Dnepri klapid
#1
Kas oskab keegi põhjendada? 
Dnepril vähemalt MT10-l  on mõlemad klapipesad ühte mõõtu. Klapid on küll erinevad, sisselase suurem ja väljalase väiksem aga pesad on sama läbimõõduga ainult tööpind on lõigatud erinevalt. Kuidas mõjub mootori tööle kui lõigata väljalaske pesa ka samasuguseks, kui sisselase ja panna väljalaske klapp sama suur kui sisselaske klapp?
Vasta
#2
(23-01-2017, 18:09 PM)Dneprohoolik Kirjutas: Kas oskab keegi põhjendada? 
Dnepril vähemalt MT10-l  on mõlemad klapipesad ühte mõõtu. Klapid on küll erinevad, sisselase suurem ja väljalase väiksem aga pesad on sama läbimõõduga ainult tööpind on lõigatud erinevalt. Kuidas mõjub mootori tööle kui lõigata väljalaske pesa ka samasuguseks, kui sisselase ja panna väljalaske klapp sama suur kui sisselaske klapp?

Kui sa paned sinna sisselaske klapi, siis põleb ta sul lihtsalt ära. Aga milles on asja mõte?
Vasta
#3
Miks ta ära põleb? Et ta suurem või vale materjali pärast? Vastavast materjalist klapi leiaks. Mõte tekkis üldteada printsiibist, et mida vabam gaaside vahetus seda lõbusam mootori töötamine. On palju juhendeid sellest, kuidas nii sisselaske, kui väljalaske löörid freesida nii suureks, kui võimalik. Kas siis väljalaske rõõr tuleb ka jätta kitsamaks, kui sisselase? Küsimus jääb õhku- miks peab väljalase olema väiksem, kui sisselase.
Vasta
#4
(23-01-2017, 23:16 PM)Dneprohoolik Kirjutas: Miks ta ära põleb? Et ta suurem või vale materjali pärast? Vastavast materjalist klapi leiaks. Mõte tekkis üldteada printsiibist, et mida vabam gaaside vahetus seda lõbusam mootori töötamine. On palju juhendeid sellest, kuidas nii sisselaske, kui väljalaske löörid freesida nii suureks, kui võimalik. Kas siis väljalaske rõõr tuleb ka jätta kitsamaks, kui sisselase? Küsimus jääb õhku- miks peab väljalase olema väiksem, kui sisselase.
Aga miks ta ära ei põle ? Ei ole alati süüdi materjal ! Mida vabam väljalase seda suurem peab olema siselase.
Mis arvad korraga, et oled härradest inseneridest kavalam ja teed ühesuuruseks ?
Kui mul ladal olid algselt sisselase umbes 30 ja väljalase 28 ja sikutasin need vastavalt 35 ja 32,5 peale siis ma ei mõelnud kordagi, et teeks ühesuuruseks aga kindlasti on aeg edasi arenenud ja sa proovid ära !!!
Vaata klappi suurus peab olema koskõlas sissevoolava kanali suurusega, ehk siis kogu kanal peab sinupuhul olema sama suur kui klappi taldrik (proovi oma siselaske klapp läbi selle lõõri suruda kas mahub)? Ja väljamineval klappil samamoodi,
Tee kõigepealt need korektuurid originaal klappidega ja siis räägi ühesuuruseks tegemisest !
Ma ei viitsi siis vaielda sisend gaaside ja väljund gaaside kiiruste ruumalade jne üle. Selleks on teised tegelased kes arvutavad need kõik välja ja ütlevad palju peab olema põlemiskambri maht, et asi toimiks ka jne.
Vasta
#5
(23-01-2017, 23:16 PM)Dneprohoolik Kirjutas: ... miks peab väljalase olema väiksem, kui sisselase.

Sisse imetakse, välja pressitakse.
Tegelikult tuleks küsida vastupidi.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#6
Täiesti nõus, et sisselase tehakse nii suur kui tehniliselt võimalik ja mootori omadustele vajalik ning väljalase tehakse nii väike kui vaja. Aga Dnepril on klapipesad kaanes sümmeetriliselt ja ühe suurused. St ei ole kasutatud ruumi suuremaks sisselaskeks aga väljalase on tehtud nö kunstlikult väiksemaks.
Kas suuremast sisselaskest tekkiv kasu kaalub üle suurema väljalaske omadused või ei tööta mootor üldse võrdsete avade puhul?
Vasta
#7
(24-01-2017, 00:54 AM)motamees Kirjutas:
(23-01-2017, 23:16 PM)Dneprohoolik Kirjutas: ... miks peab väljalase olema väiksem, kui sisselase.

Sisse imetakse, välja pressitakse.
Tegelikult tuleks küsida vastupidi.

Korrektne on siiski öelda, et sisselaskerõhk on 0,5-0,7 bar (ehk kolvi tekitatud hõrendus, mille atmosfäärirõhk täidab) ja välja surutakse rõhul 5-30 bar, sõltuvalt väljalasketakistusest. Sellest rõhkude erinevusest ka klapidameetrite erinevus. Sama efekti on võimalik saavutada ka väljalasketrakti mõõtudega mängides, et mootori erinevate detailide arvu kahandada.

Mida algelisem mootor, seda suvalisemalt see on koostatud. Ma ei ole kursis antud paja sugupuuga, aga vaevalt see konstruktsioon oluliselt uuem on, kui radar. Big Grin

Kas ja mille poolest kõnealusel pajal sisse- ja väljalaskeklappide koostis erineb, oskab mõni tsiklist ilmselt une pealt öelda. Kõrgema forsseeringuga mootoritel on tõesti nii, et VLklapid on kõrgemat temperatuuri taluvast materjalist, kuna neist käib elus tuli mööda kümneid kordi sekundis.

Suurem ei ole alati parem, kuna sõltuvalt põlemiskambri (sh kolvi põhja!) kujust ja klappide ülekattenurgast võib liiga palju värsket täidet läbipuhkefaasis sattuda väljalaskesse. Siin on oma optimum, mis rangelt võttes ei ole kahel mootoril identne, kuid praktilise rakenduse mõttes erineb tähtsusetul määral. Eriti nii algeliste padade puhul, nagu siin lõimes jutuks. Ning suvalistest juppidest kokku laotud raudvara koos paigast häälestusega omad suurusjärgu võrra enam mõju lõpptulemusele, kui sisse- ja väljalaskekanalite dimensioneerimisega mängimine.

Ehk maakeeli: pane pada õiges mõõdus ja kaalus juppidest kultuurselt kokku, sea pill täpselt häälde ning naudi.

Не мешаи машину работат! Cool

Kui huvi sisepõlemismootori modifitseeirmise vastu on suur, siis tasuks enne läbi lugeda paar teost selle kohta. Paraku eestikeelseid ei tea olema, vene ja ingliskeelseid leiab hõlpsasti.
Vasta
#8
Nojah, eks kogu mõte keerles gaaside väljasurumisel tekkiva vasturõhu vähendamise ümber. Eriti, kui tehniline lahendus seda nii lihtsalt oleks pakkunud. Aga asjaolu läbipuhkefaasis väljalaskesse lendavast küttesegust peatab vähemalt hetkeks projekti. 

Tänud vastajatele!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne