Jumzi käivitamine -15 juures
#1

Kuna ma siin sirvisin miskeid teemasid kus kiideti, et käivitusmootoriga Jumzi saab käima iga ilmaga ja üldse eeskujulik isend külmaga käima minema selles suhtes siis lihtsalt lihtsalt jutu jätkuks ma mõtlesin küsida- et mis need temperatuurid ikka on olnud millega võiks minna üritama seda masinat käima arvestades, et sees on ikka vene õlid? Smile

Ühesõnaga oli mõte siin paar päeva tagasi masin käima ajada osaliselt selleks, et korra üht raskemat asja tõsta kopaga ja osaliselt sportlikust huvist ja tulemus oli see, et kuigi käivitusmootor läks -15 käima nagu paugupill siis suurt katelt on võimalik ringi ajada vaid kompressioon maas ja hädapärast käivitusmootori sidurit libistades mille käigus ma selle ikka korralikult suitsema sain. Ehk siis nentisin, et viga on õlis- sest kuuma vett sai plokk täis uhatud aga loomulikult karteris olevat õli see kuidagi ju ei soojenda.

Mitte, et oleks nüüd mingi häda toda traktorit suure külmaga käivitada ja hakata kõiksugu karterisoojendus jms aretama (plokisoojendus arvestades seda kuuma vett mis sisse sai kallata on niiguinii mõtetu ettevõtmine) aga sportlikuslt huvist, et kas ilma lääne õlita karteris on siis Jumz disaintud miinimum -15 peale Sad  Samade mahladega 40 ma saan igatahes elektristarteriga käima sellise temperatuuriga.
Vasta
#2

Kõik pumbad said ikka välja võetud ja sidur lahutatud?
Belarusi kogemus igatahes näitas, et käivitusmootoril on jõudu vähe et mootorit kohe nullist üle survetakti vedada.
Seal pidi ikka laskma korra sidurit ja kohe lahutama sest siis lükkas silindri surve vända tagasi ja uuesti ühendades oli juba pikem maa joogu võtta ning tavaliselt kolmekordse meelitamisega sai mootori pöörlema.
Kui aga juba üle ühe survetakti ära saad on tihedat mootorit praktiliselt sama raske ringi ajada kui ilma kompressioonita sest see õhk mille kokkusurumiseks energiat kulutatakse annab enamuse sellest energiast tagasi kui kolb alla liigub.
Ühte eriti kulunud mootorit ei jõudnud tõesti käivitusmootor niipalju vedada et oleks hoo sisse saanud.
Jumzil peaks aga lihtne olema et kompressioon maha, lasta käivitusmootoril väntvõlli minutike ringi ajada ja enne kompressiooni sisselülitamist anda regulaatori hoovast maksimaalpöörded.
Vasta
#3

Nagu juba mainitud siis alusta käivitusmootorist. Sul segu nii lahja või mootor kutsikas nõnda hõre et ei jõuagi suurt mootorit külmalt ringi ajada. 

Täna hommikul oli -21C siin, jumz läks käima ilma vastupanuta, õlipumbad olid taga ning kompressioonikangi ei puutund. Nii kui käivitusmootori siduri järgi lükkasin läks ka suur käima...  mootoris 10w40 mineraal sees mis külmalt on praktiliselt samasugune tökat kui vene diiselõli...
Homme üritaks altai käima panna, seal sees samuti mingi mineraal... eks vaatab mis saab.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4

Aga milleks panna sisse mingit paksu tökatit kui ometi on saada ju oluliselt voolavamaid õlisid? Rolleyes
Vasta
#5

Vene ajal olid ka külmad ilmad ja vedelamat õli polnud kusagilt võtta. Mootorid pani ikke käima ja mindi tööle. Vaja natuke eeltööd teha, kui külma ilma karta. Osa mainis muidugi Luik juba ära. Üks nipp oli ka õhtul ennem seismajätmist panna bensiini õli sisse. Nii oli hommikul õli vedelam. Ja metsameestel polnud sooja vett kusagilt võtta, ka külma polnud. Tosooli ka polnud. Värtnaõli oli jahtusvedelikuks. Vist oli nafta ja trafoõli ka.
Talvist kütet tehti bensiiniga. Esitule pirn uputati ka just küttevõtu toru juurde. Kena oli vaadata, kuidas "kollid" paagis ujuma hakkasid peale pirni sisselülimist.
Vasta
#6

(07-01-2017, 23:16 PM)veix__ Kirjutas:  Aga milleks panna sisse mingit paksu tökatit kui ometi on saada ju oluliselt voolavamaid õlisid? Rolleyes

Ega keegi ei keela, vala või lambiõli sisse.... 
10W40 on niigi üle võlli, vene Super on ka täiesti hää kuid külmaga on nad kõik vähe "kanged"   
Täissünti ei pane ju ehkupeale sisse, see eeldab ikka enne korralikku taastatud mootorit...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

(07-01-2017, 22:59 PM)mlsluik Kirjutas:  Nagu juba mainitud siis alusta käivitusmootorist. Sul segu nii lahja või mootor kutsikas nõnda hõre et ei jõuagi suurt mootorit külmalt ringi ajada. 

Täna hommikul oli -21C siin, jumz läks käima ilma vastupanuta, õlipumbad olid taga ning kompressioonikangi ei puutund. Nii kui käivitusmootori siduri järgi lükkasin läks ka suur käima...  mootoris 10w40 mineraal sees mis külmalt on praktiliselt samasugune tökat kui vene diiselõli...
Homme üritaks altai käima panna, seal sees samuti mingi mineraal... eks vaatab mis saab.

Vaat seda tõesti ei osanud mõelda, et äkki on käivitusmootori segu paigast ära ja tolle tõttu vedada ei jõua- mootor ise muidu on jutu ja väljanägemise järgi uus peale pandud aga no vaevalt seda segu seal keegi timminud on. On sel miskid kruvid selle PD karbussi küljes selleks tarbeks või kuidas see käib?

Igasugused lääne kahetaktilisi on saanud paika reguleerida piisavalt aga kahtlen, et sealt nüüd kusagil L ja H kruvid on.
Vasta
#8

Kõige lihtsam varinat on see et enne siduri vabastamist lükka käega käivitusmootori pööreteregulaator põhjani ja hoia seda seal, kui ikka ei jõua vedada siis vaata mis edasi saab....  Rolleyes   

Rohkem juttu käivitusmootorist leiad siitsamast foorumist:    PD -10 kutsikas
Postituses nummõr 5 on lühidalt karpa timmimisest juttu...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Ma küll hülgasin käivitusmootori, aga -16 olen käima saanud pika piinamise peale. Põhiprobleem äkki selles, et kutsika sidurid libisevad läbi ja siis tundubki, et nagu ei jõuaks.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#10

(08-01-2017, 19:46 PM)hannest Kirjutas:  Ma küll hülgasin käivitusmootori, aga -16 olen käima saanud pika piinamise peale. Põhiprobleem äkki selles, et kutsika sidurid libisevad läbi ja siis tundubki, et nagu ei jõuaks.


Ei käivitusmootori sidur haagib piisavalt ja kui kangiga mitte mängida siis suretab käivitusmootori lihtsalt välja isegi kui käega täisgaasi anda ja kui traktori enda sidur on lahutatud.
Teine asi on see, et viskab käiates ka niisama siduri välja ise- ma ei tea kas see on sedasi mõeldudki või on mingi detail kulunud?

Igatahes täna soojemate kraadidega siin -4 kanti katsusin uuesti ja sellise temperatuuriga polnud mingi probleem suurt mootorit ringi vedata- sain isegi ära tõestatud selle ahjukompunni efektiivsue mis sai vana mosse pealt võtta- kabiinis hakkas nii palav, et jopet seljas hoida ei kannatanud. Sai ka 50mm äravoolutorust ja põlvedest korralik õhusuunamissüsteem tehtud akendele ja isegi tagumisele aknale lõdvikuga soe peale veetud Big Grin
Vasta
#11

No aga võta kuulus juutuub lahti ja vaata sealt, kuidas käivitusmootorid -20 kraadiga veavad Wink  Ilmselgelt on sul käivitusmootoriga seoses mingid puudujäägid. Normaalses seisukorras käivitusmootor ei sure lihtsalt välja. Teiseks see, et ta diisli pealt välja viskab on käivitusmootori allosas oleva ülekandesüsteemi võlli otsast oleva pendiksi ebapiisav reguleering. Aja see sidurikangi kaas maha ja tõmba suur võll välja, sealt otsast pinguta polti peale et pendiks välja ei viskaks nii kergelt ja veab ilma väljaviskamiseta. Uuri kuidas pendiks töötab ja saad aru milles viga on väljaviskamise poolelt.
Vasta
#12

No ma vaatan kui ilmad soojemaks lähevad siis kangutan selle kaane korra maha ja uurin mis sealt seest leidub. Üldiselt, ega ju traktorut sellise külmaga muuks otstarbeks käima pole mõtet pannagi kui vast lume lükkamine ja mingil põhjusel ei anna ka kopa pumpa kangist välja lükata isegi mitte lahutatud siduriga- kõik ühendused toimivad kangil aga see tihvt mis läheb pumba ülekandesse käikari küljes liiguba vaid sentimeetri jagu edasi tagasi. Hankisin uue pumba sügisel ja ju vast siis vaatab miks see nii on aga pragu on traktoril ka suur hüdropump järgi kui sidur lahutatud pole ja isegi sooja mootoriga oli ikka kohe tunda kui siduripedaal sai ülesse lastud -5C kuidas mootor hakkas rassima seda paksu hüdroõli ringi ajada.

Kui üldse midagi peaks tegema siis peaks hankima ühe korraliku doonormootori millele kapitaali teha ja peale panna või mõne mis teadaolevalt on suht värske või juba remonditud. Pealoleval mootoril näikse miski 8000 lugeja peal olevat ja igatahes üle 80c mootoritempiga (mis pole probleem isegi sellise ilmaga nüüd kui sai kogu jahutussüsteemi osa uus pandud kuna vana oli justku happe poolt ära söödud) kukub õlisurva juba sinna alla 1 seieril. Külmalt käib küll sinna 3 kanti aga küllap on ikka kulumisaste juba piisav.
Vasta
#13

Minu kogemuse järgi tooks välja kas asjaolu. Suurema külmaga (alla -10?) võiks ikka õlile natule leeklampi anda, siis on kindel, et ta jooksma hakkab ning külma ilmaga tahab minu käivitusmootor pisut pikemalt käia ja soojeneda, siis saab rohkem jõudu taha. Muidu käivitub hästi.

Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne