Jeep ZJ 98
#81

Krt see on küll ebainimlik lahendus Sad 
Ilmselt enam rohkem keerulisemalt ei olnud võimalik.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#82

Elab üle selle ajamisüsteemi. Ega seal kapote all väga ruumiga priisata polegi niiväga, et seda kompressorit sinna mahutada. Aga see selleks. 

Viimasel ajal panin tähele, et vahest viskab veidi diislilõhna salongi. Midagi nagu lekiks kusagilt. Naisolend tegi sellepihta ükspäev märkuse, et loik tekib auto alla. Esialgu üle vaadates ning arvates, et ehk mõni pihustitoru on vast ära hõõrunud, ei täheldanud selle koha pealt midagi mööda olevat. Mutrid ilusti kinni ja kõik jonksus. 
Siis aga hakkasin pumpa kahtlustama. Ja ennäe. Sealt see kütus lekkiski. 
Kütus lekkis regulaatori kaane alt. Diislikunnid, parandage mind kui ma eksin mõne terminiga Big Grin
Kütus lekkis selle kaane alt. - 
[Pilt: 0111101045ccd99.jpg]
Ega siin pikka pidu polnud. Ebayst võtsin vastava padrunikomplekti, et saaks selle kolmnurk peaga poldi lahti ja Stikke-st sai tihendikomplekt ostetud. See pood on ikka ropp koht. Uksest sisse astudes läks silme eest kirjuks. Kaupa on neil kohapeal ikka korralikult ja vajaminev komplekt oli neil kohapeal olemas. Maksis 10 eurorubla. Mis padrunikomplekti puutub, siis see pole mu esimene, ega arvatavasti viimane diisel. Ning senikaua, kuni käed ei värise ja muidu kartma ei hakka, siis nokin ise neid asju vahetada. Korra käis mõte läbi diislivennikeste juurde viia, aga mul endal ka käed otsas Big Grin
Mis komplekti puutub, siis see maksis miskine 25 euri kanti. 
[Pilt: 0111101043a31aa.jpg]
Üleval tihendikomplekt ning all padrunikomplekt. Kui kellegil peaks vaja minema võib küsida. Saan alati laenata, kui tagasi toote elusalt. 
Ja see on see polt, millest ülal juttu oli. Võimalik, et selle oleks lahti saanud ka 12-kant padruniga, aga ei olnud sellist mõõtu, et proovida. 
[Pilt: 0111101041bf409.jpg]
Aga, et pumbale ligi saada mõnusalt, siis oleks mõistlik generaator eemaldada. 
Pikka pidu polnud. Akult klemm maha, et igasugu tahtmatud sädemed ja muud kotermannid eemal hoida. Rihmapingutile 27 lehtvõtmega kallale ja pinge pealt maha. Rihm geneka rullikult minema. 
Pildilt on näha see pinguti ja selle kandiline koht, millest saab kinni haarata. Mida jahedam mootor, seda mõnusam on seda kõike teha, sest kuramuse soojaks läheb, kui käsi ventikakojast sisse pista ja seal võtmega aeroobikat teha. Jah, seal pingutil on olemas ka 1/2 narre jaoks pesa, aga võtmega oli veidi mugavam seda pingutit aidata. 
[Pilt: 0111101053f9b88.jpg]
Pistik lahti, juhe lahti ja Genekas maha.[Pilt: 011110105567693.jpg]
Üks lähivõte birkast ka. 
[Pilt: 0111101035aa938.jpg]
Järgmisena võis juba pumba kaane kallale minna. Kuna küljest tuli ainult ülemine kaas, siis ei hakanud väga tõmblema. Regulaatori alumise kaane äravõtmisel peab pumba korpusele vist märgid tegema, et paremini tagasi saaks. Sealt sai miskit küttekogust timmida. Eile sai veidi tudeeritud nende pumpade koha pealt. Vaatasin videot, kus vennike tegi samatüübi pumbal kaanetihendite vahetust ja lõpus viskas autole arvuti sappa ning timmis küttekoguse paika haamri varrega kaanele koputades. Seejärel pingutas alles poldid täielikult.  Aga seda ma ei näppinud. Ja ega mul täit ülevaadet sest protseduurist nii ehk naa pole. Eks uurib lähemalt kui peab alumist kaaneosa timmima. 
Enne kaane eemaldust on mõistlik ülevoolutoru lahti lasta stutsi küljest. 
Ja kaas tuligi maha. Üks tift hoiab seda fikseeritud asendis. 
[Pilt: 0111101047bb942.jpg]
Ja siit ka näha, et mingit erilist profiili sel tihendil enam ei ole. 
[Pilt: 01111010493e0be.jpg]
Võtsin pakist uue tihendi ja võrdlesin paksust teineteise kõrval. Vana tihend oli pool uue paksust. Kumm oli omajagu kõva juba. Eks kuumus teeb oma töö.
Sealt edasi oli vastupidi. Uus tihend sisse, kaas peale tagasi. Pingutasin ära. Tagasivool sai ka uued vaskseibid. Pumpasin kütte üles, genekas peale, rihm peale ja tuld. Läks käima ja jäi käima. Põdesin kohati üleliia. 
Töö käigus avastasin ühe geneka all paikneva tugirulliku, mis tahab vahetust lähiajal. 
Pumba kaas nõuab T30 torx otsikut ja seda spets. 7mm kolmnurk padrunit. 
Viskan siia ka pumba tihendikomplekti koodi. 2 467 010003

Muidu masin töötab kenasti. Lähitulevikus tahaks vahekasti ümber visata 231 või 242 peale. Pole pidevat nelikut ning saab vajadusel esisilla välja lükata. Pluss veel 4wd aeglusti ja kiirendi. Praegu on lihtsalt 4HI-NEUTRAL-4LOW. Saab hakkama, aga visko sidur peedistab vahest ning selle vahetus on sama hinnaga, mis on teist tüüpi vahekast. 
Aga eks näis. Praegu sõidab kenasti.

Almost Again
Vasta
#83

Eelmine nädal sai hing täis. Võtsin auto naisolendi käest ära ja ütlesin, et ma tahan ka sõita. Ja nii ma siis sõitsingi. Lõunaka parklast otse tööjuurde, et saaks jälle remontida. Big Grin
Tegelikult tahtsin tihendid ära vahetada. Sellega koos ka vahekasti õli. 
Alguses oli plaan ära vahetada vahekasti väljundvõlli simmer ja laager. Aga. Asi ei läinud sedapidi. 
Ajasin auto esiotsapidi kõgemale. Vahekasti õlupunnid jäid suunaga tagasilla poole, ja seda rohkem seda manti sealt välja tuli, kui punni lahti lasin. See, mis sealt välja tuli oli paras kräpp. Kui ma õieti aru sain, siis oli sinna eelnevalt ATF-i sisse kallatud. Ma pole kindel, kas see just on kõikse parem variant. Käisin võtsin Võru tänava poiste käest Mopari spetsjomm vahekasti õli. 
Võrdluseks, see oli see ködi, mis sealt välja tuli. Uus õli oli muidugi teostmoodi lõhna ning läbipaistvusega. Meenutas kergelt toiduõli...
[Pilt: 01111430419e7fd.jpg]
Korralik läbu.  Lõhna järgi oli täitsa ATF. Ja üleliia ära töötanud. Õnneks kastist mingisugust metallipuru või muud kahtlast ei väljunud. 
Sai tihend ära vahetatud ja uus õli sisse. 
Tagumine väljundvõll sellise nuudistikuga 
[Pilt: 011114304798944.jpg]
Ja ei loksunud mitte laager. Vaid seesama nuut. 
Vahekast ise selline. 
[Pilt: 011114303993302.jpg]
Peale seda võtsin ette ja vahetasin ka tagasilla käbi tihendi ära, mis veidikene leemetas. 
Kardaan alt ära ja tuld. 
[Pilt: 01111430453d856.jpg]
Diferentsiaali poolsest otsast 4x 8mm poltidega laagrikausi vitsad lahti ja tuleb ära. Teine pool ots tuleb nuudi otsast välja libistada ning käes ta ongi. Vana tihend minema, uus asemele ning kokku tagasi. 
Vanad, kägaras tihendid. 
[Pilt: 011114305319b83.jpg]
Pilt on tagurpidi. Soovitan keerata kuvarit 180 kraadi. 
Avastasin ka seda, et tagumine, vasakpoolne amort on kuidagi õline. Ega siis midagi. Peab needki välja vahetama. Plaanis on ka masinat tõsta veidi. Esialgu 2 tolli jagu. Samas, viimasel ajal on tekkinud mõtted, et aretaks sinna aiste vahele Cumminsi 4BT diisli. Mitte, et sel itaallasel miskit häda oleks, aga huvitav oleks midagi sellist ümber ehitada. Aga see on esialgu teoreetiline mõte... 
Cumminsi diisel nõuab ka vähemalt 4 tolli tõstet, mis omakorda eeldab päris korraliku alusvankri detailide väljavahetust jne. 
Mersu rida 6 katlad on ka silma jäänud. Aga see selleks. 

Järgmise asjana võiks ette võtta selle neetud kondisüsteemi. Ebayst leidsin madalsurve trasso torujupi juba üles. Paar jubinat veel, siis võiks uued torud külge visata, uus kompressor, koos muu mudruga ja siis saaks proovida, et kus mis ja kuidas. 
Sillatihenditega peaks nüüd ühel pool olema seks korraks. 
Viimane pähkel saab olema vända otsa simmer. Pluss veel nukkvõlli o-rõngas, mis ära kivistub neil mootoritel ja siis õli tuleb nagu oavarrest. Selle peab ka lähiajal ära tegema.

Almost Again
Vasta
#84

Jeebusega on sõitu viimasel ajal vähe. Mõned pikemad otsad tulevad korra kuus või harvemini, aga üldiselt ta seisab või sõidab lühikesi otsi. 
Aga ega see remontimist/hooldust siis takista :Big Grin

Üks pisematest asjadest, mida sai ropult edasi lükatud, oli "-" klemmi vahetus. Vana oli mõra sisse tõmmanud ja mingi moment hakkasin selles ühenduses sügavalt kahtlema. Sai klemm ära vahetatud ja nüüd rahu majas. 
Külmadega käivitub viisakalt, niipalju, kui siin on külma olnud. Pigem kräpp suusailm Big Grin
Peale seda sai karbi sisemustele tehtud ka roostetõrjet. Miskisuguse vahaga üle käidud, et kauem säiliks. 


Viimased suuremad tööd on tehtud esimese ja tagumise otsaga. 
See oli ehk paar nädalat tagasi, kui tuli esimene suurem lumi maha. Seesama õdagu istusin kodus, sirvisin foorumeid ja uurisin teisi projekte. Lõpuks katkes kannatus ja kooserdasin töökotta. Tunniajasest nokitsemisest sai miskine 8 tundi... Esialgu tõmbasin alt ära tagumise veokonksu raami. Põhjuseks selle ropp roostetamine. Konks on veel selles, et paak tuleb korra alt ära võtta. Paagi täis lutsutamisel tekib kuskilt leke, mille tagajärjel on mõnus rida värvilist, vedelat dinosaurusevett mööda maad laiali... Ehk mingi paagilutt või võtturi juurest lekib. Loodetavasti pole paak ise kaput. Ja kõikse takka veel see, et konksuraami polte sain elusalt kätte vaid kolm kuuest. Rooste, mis rooste.  Et teisi kätte saada on mõistlik paak alt ära võtta, enne kui sinna tule või muude abivahenditega ligi minna. Poldid jooksevad otsapidi poolraamide sisse ja soojaga on ehk ainuke võimalus neid sealt kätte saada. Mutter otsa keevistada ja ehk läheb õnneks. Kui ei, siis mõteb miskit muud välja. Raami plaanin puhtaks teha ja uue värvikihi alla panna. 
Pilt sellest ilusast raamist. Enne esimest talve sai see miskise punasega üle käidud, et natukenegi roostetamist pidurdada. 
[Pilt: 01114061234b8f4.jpg]
Järgmise asjana võtsin kõlarid luubi alla. Teadsin, et tagumised plärisevad ning puusalt tulistades pakkusin, et membraan ühel läbi. Membraan läbi, aga mõlemil. Avanes selline vaatepilt kõlarite juurde pääsedes. Rohkem ma vist ütlema ei pea midagi.... 

Pilt ka. Kõlari juures on näha neid membraani välisrõnga tükke... Eks aeg ja Saksa muusika teevad oma töö...
[Pilt: 0111406117c41b7.jpg]
Vanad välja, uued asemele. 
Asemele läksid miskised tummisemad elukad, 4oomised koaksiaalid. Originaalide takistus on sama väärtusega. 
Aga nüüd on muusika palju mõnusam ja enam volüümi kõvemaks keerates ei plärise midagi. Nüüd on isegi selle itaalia diisliveidruse helisid kuulda vähe paremini kõvema volüümi korral Big Grin

Last, but not least, sai ette võetud esimene ots. Tahtsin korralikku ratsi. Lõpuks sain ka selle ratsi. 
Suve alguse paiku sai eest otsast eemaldatud originaal puskiiriaas. Õhuke tükk, vist 5mm-sest plekist lõigatud. 
Asemele tahtsin teha midagi tummisemat, midagi, mis hoiaks mõnusa suurusega seeklit ja töötaks samal otstarbel, milleks puksiiriaas. Kas siis kergemaks sikutamiseks või siis äärmisel vajadusel jeepi ankurpunktina kasutades.  Mõeldud, hakkasin tegema. Esimese raksuga otsisin välja Euro kiirkinnitus tüüpi esilaaduri kopa lukustusmehhanismi aasad. Kopa poolsed siis. Mingiaeg sai ühele kliendile tehtud silohaaratseid ja need pidin sealt ära lõikama, sest laaduril olid teised kinnitused, oli rõve kiire jne. Ühesõnaga, jätsin need pikemaks ajaks seisma, sest teadsin, et nendest ma tahan kõrvad teha. Silusin need paika, mudisin neid siit, sealt ja siis vaatasin, et augud oleks vaja suuremaks puurida. Võtsin magnetpuuri, ja siis mõtlesin, kuhu kurat ma need kinnitan, et auke suuremaks puurida... Võtsin JD esirippsüsteemi tugiraami ühe lattidest ja kinnitasin need sinna, sain ilusti puuritud augud 32mm peale. Eelnevalt oli 27. 
Peale seda oli ainult keevitamise, lõikamise ja timmimise vaev. Vahepeal pidi muidugi veel auke puurima plaatide ja vastusplaatide jaoks. 
Mingi moment nägid tükid välja sellised.  Pildil pole need veel täielikult valmis, aga sinna läksid keevismutrid, et ei oleks üleliia palju veiderdamist võtmetega, sest poolraami sisse väga ligi ei pääse nii naljalt. Lisaks veel tugevdused.  Tükid on tehtud 10mm paksusest materjalist. Kõrvad ise olid miskine 25mm+10mm plaadi paksust. 
[Pilt: 011140612112b52.jpg]

Lõpptulemusest pilte pole momendil, mingipäev võtan õlivahetuse ette, siis teen paar klõpsu. Külge läks ka led-latt lisavalgustusena. Selle tarbeks said veetud juhtmed ja pusitud omajagu, aga sain ta lõpuks tehtud.

Almost Again
Vasta
#85

Ühel ilusal laupäevasel päeval otsustasin õlivahetuse ära teha. Kõik sujus kenasti kuniks jõudsin töökotta. Mootor seisma, lasin ukse kinni, viskasin ürbad selga ja hakkasin majandama. Punn alt ära, õli nirisema. Kuna jeebus oli äsja sõidust tulnud, siis õli oli mõnusalt vedel ja meeldivalt soe. Ja siis hakkas järjest viskama. Ei saanud õlifiltrit lahti. Ei tea kas kätes polnud piisavalt jõudu, olid detailid veel liialt soojad ning paisunud või keegi vänt oli õlifiltri liiga kõvasti kinni keeranud eelmine õlivahetus.... Ilmselgelt see vänt olin mina. Aga ei mäleta, et oleks nii meeldivalt väänanud... 
Es aidanud filtrivõti, ega kombaini rihmajupp. Võtsin torutangid ja kukkusin äsama. Sain liikuma niipalju, et käega lõpuks keerata jõudsin. 
Õli vahetatud, filter külge ja sellega nusberdamine lõppes. Esialgu. 
Võtsin tagumise otsa ette. Seelikualuse. Pugesin surfilauaga saba alla ja uurisin, ehk saaks poldid kätte, mis poolraami sisse ära murdusid. Keevitustekk ümber paagi, tulekustuti valmis, pinnad puhtaks, mutter keevituskäpa vahele. Säristasin mutri kenasti otsa ja hakkasin sõbralikult väänama. Pakkusin esialgu kohvi ja ajasin keelt kõrva. Hakkas nagu liikuma. Siis võtsin vähe räpasemad sõnad kasutusele. Liikus juba rohkem. Otsustasin viimase lükke teha ja keerasin mõnuga... Aga looda sa :Big Grin . See laupäev ikka tahtins mulle keerata, mitte vastupidi. See kompott oli ikka liiga roostes selle meetodi jaoks.  Hakkasin auto alt välja roomama, stangest haarates märkasin, et polt liikus. Veider. Liigutasin veel stanget ja... Keegi raudselt kuskil irvitas sel momendil...
Stange raami kronsad ju otsapidi poolraamide sees. Ehk siis neli, kuuest poldist, mis hoiavad konksuraami poolraamide küljes, hoiavad ka stange kronsasid. Mõlemil pool kaks ja kaks polti. No perkele. Ainukesed, mis elusalt välja otsustasid tulla, olid need, mis olid eraldi poolraamide sees. Tõstsin tagaluugi üles, lasin tulede alt, mõlemalt poolt poldid lahti, võtsin logarite küljest tüüblid välja ning lupsti hüppas allpool oleval pildil nähtav ussiokse välja.
[Pilt: 0111468939add2d.jpg]
 [Pilt: 011146894191630.jpg]
Päris meeldiv või mis? :Toungue
Vahest probleem on silme all, aga no es näe. 
Ja see on üks neist neljast poldist, kes esialgu ei tahtnud välja tulla. 
[Pilt: 0111468943949b3.jpg]
Vajadusel saab keevismutri sealt ära lõigata, uue asemele keevitada ja seda raami kasutada, aga roostekahjustus paneb kukalt kratsima selle asja mõistlikkuses. 
Sai kahjud üle vaadatud ja nüüd peab veidi mõttetööd tegema, kas teha taha uus stange(terasest), osta uus stangeraam(paremas korras). Korra käis mõte läbi vana lappima hakata, aga tundub, et väga ei kanna vilja, vaadates seda üraskite poolt järatud kunstiteost. Aga mis seal ikka. Eks näis, mis mõisniku mõtted pähe tulevad lõpuks. 

Muudest tegemistest niipalju, et lasin klaasid ära toonida. Tartus, Teguri tänaval Garage 66-s tehti ära. Väga viisakas ja kiire töö. Hind oli ka täitsa mõistlik. 95 rubla, üks päev ja tehtud. 
[Pilt: 0111468945ecaa8.jpg]
(Räpasus ei olnud hinna sees) 
Ära sai ka ühendatud esimene LED-latt. Eraldi relee, mis saab toite alles siis, kui parktuled on sisse lülitatud. Kaugtulena seda eriti ei kasuta. Küll aga metsavahel kooserdades päris tihti. Näitab täitsa mõnusalt. 
[Pilt: 0111468949e1a7b.jpg]
Mis mind imestab, on see, et mootor es söö õli. Niipalju kadu, on, et kasti poolsest simmerist eritab natukene. Aga mis üldisesse õlijoomisse puutub, siis alati õlitaset konrollides ainult normis püsibki. Edasi liigub ka täitsa mõnusalt. Ehk siis midagi momendil selle VM(VeiderMootor) kohta midagi halba öelda ei saa. Kindlasti selle lausega ma sõnusin midagi ära... Big Grin

Almost Again
Vasta
#86

Eile õdagu sai lõustaraamatus ühes Usa jeebifoorumis seletatud. Selle peale haakis üks kanada jõmm külge. Uuris seal, et paljudel on manuaalkastiga ZJ. Teeb neist nimekirja ja mingitmoodi jeebi loendust.  Väidetavalt toodeti neid päris vähe. See kajastub ka seal foorumis olevatest teemadest. Sest lõviosal on bensukas ning automaatkast. Vähestel on manuaal. Ning mõnel üksikul hullul (mina kaasa arvatud) on diisel, mis on juba eos manuaaliga. 
Ehk siis sealpool lompi pole see nii tavaline nähtus. Arusaadav ka, bensiin seal ja diisel siin jne. 
Siis mainisin, et mul on sama kooslus, aga diisliga. Ja siis hakkasime seletama, et kuidas ja mida. Ta ise omab rida6 bensukat, millel on Ax-15 otsa istutatud. 
Omamoodi huvitav kogemus kellegagi rääkida, kes on teistpoolt maakera. Elu on igasugu veidraid(heas mõttes) üllatusi täis Big Grin 
Igatahes, saime Kanadast pärit onkliga ägeda jutujärje peale. Kuna suhtlus käib ingliskeeles ja onkel päris BC-st(British Colombia), siis alguses tundus kuradi üllatav, et ta teab euroopast päris palju. Juured pidavat kuskilt Saksamaa kandist pärinema. Lõpuks jutu käigus tuli välja, et kunagi kooli ajal olevat ühe kena eesti näitsikuga koos olnud, millepeale tuli välja, et Eesti naisolendid pidavat olema ühed kõikse ilusamad siin maamunal. Es vaidle vastu. Rääkisime muidu elust ja olust jne. Ja siis tagasi jeepide juurde tulles uurisin temalt vin koodi järgi dekodeerimist, et build sheet saada. Kunagi otsides täitsa leidsin netis koha, aga nüüd oli raskusi sellega. Aitas ära teha ja saatis lehe vastu. Pidavat veidra varustusega jeebus olema. Huvitav on seda ajalugu ja kõike lugeda, et mis ja kuidas. Kopeerin selle teksti siia ka. Tegu on siis nn. varustusnimekirjaga. 

Equipment Listing
VIN 1J4GZN8M8WY122876
Vehicle Description 1998 JEEP GRAND CHEROKEE SPORT UTILITY 4-DR
Export Equipment Group
Monotone Paint
Laredo Decor Group (97-02-26)
117 Amp Alternator
Anti-Lock 4-Wheel-Disc Brakes
Low Back Bucket Seats
Rear 60/40 Folding Seat
Driver & Front Passenger Air Bags
Floor Carpet
Cargo Compartment Carpet
Cargo Net
Cargo Tie Down Loops
Front & Rear Floor Mats
Spare Tire Cover
Cargo Compartment Cover
Passenger Assist Handles
Full Length Floor Console
Dana 30/186MM Front Axle
Trac-Lok Differential Rear Axle
Tinted Windshield Glass
Front Door Tinted Glass
Tinted Rr Drs/Qtr/Liftgate Glass
Rear Window Defroster
STANDARD EQUIPMENT
1 03/19/18
*
*Sun Visors w/Illum Vanity Mirrors
Power Heated Mirrors
Air Conditioning
Hood Insulation
Deluxe Insulation Group
Instrument Cluster w/Tach
Var Intermittent Windshield Wipers
Rear Window Wiper/Washer
Cigar Lighter
Dual Note Electric Horns
Locking Glove Box
Power Windows
Power Locks
RADIANT SILVER MET. C/C - DECAL - L
RADIANT SILVER MET. C/C - DECAL
RADIANT SILVER MET. C/C
BLACK - VINYL MOLDINGS - ACCENT CLA
Illuminated Entry
Warning Chime
Courtesy Lamps
Glove Box Lamp
Ash Tray Lamp
Map/Dome Reading Lamps
Underhood Lamp
Cargo Compartment Lamp
Halogen ECE Headlamps
Rear Fog Lamps
CHMSL Lamp
Black Windshield Moldings
2 03/19/18
*
*Roof Rack
23 Gallon Fuel Tank
Speed Control
Black Clear Coat
AM/FM Cass Radio w/Changer Control
6 Speakers
Power Antenna
Leather Wrapped Steering Wheel
Tilt Steering Column
Full Size Spare Tire
Inside Mounted Spare Tire
Goodyear Brand Tires
Tow Eye Brackets
Locking Fuel Filler Cap
Undercoating
Open Interior Features (12-08-13)
Protective Coating and Remover
Build To Export Mkt. Specifications
Export Homologated
Zone 06-Export
Price Class E
Leather Low-Back Bucket Seats
Agate
European Equipment Group
TSi Decor Group
2.5L TD Eng(ENC)/5Sp Man Trans(DDQ)
700 Amp Maintenance Free Battery
OPTIONAL EQUIPMENT
3 03/19/18
*
Trim Parts For 'SLT' CPOS
All Manual Transmissions
5-Speed Manual Transmission
Quadra-Trac "On Demand" 4WD System
3.73 Rear Axle Ratio
Dana 35C/194MM Rear Axle
All Engines
2.5L I4 Turbo Diesel Engine
Flipper Liftgate Glass
Rear View Day/Night Mirror
Left Power Heated Mirror
Right Power Heated Mirror
All Vehicles W/Power Mirrors
Remote Key Less Entry w/Immobilzer
230 KPH Primary Speedometer
Headlamp Leveling System
Power Lumbar Adjust
IRIS BLUE - "TSI" DIMENSIONAL GRAPH
RADIANT SILVER MET. C/C - DECAL
BLACK - VINYL MOLDINGS - TYPE 5
Fog Lamps
Body Color Grille
Diesel Emissions
Black Clear Coat
All Radio Equipped Vehicles
Power Steering
Firm Suspension
225/70R19.5G All Position Tires
16X7.0 Aluminum 5-Spoke Wheels
4 03/19/18
*
Matching Spare Wheel
All Aluminum Wheels
Front Suspension Skid Plate
Without Billable Fuel
Spring - Left Front
Spring - Left Rear
Spring - Right Front
Spring - Right Rear
GVW Rating - 5300#
Customer Preferred Package 2TE
Customer Preferred Package 27E
Intl. Price Protection B
Coso Wt. & D.M.
Coso Spbr Not Required
Market Homologation
Export Ocean Freight
Export Insurance
1NTL 37 DAY SCHEDULE
Special Scheduling Condition I
Special Scheduling Condition III
Delete Domestic Warranty Manual
Export Option Requirements
Certificate of Conformance
European E Mark Label
Manufacturer Body Plate
Germany Country Code
EMEA Region (Europe)
5 03/19/18

Almost Again
Vasta
#87

Jeebus sõidab nagu vanamees. Ainult kalla ning talla. Nende kahe viimase tegevuse vahele mahub ära ka remont/hooldus ja muud säärased tegevused. 
Hakkan kuskilt otsast pihta, tükk aega möödas juba, aga omajagu on tehtud. 
Talv sai üle elatud. Ühe korra jäi jeep sedasi kinni, et oli abi vaja, sest omal jõul enam välja ei tulnud. Tookord olin ise Inglismaal koolitusel ja kahjuks jäi see lõbu mulle võõraks. See oli ehk Jaanuaris, kui sain lennuki pealt tulles sõnumi, et jeep uppus ära. Eks talverehvid ja pehme mets tegid oma vigurid Big Grin
Metsas sõites sai ka testitud Led bari ohtralt. Enamjaolt kasutan seda kõrvalteedel või kuskil metsas kooserdades. Põhitrassi peal lükkan harva sisse. Pole erilist vajadust, sest põhilised seasilmad on piisavalt head. 
[Pilt: 0111582327708b7.jpg]

Ning vahepeal oli jeep abis ka õdagusel võsalõikusel. Kiskus hämaraks, aga tahtsin nurga ära lõpetada. Jeep käima ning tuli peale. 
[Pilt: 0111582329bda6f.jpg]



Vahepeal sai veel mülgastes käidud. Talverehvidega ning rahvast täis loomaga oli seda lõbus teha. Mingi moment ronis aeglustiga eriti võikalt, aga siiski saime sest august läbi. Alguses sõitma minnes ei tundunud asi nii hull, aga keset rokast trassi mõtlesin, et enam tagasi ka ei keera, tulgu mis tuleb. Belarus pole ka nii kaugel, kui vajadus peaks tekkima. :Big Grin
Samal nädalavahetusel lendasin maakodust läbi ning tegin rehvivahetuse. Suvised kilbid koos suviste pasteldega läksid alla. Esimesed seeklikronsad said ka otstarbelist kasutust, kui rehve vahetasin. 
[Pilt: 0111582331bddc0.jpg]
Nädal hiljem sai ette võetud rehvid ja tõste. Tõstekomplektil käisin Haapsalus järel. 50 rublaga sain 2" hokilitri tõste. Seejärel käisin tuttava juures, lasin pastlad ümber visata. 
Samal ajal seisis jeep tööjuures, pukkide otsas terve nädalavahetuse. Selle arvelt sai ka esimene, pikem tsiklisõit ära tehtud. Mõnus, soe õdagu oli.  Pühapäeval linna tulles, hakkasin õdagu hullama. 
[Pilt: 0111582335f6ba4.jpg]
Lõpptulemus oli see. 
[Pilt: 011158233778ae6.jpg]
2" tõste ning uued rehvid. Esisillal käisin määrdepunktid ka pritsiga üle. Kontrollisin lõtke ja muid veidrusi. Stabilisaatori varda puksid lähevad vahetusse lähiajal ning esimesed pidurid teen ka täielikult ära. 
Peale seda tegin esimesed tiirud ja asi tundus täitsa mõnus. Aga kuna rehvid on 31.5 tollised, siis peab sammud 3 tolli tõste poole seadma. Pole piisavalt ruumi, et täielikult rehvid ära mahuks. Vahest hõõrub vastu stanger või esimest stabika varrast.  Amordid ja vedrud on kohati ära peediks muutunud ning kui juba vahetada, siis viskan arvatavasti tõstekomplekti vahele. 
Ära on vaja veel vahetada roolivardad ning sarniirid, terve pidurite ring üle käia. Seal teen arvatavasti sadulatele ka remondid. 
Uued rehvid on täitsa mõnusad. Võrreldes vanadega ei ulu need üldse kohe mitte. Läbivuse kohta ei oska veel kosta, pole kuskil kaarutamas käinud veel :Big Grin
[Pilt: 0111582355d09f9.jpg]


Nädal-kaks edasi võtsin lõpuks ette suuremad tööd. 
Hakkasin eest otsast pihta vasakpoolse veovõlli ning rattalaagri vahetusega. Jõudsin taha välja, kus vahetasin välja käsipiduri klotsid koos juurdekuuluva väikese pudruga. 
Peale tegin korraliku puhastuse nii seest kui väljast ja panin ülevaatusele tuld, mille läbisin edukalt. 
[Pilt: 011158234128091.jpg]
Veovõlli kummilutt oli ammu lõhki, krõksus nagu krõmpskont hammaste vahel :Big Grin
[Pilt: 0111582343ec0d0.jpg]
Vana käsipiduri jura ka pildil. 
[Pilt: 011158235104687.jpg]
[Pilt: 011158235352da0.jpg]
Nibin-nabin enne ülevaatust, samal päeval lasin ka esiklaasi ära vahetada. 

Lähiajal on plaanis konks tagasi alla visata, enne seda teeks tagumisele otsale veidi roostetõrjet. Siis võtaks esimese otsa ette ning hakkaks sinna terasest stanget aretama, koos vintsipesaga.
Teiseks tahaks plekkvelgedele üle minna. Valusad veljed on küll ilusad, aga plekid oleksid rohkem meelt mööda.
Uurisin ka sillalukkude kohta veidi maad. Võimalik, et saab tagasild endale luku. Aga eks näis, aega on.

Almost Again
Vasta
#88

Hirmus palju lund on vahepeal maha tulnud. 
Jeebus siiani sõidab nagu vanamees. Ainult kalla ja talla. 
Peale eelmist postitust ta seisis enamus suve, sest liiklesin kaherattalisega igapäevaselt. Mingi moment laenasin ta tuttavale, kelle auto andis mõneks ajaks otsad. Aga kui tsikli-ilmad otsa said, võtsin ta uuesti kasutusse. Vahepeal on üks teine neljarattaline pereliige aktiivsemat hoolt saanud. Nimelt on üks mersuprojekt käsil, mille tahaks kevadeks valmis saada. Teha on igal pool kuradi palju, aga ehk jõuab. Sellepärast ka jeep enamuse ajast jääb tähelepanuta tegemiste koha pealt. 

Muidugi, siis oli vaja koheselt niiskete ilmadega igale poole ronima minna. Metsasihid, veidrad teed, kus sõitmist on vähe ja muud säärased kohad. Enne lume tulekut oleksin peaaegu kinni jäänud, kui otsustasin ühe sihitee lõpus ennast ringi keerata, vajus ahtriga veidi kraavi ja vaevu sain tulema. Sellegipoolest väga huvitav kogemus! 
[Pilt: 0111950345dc037.jpg]
[Pilt: 011195034998d65.jpg]

Hiljuti sai tagasi alla kruvitud ka kärupistik. Sõbrantsil tekkis soov enda obesejuurikas teise maakonda vedada. Treila oli olemas, aga vastavat masinat mitte. Ja kuna ma sellega pole varem midagi vedanud peale ühe JCB kopa, mille vedu kestis ka 10 meetrit, siis oli kohe täitsa huvitav proovida, kuidas ta hakkama saab. 
Treileri pistikuga oli omajagu jändamist. Netist leitud skeemi järgi ei saanud 13 pin-ist pistikut enam toimima ja asendasin selle hoopis tavalise, 7 klemmilisega. 
Obese vedu läks hästi, keegi viga ei saanud ja loom jäi terveks :Big Grin
Tegu oli muidugi 9 kuuse varsaga, mis ei kaalu suurt midagi, aga siiski. Sai mootoril lõõrid puhtaks. 

Enne seda tegin starteri remondi ka ära. Viisin Tartus Kruusamäe tänaval oleva jõmmi juurde. Tegi kaks starterit täitsa meeldiva summa eest ära. 
Aga. Starteri eemaldus ja paigaldus on selle mootoriga isendil paras trenn. Hommikul kell 5 ajasin ennast tööjuurde. Kuna töökoda oli traktoreid täis ja teadsin, et masin jääb seisma mitmeks päevaks, siis ajasin ta töökoja ääres oleva kõrgema äärekivi peale ning asusin nokitsema. Kell sai 8, kui selle lõpuks kätte sain. Mootoripadi lahti, tungiga toestasin ära, mootorikäpp eest ja siis hullasin tegama tükk aega, enne kui ta välja tuli. Ühte polti on päris ebameeldiv sealt kätte saada. Sääraste tööde jaoks oleks õhu/elektri narre täitsa rusikas silmaauku! Tagasipanek käis kiiremini. 
Remonditud starter JCB 436 käigukasti filtri kõrval. 
[Pilt: 0111950139d19de.jpg]
Sinna hulka lisandus ka ühe Fordi bussi väljasakutamine. Tuttav arvas, et läheb avastab vanu, kinnikasvanud metsasihte. Välja ta sain, õhtu oli täitsa lõbus sellevõrra.! Sealt tuli ka see detail välja, et sääraste puhkude jaoks võiks taga, reelingute peal ka miskine Ledbar või käredam prozektor olla, muidu ei näe essugi. 
[Pilt: 0111950091b0ada.jpg]

Juppe olen veidi juurde hankinud. Veidi aega tagasi tõin  Mulgimaalt 242 tüüpi vahekasti. Kaasa haarasin ka kardaani, mille küljest saan endale lõtkuvaba nuutristi. Ülejäänud Kardaan ise kuulub XJ-le. Seega, kui kellegil peaks vaja minema, siis minu käest saab. Ristid pole just kõikse meeldivamas korras, aga toru ise korras. 
Vahekastist üts pilt ka! 
[Pilt: 0111950137fcbb6.jpg]

Ja peale müttamise ning muidu sõitmise suurt midagi toimunud polegi. Paar vahepealset klõpsu ka. 
[Pilt: 0111950097a4e1f.jpg]
[Pilt: 01119501358e4ea.jpg]
Täna ajasin ta töökotta. Tellisin paar nädalat tagasi salongi uued led pirnid. Viskasin need ringi. Vanad hõõgniidid on parajad seasilmad. 
Uued täitsa asised juba. 
[Pilt: 0111950101cba22.jpg]
Laepaneeli valgusi kinnitub kahe kruviga ning tagumised plastikmuhvid libistad pesast välja ning käes! 
[Pilt: 0111950109891d2.jpg]
Pilt seda kõikse paremini edasi ei anna, aga valgustab nagu loom! 
[Pilt: 0111950115c4c03.jpg]
Ukse sisevalgustid samamoodu. 
Ja siis tuli lahti võtta kapotialune valgusit. Leidsin seest imeliku "kuuli" moodu asjavärgi. Alguses ei taibanud mis too om. Aga lõpuks sain aru, et tegu on lülitiga, mille sees liigub miski vigur, mis kapoti avades/sulgedes, nurka muutes kontakte lühistab/avab. 
[Pilt: 01119501291142f.jpg]
Vahekasti hoova pirni saab plastiku alt kätte. Selle töö jaoks sobivad hästi need plastikust polstri/plasiku eemaldamise abivahendid.
[Pilt: 011195013119069.jpg]

Edasised plaanid on hägused. Vahepeal oli mõte ta üldse maha müüa. Aga kuna mulle meeldib veidrates kohtades/mülgastes sõitmas käia, siis jätan ta alles. Vaikselt-tasapisi täiustan teda. 
 Momendil pole veel kindel, mis saab. Aga plaan on ta siiski kõrgemaks tõsta ning vints ette pookida. Vintsi pesaga stange joonised on ka nüüd olemas. Ainult lõikumise ja keevitamise vaev. Ebayst leidsin ka vähe käredama radiaatori ette, mis peaks selle aparaadi jahutust parandama oluliselt. Praegune radiaks lekib otsast veidi. Küll piiskamisi, aga siiski lekib. Seal oli müügis täis-alu radiaator, mille kärg tundus juba mõnusalt paksem originaalist. 
Sellele eelneb muidugi vahekasti vahetus 242 peale. Mingisugust über-super mudakolli temast teha ei plaani. Pigem selline matkaloom, kellega saab kaugemaid/huvitavamaid otsi teha (paadimootoriga merele) ja mis roniks mõnuga! 
Mõte käis ka sillaluku ümber. Tükk aega olen mõelnud, millise luku võiks sinna paigaldada. Lülitatav lukk oleks täitsa hüva amps. Samas piisaks Detroidist ka, aga mulle meeldiks, kui ma saan ise "juga juhtida". Aga jätan selle tuleviku teemaks, sest Siiani pole luku jaoks vajadust olnud otseselt. 
Ah, eks näis mis saab. Kalkun ka mõtles, aga ikka võeti pea maha! :Big Grin

Almost Again
Vasta
#89

Talv sai otsa! 
Kevad sai ka otsa! 
Suvi hakkab ka tasapisi otsi kokku tõmbama. Õdagu kuskil põldude vahel sõites tuleb värskelt kombaini ahtrist väljutatud põhu aroom ninna ja kõik on koos päiksetõusuga justkui idüll!

Jeep on siiani alles. Alles klar!  Igasugu muud tööd ja muutused on käsil, aga vahest on aega tema kallal nokitseda. 

Vahepeal on juhtunud edesilla remont, kus vahetasin ära mõlema poole käändmiku šarniirid, sest juhipoolsel olid juba "jalad väljas". Lahti võttes sattusin peale, et sunnik tahtis juba eralduda. Seks puhuks oli miskine odav, ebay šarniiritõmmitsa komplekt, mis toimis päris hästi. 
Samal ajal, kui käändmik ja piduriketta kaitseplekk olid küljest ära, lasin nad aurupesuriga puhtaks ja kui raibe ää kuivanu, siis läks kiht krunti ja kiht värvi omakorda selle peale. Samal ajal, kui see kuivas, läksid sillatalale uued šarniirid külge. 
[Pilt: 0112189675a8832.jpg]
Külge said ka uued roolivarda otsad, paralleelvarda otsad ja muu juurdekuuluv. 
[Pilt: 0112189673fc158.jpg]
Peale seda sai ülevaatus läbitud ja edasi rühitud.
Üts sõbrapilt ka veidi suurema olendiga. 
[Pilt: 0112189681b7c34.jpg]
Kuskile sänna vahele jäi ka õlivahetus ja suurem hooldus, mille käigus said ede ja tagasild ka uued vedelikud. Tagasillal märkasin ka vasakpoolset tihendileket, mis tuleks ära vahetada. 
Mootorist õli välja lastes leitsin miskiseid laastusid.Polnud suured, aga siiski, laastud. ... Magnet hakkas külge, samas ei hakanud ka. Aga peale 6000km, asi veel toimetab, seega veel pole näinud ühtegi kepsu värsket õhku hingamas.
Ehh. Kui otsustabki soolikad väljutada, siis saab sellest tõesti ehk hea paadiankru. Merel ma ei käi, aga mine sa tea...
Muidu on ta tubli ja viks und viisakas. Viimast kahte väidet ei tasu väga uskuda. Enamuse ajast on ta porine või siis lihtsalt räpane. Kasutan teda enamjaolt igasugu majapidamistööde jaoks. 
Seekord haakisin talle MTZ-05 käru järgi ja vedasin hirmsasti vana puidukraami, mis ootab kremeerimist. Katuse reelingutele leidsid koha kolmurkredel ja pisike rohunüpeldaja.
Kuut oli muid ehitustööriistu täis, alates saagidest, kuni lööktrellideni ja kruvikarpideni välja. Lappisin vana kuuri seina ära, mis otsustad mädanenud tala tõttu poegima hakata. *Kui midagi vaja oleks, siis suuremat käru, kõrgema kliirensiga, mis ei jääks veokonksu kõrgusega hätta. Mingi moment vaatasin 
Uazi haagiseid, aga neid liigub vähe. Otseselt häda pole, aga viimasel ajal on maal omajagu kraami, mida oleks vaja teisaldada ühest kohast teise. Käru laenamine on variant, aga mitte siis kui see tahtmine tekib eksprompt reede õdagu, kell 8!. 
[Pilt: 011218966742798.jpg]
Puid teisaldades leidsin miskise kardaani. Zili oma ehk?
Kae õudu, kui säärasel poolhaakel oleks vedav sild... :Big Grin
[Pilt: 0112189669ba88b.jpg]

Almost Again
Vasta
#90

Hakkavad teised liiklusest ära kaduma. Mingi hetk on neid veel hulga ja siis korraga justkui kõik korraga kadunud. Küll aga mäletan, kuidas üheksakümnendate alul sai liinibussi aknast esmakordselt rohelist "Grand Cherokee Limited"-i nähtud Seliga??? roolis...
Vasta
#91

Nii ja naa. 
Mõneti tundub küll, et on tõesti vähemaks on jäänud. Tänavapildis tundub, et on rohkem XJ ja WJ aktuaalsed, aga ZJ on kuidagi vähem. Samas, päevas ikka märkad mõnda vastu sõitmas. 
Alguses, kui ta ostsin, siis tekkis seesama effekt nagu iga autoga, et hakkad enda oma igal pool täheldama. 
Tartus on silma jäänud ka RAM-e päris ohtralt. Tunduvalt just lühikese raamiga ja vist 3 gen. Neid tuleb ka päevas ikka paar isendit vastu. Piisavalt tiirutades tundub neid rohkem olevat. 
Hommikul sõitsin ühe kena, tõstetud Chevy Blazeri sabas. Võttis näo naerule küll.

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne