiiresti kui selle Lada oma.

Teine, venemaa oludele, ümberehitus oli tagumiste ketaspidurite kaotamine mingi hulka vanema Fiat`i pealt, kuna Nõukogude Liidus olid tolmused teed ja taga ketas poleks kaua kestnud. 
Mida ei saanud ka trumli kohta öelda, kuna oli sitasti tehtud, siis kestis veelgi vähem.
Aga vähemalt oli "venemaa oludele" vastav.  Toungue

........

Küsimusele, kas neil oli ka mingi oma auto välja mõeldud - vastus on, et ei olnud.
Sest see vend, kes NLiidus vähegi midagi oma peaga mõtles, saadeti siwa kuhugi "tootvale tööle". Gulagi ntx.
Ja andekad venkud kas hukkusid või pagesid maalt. Rohkem variante polnud.

Isegi Kalašhnikovi automaat polnud originaalne leiutis.
(kuigi seda kasutavad kogu maailma sitapead täna odava relvana)


.
Vasta
#13
(28-12-2016, 15:02 PM)stihl Kirjutas: ... Küsimusele, kas neil oli ka mingi oma auto välja mõeldud - vastus on, et ei olnud. ...
Nagu ksf! Alts juba märkis, tundub Niva küll venelaste originaallooming olevat.
Vasta
#14
(28-12-2016, 15:41 PM)olevtoom Kirjutas: Nagu ksf! Alts juba märkis, tundub Niva küll venelaste originaallooming olevat.

Sama "tundub" ka Volga, sapaka jms copypaste tehase toodang olevat.
Eitea, mis neid järsku hammustas, et mingi niva ise välja mõtlesid?

Ülejäänud tavaar toodi läänest sisse, võeti tükkideks ja tehti järgi...ja siis järsku lampi selline vaimuvälgatus we?  Toungue
Vasta
#15
(28-12-2016, 17:39 PM)stihl Kirjutas:
(28-12-2016, 15:41 PM)olevtoom Kirjutas: Nagu ksf! Alts juba märkis, tundub Niva küll venelaste originaallooming olevat.

Sama "tundub" ka Volga, sapaka jms copypaste tehase toodang olevat.
Eitea, mis neid järsku hammustas, et mingi niva ise välja mõtlesid?

Ülejäänud tavaar toodi läänest sisse, võeti tükkideks ja tehti järgi...ja siis järsku lampi selline vaimuvälgatus we?  Toungue

Noh, aga 70. aastate alguses ja keskel ju linnamaastureid ei olnud. Peale Range Roveri, kuid Niva-tegijate selle kopeerimises süüdistamine on pisut kaugeleulatuv momeelest. Ning ameeriklased (näiteks Jeep Wagoneer või Ford Bronco) ei saa kah eeskujuks olla -- muuhulgas samuti raami ja talasildade tõttu.
Muidugi, ma olen nõus oma 40 aasta vanuse arvamuse ära muutma, kui keegi mulle näitab seda autot, mille pealt Niva maha viksiti.
Vasta
#16
stihl
Kuna teada oli, et see suur riik korralikku õli sisse osta ei jäksa ja ise ka seda toota ei suuda/oska, siis see legendaarne kahe nukaga mootori pea asendati ühenukalisega. 

???
Kahenukast pole kunagi Liitu tahetud müüa! Pakuti Fiat 124 OHV mootorit kubatuuriga 1197 cm3.
Vasta
#17
(28-12-2016, 17:39 PM)stihl Kirjutas:
(28-12-2016, 15:41 PM)olevtoom Kirjutas: Nagu ksf! Alts juba märkis, tundub Niva küll venelaste originaallooming olevat.

Sama "tundub" ka Volga, sapaka jms copypaste tehase toodang olevat.
Eitea, mis neid järsku hammustas, et mingi niva ise välja mõtlesid?

Ülejäänud tavaar toodi läänest sisse, võeti tükkideks ja tehti järgi...ja siis järsku lampi selline vaimuvälgatus we?  Toungue

Mille pealt näiteks Volga sinu meelest üks-ühele järgi on tehtud? 
Nii GAZ-21 kui GAZ-24 omavad teatavaid sõlmi, mis on "laenatud", aga autod iseenesest ei ole ju millegi koopiad.

Nival on ka kindlasti mitmeid sõlmi, mis on FIAT-i pealt võetud, kindlasti ka millegi muu pealt, aga auto iseenesest on ikkagi venelaste omalooming.
Vasta
#18
"Autode ehitus", 
V.I.Anohhin, tehniliste teaduste kandidaat
Tallinn 1953, teine trükk

[Pilt: 17088911_WGUjY2.jpeg]
Vasta
#19
Oh püha lihtsameelsus. Ega siis muudetud tiivanurgake või teise nurga all iluliist liiklusvahendil veel uut ja ISE väljamõeldud autot ei tähenda. Loomulikult tegid vene konstruktorid "parandusi ja täiendusi" saades maailmas analooge mitteomavad ja jummalasti ise väljamõeldud autod. Niva on tõesti venede suht iseseisvalt tekitatud kooslus. Muidugi on ka sellel väga palju mahaviksitud Fiati juppe küljes.
Maha viksimiseks toodi Aafrika riikide kaudu näidis sisse ja lammututi kruvideni laiali. Neid viksijaid kutsuti konstruktoriteks. Näiteks Gorki autotehase konstrueerimisbüroo oli viie korruseline hoone millel pikkust üks trammipeatuse vahe ja see peatuste vahe ei olnud teps mitte 100 meerit. Neid viksijaid sinna ikka mahtus.
Teiseks Kulibinite üllitiseks peaks mina LuAZ'i nimelist imetegu. Eriti selle ujuvat versiooni.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#20
(28-12-2016, 19:54 PM)kilpkonn Kirjutas: "Autode ehitus", 
V.I.Anohhin, tehniliste teaduste kandidaat
Tallinn 1953, teine trükk

[Pilt: 17088911_WGUjY2.jpeg]
Oi kurja! Tõeline rariteet. Olevat olnud ka raamat "Parandusi ja täiendusi leiutiste ajaloole". Selles olevat kirjeldatud kuidas röntkeni kiired oli leiutanud pärisori Ivanov. Aurumasina aga keegi Polzunov, kes oli Uraali vedurijuhi poeg, uuris palju tehnilist kirjandust ja seepeale leiutas aurumasina.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne