Roostevaba sassiiga bussid
#1

Tere.
Võib olla mitte kõigile meelepärane jutt, sest mul on plaan vana buss "ära rikkuda" Big Grin
 Kuulaks bussispetsialiste korrosiooni osas. Millised Volvo ja Scania mudelid on roostevaba sassiiga? Tean, et Carrus on. Haudun plaane vana bussi ostmisest ja ümberehitusest matkabussiks.  Sellise asja juures oleks tähtis just see, et ära ei ussitaks, sest rohkem hakkab see seisma ja läbisõit saab väike olema. Nii palju, kui Carruseid näinud olen, on neil mootor põranda all, mis pole eriti ihaldusväärne, sest juurdepääsu peab bussist jätma põranda kaudu mootorile ja see seab põranda viimistlusele piirangud.  Samas on kõik nö "diesel pusher"iid, vist madalama keskmise vahekäiguga ja tasase põranda saamiseks oleks vist ainuke realistlik lahendus keskosa kõrgemaks tegemine, mis jälle lae liiga madalaks teeb(olen keskmisest pikemat kasvu)? Äärte madalamaks tegemine vist nõuab juba täiesti bussi ümberehitust?
Need Carrused iseenesest on suhteliselt hea hinnaga saadaval, neil on Webastod peal juba tavaliselt ja konditsioneerid, mida saan  kohandustega kasutada tõenäoliselt. Matkasuvilatel on tavaliselt propaaniga (ka diisliga) kuumaõhu süsteemid,  diisli pealt jahutusvedelikuga süsteem on minu meelest sümpaatsem. Carruste kohta olen häid sõnu kuulnud valdavalt. 

Olen otsinud matkasuvilate aknaid  (pakette), et näiteks külmutufurgooniga veoaotost oma ideed teostada ja ainuüksi akende peale tundub rohkem kuluvat, kui vana ja suure läbisõiduga Volvo bussi ostmiseks. Lisaks sellele tuleks veoautot kasutades lahendada kõrge platvormi pealt inimlikul kombel maale saamine, viisakas uks jne, mis kindlasti pole odav ja bussil on see kõik juba olemas.

Et andke tulla infoga nende roostavaba busside sassiide kohta Cool
Vasta
#2

Või siis kust ma sellist infot saaksin hankida? Olen kolanud foorumites, kuid busside motorhome'deks ümberehitus tundub olevat rohkem P-Ameerika teema. Sealsete busside kohta tean hetkel rohkem Rolleyes

Kas näiteks Volvo B12 on roostevaba sassiiga?

http://autoline-eu.co.uk/sf/bus-coach-bu...03400.html
Vasta
#3

(11-01-2017, 22:44 PM)Kris123 Kirjutas:  Või siis kust ma sellist infot saaksin hankida? Olen kolanud foorumites, kuid busside motorhome'deks ümberehitus tundub olevat rohkem P-Ameerika teema. Sealsete busside kohta tean hetkel rohkem Rolleyes

Kas näiteks Volvo B12 on roostevaba sassiiga?

http://autoline-eu.co.uk/sf/bus-coach-bu...03400.html

Mis on šassii?
Kered on enamusel mitteroostetavad, ehk siis küljeplekid on alumiinium, plast, või mingi muu materjal, mis konkreetsel mudelil võiks täpselt olla ei tea, sest roostetavate külgedega bussi polegi väga kohanud.
Kurvem pool on, kõhualune, kandevkere osa. Enamus kasutab nelikanttorudest tehtud ruumilist raami ja see kipub ikka ussitama, kui vana ja palju pihta saanud. Mõned uued bussilaadsed  tooted roostetasid pakiruumi seintest ja kõhu alt juba paari aasta vanuselt.
Kui vaadata scandinaavias levinud "töökoja" busse, mis võistlustel jm kaasas käivad, siis neid isegi 60.-te bussidest tehtud, järelikult kestavad.
Kui soovid siledat põrandat, siis vaata mõnd kõrgemat isendit ("turistikas" v. kaugliin) lähemalt. Esi ja tagaratta koobaste peal on panipaigad (akud) ja muus osas on põhja tõstetud just pakiruumi kõrguse tarbeks. Suurema ehitamisega lased põranda keskosaga tasapinda ja ongi ok. Ainult tagamootori puhul on mootoriosa kõrgem. Kui võtta näiteks volvo BxxB seeria, siis seal on lamavas asendis mootor, mis tavalisest madalam ja tagaosas (BxxM keskmootoriga). Scanial ja mersul minuteada "lamavaid"mootoreid ei olnud. Kui sama skeemiga linna(lähi)buss võtta, siis see juba alla lastud ja ainult koopad segavad.

nb. Kui otsida mitteroostetavat toorikut, siis ei tasu seda lõuna poolt otsida, pigem ikka skandinaavias-soomes toodetud isendeid. Espanjas tehtud bussidel ei pruugi meie talves isegi tuba soojaks saada, isegi Poola toodang jääb lahjaks.


Vasta
#4

Mis hinnaklassi - tootmisaastaga bussidest jutt käib?

Irizar, vähemalt New Century/PB ja uuemad tuleb juba tehasest päris korraliku korrosioonitõrjega, luugid alumiinium, muud paneelid klaasplast vms komposiit, Lahden Autokori keredel on ka vähemalt osa kandva konstruktsiooni nelikanttoru roostevabast.

Eks põhiraam mädaneb ikka kui aastaid soolaliiva sees ummuksis, ilmselt tasuks buss tuua kuskilt lõunapoolt.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#5

Scania mootoriga Carruse bussil on taga mootor, väidetavalt peaks olema roostevaba sõrestikuga.
Samuti on mõned vanemad Temsa bussid roostevabast, Stainless siis peaks kusagil kirjas ka olema, kas külje peal. Või ka tehasesildil?

4xOpel 3xChevrolet
Vasta
#6

(11-01-2017, 23:31 PM)Laurts Kirjutas:  Mis hinnaklassi - tootmisaastaga bussidest jutt käib?

Irizar, vähemalt New Century/PB ja uuemad tuleb juba tehasest päris korraliku korrosioonitõrjega, luugid alumiinium, muud paneelid klaasplast vms komposiit, Lahden Autokori keredel on ka vähemalt osa kandva konstruktsiooni nelikanttoru roostevabast.

Eks põhiraam mädaneb ikka kui aastaid soolaliiva sees ummuksis, ilmselt tasuks buss tuua kuskilt lõunapoolt.

Ma ei tea hinnaklassidest midagi. Kui sa tead, siis valgusta. Uuematest ma vaatan arusaadavatel põhjustel mööda. Mul ei oleks mõtet midagi aretada uue bussi põhjal, siis võiksin juba vastava isendi kuskilt tehasest tellida. Ma ise arvan, et nii 15+ aastat võiks juba vaadata, mõnda nooremat isendit olen ka näinud mulle vastuvõetava hinnaga. Jah, kui roostetav buss osta, siis on tõenäoliselt vähem roostes, kui lõunast tuleb, aga ma otsin roostevaba sassiiga(võib olla teen rumalasti?). Ma saan aru, et roostevaba pole mingi imelahendus, aga super on küll võrreldes tavalise terasega minu hinnangul.
Vasta
#7

(12-01-2017, 01:30 AM)Simson0077 Kirjutas:  Scania mootoriga Carruse bussil on taga mootor, väidetavalt peaks olema roostevaba sõrestikuga.
Samuti on mõned vanemad Temsa bussid roostevabast, Stainless siis peaks kusagil kirjas ka olema, kas külje peal. Või ka tehasesildil?

Tänud, ma olen ka neid tagamootoriga näinud. Kirjas ta võib olla kuskil küll, aga kui ma konkreetset pakkumist vaatan ja hispaanlasest amigoga suhtlema hakkan interneti teel, siis kumbki meist ei pruugi seda teada, et kus ja mis kirjas on.  Big Grin
Vasta
#8

MCI on tootnud roostevabast asju.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#9

(11-01-2017, 23:12 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-01-2017, 22:44 PM)Kris123 Kirjutas:  Või siis kust ma sellist infot saaksin hankida? Olen kolanud foorumites, kuid busside motorhome'deks ümberehitus tundub olevat rohkem P-Ameerika teema. Sealsete busside kohta tean hetkel rohkem Rolleyes

Kas näiteks Volvo B12 on roostevaba sassiiga?

http://autoline-eu.co.uk/sf/bus-coach-bu...03400.html

Mis on šassii?
Kered on enamusel mitteroostetavad, ehk siis küljeplekid on alumiinium, plast, või mingi muu materjal, mis konkreetsel mudelil võiks täpselt olla ei tea, sest roostetavate külgedega bussi polegi väga kohanud.
Kurvem pool on, kõhualune, kandevkere osa. Enamus kasutab nelikanttorudest tehtud ruumilist raami ja see kipub ikka ussitama, kui vana ja palju pihta saanud. Mõned uued bussilaadsed  tooted roostetasid pakiruumi seintest ja kõhu alt juba paari aasta vanuselt.
Kui vaadata scandinaavias levinud "töökoja" busse, mis võistlustel jm kaasas käivad, siis neid isegi 60.-te bussidest tehtud, järelikult kestavad.
Kui soovid siledat põrandat, siis vaata mõnd kõrgemat isendit ("turistikas" v. kaugliin) lähemalt. Esi ja tagaratta koobaste peal on panipaigad (akud) ja muus osas on põhja tõstetud just pakiruumi kõrguse tarbeks. Suurema ehitamisega lased põranda keskosaga tasapinda ja ongi ok. Ainult tagamootori puhul on mootoriosa kõrgem. Kui võtta näiteks volvo BxxB seeria, siis seal on lamavas asendis mootor, mis tavalisest madalam ja tagaosas (BxxM keskmootoriga). Scanial ja mersul minuteada "lamavaid"mootoreid ei olnud. Kui sama skeemiga linna(lähi)buss võtta, siis see juba alla lastud ja ainult koopad segavad.

nb. Kui otsida mitteroostetavat toorikut, siis ei tasu seda lõuna poolt otsida, pigem ikka skandinaavias-soomes toodetud isendeid. Espanjas tehtud bussidel ei pruugi meie talves isegi tuba soojaks saada, isegi Poola toodang jääb lahjaks.


Mis on sassii? Mina saan nii aru, et kõigepealt toodetakse selline "mootoriga raam", millel juhiste ja roolgi küljes ning millega saab juba tehase hoovis lustida, aga buussile omast pealisehituust sealö peal veel pole. Seda raami mõtlesingi, kui rääkisin sassiist. See on kvaliteetbussidel tihti roostevabast tehtud. 

Rattakoopad pole mingi probleem või murekoht. Mul Volvode kohta konkreetsed andmed puuduvad, aga vaatasin analoogsete mersu busside sisemõõtmeid ja ma eeldan, et küik tootjad on lähedal neile mõõtmetele. Selles "keskmises süvendis" oli 210 cm, "ääred" olid 15 cm kõrgemad, mis jätab lae kõrguseks 195 cm, kui keskelt põrand kõrgemaks teha. Mina olen 200 cm pikk+tahaks põrandat ja lage veel soojustada ka.  Siinkohal võiks nüüd öelda, et mis siis, käid küürakil, see ei ole ju päriskorter või -maja. Samas kõva töö ja summad sellesse tampida ja siis nii? 
P-Ameerikas nad kiidavad Prevost busse ja nende roosteba sossiid. volvo on tänaseks Prevosti ära ostnud. Neid vanu busse nad ehitavad ringi, aga tõstavad katust 8 tolli ehk 20 cm. Minu jaoks kaob mõneti bussi kasutamise jume ära sellisel juhul, lõika katus maha, ja keevita see 20 cm kõrgemal uuesti peale. Nad ütlevad, et bussis püsti seistes opead kummardama, et aknast välja näha, aga matkabussis peaks see olema silmade kõrgusel sul, kuui püsti seisad. Ma isegi ei tea, millest need piidad tehtud on, mida ma keevitama peaksin. Lisaks sellele tuuleb eemaldada kõik aknad, mis on polüuretaaniga liimitud ja siis hiljem need tagasi liimida. Sellega saaksin tõenäoliselt hakkama, aga siis tuleb vist  bussi küljed uue FRP-ga katta ja ma hakkan mõtlema siinkohal, et natuke paljuks läheb, lisaks sellele ei istu enam sisemised piidakatted jne. See ei tundu enam nii lihtne võrreldes külkikauto kasutamisega  Big Grin
Vasta
#10

Eestis on tegija(d) kes on teinud mitmeid busse ja veokaid matkakaks ja ka muudeks eriotstarbelisteks.
Kui on tõeline huvi siis võta ühendust ühe kontaktid asukohaga Viimsi lõpus on olemas.
Oma matka haagist olen seal ehitanud ja näinud nii mõndagi mida seal on tehtud.
Vasta
#11

(12-01-2017, 02:14 AM)Kris123 Kirjutas:  
(11-01-2017, 23:12 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-01-2017, 22:44 PM)Kris123 Kirjutas:  Kas näiteks Volvo B12 on roostevaba sassiiga?

Mis on šassii?


Mis on sassii? Mina saan nii aru, et kõigepealt toodetakse selline "mootoriga raam", millel juhiste ja roolgi küljes ning millega saab juba tehase hoovis lustida, aga buussile omast pealisehituust sealö peal veel pole. Seda raami mõtlesingi, kui rääkisin sassiist. See on kvaliteetbussidel tihti roostevabast tehtud.
...
See oligi selline pisut provotseeriv küsimus...Wink
Scania saatis (saadab?) Irizari jaoks bussi aluspõhja, kus esimese otsa poolraam ja tagumine ots, sildade mootori jms-ga on ajutiselt liidetud üheks, ca 6m tervikuks, milliseid (oli vist?)4tk kahes kihis spets haakesse laaditakse. Tehases  "venitatakse" see toorik pikaks ja seotakse kandevkerega, seega ongi kere korrosioonikindlus enamjaolt kere ehitajas kinni.
Kõrge matkabussi saaks lihtsa vaevaga linnaliini madalapõhjalisest, aga seal on jälle rida miinuseid: aeglane ülekanne, aut.kast ja olematu pakiruum jms.
"turistikas" peaks ju enam-vähem põhjaks sobima, harju keskmisel 1,80-se kasvuga kodanikul jääb piisavalt pearuumi, pikemad on ka mahtunud püsti seisma, oht on sisenemisel-väljumisel kokku puutuda piitade jms-ga.

Aga...
Minu tagasihoidlik arvamus on, et täismõõdus buss matkamiseks ei ole kõige sobivam. Linnades on jama, parkimise jms-ga. Seisad kuskil äärelinnas ja kasutad ühistransporti. Parkimise eest maksad päris kopsakalt, kui Sind üldse linna sisse lubatakse, sest enamus EU-st eeldab, et C-D-E sõidukid vastavad min EURO5 nõuetele. Teemaksuga sama, alla E5-maksad kordades rohkem. Austriast ei pääsenud vist enam isegi E2-ga läbi? Näites antud Volvo kohta pole isegi EURO saaste normi märgitud, st siis E0/1?.
Lisame suure pöörderaadiuse, madala kliirensi ja maha/pealesõidu nurgad ja on selge, et ka maastikule-metsa asja pole, tavakämpingusse lihtsalt ei mahu sisse ja turistikate parklasse ei ole asja. Pisutki märjem või pehmem pinnas lihtsalt imeb selle 12tn maakera sisse. Kuskil kitsastel mägiteedel, n. Norras on vaja juba pisut enam kogemusi, et tervelt tagasi tulla. Kiiresti õpid selgeks, et enne kui kahtlasena tunduvale teele keerad, mõtled10x...
Mina vaataks miskit kaubiku põhjale tehtut, või võtaks B-kat-i kõrge kaubiku aluseks... ja tegelikult on kodus ka hea Smile


Vasta
#12

(12-01-2017, 11:02 AM)hulgus Kirjutas:  
(12-01-2017, 02:14 AM)Kris123 Kirjutas:  
(11-01-2017, 23:12 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-01-2017, 22:44 PM)Kris123 Kirjutas:  Kas näiteks Volvo B12 on roostevaba sassiiga?

Mis on šassii?


Mis on sassii? Mina saan nii aru, et kõigepealt toodetakse selline "mootoriga raam", millel juhiste ja roolgi küljes ning millega saab juba tehase hoovis lustida, aga buussile omast pealisehituust sealö peal veel pole. Seda raami mõtlesingi, kui rääkisin sassiist. See on kvaliteetbussidel tihti roostevabast tehtud.
...
See oligi selline pisut provotseeriv küsimus...Wink
Scania saatis (saadab?) Irizari jaoks bussi aluspõhja, kus esimese otsa poolraam ja tagumine ots, sildade mootori jms-ga on ajutiselt liidetud üheks, ca 6m tervikuks, milliseid (oli vist?)4tk kahes kihis spets haakesse laaditakse. Tehases  "venitatakse" see toorik pikaks ja seotakse kandevkerega, seega ongi kere korrosioonikindlus enamjaolt kere ehitajas kinni.
Kõrge matkabussi saaks lihtsa vaevaga linnaliini madalapõhjalisest, aga seal on jälle rida miinuseid: aeglane ülekanne, aut.kast ja olematu pakiruum jms.
"turistikas" peaks ju enam-vähem põhjaks sobima, harju keskmisel 1,80-se kasvuga kodanikul jääb piisavalt pearuumi, pikemad on ka mahtunud püsti seisma, oht on sisenemisel-väljumisel kokku puutuda piitade jms-ga.

Aga...
Minu tagasihoidlik arvamus on, et täismõõdus buss matkamiseks ei ole kõige sobivam. Linnades on jama, parkimise jms-ga. Seisad kuskil äärelinnas ja kasutad ühistransporti. Parkimise eest maksad päris kopsakalt, kui Sind üldse linna sisse lubatakse, sest enamus EU-st eeldab, et C-D-E sõidukid vastavad min EURO5 nõuetele. Teemaksuga sama, alla E5-maksad kordades rohkem. Austriast ei pääsenud vist enam isegi E2-ga läbi? Näites antud Volvo kohta pole isegi EURO saaste normi märgitud, st siis E0/1?.
Lisame suure pöörderaadiuse, madala kliirensi ja maha/pealesõidu nurgad ja on selge, et ka maastikule-metsa asja pole, tavakämpingusse lihtsalt ei mahu sisse ja turistikate parklasse ei ole asja. Pisutki märjem või pehmem pinnas lihtsalt imeb selle 12tn maakera sisse. Kuskil kitsastel mägiteedel, n. Norras on vaja juba pisut enam kogemusi, et tervelt tagasi tulla. Kiiresti õpid selgeks, et enne kui kahtlasena tunduvale teele keerad, mõtled10x...
Mina vaataks miskit kaubiku põhjale tehtut, või võtaks B-kat-i kõrge kaubiku aluseks... ja tegelikult on kodus ka hea Smile

Jah, kindlasti on parkimise jms ebamugavust. Ma olen uurinud ka nn "camper van conversion" või siis kaubikust matkabussi ehitamise nüansse. Seda on palju tehtud Euroopas. Müüakse isegi mööbli komplekte, mida tuleb endal natuke sobitada, näiteks see firma teeb seda http://www.convertyourvan.co.uk/ . Lisaks sellele on näiteks vastava mudeli kaubikule saadaval juba valmis veepaagid, mida saab suhteliselt lihtsa vaevaga paigaldada. Olen lugenud ka inimeste blogisid, kes seda teinud on ja nüüd ringi rändavad oma kaubikust ehitatud matkabussiga. Neil on jah eelised võrreldes suure bussiga, aga ka miinuseid. Minu meelest on nad rohkem sõitmiseks, nendes saab ka hädapärast magada ja teed keeta, aga arvan, et pikemat aega nendes küll elada ei kannata. Eks iga ehitaja kiiidab enda bussi, aga üldiselt rääkides on nad külmad miinuskraadide juures, seal 2kw propaani puhuriga hommikul ärgates on 12-14 kraadi sooja ja linad ning tekid kondensist märjad, see on üsna tavaline, mida kuulnud olen. Teoorias on võimalik neid soojustada, aga näiteks 5 cm polüretaanvahu kasutamine ei ole enam praktiline, mis suure bussi juures on täiesti reaalselt teostatav. Nendes tavapäraselt kasutatav soojustus on üsna vähetõhus. Samas kui tahta dušši ja WC-d, siis minu arvates peaks pikkusega L4 olema(on muidugi küllalt L3 pikkusega peldiku ja duššiga kaubikutest ehitatud isendeid liikumas Euroopa teedel). Kõige kõrgem variant võimaldaks ka minul püsti seista täispikkuses  Big Grin, samas on seda ikka vaja? Niikuinii istud selles enamuse ajast. Ega L4 bussiga ka enam nii mugav liigelda pole kui väikese sõiduautoga. Suurde bussi jalgratas või motoroller, väike sõiduauto sleppi?(viimast varianti olen isegi näinud). Ma pakun, et suur buss on elamiseks, mida saab ka liigutada, väike buss on sõitmiseks, kus saab ka magada Smile  kütusekulu ja kõik muu viitab sellele, et pigem suur buss on mitu kuud jutti statsionaarne ning jäätise ja õlle järgi sa sellega ei sõida. Sul on tuline õigus linnaliinika ja õhkpatjadel õõtsumise sõidumugavuse erinevuses, aga lae kõrgusega tekib jama. Panipaikasid põranda alla ei saa linnaliinikale, aga kui kaubikule saab veepaagid põranda alla, siis saab ka linnaliinikale (hall vesi peab kindlasti põranda all olema, kui just kõrget dušši ei taha teha). Volvo 7000 on roostevaba linnaliinikas(euro3), millel on mootor taga ja kuulub realistlikusse hinnaklassi. Suuri busse igal pool Euroopas ka matkaautode parkidesse ei lubata, aga igale poole polegi tarvis minna, on kohti, kus lubatakse.  Eks ma praegu vaagin ja tegelen edasi vaimse onaneerimisega. Ei taha ju ka uisapäisa roostetavat kolu enda õuele veeretada.  Sad
Vasta
#13

(11-01-2017, 21:56 PM)Kris123 Kirjutas:  mul on plaan vana buss "ära rikkuda" Big Grin
 Kuulaks bussispetsialiste korrosiooni osas. Millised Volvo ja Scania mudelid on roostevaba sassiiga? Tean, et Carrus on. Haudun plaane vana bussi ostmisest ja ümberehitusest matkabussiks.  Sellise asja juures oleks tähtis just see, et ära ei ussitaks, sest rohkem hakkab see seisma ja läbisõit saab väike olema. 

Ei saanudki aru, kumb asi siis plaanis on, kas tavalisest terasest vanema bussi raami roostevabaks muutmine või kohe roostevaba asja ostmine....?

Raami roostekindlaks muutmine vast pole eriline raketiteadus; lihtsalt raam korda teha, liivapritsida ja ntx Paldiski zinkpotist läbi lasta. (ma ei tea nende paja mõõtmeid, aga 12m vast ikka mahub). Tööd on sitta kanti.
 See klapiks nagu "rikkumisega". Mis ei ole tegelikult rikkumine vaid läbi tõsise investeeringu asja paremaks  tegemine. Need seal Paldiskis pakuvad, et 50 aastat on hooletu. 
Noh, liiklusmärkide jne pealt on näha, et nii ka on.
Ma olen ka üht-teist seal teha lasknud, aga praegu veel liig vähe aega möödunud, et hinnangut anda. Siiani tundub superhea.

Stainless steel raamiga buss vast on vastavalt kallim osta ja midagi "rikkuma" ei pea.

Eks tulebki need kaks kalkulli kõrvuti panna ja siis otsustada. Oma rahakotti vaadates.

Peaasi, et see teema SELLEKS LÄBUKS ära ei keeraks, kus inimene nägi unes geniaalset äriideed... Toungue


.
Vasta
#14

(12-01-2017, 19:13 PM)stihl Kirjutas:  Ei saanudki aru, kumb asi siis plaanis on, kas tavalisest terasest vanema bussi raami roostevabaks muutmine või kohe roostevaba asja ostmine....?

Raami roostekindlaks muutmine vast pole eriline raketiteadus; lihtsalt raam korda teha, liivapritsida ja ntx Paldiski zinkpotist läbi lasta. (ma ei tea nende paja mõõtmeid, aga 12m vast ikka mahub).

On raketiteadus lp. ksf. on...
Nimelt ei oska ma juhatada ühtki kaasaegset bussi (TA6 ja Isuzu väljaarvata), mis oleks sellisele raamile istutatud, mida kannataks kerest eraldada. Kõik on pmst kandevkerega, millele tugevdused külge/sisse poogitud. Raamiks võiks küll lugeda salongi ja pakiruumi eraldavat ruumilist taladest konstruktsiooni, sellel aga jällegi mingeid korrosiooniprobleeme pole.


Vasta
#15

Ega jah, tehnikafoorumis rääkida raamist/šassiist ja kandevkerest kui samast asjast, veits naljakas Big Grin
Vasta
#16

(12-01-2017, 19:13 PM)stihl Kirjutas:  
(11-01-2017, 21:56 PM)Kris123 Kirjutas:  mul on plaan vana buss "ära rikkuda" Big Grin
 Kuulaks bussispetsialiste korrosiooni osas. Millised Volvo ja Scania mudelid on roostevaba sassiiga? Tean, et Carrus on. Haudun plaane vana bussi ostmisest ja ümberehitusest matkabussiks.  Sellise asja juures oleks tähtis just see, et ära ei ussitaks, sest rohkem hakkab see seisma ja läbisõit saab väike olema. 

Ei saanudki aru, kumb asi siis plaanis on, kas tavalisest terasest vanema bussi raami roostevabaks muutmine või kohe roostevaba asja ostmine....?

Raami roostekindlaks muutmine vast pole eriline raketiteadus; lihtsalt raam korda teha, liivapritsida ja ntx Paldiski zinkpotist läbi lasta. (ma ei tea nende paja mõõtmeid, aga 12m vast ikka mahub). Tööd on sitta kanti.
 See klapiks nagu "rikkumisega". Mis ei ole tegelikult rikkumine vaid läbi tõsise investeeringu asja paremaks  tegemine. Need seal Paldiskis pakuvad, et 50 aastat on hooletu. 
Noh, liiklusmärkide jne pealt on näha, et nii ka on.
Ma olen ka üht-teist seal teha lasknud, aga praegu veel liig vähe aega möödunud, et hinnangut anda. Siiani tundub superhea.

Stainless steel raamiga buss vast on vastavalt kallim osta ja midagi "rikkuma" ei pea.

Eks tulebki need kaks kalkulli kõrvuti panna ja siis otsustada. Oma rahakotti vaadates.

Peaasi, et see teema SELLEKS LÄBUKS ära ei keeraks, kus inimene nägi unes geniaalset äriideed... Toungue



Ei tundu olevat kallim stainless vanade busside puhul. Samas tean ma sellest üsna vähe ja mõned  bussihinnad tekitavad minus hämmingut.

Näiteks see siin https://www.kuldnebors.ee/search/soiduki...ge_size=25


Kui see läbisõit on õige ja vaadates busside läbisõite, siis mina ütleks, et see buss on oma varases nooruses. Miljoni läbisõiduga bussi eest küsitakse rohkem, aga see selleks.

Ei ole eesmärgiks just roostevaba või mis iganes materjal, eesmärk on mitteroostetav buss ja võimalikult lihtsa vaeva ning valuga. Te tundute siin olema peast restauraatorid Big Grin , ma peaksin ju selleks bussi täiesti laiali kakkuma. Mina mõtlen nii, et sisemus puhtaks ja väljast suurt ei puudutakski, kui siis mõned aknad kinni, kas vinüül kleepida peale, mustaks värvida või siis lausa mingit paneeli kasutada katmiseks. Need restaureerimisprojektid siin on ilusad kaeda küll, aga kardan, et lööksin käega või siis vähemalt ei tahaks ma maja raha ja tööd sellesse bussi tampida. Nii palju, kui uurinud olen neid asju, siis igasugu iseüritamised matkabussi ehitada ja selle pealt raha teenida, näevad sellised välja, et ehitaja ei vea miinimumpalka endale välja.
Ma saan aru, et tegemist pole mingisuguse eriti ratsionaalse ettevõtmisega ja tõenäoliselt tuleks lõppkokkuvõttes odavam lennukiga lennata ning hotellis ööbida selle asemel, et vanast, läbiaetud bussist iseehitatud künaga ringi sõita.  Wink


.
Vasta
#17

Kuulutuses on märgitud: odomeetri näit. Samas, kui on korras liikur, siis pole paha variant. Tundub olema Norra VEST-i toodang, st sobib ka meie arktilisse kliimasse, me ju nüüd ametlikult Põhjamaade hulka arvatud. Miinus on 7l mootor, mis kibedamaks sõiduks napp ja tõenäoliselt ka aeglase peaülekandega+ aut. kast.
Pillud istmed- torud välja, kardinad ette, diivanid, lauad, külmkapid sisse ja peaks igati popp ja noortepärane olema.


ps. D load on ikka olemas? kuuldavasti ei soosita enam busside C kat. veokiteks degradeerimist?


Vasta
#18

Küsiks kõigepealt, et mille jaoks seda bussi üldse vaja on ? Sealt edasi saaks juba mõelda, et mis ja kuidas? 
 Enne ehitust tasub ka uurida, mida teised inimesed selles vallas on enne korda saatnud. Näiteks lugeda otsast lõpuni läbi SEE ja SEE teema.   
 Paha ei teeks ka üle vaadata näiteks SEE ; SEE ja SEE buss. Pole küll otseselt matkakad, kuid ümberehitusest saab päris hästi aimu. 
 Arvan, et antud teema puhul pole üldsegi kõige olulisem nüanss, kas bussi raam on stainless steel või mitte. Tasub enne veidi uurida ja süveneda, siis saad aru, et mis-kus-milleks ja kuidas. :Smile




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#19

Tsitaat:ps. D load on ikka olemas? kuuldavasti ei soosita enam busside C kat. veokiteks degradeerimist?
Mul on sõbral MAN buss, passis kirjas kategooria: M1 !
istekohti: 6 täismass: 11999 kg
Huvitav, kas passi vahetades määrataks mingi muu kategooria?  Smile
Vasta
#20

(12-01-2017, 23:35 PM)korvimees Kirjutas:  Küsiks kõigepealt, et mille jaoks seda bussi üldse vaja on ? Sealt edasi saaks juba mõelda, et mis ja kuidas? 
 Enne ehitust tasub ka uurida, mida teised inimesed selles vallas on enne korda saatnud. Näiteks lugeda otsast lõpuni läbi SEE ja SEE teema.   
 Paha ei teeks ka üle vaadata näiteks SEE ; SEE ja SEE buss. Pole küll otseselt matkakad, kuid ümberehitusest saab päris hästi aimu. 
 Arvan, et antud teema puhul pole üldsegi kõige olulisem nüanss, kas bussi raam on stainless steel või mitte. Tasub enne veidi uurida ja süveneda, siis saad aru, et mis-kus-milleks ja kuidas. :Smile

Miks bussi on vaja? Vist eelkõige endale väljakutse esitamiseks Big Grin Tänud linkide eest, pole veel kõiki jõudnud vaadata, praegu loen seda motamehe matkabussi ehitamist. Ta on mulle varasemast "tuttav" läbi selle, et ta on pottsepp ja kuskil lugesin pikkasid arutelusid ahjude teemal mõned aastad tagasi. Tema innovaatilisus selle matkabussi ehitamisel väärib austust, kuigi on selliseid lahendusi tal, mida mina kindlasti ei kasutaks, aga antud staatuses nn tugitooliteoreetikuna ei tahaks küll midagi kritiseerida Rolleyes

Ega mul kinnisideed tegelikult pole selle roostevaba asja osas ja võib olla on see lihtsalt "overkill" idealisti poolt. Bussidest tean  üsna vähe, puutöö on mulle mokka mööda, aga samas ka mitte kõik ja sitast saia teha ei oska. 

Hulgus rääkis eespool sellest, et pikamaabussidega on sõit mõnusam ja mina väitsin, et neil tekib lae kõrgusega probleeme minu plaanide korral. Siin on üks buss ja üks pilt on tehtud sellise nurga alt, kus näha, et selle bussi põrandal pole põranda keskosa madalam http://autoline.info/sf/bus-coach-bus-MA...60700.html

mina vähemasti küll ei näe. Eeldades, et põrand on normaalkõrgusega, tundub see isend sobilik. Roostevaba ta ilmselt pole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne