Uunikute 16. Talveralli 2017,nutt ja hala,kas Lexusega rajale saab?

(25-01-2017, 14:31 PM)cesium Kirjutas:  Eks targemad oskavad võrrelda kuidas on see seis vana-autondusega Eestis aastatel 1996 vs. 2016 näiteks.
Jaanuar 1997 vs jaanuar 2007 - seis on autode hulgalt, kvaliteedilt ja huviliste arvult PALJU parem. Mõttelaadis olulist muutust ei ole! Sõitis Sergei siis kahe Sitikaga - sõidab siiani. Lihtsalt tänaseks on need autod veel 20 aastat vanemad... Ei näinud me siis "nimesid nimetamata" tegelastel valmis vanu autosid - ei näe seda siiani! Romuhunnikud on saanud 20 aastat vanemaks ja rooste on nende eluskaalu oluliselt vähendanud...

Eks minu, Kaspari, Sergei ja Marguse suguseid vanatehnikat kasutavaid (siis me sõitsime sellistega Big Grin ) ja asju korraldavaid tegelasi on samamoodi koguhobisse juurde tulnud nagu ka tõsiseid restauraatoreid või hädaldavaid (pasa)kogujaid. Me olime siis "noored ja/või uued tulijad", on neid ju ka täna. Jne. 
Kuid kui võtta Sajandisõit juuni 2000 ja seal osalenud tehnika aluseks, panna see suvesse ja sealsetesse edevatesse kogunemistesse, siis autopark on küll ülipalju paremaks läinud. Kuid päris VANA tehnikat pole juurde tulnud peale Laitse pargi importtehnika ja mõnede suure sõja eelsete USA-raudade. On toodud korralikke asju, kui palju on siin kohapeal täisrestaureerimise saanud kaua siin olnud VANU autosid, oskab hetkel herr Sirk "Musta Numbri" registri pealt öelda.
Vasta

Kahjuks on need kohalikud vanakesed,trofeeautod nii raiped, üle ehitatud vene juppidele ja kere detailidele ning pealegi gaasi keevitusega kõveraks lastud...neid ei ole arukas taastada, kui mujalt maailmast saab kordades odavamalt ja originaali lähedase aparaadi kätte. Big Grin onjuuuu.
Peabki tooma uut verd meie konnatiiki. Sad

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

Teema oleks vast, jah, mingi kohaliku ajaloolise tegelasega seotud aparaadi restaureerimine. Igal sajal muul juhul on otstarbekas lörtsimata toorik importmaalt hankida.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Uunikute TalveRALLI (mitte enam FUN) vs haldusreform. S*ttagi vahet pole, kõik aetakse omavahel tülli ja lõpuks kõrge kaarega keegi ikka kuseb selle peale. Big Grin
Vasta

(25-01-2017, 16:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Teema oleks vast, jah, mingi kohaliku ajaloolise tegelasega seotud aparaadi restaureerimine. Igal sajal muul juhul on otstarbekas lörtsimata toorik importmaalt hankida.

No mõned suhteliselt originaalsed ja suhteliselt korralikud väärtuslikud vanakesed veel on restaureerimata kujul olemas. KUI neid pole veel maha müüdud Big Grin Alles peaks olema Rinaldo Horch suguvõsa käes äkki; siis Poldre Enno 290Pullmann DADi käes; mõned ennesõjaaegsed rikkumata bemmid-mersud veel, siis midagi on mägi-eestlastel veel alles ja ongi kõik. Teearu Mersu on juba nii russitsisme täis, et... aga neid pole ka targem tuua. Kallid samamoodi, isegi romudena. Ja ega neid niimoodi saada ka pole Big Grin
Vasta

(25-01-2017, 17:05 PM)Regardman Kirjutas:  Uunikute TalveRALLI (mitte enam FUN) vs haldusreform. S*ttagi vahet pole, kõik aetakse omavahel tülli ja lõpuks kõrge kaarega keegi ikka kuseb selle peale. Big Grin

FUN ja FUN ja veelkord FUN on ikkagi, ainult vähe parema ja vanema tehnikaga. 
Ei aeta siin ju kedagi tülli. 
Kahjuks on lõunasöögi ja ööbimise kohad seadnud talverallitajatele oma kindlad arvud mida naad saavad vastu võtta ja teenindada. Toungue
Haldusreformist ei tea ma mitte midagi. Big Grin

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

Omamoodi olen ma pea 15 aastat mõelnud, et ei tasu asju hinnata oma olematu rahakoti järgi Big Grin  
Kui tõelised kodarratastega sportautod nime all Ford T Speedster maksavad 10-20K euri, siis võib ju sellistega rallit sõita küll. Ainult et kes tahaks nii halva juhitavuse, olematute pidurite, null-turvalisusega etc asjaga tegelikult sõita??? Reaalselt on kuni 20K euri, mis pole palju korralike restaureeriitud ja sõitvate 80+ aastat vanakeste eest, hinnaga kodarrattalisi aparaate mobilestki kümneid võtta. Asi on ikkagi enamjaolt tahtmise taga! 

Lihtsalt 21.sajandi Inimene ei taha enam nii ohtlikke asjadega sõita. Kontrollitud paraadilaadsel sõidul küll aga et sõidaks sadu või tuhandeid kilte võidu peale....  Need on alles jäänud 20.sajandi mõttelaadiga väga vanad rikkad, kel on oma elust ja tervisest juba poohui! Ise ka mõtled, et katus on ikka hea asi, klaasid uste ees samuti, paha ei tee üldse kütteseade... et kui, siis mingi sedalaadi asi osta ja soojapuhur sisse panna Big Grin Sel äkki 4 hüdropidurit kahe varraspiduri asemel jms kraam. Sest 01.03 alates ei saa nõuda MS rehve, asi see nädal hiljem talirallit pidada on?
Vasta

Totaalne OT.

Kahjuks paljud noored(palun mitte solvuda noortel nüüd eks) ei suudagi vanade ja igasugu kiiksudega autodega sõitta. IHC pole ju teab mis vana ,aga pean isegi tunnistama,et sõittes Viimsist Õismäele tipptunnil selle liikuriga on ikka oi bljaad milline töö. Oled just saavutanud paldiski uulitsal kiiruseks 65+km tunnis (see on juba tõsine kiirus) kui mõni kena kaasliikleja oma 4xketastel koos kõikvõimalike abimeestega sulle ette keerates,et kusagile reastuda kiiruse pea nulli pidurdab hetkega. Lahe. Ei aga ikka sõidan kui tuju tuleb.
Aga on siin mõned 20+ aastased proovinud sellega sõitta. Enamus ei suuda rooligi kohapeal keerata ning arvab,et midagi on pekkis kuna rool nii raske. Ja kui esimesega kohalt hüpatakse ja pööre üles läheb ei taha see teine käik kohe kuidagi sisse minna ilma väikse vahegaasita. See aga on juba ulmevaldkond tänapäevastele. 
Eks neid vanu lõpuks ainult kuuriall vaadatakse ja kindlasti tuleb kunagi EU määrus mis need veel üliohtlikeks tunnistab. Ja kasutamise eest vanglat pakub.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(25-01-2017, 16:16 PM)PlyVal64 Kirjutas:   kui palju on siin kohapeal täisrestaureerimise saanud kaua siin olnud VANU autosid

390 vanaõidukist on valmistamisajaga kuni 1945 - 64 sõidukit. 

Neljarattalisi 35, neist 7 on Eestimaal ka Nõukogude võimu näinud. Mootorrataste osas on mul raskem konkreetset vastust anda.  Sellist statistikat ei peeta, kuid puhtalt oma mälu põhjal on vähemalt 10 mootorratast 29-st olnud siin ka NL ajal. 

Minule meeldib, kui vanal asjal on oma lugu. Omanikuvahetused kipuvad mälestusi hävitama, eriti kui masin liigub välismaale. Neist 7-st Eestimaal aastakümneid olnud autost on 4 autot minu garaažis ning olen ise nende elluäratamise juures õliste näppudega kaasa löönud. Need on huvitavad lood (kõigi Eestimaale jõudmise täpset aega ei tea, kuid kolmel on see 40-ndate teisel poolel ja ühel aastast 1957). Samaväärselt on oma põnevad lood ka 80-ndate autodel ja mootorratastel, olgu nad valmistatud "välismaal" või Nõukogude Liidus. Rahas ei maksa need Eestimaised lood enamasti punast krossigi, kuid meie ajaloo ja harrastuse hoidmisel on neil ikkagi sentimentaalne väärtus. 

Talveralli on tore üritus, oma fännide ja omamoodi masinatega. Meie kliimas ja teedel aga vanasõidukid sinna ilmselt ikkagi ei sobi. Vanasõidukite omanikele etteheidete tegijad näidaku ise eeskuju. Lõpuks on ju see hobi ning iga inimene otsustab ise, kuidas ta oma hobiga tegeleb. 

Rahulikku meelt ja rohkem tunde töökojas!
Vasta

(25-01-2017, 22:51 PM)indreksirk Kirjutas:  
(25-01-2017, 16:16 PM)PlyVal64 Kirjutas:   kui palju on siin kohapeal täisrestaureerimise saanud kaua siin olnud VANU autosid

390 vanasõidukist on valmistamisajaga kuni 1945 - 64 sõidukit. 
Neljarattalisi 35, neist 7 on Eestimaal ka Nõukogude võimu näinud.  

Kuna kõik autod ei ole Musta Numbrit võtnud aga me ju teame, et päris korralikke vanakesi on veel (just Tartu pool), siis neile seitsmele võib mõniteist juurde lisada ja väita, et suurusjärk 20 neljarattalist on enne 1945, olnud Eestis väga kaua, saanud siin restaureeritud ja on hetkel "tehaseseades" sõidu- ja väljanäituse kõlbulikud. 
Koos uusimpordiga ja lisades sinna mitteoriginaalses korras ja restaureerimata sõiduvõimelised isendid, siis suurusjärk 50-60 autot peaks rivisse küll saama. Mida pole palju aga ka mitte vähe. 
Mis aga motikaid puudutab, siis need on lihtsad ja odavad riistad osta kui ka restaureerida et nende arvu järgi pole mõtetki midagi väga hinnata... Sa võid lihtsalt vanakestest megaharuldusi pisikese raha eest osta. Või paned natuke juurde, paarsada euri, ja ostad ikka sigavinge tegelase!
Vasta

https://tekniikanmaailma.fi/autot/monte-...7605a0-700

Tekstis on hea koht kus kirjeldatakse kuidas hoitakse etteantud kiirust(45..50km/h)
....kurvid läbitakse põhjagaasiga Smile ja sirgetel mida on suht vähe siis veeretakse vaikselt.

Kogemata mingi aeg ühe vana tuttavaga trehvates tulid jutuks mõlemate hobid nagu ikka ja tuli välja,et ta juba palju aastaid Saksamaal töötades oma pealiku porge 911 turbo tiimi kuulub.Mitte siis autos aga abistavas tiimis. Palusin tal lihtsalt haigest uudishimust uurida mis maksab ligikaudu ühele tiimile selline üritus. Maksumus just ürituse seisukohast. osalustasud/ööbimised/jne. Auto enese hind polegi oluline. Ok, ei pea minema tiimiga. Võid ka lihtsalt koos kaardilugejaga minna ja osta vajaliku abi korraldajate koostööpartneritelt.
Eks kui neil asi läbi ja ta jälle kodumaal käimas, saab vast muljetada ning infot natuke.

Või on keegi maarjamaalt seal käinud?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Selle aasta MonteCarlos osalevad minu kodarveljed leedukate auto all. 
Aga suurusjärgud on siis sellised, et velgede eest saadud pleki eest sõidab siin ära talverally Wink

Monte stardi maks oli sel aastal 4800 euri + kolmas mees ehk second co-driver veel 1500.- Sinna juurde sai veel osta valmis arvutatud legendid, hinne kuskil 500-1000. Aga see juba musta turu bisnes, aga ilma selleta tulemust ei sõida. Usun, et poistel on ka see legend olemas. Kuna neil ka saate meeskond kaasas siis puhas osalus ilma auto ehituseta on ikkagi ilmselt juba viiekohaline number. Aga eks kunagi kuuleb täpsemalt.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Numbritest ? Võin mõned ligikaudsed "pöidlareegli" suurusjärkude näited tuua regularity rally kohta. Arvestatud ainult osalemisega seotud kulud ( kohale- tagasisõit ( MC ja LB puhul laevaga Travemündesse ja tagasi ), osalustasu, ööbimsed, söök-jook, kütus, muu ) komplektile vedukauto, haagis, võistlusauto, 2+1 inimest:
Monte Carlo Historic Rally - EUR 7.700 ( üle poole maksumusest osalustasu )
Legend Boucles a Bastogne - EUR 3.700 ( alla 1/3 maksumusest osalustasu )
Rajd Polski Historic ( FIA Cup ) - EUR 1.600 ( 1/3 maksumusest osalustasu )
2 päevane võistlus Kesk-Soomes - EUR 800 ( 1/3 maksumusest osalustasu )
2 päevane võistlus Lätis - EUR 600 ( 1/3 maksumusest osalustasu )
Uunikute Talveralli ( ilma ööbimiseta ) - EUR 200 ( pool maksumusest osalustasu )

Kuludesse ei ole arvestatud auto ettevalmistust ning investeeringuid varustusele. Regularity rally puhul tuleb ainuüksi tänapäevaste navigeerimisriistade peale arvestada EUR 1500 - 2000 vastavalt maitsele.
Vasta

(24-01-2017, 00:11 AM)Jossu Kirjutas:  
(23-01-2017, 19:23 PM)zazik Kirjutas:  Ettevalmistusi Uunikute XXX Talveralliks 2031, ehk Sammalhabe II on küpsemas: LINK

Siksiraiped ei mädane niiruttu jalust ära, et hetkel 30a vanad autodki rajale saaks.

Jah sinu 1987a Mitsu Pajero mädaneb tõesti kiiremini Smile kui nn Ladad. Smile
Vasta

See vast pole jonnimisekoht. Et misiganes ja siis repro viiekas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Rallye Monte Carlo Historique 2017. Üks Žiguli ka kenasti pildis.


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Lisaks ka "Hispaania Žiguli".
Vasta

See "null kolm" oli läti poiste oma ja kenasti on näha, et poisid on vähemalt selles punktis "ideaalajas". Kuidas sellest aru saada? Umbes 50m peale kurvi läbimist vilgutavad autod piduritulesid, see on punkt kus ollakse jälle ajas, peale kurvis kaotatud sekundit. Peale esimest staget olid läti poisid kolmandal kohal. Null kolm ehk ametlikult Lada 1500 S on ka ainuke siks mis sinna kvalifitseerub.

Kuna kurve on rajal tohhujaa siis on näha ka seda, et mitmed kaardilugejad on hädas otsustamisega kas siis ikka parem või vasak pööre ? See tundub kummaline, aga nii see on. Piisab kui GPS ( a tegelt ma ei tea kas gps on üldse lubatud) loeb 50m mööda (mäed). Isegi kui sisteemid on duubeldatud ei jõuta neid sellises kurvide kaskaadis jälgida. Sellises olukorras usaldatakse tavaliselt rajaääres tegutsevaid fotograafe. Ja nad päästavad nii mõnegi mehe päeva.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Siit viidikust on näha, et GPS on ikkagi lubatud. Auto tagatiival on suur kleps linna nimega kust ekipaaz on startinud. 
https://www.youtube.com/watch?v=YO4Njaru0Zg

See Hispaania "siks" on 1977 aasta Monte täpne replica.

Siit on näha ka leedukad oma rohelise MGB-ga (tänaseks on selgunud, et see oli neil varuks kaasas ! lihtsalt ). Monte stardis paistab neil mingi tehniline kamm olevat. Õnneks on velgedega kõik oolrait Smile
https://www.youtube.com/watch?v=ARinVjbx5po

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Tere

Küsimus aus ja ootaks ausat vastust.

Kas multicariga tasub rajale tulla?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne