Roostevaba sassiiga bussid

Kuna kämpaparkides on generaatori müra parajaks probleemiks, võiks kaaluda ka väikese tuumareaktori paigutamist bussi tagaotsa.

Sellega on küll see kitsendus, et laagrisse peab jääma veekogu lähedusse, et värsket jahutusvett kogu aeg võtta oleks.
Vasta

Nii dramaatiline see olukord ei ole, täiesti tavaline on 10 ja 16 amprit. Ma rääkisin selles kontekstis, mis hulgus rääkis, tal on õigus. Kuidagi imelik on ka, et igavene suur buss ja autonoomselt üldse jahutada ei saa. Need meil laialt levinud inverter soojuspumbad on tehnoloogiliselt väga kõva sõna. no selles mõttes, et kui neid näiteks autosuvilate katusele käivate isenditega hakata võrdlema, nood on  ka juba inverterid, aga jäävad alla tehnilistelt näitajatelt neile majas kasutatavatele ning on tuduvalt kallimad, ilmselt pole seal valdkonnas müüginumbrid nii suured, et tootearendusse saakd nii palju investeerida. Majas kasutatavatel on see miinus, et see välkisosa pole kuhugi paneeli mõnusalt integreeritav ja on kuidagi robustne sõiduki jaoks ehk.  On ka kohti, kus saad 3 amprit ja võib olla veel peksa ka, sinna ei ole mõtet ronida. Mis puudutab sioojuspumpade voolutarbimist, siis ühte vaatasin mõni päev tagasi, käivitamisel voolutarbimine mitte üle 5 ampri! Tänu sellele, et ta on inverter. Ma allguses vaatasin neid "õigeid" generaatoreid, diisli pealt inverterid, ma ei jõua neid osta, aga on ka odavamaid bensiin+ propaan inverterid, mis on küll kallid võrreldes ehituspoes müüdavatega, aga selle ma elan üle. Ja alguses vast pole ka eriti tark tohutult kallist tehnoloogiat osta. 

Mini Split A/C on a Rv Camper. Better than a roof top or a window unit!
Vasta

Alguses ei pea midagi ostma, jahutamiseks teed ukse lahti ja kütmiseks paned mootori käima, hiljem arendad edasi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kas see Imevate elekter on kuidagi odavam ka? Võiks mõne kindlustusseltsi oksjonilt suurema paugu saanud Tesla või muu võtta. Tervetest akudest selline grupp kokku laduda, et el.tanklas laadida võimalik. Ruumi el. auto akud palju ei võta, kuskile ikka pistab ära. Võid muretult nädalapäevad omletti, kohvi keeta-praadida. Tühjaks saab, vast ka puhkus läbi.
Vasta

(21-01-2017, 22:01 PM)Marko Kirjutas:  ... jahutamiseks teed ukse lahti ...

Kusjuures on Sul kurja moodi õigus.
Moodsal ajal ei käi ju ükski aken lahti, peale juhi oma, katuseluukide prigudest ei liigu suurt midagi ja 4 suurt ventilaatorit katusel söövad ikka mehemoodi neid kilovatte.
Samas... mitte kuidagi ei mäleta palavust ümara ninaga LAZ -Turistis, millel olid veel rohe-sinised kumerad katuseaknad. Ju siis oli muud mõelda-vaadata.

Eelpool toodud manööverdamise ja peeglite järgi tagasisaamise ilmestamiseks paar vanemat plõksu.
Inimene kes juhatas kuhu sõita, kinnitas korduvalt: suur lai tee, ma olen korduvalt käinud. Lõpus on SUUR parkla. Juba esimene kurv tekitas kõhkluseid...
[Pilt: v6OW_PgHoTmOhXm_BFkG_0SQfr29HHY68q8GhsYG...02-h676-no]
Kohale jõudes ei mahtunud uksigi lahti tegema


[Pilt: nuoVOievmP6iqrh81PlFyCg4Zzfjx3M5PN31RbfI...02-h676-no]
Ringikeeramiseks oli 20x10m lahtise killustikuga plats, tagasi 2+km...

Peale sellist sõitu vaatad iga teeotsa 3x enne kui sisse keerad ei usalda kedagi ja pigem kõnnid jalgsi.
Väiksema nn "kaubiku" põhise liikuriga, sellist harjumust ei tekki...
Eriti põnevad on murukattega parklad jms, eriti vihmaga. Aga see on kämpingutes ju pigem reegel, kui erand?

edu valikutes...


Vasta

Tsitaat:Eriti põnevad on murukattega parklad jms, eriti vihmaga. Aga see on kämpingutes ju pigem reegel, kui erand?
Kinnitan eelöeldut. KRAZ-iga on savise põhjaga muru nõlva pealt IKarust välja tiritud peale öist vihmakest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Vasta

(21-01-2017, 22:38 PM)pen.skar Kirjutas:  Kas see Imevate elekter on kuidagi odavam ka? Võiks mõne kindlustusseltsi oksjonilt suurema paugu saanud Tesla või muu võtta. Tervetest akudest selline grupp kokku laduda, et el.tanklas laadida võimalik. Ruumi el. auto akud palju ei võta, kuskile ikka pistab ära. Võid muretult nädalapäevad omletti, kohvi keeta-praadida. Tühjaks saab, vast ka puhkus läbi.

Akudele on krabajaid alati, terved seltskonnad interneti kommuune on, kellel on elektritranspordi eufooria. Nad ehitavadki oma akupakid samadest elementidest, millest tesla akud on koostatud. Need on head elemendid ja ega sellest tehtud akupakk pikemas perspektiivis tuleb odavamgi tinaakudest, kuid on kergem. Seega romantika, et olen supersebija ja sebin kõik kuskilt poole hinnaga välja, ei ole minu rida. Juba on kuulda inimestest, kes rattaga Tallinnast Võrru sõidavad elektri jõul jne.
Vasta

Just, siis kui hakkas põnevaks minema, tuleb suuuur vaikus.
Kevad on käes, päike paistab hing ihkab kuskile linnast välja päikese alla ja vee lähedale. Väike piknikukorv ühes. jahedad joogid ja kõrvetatud siga.
Ei tasu veel püssi põõsasse visata, kui lennukaid ideid pisut kärbitakse, kriitika ju siiani asjalik olnud. Ei tasu lihtsalt väga vastuvoolu ujuda, kui toimivad lahendused juba olemas.
Ootaks põnevusega projekti algust...


Vasta

(03-04-2017, 09:54 AM)hulgus Kirjutas:  Just, siis kui hakkas põnevaks minema, tuleb suuuur vaikus.
Kevad on käes, päike paistab hing ihkab kuskile linnast välja päikese alla ja vee lähedale. Väike piknikukorv ühes. jahedad joogid ja kõrvetatud siga.
Ei tasu veel püssi põõsasse visata, kui lennukaid ideid pisut kärbitakse, kriitika ju siiani asjalik olnud. Ei tasu lihtsalt väga vastuvoolu ujuda, kui toimivad lahendused juba olemas.
Ootaks põnevusega projekti algust...

Projekt ei ole veel algust saanud hulgus. vahepeal tuli mitmeid tegureid ette, mis ei võimaldanud, aga püssi põõsasse visanud ka ei ole. Ikka plaan ära teha asi. Nii palju olen nende kurjade põrandate kohta teada saanud vahepeal, et Scania K-113 ja Mercedes O-404 mudelitel sellised põrandad on nagu mul vaja(mitte kõigil, aga umbes pooltel ütleks müügikuulutuste järgi). Üks müüja ütles, et tema Scania 113-l on lae kõrgus 220 cm!! Tahtsin toda ostma tormata, juba olid lennukipiletid mulle ja bussijjuhile broneeritud, aga siis need teised tegurid tulid vahele.  Olgu öeldud, et minu informatsioon on puudulik, võib olla on veel mudeleid, millel on sellised põrandad, aga mina ei tea, võib olla pole selliseid põrandaid vajagi?  Kui teil on olnud kokkupuuteid eelnimetatd mudelitega, siis andke teada head ja vead.

Mis puudutab eelpool väljakäidiud ideed, et milleks õhukonditsioneere dubleerida ja bussi külmutuskompressorile võiks moorori külge aretada, siis sellele olen ka vastuse leidnud, et miks seda keegi teinud pole. Asi on selles, et bussil on tohutu jahutusvõimsus ja need seal on võimsad kompressorid. Nende käitamiseks oleks tõenäoliselt tarvis 10+ kw AC mootorit. Bussil töötab ta magnetsiduriga, kui soovitud temperatuur on käes, siis lahutab magnetsidur rihmaratta kompressorist. Matka- või elamibussil ei ole nii suurt võimsust seistes vaja ja isegi kui võiks olla, siis peksaks kaitsmed välja igal pool  Big Grin   Teoreetiliselt on idee teostatav, aga mina sinnapoole ei vaata. 

Vahepeal tekkiis veel mõte õhuga loodiajamissüsteemi tegemiseks. Bussil on see süsteem nö kolme punktiga tavaliselt, ees üks punkt ja taga kaks punkti. Ja enamasti see süsteem bussi loodi ei aja(muudab vaid kõrgust, samuti vastavalt kaalule rõhku patjades). Mul on plaan olemasolevatest solenoididest mööda minna nii, et igas punktis kasutan kolme solenoidi, üks, et olemmasolvast solenoidist mööda minna, teine, et õhku juurde lasta ja kolmas, et õhku välja lasta ja käsitsi lülititega salongist ajan bussi loodi, kui mootor seisab. Minu arvestuste kohaselt läheb süsteemi ehitamine maksma alla 500 euro materjalidele. 

Päris mitmes küsimuses on kahtlused ja kõhklused. Näiteks, moodsatel bussidel küljeaknad ei avane, võib olla tahaks avanevaid aknad lihtsalt sellepärast et? Õhuvahetuse ja jahutuse ma suudan tagada ka ilma. Kas oleks mõistlik kõik veepaagid külmumise kartuses voodite ja kappide alla panna? Nad mahuksid sinna ilusti ära? Samas kui tõenäoline on, et a bussi -15 kraadise pakasega elamiseks kasutan? jne
Vasta

(30-04-2017, 00:41 AM)Kris123 Kirjutas:  Projekt ei ole veel algust saanud...

Vahepeal tekkis veel mõte õhuga loodiajamissüsteemi tegemiseks.

Päris mitmes küsimuses on kahtlused ja kõhklused ...

19-21 mai toimub Jõgevamaal matkabusside kevadkokkutulek LINK kuhu tuleb kokku ca 100 bussi-haagist. Hetkel on suurem osa sellest seltskonnast Valgevenes Minskis kokkutulekul, kus on kohal üle 700 bussi-haagise. 
 Mine astu laupäeval sealt kokkuktulekult läbi ja räägi inimestega. Usu mind sellega hoiad tulevikus kokku päris arvestatava koguse oma aega ja raha. Päris mitmed ideed, mida Sina siin plaanid on päriselus juba teoks tehtud ja läbi katsetatud. 
 Kui pole eraldi eesmärgiks, kindlasti just OMA vigadest õppida, siis tasub suhelda inimestega, kes sarnaseid asju juba ennem on teinud.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta

(30-04-2017, 12:03 PM)korvimees Kirjutas:  
(30-04-2017, 00:41 AM)Kris123 Kirjutas:  Projekt ei ole veel algust saanud...

Vahepeal tekkis veel mõte õhuga loodiajamissüsteemi tegemiseks.

Päris mitmes küsimuses on kahtlused ja kõhklused ...

19-21 mai toimub Jõgevamaal matkabusside kevadkokkutulek LINK kuhu tuleb kokku ca 100 bussi-haagist. Hetkel on suurem osa sellest seltskonnast Valgevenes Minskis kokkutulekul, kus on kohal üle 700 bussi-haagise. 
 Mine astu laupäeval sealt kokkuktulekult läbi ja räägi inimestega. Usu mind sellega hoiad tulevikus kokku päris arvestatava koguse oma aega ja raha. Päris mitmed ideed, mida Sina siin plaanid on päriselus juba teoks tehtud ja läbi katsetatud. 
 Kui pole eraldi eesmärgiks, kindlasti just OMA vigadest õppida, siis tasub suhelda inimestega, kes sarnaseid asju juba ennem on teinud.

Tänud, arvatavasti lähengi.
Vasta

(12-01-2017, 08:11 AM)MeelisV Kirjutas:  Eestis on tegija(d) kes on teinud mitmeid busse ja veokaid matkakaks ja ka muudeks eriotstarbelisteks.
Kui on tõeline huvi siis võta ühendust ühe kontaktid asukohaga Viimsi lõpus on olemas.
Oma matka haagist olen seal ehitanud ja näinud nii mõndagi mida seal on tehtud.

meenutan vana postitust, et siiski on juba kogemustega tegijaid kellega saab suhelda ja vaadata tehtud ja tegemises olevaid töid
esitada küsimusi ja vajadusel tellida töid.

hetkel on näiteks tegemises suurest bussist matkakas mille tagumine ots on tagaluuk tõstukiga garaaž mototehnikale
ja rääkides ruumi kõrgusest siis sellel lasti näiteks põrand madalamale !

puhta ja mustavee paagid on sisse ehitatud koos kütte võimalusega ja ruumide jahutuseks ning kütteks on sees hoonetes kasutatav soojuspump mille õhk on jagatud kanalitega laiali eri tubadesse - ise olin osaline.
Vasta

(30-04-2017, 14:17 PM)MeelisV Kirjutas:  
(12-01-2017, 08:11 AM)MeelisV Kirjutas:  Eestis on tegija(d) kes on teinud mitmeid busse ja veokaid matkakaks ja ka muudeks eriotstarbelisteks.
Kui on tõeline huvi siis võta ühendust ühe kontaktid asukohaga Viimsi lõpus on olemas.
Oma matka haagist olen seal ehitanud ja näinud nii mõndagi mida seal on tehtud.

meenutan vana postitust, et siiski on juba kogemustega tegijaid kellega saab suhelda ja vaadata tehtud ja tegemises olevaid töid
esitada küsimusi ja vajadusel tellida töid.

hetkel on näiteks tegemises suurest bussist matkakas mille tagumine ots on tagaluuk tõstukiga garaaž mototehnikale
ja rääkides ruumi kõrgusest siis sellel lasti näiteks põrand madalamale !

puhta ja mustavee paagid on sisse ehitatud koos kütte võimalusega ja ruumide jahutuseks ning kütteks on sees hoonetes kasutatav soojuspump mille õhk on jagatud kanalitega laiali eri tubadesse - ise olin osaline.
aga anna mulle kontakt, Viimsi lõpus metsa ääres....., mis puudutab põrandate madalamale laskmisi ja katuste tõstmisi, siis suur keevitustöö ja siiani olen lootnud ilma läbi saada. Kõike saab ju teha, aga see läheb väga rängaks kätte ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne