Jeep ZJ 98
#81
Krt see on küll ebainimlik lahendus Sad 
Ilmselt enam rohkem keerulisemalt ei olnud võimalik.
Vasta
#82
Elab üle selle ajamisüsteemi. Ega seal kapote all väga ruumiga priisata polegi niiväga, et seda kompressorit sinna mahutada. Aga see selleks. 

Viimasel ajal panin tähele, et vahest viskab veidi diislilõhna salongi. Midagi nagu lekiks kusagilt. Naisolend tegi sellepihta ükspäev märkuse, et loik tekib auto alla. Esialgu üle vaadates ning arvates, et ehk mõni pihustitoru on vast ära hõõrunud, ei täheldanud selle koha pealt midagi mööda olevat. Mutrid ilusti kinni ja kõik jonksus. 
Siis aga hakkasin pumpa kahtlustama. Ja ennäe. Sealt see kütus lekkiski. 
Kütus lekkis regulaatori kaane alt. Diislikunnid, parandage mind kui ma eksin mõne terminiga Big Grin
Kütus lekkis selle kaane alt. - 
[Pilt: 0111101045ccd99.jpg]
Ega siin pikka pidu polnud. Ebayst võtsin vastava padrunikomplekti, et saaks selle kolmnurk peaga poldi lahti ja Stikke-st sai tihendikomplekt ostetud. See pood on ikka ropp koht. Uksest sisse astudes läks silme eest kirjuks. Kaupa on neil kohapeal ikka korralikult ja vajaminev komplekt oli neil kohapeal olemas. Maksis 10 eurorubla. Mis padrunikomplekti puutub, siis see pole mu esimene, ega arvatavasti viimane diisel. Ning senikaua, kuni käed ei värise ja muidu kartma ei hakka, siis nokin ise neid asju vahetada. Korra käis mõte läbi diislivennikeste juurde viia, aga mul endal ka käed otsas Big Grin
Mis komplekti puutub, siis see maksis miskine 25 euri kanti. 
[Pilt: 0111101043a31aa.jpg]
Üleval tihendikomplekt ning all padrunikomplekt. Kui kellegil peaks vaja minema võib küsida. Saan alati laenata, kui tagasi toote elusalt. 
Ja see on see polt, millest ülal juttu oli. Võimalik, et selle oleks lahti saanud ka 12-kant padruniga, aga ei olnud sellist mõõtu, et proovida. 
[Pilt: 0111101041bf409.jpg]
Aga, et pumbale ligi saada mõnusalt, siis oleks mõistlik generaator eemaldada. 
Pikka pidu polnud. Akult klemm maha, et igasugu tahtmatud sädemed ja muud kotermannid eemal hoida. Rihmapingutile 27 lehtvõtmega kallale ja pinge pealt maha. Rihm geneka rullikult minema. 
Pildilt on näha see pinguti ja selle kandiline koht, millest saab kinni haarata. Mida jahedam mootor, seda mõnusam on seda kõike teha, sest kuramuse soojaks läheb, kui käsi ventikakojast sisse pista ja seal võtmega aeroobikat teha. Jah, seal pingutil on olemas ka 1/2 narre jaoks pesa, aga võtmega oli veidi mugavam seda pingutit aidata. 
[Pilt: 0111101053f9b88.jpg]
Pistik lahti, juhe lahti ja Genekas maha.[Pilt: 011110105567693.jpg]
Üks lähivõte birkast ka. 
[Pilt: 0111101035aa938.jpg]
Järgmisena võis juba pumba kaane kallale minna. Kuna küljest tuli ainult ülemine kaas, siis ei hakanud väga tõmblema. Regulaatori alumise kaane äravõtmisel peab pumba korpusele vist märgid tegema, et paremini tagasi saaks. Sealt sai miskit küttekogust timmida. Eile sai veidi tudeeritud nende pumpade koha pealt. Vaatasin videot, kus vennike tegi samatüübi pumbal kaanetihendite vahetust ja lõpus viskas autole arvuti sappa ning timmis küttekoguse paika haamri varrega kaanele koputades. Seejärel pingutas alles poldid täielikult.  Aga seda ma ei näppinud. Ja ega mul täit ülevaadet sest protseduurist nii ehk naa pole. Eks uurib lähemalt kui peab alumist kaaneosa timmima. 
Enne kaane eemaldust on mõistlik ülevoolutoru lahti lasta stutsi küljest. 
Ja kaas tuligi maha. Üks tift hoiab seda fikseeritud asendis. 
[Pilt: 0111101047bb942.jpg]
Ja siit ka näha, et mingit erilist profiili sel tihendil enam ei ole. 
[Pilt: 01111010493e0be.jpg]
Võtsin pakist uue tihendi ja võrdlesin paksust teineteise kõrval. Vana tihend oli pool uue paksust. Kumm oli omajagu kõva juba. Eks kuumus teeb oma töö.
Sealt edasi oli vastupidi. Uus tihend sisse, kaas peale tagasi. Pingutasin ära. Tagasivool sai ka uued vaskseibid. Pumpasin kütte üles, genekas peale, rihm peale ja tuld. Läks käima ja jäi käima. Põdesin kohati üleliia. 
Töö käigus avastasin ühe geneka all paikneva tugirulliku, mis tahab vahetust lähiajal. 
Pumba kaas nõuab T30 torx otsikut ja seda spets. 7mm kolmnurk padrunit. 
Viskan siia ka pumba tihendikomplekti koodi. 2 467 010003

Muidu masin töötab kenasti. Lähitulevikus tahaks vahekasti ümber visata 231 või 242 peale. Pole pidevat nelikut ning saab vajadusel esisilla välja lükata. Pluss veel 4wd aeglusti ja kiirendi. Praegu on lihtsalt 4HI-NEUTRAL-4LOW. Saab hakkama, aga visko sidur peedistab vahest ning selle vahetus on sama hinnaga, mis on teist tüüpi vahekast. 
Aga eks näis. Praegu sõidab kenasti.
Almost Again
Vasta
#83
Eelmine nädal sai hing täis. Võtsin auto naisolendi käest ära ja ütlesin, et ma tahan ka sõita. Ja nii ma siis sõitsingi. Lõunaka parklast otse tööjuurde, et saaks jälle remontida. Big Grin
Tegelikult tahtsin tihendid ära vahetada. Sellega koos ka vahekasti õli. 
Alguses oli plaan ära vahetada vahekasti väljundvõlli simmer ja laager. Aga. Asi ei läinud sedapidi. 
Ajasin auto esiotsapidi kõgemale. Vahekasti õlupunnid jäid suunaga tagasilla poole, ja seda rohkem seda manti sealt välja tuli, kui punni lahti lasin. See, mis sealt välja tuli oli paras kräpp. Kui ma õieti aru sain, siis oli sinna eelnevalt ATF-i sisse kallatud. Ma pole kindel, kas see just on kõikse parem variant. Käisin võtsin Võru tänava poiste käest Mopari spetsjomm vahekasti õli. 
Võrdluseks, see oli see ködi, mis sealt välja tuli. Uus õli oli muidugi teostmoodi lõhna ning läbipaistvusega. Meenutas kergelt toiduõli...
[Pilt: 01111430419e7fd.jpg]
Korralik läbu.  Lõhna järgi oli täitsa ATF. Ja üleliia ära töötanud. Õnneks kastist mingisugust metallipuru või muud kahtlast ei väljunud. 
Sai tihend ära vahetatud ja uus õli sisse. 
Tagumine väljundvõll sellise nuudistikuga 
[Pilt: 011114304798944.jpg]
Ja ei loksunud mitte laager. Vaid seesama nuut. 
Vahekast ise selline. 
[Pilt: 011114303993302.jpg]
Peale seda võtsin ette ja vahetasin ka tagasilla käbi tihendi ära, mis veidikene leemetas. 
Kardaan alt ära ja tuld. 
[Pilt: 01111430453d856.jpg]
Diferentsiaali poolsest otsast 4x 8mm poltidega laagrikausi vitsad lahti ja tuleb ära. Teine pool ots tuleb nuudi otsast välja libistada ning käes ta ongi. Vana tihend minema, uus asemele ning kokku tagasi. 
Vanad, kägaras tihendid. 
[Pilt: 011114305319b83.jpg]
Pilt on tagurpidi. Soovitan keerata kuvarit 180 kraadi. 
Avastasin ka seda, et tagumine, vasakpoolne amort on kuidagi õline. Ega siis midagi. Peab needki välja vahetama. Plaanis on ka masinat tõsta veidi. Esialgu 2 tolli jagu. Samas, viimasel ajal on tekkinud mõtted, et aretaks sinna aiste vahele Cumminsi 4BT diisli. Mitte, et sel itaallasel miskit häda oleks, aga huvitav oleks midagi sellist ümber ehitada. Aga see on esialgu teoreetiline mõte... 
Cumminsi diisel nõuab ka vähemalt 4 tolli tõstet, mis omakorda eeldab päris korraliku alusvankri detailide väljavahetust jne. 
Mersu rida 6 katlad on ka silma jäänud. Aga see selleks. 

Järgmise asjana võiks ette võtta selle neetud kondisüsteemi. Ebayst leidsin madalsurve trasso torujupi juba üles. Paar jubinat veel, siis võiks uued torud külge visata, uus kompressor, koos muu mudruga ja siis saaks proovida, et kus mis ja kuidas. 
Sillatihenditega peaks nüüd ühel pool olema seks korraks. 
Viimane pähkel saab olema vända otsa simmer. Pluss veel nukkvõlli o-rõngas, mis ära kivistub neil mootoritel ja siis õli tuleb nagu oavarrest. Selle peab ka lähiajal ära tegema.
Almost Again
Vasta
#84
Jeebusega on sõitu viimasel ajal vähe. Mõned pikemad otsad tulevad korra kuus või harvemini, aga üldiselt ta seisab või sõidab lühikesi otsi. 
Aga ega see remontimist/hooldust siis takista :Big Grin

Üks pisematest asjadest, mida sai ropult edasi lükatud, oli "-" klemmi vahetus. Vana oli mõra sisse tõmmanud ja mingi moment hakkasin selles ühenduses sügavalt kahtlema. Sai klemm ära vahetatud ja nüüd rahu majas. 
Külmadega käivitub viisakalt, niipalju, kui siin on külma olnud. Pigem kräpp suusailm Big Grin
Peale seda sai karbi sisemustele tehtud ka roostetõrjet. Miskisuguse vahaga üle käidud, et kauem säiliks. 


Viimased suuremad tööd on tehtud esimese ja tagumise otsaga. 
See oli ehk paar nädalat tagasi, kui tuli esimene suurem lumi maha. Seesama õdagu istusin kodus, sirvisin foorumeid ja uurisin teisi projekte. Lõpuks katkes kannatus ja kooserdasin töökotta. Tunniajasest nokitsemisest sai miskine 8 tundi... Esialgu tõmbasin alt ära tagumise veokonksu raami. Põhjuseks selle ropp roostetamine. Konks on veel selles, et paak tuleb korra alt ära võtta. Paagi täis lutsutamisel tekib kuskilt leke, mille tagajärjel on mõnus rida värvilist, vedelat dinosaurusevett mööda maad laiali... Ehk mingi paagilutt või võtturi juurest lekib. Loodetavasti pole paak ise kaput. Ja kõikse takka veel see, et konksuraami polte sain elusalt kätte vaid kolm kuuest. Rooste, mis rooste.  Et teisi kätte saada on mõistlik paak alt ära võtta, enne kui sinna tule või muude abivahenditega ligi minna. Poldid jooksevad otsapidi poolraamide sisse ja soojaga on ehk ainuke võimalus neid sealt kätte saada. Mutter otsa keevistada ja ehk läheb õnneks. Kui ei, siis mõteb miskit muud välja. Raami plaanin puhtaks teha ja uue värvikihi alla panna. 
Pilt sellest ilusast raamist. Enne esimest talve sai see miskise punasega üle käidud, et natukenegi roostetamist pidurdada. 
[Pilt: 01114061234b8f4.jpg]
Järgmise asjana võtsin kõlarid luubi alla. Teadsin, et tagumised plärisevad ning puusalt tulistades pakkusin, et membraan ühel läbi. Membraan läbi, aga mõlemil. Avanes selline vaatepilt kõlarite juurde pääsedes. Rohkem ma vist ütlema ei pea midagi.... 



Pilt ka. Kõlari juures on näha neid membraani välisrõnga tükke... Eks aeg ja Saksa muusika teevad oma töö...
[Pilt: 0111406117c41b7.jpg]
Vanad välja, uued asemele. 
Asemele läksid miskised tummisemad elukad, 4oomised koaksiaalid. Originaalide takistus on sama väärtusega. 
Aga nüüd on muusika palju mõnusam ja enam volüümi kõvemaks keerates ei plärise midagi. Nüüd on isegi selle itaalia diisliveidruse helisid kuulda vähe paremini kõvema volüümi korral Big Grin

Last, but not least, sai ette võetud esimene ots. Tahtsin korralikku ratsi. Lõpuks sain ka selle ratsi. 
Suve alguse paiku sai eest otsast eemaldatud originaal puskiiriaas. Õhuke tükk, vist 5mm-sest plekist lõigatud. 
Asemele tahtsin teha midagi tummisemat, midagi, mis hoiaks mõnusa suurusega seeklit ja töötaks samal otstarbel, milleks puksiiriaas. Kas siis kergemaks sikutamiseks või siis äärmisel vajadusel jeepi ankurpunktina kasutades.  Mõeldud, hakkasin tegema. Esimese raksuga otsisin välja Euro kiirkinnitus tüüpi esilaaduri kopa lukustusmehhanismi aasad. Kopa poolsed siis. Mingiaeg sai ühele kliendile tehtud silohaaratseid ja need pidin sealt ära lõikama, sest laaduril olid teised kinnitused, oli rõve kiire jne. Ühesõnaga, jätsin need pikemaks ajaks seisma, sest teadsin, et nendest ma tahan kõrvad teha. Silusin need paika, mudisin neid siit, sealt ja siis vaatasin, et augud oleks vaja suuremaks puurida. Võtsin magnetpuuri, ja siis mõtlesin, kuhu kurat ma need kinnitan, et auke suuremaks puurida... Võtsin JD esirippsüsteemi tugiraami ühe lattidest ja kinnitasin need sinna, sain ilusti puuritud augud 32mm peale. Eelnevalt oli 27. 
Peale seda oli ainult keevitamise, lõikamise ja timmimise vaev. Vahepeal pidi muidugi veel auke puurima plaatide ja vastusplaatide jaoks. 
Mingi moment nägid tükid välja sellised.  Pildil pole need veel täielikult valmis, aga sinna läksid keevismutrid, et ei oleks üleliia palju veiderdamist võtmetega, sest poolraami sisse väga ligi ei pääse nii naljalt. Lisaks veel tugevdused.  Tükid on tehtud 10mm paksusest materjalist. Kõrvad ise olid miskine 25mm+10mm plaadi paksust. 
[Pilt: 011140612112b52.jpg]

Lõpptulemusest pilte pole momendil, mingipäev võtan õlivahetuse ette, siis teen paar klõpsu. Külge läks ka led-latt lisavalgustusena. Selle tarbeks said veetud juhtmed ja pusitud omajagu, aga sain ta lõpuks tehtud.
Almost Again
Vasta
#85
Ühel ilusal laupäevasel päeval otsustasin õlivahetuse ära teha. Kõik sujus kenasti kuniks jõudsin töökotta. Mootor seisma, lasin ukse kinni, viskasin ürbad selga ja hakkasin majandama. Punn alt ära, õli nirisema. Kuna jeebus oli äsja sõidust tulnud, siis õli oli mõnusalt vedel ja meeldivalt soe. Ja siis hakkas järjest viskama. Ei saanud õlifiltrit lahti. Ei tea kas kätes polnud piisavalt jõudu, olid detailid veel liialt soojad ning paisunud või keegi vänt oli õlifiltri liiga kõvasti kinni keeranud eelmine õlivahetus.... Ilmselgelt see vänt olin mina. Aga ei mäleta, et oleks nii meeldivalt väänanud... 
Es aidanud filtrivõti, ega kombaini rihmajupp. Võtsin torutangid ja kukkusin äsama. Sain liikuma niipalju, et käega lõpuks keerata jõudsin. 
Õli vahetatud, filter külge ja sellega nusberdamine lõppes. Esialgu. 
Võtsin tagumise otsa ette. Seelikualuse. Pugesin surfilauaga saba alla ja uurisin, ehk saaks poldid kätte, mis poolraami sisse ära murdusid. Keevitustekk ümber paagi, tulekustuti valmis, pinnad puhtaks, mutter keevituskäpa vahele. Säristasin mutri kenasti otsa ja hakkasin sõbralikult väänama. Pakkusin esialgu kohvi ja ajasin keelt kõrva. Hakkas nagu liikuma. Siis võtsin vähe räpasemad sõnad kasutusele. Liikus juba rohkem. Otsustasin viimase lükke teha ja keerasin mõnuga... Aga looda sa :Big Grin . See laupäev ikka tahtins mulle keerata, mitte vastupidi. See kompott oli ikka liiga roostes selle meetodi jaoks.  Hakkasin auto alt välja roomama, stangest haarates märkasin, et polt liikus. Veider. Liigutasin veel stanget ja... Keegi raudselt kuskil irvitas sel momendil...
Stange raami kronsad ju otsapidi poolraamide sees. Ehk siis neli, kuuest poldist, mis hoiavad konksuraami poolraamide küljes, hoiavad ka stange kronsasid. Mõlemil pool kaks ja kaks polti. No perkele. Ainukesed, mis elusalt välja otsustasid tulla, olid need, mis olid eraldi poolraamide sees. Tõstsin tagaluugi üles, lasin tulede alt, mõlemalt poolt poldid lahti, võtsin logarite küljest tüüblid välja ning lupsti hüppas allpool oleval pildil nähtav ussiokse välja.
[Pilt: 0111468939add2d.jpg]
 [Pilt: 011146894191630.jpg]
Päris meeldiv või mis? :Toungue
Vahest probleem on silme all, aga no es näe. 
Ja see on üks neist neljast poldist, kes esialgu ei tahtnud välja tulla. 
[Pilt: 0111468943949b3.jpg]
Vajadusel saab keevismutri sealt ära lõigata, uue asemele keevitada ja seda raami kasutada, aga roostekahjustus paneb kukalt kratsima selle asja mõistlikkuses. 
Sai kahjud üle vaadatud ja nüüd peab veidi mõttetööd tegema, kas teha taha uus stange(terasest), osta uus stangeraam(paremas korras). Korra käis mõte läbi vana lappima hakata, aga tundub, et väga ei kanna vilja, vaadates seda üraskite poolt järatud kunstiteost. Aga mis seal ikka. Eks näis, mis mõisniku mõtted pähe tulevad lõpuks. 

Muudest tegemistest niipalju, et lasin klaasid ära toonida. Tartus, Teguri tänaval Garage 66-s tehti ära. Väga viisakas ja kiire töö. Hind oli ka täitsa mõistlik. 95 rubla, üks päev ja tehtud. 
[Pilt: 0111468945ecaa8.jpg]
(Räpasus ei olnud hinna sees) 
Ära sai ka ühendatud esimene LED-latt. Eraldi relee, mis saab toite alles siis, kui parktuled on sisse lülitatud. Kaugtulena seda eriti ei kasuta. Küll aga metsavahel kooserdades päris tihti. Näitab täitsa mõnusalt. 
[Pilt: 0111468949e1a7b.jpg]
Mis mind imestab, on see, et mootor es söö õli. Niipalju kadu, on, et kasti poolsest simmerist eritab natukene. Aga mis üldisesse õlijoomisse puutub, siis alati õlitaset konrollides ainult normis püsibki. Edasi liigub ka täitsa mõnusalt. Ehk siis midagi momendil selle VM(VeiderMootor) kohta midagi halba öelda ei saa. Kindlasti selle lausega ma sõnusin midagi ära... Big Grin
Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne