#1

Mootorratta sadula raam tuvastamiseks!

http://fotoalbum.ee/photos/minaott/110722389
Vasta
#2

(13-01-2017, 18:36 PM)s.Oliver Kirjutas:  Mootorratta sadula raam tuvastamiseks!

http://fotoalbum.ee/photos/minaott/110722389

Soziussattel "Framo" mit Drahtseilgriff für WH, saksa suuremate WH tsiklite kunde -lisasadul.
Vasta
#3

BMW R12 R35 NSU ZUNDAPP FRAMO SITZ SATTEL.  [Pilt: images?q=tbn:ANd9GcQ3-Z1wWiC1kzOsz21wwt2...h1sRf-xM1A]
Vasta
#4

(14-01-2017, 15:01 PM)süsikas Kirjutas:  ...... FRAMO SITZ SATTEL. 

see on muidugi täpsem ja teravmeelsem nimetus, Framo iste sadul!   Toungue  (Kui ma ikka õigesti tõlkisin?
Vasta
#5

(14-01-2017, 15:49 PM)kass Kirjutas:  
(14-01-2017, 15:01 PM)süsikas Kirjutas:  ...... FRAMO SITZ SATTEL. 

see on muidugi täpsem ja teravmeelsem nimetus, Framo iste sadul!   Toungue  (Kui ma ikka õigesti tõlkisin?

Mina julgeksin väita vaid seda, et tegemist on 1) kaassõitja, 2) kuni 1945 ja 3) Saksamaal valmistatud sadulaga. Kõik ülejäänu (nagu sidumine konkreetse margi või mudeli või militaarratastega) on konkreetsete viideteta lihtsalt vee sogamine. Eriti mõttetu on googeldades saadud pildi lisamine koos ebay müüja kauba kirjeldusega (vähemalt võiks sellele viidata, sest paari kuu pärast seda linki enam ei ole, kuid pilt on AMF foorumis koos kategoorilise kirjeldusega igavesti kõigile tulevastele põlvedele vaadata). Ebay-s müües kirjutatakse kuulutusse võimalikult palju otsisõnu. Eriti siis, kui ei teata täpselt, mida müüakse. 

Samasugune ootab ka minul riiulis oma uut elu - arvan, et seda tüüpi sadulat sobiks panna juba 30-ndate alguse Saksa ratastele ning universaalsust arvestades sobib paljudele markidele ja mudelitele. Eeltoodu on vaid subjektiivne arvamus ja ei pretendeeri tõele. 

Vabandan kriitika pärast. Kassi tõlge on täpne, sõnaraamatust ehk Wörterbuchist vaatasin. 

       
Vasta
#6

(14-01-2017, 18:37 PM)indreksirk Kirjutas:  Mina julgeksin väita vaid seda, et tegemist on 1) kaassõitja, 2) kuni 1945 ja 3) Saksamaal valmistatud sadulaga. Kõik ülejäänu (nagu sidumine konkreetse margi või mudeli või militaarratastega) on konkreetsete viideteta lihtsalt vee sogamine. 
 Kassi tõlge on täpne, sõnaraamatust ehk Wörterbuchist vaatasin. 

Ikka hea, kui võõrkeeli valdad! (Nagu ütles kass, kui oli haukumisega hiire urust välja meelitanud).
Ara mehena julgen mina lisaks ksf! Indreku juriidiliselt korrektsele kolmele väitele peenhäälestuse korras lisameetmena lisada siiski sidumise konkreetse margi või mudeli või militaarratastega.
Kuigi Framo seda sadulamudelit ilmselt otseselt sõjasõidu tsiklitele välja ei töötanud ega tootnud, siiski on teatud saksa tsiklimudelite osadekataloogis selline Framo kaassõitja lisasadul välja toodud seoses just WH tsiklimudelitega. Kindlasti on see näiteks NSU OS(L)351/501 ja OS(L) 601 osadekataloogides, kuidas on BMW ja Zündappi mudelitega, seda täpselt ei tea, aga kuna selline sadul nende tootjate WH mudelitel sagedasti näha on, siis võib üht-teist oletada, kuid tuleks üle kontrollida. Pole hetkel käepärast ühe edasimüüja kataloogi sadulate osa, sealt saaks üle vaadata teema Framo sadula mudelinimetuse ja müügihinna, panen selle pildi hiljem. Siin ja nüüd aga lisan lehe OSL 351/501 kataloogist

[Pilt: 8vrbk2.jpg]
Vasta
#7

Veel leht teosest Sonderlieferungen nur für Behördenmaschinen für die BMW Krafträder R4, R12, R35
(mida see tähendab, seda ma veel ei tea, st ma nii hästi ka võõrkeeli ei valda)

[Pilt: 97lbfd.png]
Vasta
#8

Üks stiilinäide mainitud kataloogist, Framo kunde-sadul mudel 1933. Tundub olevat selline asi nagu postitas ksf! Süsikas - "iste sadul", ksf! Indreku sadul ja minu antud viited ning ka teema autori sadulad on aga kas hilisemad või lihtsalt mingi muu Framo mudel, ehk just need, mida hitlerid oma tsiklitele kunde-hitlerite tagumiku alla armastasid toppida, mõnusa kummipadjakesega piloodi selja toetamiseks.

[Pilt: 2nq73ua.jpg]
Vasta
#9

(16-01-2017, 09:48 AM)kass Kirjutas:  Üks stiilinäide mainitud kataloogist, Framo kunde-sadul mudel 1933. Tundub olevat selline asi nagu postitas ksf! Süsikas - "iste sadul", ksf! Indreku sadul ja minu antud viited ning ka teema autori sadulad on aga kas hilisemad või lihtsalt mingi muu Framo mudel, ehk just need, mida hitlerid oma tsiklitele kunde-hitlerite tagumiku alla armastasid toppida, mõnusa kummipadjakesega piloodi selja toetamiseks.

Bravo, Priit. 

Just sellist diskussiooni koos viidetega algallikatele me kõik ootamegi. Aitäh selgete viidete ja põhjaliku selgituse eest. Ma nüüd veidike häbenen oma kriitikat ning avaldan samas tunnustust senistele postitajatele.
Vasta
#10

Pagan seda teab, mida siin oodatakse, aga mina tänan!
Kriitikat häbeneda pole muidugi põhjust ja ega muidu siin mingit diskussiooni poleks tekkinud ka. Lisaks mainin, et ka näiteks selles Saksa DV-s välja lastud Auto-Unioni (pildi)raamatus on vististi originaalfoto WH DKW NZ350-st, millel selline Framo lisasadul küljes ja küllap oli neid ka NZ500-del.
Veel torkas pähe, et teema autor võiks (ja ka teised identifitseerimisteemade tegijad) nüüd (peale küsimuse selgimise) teha pealkirja ka väikese paranduse ehk viite, aga seda on ka vist palju tahetud!?
Vasta
#11

Peter Kirchbergi 1987. aastal välja antud Bildatlas Auto Union oli palju aastaid piibliks nelja rõnga harrastajatele. Seda olevat saanud isegi Eestis osta. Kirchberg on ka täna aktiivne Audi Traditioni juures , kus ta on kaasautoriks paljudele raamatutele, eriti Horchi ja Audi teemal. Nagu ksf! kass õigesti juhatas, on leheküljel 135 tõepoolest pilt, kus meie teemaks olev sadul on kinnitatud militaarse DKW NZ350 pakiraamile. 
   
Ajaviiteks sirvisin läbi ka Horst Hinrichseni 1993. aasta raamatu "Kräder der Wehrmacht 1939-1945" ning selles leidus enam kui 200 pildi seas ka selliseid pilte, kus kaassõitja sadul on näha. Eks neid ole seal mitmes tegumoes, kuid täiesti arvestatavalt leidus ka selliseid militaarseid rattaid, kus just selline sadulatüüp kasutusel. Seejuures ei pööratud väga suurt tähelepanu sellele, kas juhi ja sõitjad sadulad olid sarnast tüüpi.

Igatahes põnev teema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne