Jeep ZJ 98
#1
Kuigi sel autol erilist vanust pole, sellegipoolest mõtlesin, et võiks siin veidi enda tegemisi antud masinaga jagada. Ehk saab keegi kasu või kuulen ise midagi huvitavat. 
Pole küll 4x4 foorum, aga see mind ei morjenda. Ma lihtsalt ei viitsi igale poole kasutajat teha ja nendega majandada. Seda enam, see on tehnikafoorum ja erinevus pidavat rikastama. Ehk siis Jeep mõnele vanale zilile kõrvale võrdluseks kasvõi Big Grin
Kui auto liiga uus tundub, siis vajadusel tuleb teema kõrvaldada. Aga kui ei proovi, ei saa ju teada. 

Masinast ka veidi. 
1998 aasta väljalase ZJ. 
*Mootor 2.5 Tubodiisel 85kw. VM-i toodang. Gaasijaotusmehhanismus on antud mootoril hammasratasülekandega. Ehk siis hammasrihma vahetusest võib ainult und näha. Samuti on ka mootoril hüdrotõukurid. Kui korralikult hooldada ja kõik joonel hoida, siis on täitsa asine tükk. Vähemalt mina olen rahul.  Sama mootorit on kasutatud ka Chrysleritel, Scorpadel ja Wiki andmetel isegi UAZ 3160. Iseasi, kas see viimane infokild tõsi on. Aga see selleks. 
*Käigukast 5 käiguline manuaal. AX-15. 
*Vahekast NV249, ehk siis pideva nelikveoga vahekast. Kastil 3 asendit. 4Hi - Neutral - 4Lo
*Ees Dana 30
*Taga Dana 35
*Kütusepaak on kuskil 87 liitri kandis. Vähemalt manuaal ütleb, palju reaalselt sinna sisse luristab, pole veel proovinud. 
*Kütusekulu jääb sinna 8-10 liitri kanti, sõltuvalt sõidustiilist ja muudest faktoritest. 

Masinal läbisõitu miskine 240 tuhande ringis. 

Siiamaani tehtud tööd

- Mootori kallal sai veidi nokitsetud. 3.silindri Nookuri kronsa poldid m8-lt M10-ne peale ümber puuritud, sest eelmised otsustasid ära  murduda. Klapikambrinaake tihend läks vahetusse. Nipet-näpet tihendid veel. 
- Esisilla õli vahetatud koos käbi simmeriga. 
- Tagasilla pooltelgede otsalaagrid+tihendid, tagasilla õli, parempoolne pooltelg+uued spilkad. 
- Tagasilla pidurid said ka üle kontrollitud, kõik tundus timmis olevat, klotsidel katet küllaga. 
- Esisilla määrdeniplid said ka mõne löögi määret.  -  Kusjuures, esimesed asjad, mis selle masina juures mulle hakkasid meeldima on see, et auto on piisavalt kõrge, et sinna alla ronida, ilma et peaks üles tõstma. Võtad suure papitüki ja roomad seal all nagu hüljes jäätükkide vahel ja teed seal oma asju(tehnilist kontrolli näiteks Big Grin. ) Teine asi on esisilla määrimisvõimalus. Šarniirid und rooliotsad on määritavad. Tekib selline korralik traktoristi tunne, kui seal neid määrida. Big Grin. Vähe sellest, et rasketehnikaga saab igapäevaselt tööd tehtud, siis selle masina kallal nokitsemine on lausa lust. Ehk siis ta jääbki sinna vahepeale kuskile. Pole just kõige raskem, aga ka mitte kergemate killast. 
- Sest kaalu on tal kuskil enamjagu 2 tonni ligi. 
- Pikkus 4500mm
- Kõrgus varieerub, suvel kõrgem, talvel madala. Rehvid on lihtsalt erineva kõrguseda, see mängib omajagu. 

Edasi astub nii kuis vajutad. Kiirenduspill ta pole, kuid jõudu sellegipoolest on. 

Lisadest niipalju,
*ABS
*Kesklukk
*Elektriaknad
*Elektriistmed
*Elektripeeglid
*Originaal helisüsteem. Vist oli Infinity Gold. - Kõlarid tahavad ainult vahetust, sest esimestel on membraanid veidi ribadeks juba.  Makk jäi ka originaal, kuigi uus on olemas, siis jätsin ikkagi vana. Mulle meeldib see nuppudega variant rohkem, kus saab erinevaid helidetaile ise timmida. Lihtsam ka. Mingiaeg sai makk välja võetud ja aux port juurde lisatud. 

Mida võiks veel teha? 

Suurem hooldus - Mootori õlivahetus, filtrid. Jahutusvedeliku vahetus ja süsteemi loputus. 
Käimakasti ja vahekasti õlivahetus. 
Mõned tihendid vahetada veel. Näiteks vahekasti tagumise väljnudvõlli simmer. 
Tagumise luugi vasakpoolne hing tuleks tagasi painutada. Või vajadusel teine hankida. 
Tagumist vasakpoolset turvavööd oleks uut vaja. Vanal oli mingi anomaalia 
Tuled-viled korda. 
Ja muud sõlmed üle käia. 
-Roolivõim, rihmad, rullikud jne. 
Kondipump tuleks ka korda teha, koos ajamiga. Aga see juba tuleviku teema. Praegu ei morjenda see eriti. 


Tegevust jätkub.  Veitsa pilte ka.

[Pilt: 0110701639f6cc8.jpg]
[Pilt: 0110701655a43f7.jpg]

Mõned remondiklõpsud ka. 
[Pilt: 0110701641b9c62.jpg]
[Pilt: 011070164558be4.jpg]
[Pilt: 011070165726251.jpg]
[Pilt: 0110701661f8d9d.jpg]

Vanad laagrid/tihendid
[Pilt: 0110701667d79d8.jpg]
Ühte laagrit muidu kätte ei saanud, kui keevitasin kaelusega mutri otsa, millepeale tuli mutter koos laagri välissaale tükkidega välja ja siis juba terava meisliga kaasa aidates sain raisa kätte. Pinnad tegin puhtaks, siledaks ja läks uus lagrits ja tihend sisse. 

Esisilla difrikorpuse kaas sai ka uue värvikihi. 
[Pilt: 0110701665e0bcb.jpg]
Kuna Dana sildadel pole eraldi õli äravoolupunni, vähemalt minu omadel mitte, siis tuleb õlivahetuseks kaas maha kiskuda. Või mingi imuriga õli välja urgitseda. 
Aga ma võtan hea meelega kaane maha. Saab näha, kas on midagi nihu difriga või mitte. Katsuda ja näppida üle igaks juhuks.
Almost Again
Vasta
#2
No 18a vanust on juba küllalt palju küll.
Kas see VM tähendab toda itaalia diiselpajameistrite kätetööd, mis müriseb ja väriseb nagu päris traktor?
Vasta
#3
Jeep on igaljuhul pull masin, sama seeria isendit isegi kunagi 7-8 aastat tagasi sai omatud... nii oma paar nädalit vast. Tuli kätte mingi tehingu vahetuskaubana ja mingi teise tehinguga ka edasi läks, mootor oli V8 5.2l 
Meelde jäi see et hää pehme sisu oli ja et esisilda ei saanud välja lülitada, mis vahekast Sul peal on?
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4
(30-12-2016, 23:42 PM)TeeTL Kirjutas: No 18a vanust on juba küllalt palju küll.
Kas see VM tähendab toda itaalia diiselpajameistrite kätetööd, mis müriseb ja väriseb nagu päris traktor?

Me nimetame omakeskis seda paadimootoriks Big Grin
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#5
(31-12-2016, 12:54 PM)hundu615 Kirjutas:
(30-12-2016, 23:42 PM)TeeTL Kirjutas: No 18a vanust on juba küllalt palju küll.
Kas see VM tähendab toda itaalia diiselpajameistrite kätetööd, mis müriseb ja väriseb nagu päris traktor?

Me nimetame omakeskis seda paadimootoriks Big Grin

Me nimetasime seda paadiankruks Big Grin Big Grin Big Grin
Vasta
#6
Antud mootorilaadne toode on küllalt multifuntsionaalne. Kuniks tõukurvardad vahel püsivad ja peenhäälestaja ahnusest kolbi auku ei sulata, liigutab jeebust peaaegu mõistlikult edasi. Kuniks Tõsist Käru taha ei riputa, eksole. Ning V8-väärilist kütusekulu sellest maanteel juba läbi ei talla...

Peale n-kümendat kaaneremonti viskab omanikul tavaliselt üle ja mootor hakkab teenima keevitusaluse, õuekaunistuse, paadiankru või  materjalidoonorina.

Suur Tšerokii on lahe tanker. Kuniks sohu mitte ronida, ronib vägevasti. Sinu isendil mõni sillalukk ka on?

Aga tegelikult on lahe, et anno 1998 sai poest osta uue sõiduauto, millel alanuka ja tõukurvarrastega mootorilaadne toode.
Vasta
#7
(31-12-2016, 14:13 PM)v6sa Kirjutas: Aga tegelikult on lahe, et anno 1998 sai poest osta uue sõiduauto, millel alanuka ja tõukurvarrastega mootorilaadne toode.

Ohvtopik, aga selliseid saab praegugi osta. See, et need mootorilaadsed tooted V-kujulised on, ei muuda asja Wink
Vasta
#8
Üldiselt on asjalood nii, et kolisevate masuudipresside maailmas on neil eraldikaantega itaallaste kättemaksudel täiesti unikaalne positsioon. Pjedestaali astmel, mida maaallakaevumata ei näegi.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#9
(31-12-2016, 14:13 PM)v6sa Kirjutas: Aga tegelikult on lahe, et anno 1998 sai poest osta uue sõiduauto, millel alanuka ja tõukurvarrastega mootorilaadne toode.

  Viimane taoline oli vist üldse Fordi Kent 1,3 Ford KAl ja Fiestal aastani 2002. Päris naljakas on tuleviku disainiga Ford KAl sellist 50ndate high-techi kapotiall näha. Big Grin
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#10
(31-12-2016, 19:48 PM)Tegelane5 Kirjutas:
(31-12-2016, 14:13 PM)v6sa Kirjutas: Aga tegelikult on lahe, et anno 1998 sai poest osta uue sõiduauto, millel alanuka ja tõukurvarrastega mootorilaadne toode.

  Viimane taoline oli vist üldse Fordi Kent 1,3 Ford KAl ja Fiestal aastani 2002. Päris naljakas on tuleviku disainiga Ford KAl sellist 50ndate high-techi kapotiall näha. Big Grin
Mu eelmist postitust vist pühadetujus ei märgatud Toungue... minu arvates on ka kesk plokki pöörleva nukkvõlliga V8 OHV-mootor, ja sellist peaks praegu leidma näiteks Escalade'i, Camaro ja Corvette'i kapoti alt. See, et need oskavad silindreid välja lülitada jpm., ei sega.
Vasta
#11
Minu silmis see "paadi mootor" pole suurem saavutus, kuid tööd annab ikka.

Kas selle jeebiga sõites sellist paadiga õõtsumise tunnet ei ole? Mina sõita sellega ei suutnud igatahes. Veermik on tihe, kuid teepeal õõtsub nagu paat.  Rolleyes

Tõukurvarrastega mootorit saab tänapäeval veel osta. Märksõnaks on siis ameeriklastel LS mootor. 
Kuid tõukurvarrastega ka mootorite sarnasused lõppevad.
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12
(31-12-2016, 01:03 AM)mlsluik Kirjutas: Jeep on igaljuhul pull masin, sama seeria isendit isegi kunagi 7-8 aastat tagasi sai omatud... nii oma paar nädalit vast. Tuli kätte mingi tehingu vahetuskaubana ja mingi teise tehinguga ka edasi läks, mootor oli V8 5.2l 
Meelde jäi see et hää pehme sisu oli ja et esisilda ei saanud välja lülitada, mis vahekast Sul peal on?

Pull masin tõesti. Vahekast on arvatavasti sama. Ehk siis pideva nelikuga. Samas, neid vahekasti tüüpe on päris palju, seega pead ei anna, aga kahtlustan, et ikkagi et NV249. See viskosiduriga variant.
Almost Again
Vasta
#13
Kuidas keegi seda kutsub. Paadiankur, paadimootor jne Big Grin. Väriseb ka, aga mitte üleliia ning häälitseb omajagu. Eile viskasin väiksemas uuselamurajoonis käima. Pisut jahe oli õues ja nagu need hüdrotõukuritega masinad ikka, teevad spetsiifilist häält, siis teeb see ju samamoodi. Korralikult häälitses. Keegi vist isegi kommenteeris, et traktor pandi käima. Tuppa läksid, siis oli kuulda, et miski mõmiseb teiselpool seina. Big Grin
Aga see mootor on omamoodi tõesti. Mõnele vanale olen võrdluseks/näiteks toonud T40 mootori. Imestunud pilkudega vaadatakse otsa Big Grin. Ja teised jeebi mehed on samuti küsinud, et kuidas sa julged sellega sõita... 

Ma katsun mitte karta. Laguneb siis laguneb, teen korda ja laseb edasi. Kuniks hing täis saab Big Grin  Tuleb lihtsalt hoolikalt ümber käia. Mõni asi on kapriissem, kui teine, eks tuleb kohaneda. Mul juba itaalia masinatega eelnevalt kogemusi, seega olen omajagu karastunud. 
Selle mootori puhul tuleb lihtsalt hellust ja hoolitsust üles näidata, rohkem kui tavaliselt Big Grin
Kuskilt lugesin  ühte pikka kirjutist selle paja kohta. Peale seda oli arusaam mootorist teine. Eks iga pada ole erinev ja kui täpsemalt uurid, siis saad ehk need valupunktid teada ning oskad oma kasutust kohandada paja suunas.
Almost Again
Vasta
#14
(31-12-2016, 23:57 PM)phyl Kirjutas: Minu silmis see "paadi mootor" pole suurem saavutus, kuid tööd annab ikka.

Kas selle jeebiga sõites sellist paadiga õõtsumise tunnet ei ole? Mina sõita sellega ei suutnud igatahes. Veermik on tihe, kuid teepeal õõtsub nagu paat.  Rolleyes

Tõukurvarrastega mootorit saab tänapäeval veel osta. Märksõnaks on siis ameeriklastel LS mootor. 
Kuid tõukurvarrastega ka mootorite sarnasused lõppevad.

Eks ta ole selline veidrus jah. Üks omamoodi veider detail, mida mina pole veel kohanud on kondipumba ülekanne. 
See käib ju vabsjee läbi roolivõimu pumba. Seal on siis vastav ühenduslüli, mis ühendab kondipumba und roolivõimupumba. Minu omal on see kaput. See suvi oli lahtiste akendega sõit. 

Tekib ja kuidas veel. Nagu sa just kirjeldasid, et õõtsub kui paat! Big Grin. Aga ma olen ära harjunud. Vahelduseks mõne sõidukaga lasta on lausa lust. Mõne tee peal ikka viskab korralikult siia-sinna.
Almost Again
Vasta
#15
Ksf! Dad kiitis siin ühes teemas seda pada taevani. Mäletan midagi seesugust, et tuleb kõrvaga kiiresti ära tabada, kui tõukurvardad õhtale hakkavad minema ja kohe ära vahetada ning käib jälle. Kui kohe esimeste märkide tekkides ei vaheta... Ühesõnaga, naise kätte selle pajaga masinat ei usaldaks Smile
Masintikkimine särkidele-värkidele. Logod ja reklaam riietusel, logodega põrandamatid autodesse jne...
Vasta
#16
Nagu algul mainitud,kõlbab seda teemat siin kah lugeda,aga 4x4 s.sellest pajast ikka romaan kokku kirjutatud Smile Sad
Vasta
#17
niipalju kui mina tean, siis gaz venemaal ostis mõned aastad tagasi selle vm moto tootmiseks vajalikud riistad ära ja hakkas seda gazellidele panema, mis sest sai ei tea, aga huvitav oleks teda palju venkud tutika moto eest küsivad

ps gazell on vene väga levind liikur, seega ei usu et nad halva valiku tegid ehk miinus ja miinus annavad kokku ju plussi (jube kehv gazell + vm)
Vasta
#18
Teemaalgatajale:Autu olemas ,nüüd vaja uus" värav" ehitada... Big Grin
https://www.facebook.com/264499083952583...448964013/
Vasta
#19
(04-01-2017, 22:11 PM)supp Kirjutas:  gaz venemaal ostis mõned aastad tagasi selle vm moto tootmiseks vajalikud riistad ära ja hakkas seda gazellidele panema, mis sest sai ei tea

Paistab et midagi ei saanud , vähemalt mitte seoses gasellidega. interneedium küll ei tea muud kui ainult et plaan oli
Vasta
#20
Venetransit sõitis vist ikka Steyr-i mootoriga.
_______________________
KKK all the way...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne