Mazda Marella/1300 FA3TS 1974. a.
#1

Hoi foorumlased!

 Üks vana Mazda tahab liiklusse tagasi. Aga no alustame siis algusest. 
Isa arvas, et aasta võis olla umbes 92-93, kui ta müüs oma punase VAZ2105-e, mille tagumisel aknalaual pikutades sõitmisi ma mäletan, just selle ja sellise Mazda vastu, et proovida ära see lääneauto mekk. Mäletan kommentaari, et minek on jube hea, aga pidurid on kehvad Smile Selles oli süüdi ilmselt roosteauguline piduri peasilinder, mis lasi süsteemi õhu sisse. 
Selle vilka autoga lõppesid perekondlikud sõidud kahjuks/õnneks umbes aastal 1996, kui üks alkohoolik mööda küla ringi käis ja aknaid lõhkus. Üks tabamus tuli ka meie Mazda tuuleklaasi, mida tol ajal uut ei õnnestunud leida ja nii ta paariks aastaks seisma jäigi.
Kuna vanus hakkas juba kahekohalisi numbreid näitama ja traktoriga sõitmine muutus igavaks, organiseerisime vennaga selle auto Haapsalu lähistelt, kus sellega sõita ei saanud, Virtsu metsade vahele, tädi juurde, kus veetsime samuti suviti palju aega. 
Seal saime sellega rahulikult ringi vuristada, rannas käia ja autondusega tutvust teha, ilma et oleks pidanud väga mundrikandjaid kartma. Nii kulusid mitmed suved ja kõvasti bensiini ning nii me selle autoga kokku kasvasime. 
Edasi tuli puberteet, karvane kube ja muud suvised tegemised/taskuraha teenimised, mis jätsid selle auto sinna seisma päris mitmeks aastaks. Vahest sai küll käima pandud, aga no kui palju sa ikka külavahel edasi-tagasi, sihitult sõita viitsid, lube ka polnud ju veel. Aga teadmine, et see auto tuleb ükskord korda teha, oli meil vennaga olemas juba siis. Isegi kujutasime ette, kuidas sellega ringi kruisime  Smile
Mingi hetk 2005-2006 hakkas isa aga hirmutama, et kas teeme selle autoga midagi või viib ta vanarauda ära, mis pani meil püksid püüli sõeluma ja nii vedasime ta vennaga suures hirmus Saaremaale ära, et isa käsi autoni ei ulataks Big Grin Nimelt vanemad on lahutatud, isa elab Haapsalu lähistel ja ema elas tol ajal veel Kuressaares. Niisiis jätkus auto säilitamine uues kohas, aga teadmine oli endiselt kindel, et ükskord toome selle auto taas liiklusesse.
Kuna ise käisin Tallinnas koolis ja vennas oli Hiiumaal, aga müüki läks meil Kuressaares olnud maja, tuli auto jälle uude kohta ootele viia. Seekord meie maakohta Pihtlas. Nii sattus korra aastal 2008 (vms) Mazda rooli foorumlane Rait. Tervitused!  Big Grin
Kuressaarest Pihtlasse.
[Pilt: IMG_0096.JPG]

Ja kõik teavad, et kui elad Tallinnas, siis on sul alati hästi palju tegemist ning kogu aeg kusagile kiire. Niisiis oli Mazdal jälle aega paar aastat vaikselt rehvide jagu Maa sisse vajuda, kuni aastal 2010 võttis minuga ühendust Krista Inchcapest, kes küsis, et kas see auto on veel eksisteeriv või juba emexis Big Grin Kunagi oli selline sait nagu carrating.org, kuhu olin 2006, või nii,  autost paar pilti lisanud ja uurinud, et ehk kellegil on veel selliseid autosid ning olen tuuleklaasist huvitatud. Sealt sai ta kontakti ja tutvustas mulle nende plaani leida Eesti vanim Mazda. Vanemat, kui meie oma, nad polevat aga leidnud ja kutsusid meid sellega Tallinnasse näitusele. Siis ta polnud muidugi suurem asi näituse pill, kuid sellegi poolest vedasime ta sinna, sest selle aja peale olime vennaga juba aru saanud, et kui selle taastamist peagi ette ei võta, siis võibolla see lõpetabki emexis, sest õues mulla peal seistes lähevad asjad kiiresti käest.
[Pilt: mazda-marella-08.jpg]
[Pilt: mazda-marella-07.jpg]

Seega võib öelda, et auto taastamisele sai hoog sisse antud juba aastal 2010, kui toimus see vanade Mazdade väljanäitus. Väike artikkel ka delfis
Seal tutvusin ka Meelisega, kes selle suure keevitus- ja värvimistöö kõik ette võttis ja lõpuni korralikult teostas. Kes detailidega tutvuda tahab, leiab Mazdaklubi foorumist teema.
[Pilt: 10092011589.jpg]
[Pilt: 10092011588.jpg]


Nii, nüüd jõuame aasta 2011 lõppu, mil Meelis lõpetas oma tööd ja auto tuli sealt ära viia.
[Pilt: Picture_194.jpg]
 
Aga kuna ma õppisin-töötasin endiselt Tallinnas/Helsinkis ning alati oli kusagile kiire, siis mõtlesin, et komplekteerimise teeme vennaga koos isa juures Haapsalulähistel suvel. Hui tegime, endiselt oli ju kiire ja palju tegemist ning maale jõudmisega oli raskusi. Seisis kuuris sellisel kujul kuni aastani 2014 vist, siis arvas vennas, et ta paneb selle kokku Hiiumaal ja viis selle sinna. Aga vaike saar, väikesed palgad, suur pere ja külm garaaz ei lasknud asjal kiiresti edeneda.

Eelmise aasta sügisel hakkasin aga vaatama, et kurat, mu 79' 2door wagon vajab ikka kõvasti keevitamist. Niisiis oleks vaja asendusautot selleks ajaks ja Mazda sobiks ju selleks ideaalselt Smile
Panin ajakava paika, kevadel hakkan Toyotat keevitama, niisiis Mazda peab selleks ajaks sõidukorras olema, mitte ideaalne "treiler queen", sest teha oli palju ja aega vähe, sest elan endiselt ju Tallinnas Big Grin aga sõitev ja toimiv auto, millel võib olla mõni roostes vidin, kuid mehaaniliselt peab olema töökindel ja usaldusväärne auto. Detailidega tegelen hiljem, sest enam pole karta, et see kusagile seisma jääb Smile
Niisiis võib allkirjas nähtavalt veebilehelt avada dropboxi lingi ja vaadata, millega olen tegelenud sel talvel ja kindlasti tuleb veel uuendusi, sest värvimata on veel esimesed püstakud, kogu esisilla šarniiride taastamine, summuti ning nipet-näpet asju leiab veel. 
Kuid hetkel juba käivitub võtmest, puhub sooja ja pidurdab nii nagu peab, põhimõtteliselt võiks hollika ringile minna Smile

Argo
Vasta
#2

Too Rait olen siis mina, seega tervitused  Smile

Esiklaasi saamine oli ka päris huvitav lugu vist.
Vasta
#3

Ahoi.
Kaen pilte kus tõstukil ripub,garage puhas nurkades üleliigset ei vedele,nüüd justkui seapesa sellega võrreldes,vahest ei leia asju üles,põrandal paks tolmu kiht jne. Wink
Vasta
#4

(06-02-2017, 23:56 PM)Veskioja Kirjutas:  nüüd justkui seapesa sellega võrreldes,vahest ei leia asju üles,põrandal paks tolmu kiht jne. Wink

Siit moraal: igatühte ikka oma garaaži ega tuppa ei maksa sisse lasta. 
Pärast hakkab veel foorumis targutama.... Sad
Vasta
#5

Südikas Mazda. Tahab hirmsasti valmis saada, aga no ikka sunnitud paar aastat ootama kuni jälle käe külge saab. Südikad omanikud, et lihtsalt järgmisele ringile autot ei saatnud ja visalt teda endaga kaasas hoidnud.
Vasta
#6

Põnev pisike putukas. Ja üsna elujõuline, nagu välja tuleb Smile

Huvipärast sirvisin eesti varuosaportaale, tavalisemate kuluosade saadavus tundub üsna hea. Järelikult on neid üksjagu ellu jäänud, või on palju sugulasi, millega varuosabaas ühtib.
Šarniiride taastamisplaanist järeldan, et neid siiski saada pole? 

Haruldane jaapanlane on ta mitte ainult Eestis. 70-date aastate Mazda on üldse vähelevinud. Jaapani või Soome järelturu põhjal vaadates on markide järjestus umbes selline: 1.Toyota 2.Nissan/Datsun(3x vähem kui Toyotat) 3.-4.-5. Honda/Mitsubishi/Mazda (10x vähem kui Toyotat).
Või siis tähendab turuseis hoopis seda, et Mazda omanikud lihtsalt ei taha oma autosid ära müüa Smile
Vasta
#7
Photo 

Jaa, esiklaasi ajasin ma taga tegelikult aastaid, või noh, hoidsin sõrme pulsil. Periooditi uurisin siis pigem. Kui taas kord leidsin mingi kontakti, siis küsisin. Ja Soome maksuametis oli üks tore tehnikuhingega huoltomies, kelle isal oli kunagi olnud Marella. Tema käest kuulsin, et kusagil seal Turku pool, Salo kandis, on üks koht, kust tema tuttav olevat käinud ja olevat midagi millegile saanud. 
Kui pubis sellist juttu kuuleks, siis ei viitsiks vist edasi uuridagi Big Grin
Aga seda vihjet pidin edasi uurima, google aitas ja niisiis leidsingi Kuttilan Autolasit ning helistasin. 
Meie vestlus oli midagi sellist: "Juuu, too on mujal maailmas see 1300 vist jah?  Vastasin jaa, justjust. Selle peale tuli veniv vastus, et kui tahaksin 1200-le, ehk siis minu auto eelkäijale, siis see oleks tal riiulis olemas... Selle peale tõmbasin mõttes ka temale juba vee peale, another dead end, nagu kümned varasemad. Aga siis hakkas ta edasi rääkima, et 1300, vaata sellega on selline lugu, et sellega läheks ikka paar päeva aega, ta peab selle vormi panema. Ja äkki tahan toonriba ka üles saada, rinist või rohelist?"
No kui oled aastaid otsinud, siis see paar päeva kõlas juba väga uskumatult naljakalt  Smile 
Tol hetkel sõitsin oma Soome Marellaga ringi ning ka selle tripi võtsin oma vanuriga ette, ülituus tripp mööda vana Turu teed, kiina-kääna-üles ja alla, soovitan kõigile retrotrippijatele.
Kohapeal avanes fantastiline vana, kuid korralik, laut või küün, kus ta on siis 70' algusest alates autodele tuuleklaase vorpinud. Üks sein oli täis riiuleid, kus olid juba valmis klaasid, imekujulised ameeriklaste klaasid ja palju nö tavalise kujuga klaase. Tegi mulle väikese tutvustuse oma töökojas, igasugu ahjud ja vormid jne jne, seda peab ise nägema, fantastiline!
Tegemist korralikult hallipäese ja vöökohalt klassikalise soomlasega ning kohe näha, et see oli tal juba pigem hobi, mitte töö.

Aga oma rohelise toonribaga klaasid sain kätte, üks läks Soome Marellale ja teine jäi ootama Eesti projekti valmimist.
Hiljem käisin veel kahel korral seal, kui ühe hea sõbra 73' 929 kupeele oli vaja vana klaasi järgi uus teha. Kõigepealt viisin sinna ilusa kirstu sees, katuseraamidel.
[Pilt: P6170032.JPG]
Ja kui järgi käisin ning eestisse jõudsin, juhtus midagi koledat, kuid sõbra klaas jäi õnneks terveks, nagu ka mina, suuremas osas Smile Vahtralehega (noor ja rumal) naisterahvas arvas, et tal on peatee ja nii see, võib öelda, et õnnelik õnnetus juhtus. 
[Pilt: IMG_0045.JPG]

Kui kõik kirja panna, siis hakkan ise ka aru saama, et on ikka kõvasti võimaluste piires pusimist olnud, et Eesti Mazda tagasi elule tuua. Õipoolest sai ka see soomlane ostetud tegelikult doonoriks, et sealt originaal tiivapeegel ja antenn saada. Aga kuna üldine seisukord oli oodatust parem, siis kõpitsesin seda veidi ja sõitsin temaga suisa igapäevaselt miski poolteist aastat, sest vana japs pakkus hingele ikka palju enamat, kui 2002 v70, mis mul tol hetkel veel teiseks autoks oli.

Panen veel ühe HappyTimes pildi soomlasest Smile
[Pilt: 01092011574.jpg]

Aga nüüd eestlase juurde tagasi. Euroopa kaubandusest on saada tegelikult suhteliselt vähe, jagaja kaas, kontaktid ja paar andurit ning sellega suht piidrubki... Piduriklotse ja esisilla šarniire ei õnnestunud mitte ühtegi leida, lasin tuttaval autopoel otsida. Meenub, et Pidurimeistrist sain soomlasele uued esiklotsid, aga need olid viimased. Nüüd on need eestlase küljes, sest need olid väga vähe kulunud. Austraaliast veel saab üht-teist, aga ma ei kannata oodata nii kaua. Pluss veel see, et Toyota sõidab mul praegu taastatud esisillaga ringi väga edukalt, ka praegused külmad ei ole midagi muutnud. Ma ei näe nende osade taastamises mingit probleemi. 
Harulduse kohapealt on Teet, sul päris õigus, ka müümise osas ilmselt Big Grin


Aga laupäeval lähen võtan pilli arvele  Toungue Cool Rolleyes Big Grin

Argo
Vasta
#8

Liigendite taastamine Eestis  ei ole õnneks probleem jah. Võrreldes originaaliga odavam, kiirem ja samas piisava kvaliteediga. Olen ise ka Crownile pendelhoova liigendi lasknud taastada ja on kestnud aastaid ja kümneid tuhandeid km.

Aga kas 1975a 1300 on siis oluliselt teisem kui 1974? 75-77nda aasta 1300-le pakub eparts.ee päris palju vidinaid 1-5 päeva tarnega, esi- ja tagapiduriklotsid sealhulgas. Pika tehasetarne võimalusega ka üsna mitu kraami.

Ajoneuvotiedot ütleb, et Soomes on arvel 4 Marellat/1300 - sinine(74), kollane(75), roheline(75) ja roheline(77). Kas sinine siis sinu oma? Mitte et see niiväga oluline oleks, aga selle pika ja kirju ajaloo taustal ei saanud aru, kas neid on sul endiselt 2, Talsinki kummaski otsas, või on nad transformeerunud üheks Smile
Vasta
#9

(08-02-2017, 13:33 PM)argo7up Kirjutas:  Kuttilan Autolasit
Kohapeal avanes fantastiline vana, kuid korralik, laut või küün, kus ta on siis 70' algusest alates autodele tuuleklaase vorpinud. Üks sein oli täis riiuleid, kus olid juba valmis klaasid, imekujulised ameeriklaste klaasid ja palju nö tavalise kujuga klaase. 
Taat tegi ka John D'Agostino kustomitele pea 10. aastat klaase. Olin seda lugu kunagi varem kuulnud, kuid päris kindel selles infos ei olnud, aga ükskord D'Agostinoga vesteldes küsisin üle ja kinnitas, et tellis Kuttilast jah.
Ilmselt just kehv koht ei saa olla, kui USAs küllaltki nimekas kustomiehitaja oma projektidele Soomest klaase tellib.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#10

(08-02-2017, 14:47 PM)TeeTL Kirjutas:  Aga kas 1975a 1300 on siis oluliselt teisem kui 1974? 75-77nda aasta 1300-le pakub eparts.ee päris palju vidinaid 1-5 päeva tarnega, esi- ja tagapiduriklotsid sealhulgas. Pika tehasetarne võimalusega ka üsna mitu kraami.

Ajoneuvotiedot ütleb, et Soomes on arvel 4 Marellat/1300 - sinine(74), kollane(75), roheline(75) ja roheline(77). Kas sinine siis sinu oma? Mitte et see niiväga oluline oleks, aga selle pika ja kirju ajaloo taustal ei saanud aru, kas neid on sul endiselt 2, Talsinki kummaski otsas, või on nad transformeerunud üheks Smile
Mul on seeria alguse auto 74'-77' tehti 1300-t, seega 75'-77' sobib kataloogi järgi väga hästi. Ei olnud ise epartsi uurinudki, aga tõepoolest, sealt saan isegi uue radiaatori 117€ eest Big Grin Arvasin, et varuosadega tegelev pood saab teostada parema otsingu, kui netipood, seega panin oma pähklid sinna korvi ja ise ei hakanud tuuseldama. Tundub, et see oli viga. Tänan vihje eest, sest vana radiaatori ribide vahetus oleks läinud 200-300€. 
Aga huvitav, Soomes peaks üks punane ka olema, oli ka väga sile pill, vist 75', vb müüdud rootsi vms... Minu soomlane oli aastast 75' ja on nüüd poistettu liikennekäytöstä, seetõttu see seal registris ei kajastu. Aga lömmis kere vedeleb põhjaga taeva poole ja on suht paljaks kooritud, nii et sellest sai doonor. Aga transformeerujaid on tegelikult rohkem, kui meie originaalne Marella ja soomlane. 
Sellega on ka üks tore lugu jah Big Grin
Nimelt, kui aasta oli mingi ammune, 2004 vms äkki, ja oli veel vana streetrace foorum, mingit imelikku värvi, oranž või midagi sellist, dinosauruste ajast, nägin seal mingit vana kuulutust, kus keegi Tom või Toomas Raplast hoiustas oma garaazis ühte paljast 75' Marella kere ja kahe auto jagu juppe. Sel hetkel ei tulnud nende ära toomine kõne allagi, sest elasin veel Saaremaal. Pealegi polnud tal tervet tuuleklaasi. Seega suur huvi puudus. Lisaks sellele oli enda auto veel niisama seismas ja taastamine ei olnud päevakorraski.
Aga kui enda Marella keevitus/värvimine hakkas 2011. aastal valmis saama ja monteerimine päevakorda tuli, siis meenus see vana kuulutus ning tänu streetrace foorumi moderaatorile õnnestus see kusagilt arhiivist välja kaevata ja telefoninumber hankida. 
Peale pikki aastaid, ehk siis umbes 6-7 aastat kuulutuse lisamisest, oli õnneks number veel kasutuses ja õnneks ka garaaz veel Mazda kola täis. Tutvustasin talle oma projekti ning ta oli nõus oma garaažitäie varandust vahetama õllekohvri vastu - käed said löödud ja kola oli minu.
Seega võib kokku võtta nii, et mul peaks olema umbes 4 Marella jagu kola aastatega kokku aetud. Originaalne Marella isa käest, soome doonor ja kahe auto jagu juppe Raplast.
(08-02-2017, 15:01 PM)Jarmo Kirjutas:  
(08-02-2017, 13:33 PM)argo7up Kirjutas:  Kuttilan Autolasit
Kohapeal avanes fantastiline vana, kuid korralik, laut või küün, kus ta on siis 70' algusest alates autodele tuuleklaase vorpinud. Üks sein oli täis riiuleid, kus olid juba valmis klaasid, imekujulised ameeriklaste klaasid ja palju nö tavalise kujuga klaase. 
Taat tegi ka John D'Agostino kustomitele pea 10. aastat klaase. Olin seda lugu kunagi varem kuulnud, kuid päris kindel selles infos ei olnud, aga ükskord D'Agostinoga vesteldes küsisin üle ja kinnitas, et tellis Kuttilast jah.
Ilmselt just kehv koht ei saa olla, kui USAs küllaltki nimekas kustomiehitaja oma projektidele Soomest klaase tellib.

Oi see on üks huvitav fakt!  Smile Aga üks fakt sulle ka, mis teeb selle asja eriti jaburaks, see koht asub jumala metsa sees, lähim asfaldtee oli mingi 4-5km kaugusel ja naabermaju ei paistnud. Esmakordsel külastusel mõtlesin, et kas tõesti siin saab midagi sellist olla. Aga tuleb välja et saab ja väga edukalt. Kui Mazda sõidab lähen jälle sinna, toyotale on ka uut klaasi vaja Cool 

Aga eile oli tegus õhtu, sisepaneelid said millegiga kaetud, kuid veel ei näita pilti, enne peavad istmekatted paigas olema  Toungue

Argo
Vasta
#11

Ilus relv! 

Kas kapotealusest ka pilti on? Mis mootoriga isend on? Esi/Tagavedu? 


Edu projektiga!

Almost Again
Vasta
#12

Kui sa klaasi tegema lähed jälle siis proovi mind ka meeles pidada. Mul Civicule ikka tegemata se asi. Ja vöibolla isegi E21 BMWle kah vaja.
Vasta
#13

(09-02-2017, 12:25 PM)Necro Kirjutas:  Ilus relv! 

Kas kapotealusest ka pilti on? Mis mootoriga isend on? Esi/Tagavedu? 


Edu projektiga!
Tänan! Dropboxi link peaks viima mazda albumisse, kas ei vii? Seal on kindlasti paar pilti kapotialusest. Ja seitsmekümnendatel olid veel enamus autod sabavaedused, vaid mõni üksik veidrik eksis sisse. See on ikka kardaaniga jah  Smile
(09-02-2017, 22:25 PM)marauder Kirjutas:  Kui sa klaasi tegema lähed jälle siis proovi mind ka meeles pidada. Mul Civicule ikka tegemata se asi. Ja vöibolla isegi E21 BMWle kah vaja.

Jätan meelde. Kurat siis läheb klaase nii paljuks, et ei saa enam Mazdaga minna, vaid tule 2doorwagonil tagaiste alla lasta  Smile
Vasta
#14

Pukside taastamise kohapeal olen ise käinud elvas Järve tänaval kus üks taat kõpitseb neid teha, senini teinud igasuguseid imevigureid korda nii autodele, seadmetele kuid ka rasketehnikale...
Aga see mazda on ikka lahe pill küll, jälgin huviga. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Jah, just seal samas lasin ma toyotsi omad ka teha, samuti olen igati rahul. 
Aga Mazda juurde.  Vahepeal on siis nii palju muutunud, et salong sai viisakamaks või noh, kuidas kellele. Kui originaali taastamisse praegu resursse suunata ei taha, siis läksin full retard levelile ja panin karvased istmekatted ning oma esimese sadulsepakatseusena said sisepaneelid kaetud ussinahkse kangaga.  Cool 

Argo
Vasta
#16

Nonii, vanu numbreid ei õnnestunud kahjuks päästa, külge peavad minema rõvedad laiad sinise euromärgiga plekitahvlid. Aga nüüd on ta vähemalt registris Smile
Tuliuut karpat proovisin peale panna, aga keegi kurinäpp on sellelt kunagi eemaldanud ujukikambri kaane tihendi ja kütuse on/off klapi koos pesaga. No see oli üks halb uudis, aga õnnestus puurimise-viilimise-keermestamise teel uus klapp külge sobitada ja papist uus tihend välja lõigata. 
Hetkel olen vaheflantsi tegemas, et see 1.1-1.3L ford fiesta weber sinna sobitada. Kahest poolest teen selle seetõttu, et 10mm flants jääb liialt madalaks, et uue karpa tunnelite kogulaiust üle viia kollektori ava laiuseni. 60 vs 70mm.

pildid dropboxis.
Argo
Vasta
#17

(12-02-2017, 17:12 PM)argo7up Kirjutas:  Nonii, vanu numbreid ei õnnestunud kahjuks päästa, külge peavad minema rõvedad laiad sinise euromärgiga plekitahvlid. Aga nüüd on ta vähemalt registris Smile

Tallinnas Vabriku 2 saad ilma sinise lätakata numbrid omale.
Vasta
#18

(12-02-2017, 21:06 PM)iisak Kirjutas:  
(12-02-2017, 17:12 PM)argo7up Kirjutas:  Nonii, vanu numbreid ei õnnestunud kahjuks päästa, külge peavad minema rõvedad laiad sinise euromärgiga plekitahvlid. Aga nüüd on ta vähemalt registris Smile

Tallinnas Vabriku 2 saad ilma sinise lätakata numbrid omale.

Miks vanakooli "maakonnanumber" kaotsi läks?
Vasta
#19

(12-02-2017, 17:12 PM)argo7up Kirjutas:  Nonii, vanu numbreid ei õnnestunud kahjuks päästa, külge peavad minema rõvedad laiad sinise euromärgiga plekitahvlid. Aga nüüd on ta vähemalt registris :Smile
...
A mis vahet seal on, millised valed numbrid küljes on?
Nõukaaegsed Eesti numbrid ei kehti niikuinii, seega pole nagu väga vahet, kas seal küljes on maatähisega või tähiseta numbrid - ühtviisi valed mõlemad.

Aga tubli on, et keegi neid autokesi ka hinges hoiab. Jaksu ja kannatust säärase loomakese pidamisel. Cool
Vasta
#20

(12-02-2017, 23:04 PM)v6sa Kirjutas:  
(12-02-2017, 17:12 PM)argo7up Kirjutas:  Nonii, vanu numbreid ei õnnestunud kahjuks päästa, külge peavad minema rõvedad laiad sinise euromärgiga plekitahvlid. Aga nüüd on ta vähemalt registris :Smile
...
A mis vahet seal on, millised valed numbrid küljes on?
Nõukaaegsed Eesti numbrid ei kehti niikuinii, seega pole nagu väga vahet, kas seal küljes on maatähisega või tähiseta numbrid - ühtviisi valed mõlemad.

Aga tubli on, et keegi neid autokesi ka hinges hoiab. Jaksu ja kannatust säärase loomakese pidamisel. Cool

Kuidas sa aru ei saa, et see Eurotähis vana auto peal on lihtsalt sobimatu ja kole.
Mitmes teemas juba sama jaur käib mingitest nõukanumbritest.

Ei ole vaja nõukanumbrit, aga vanal autol võiks ilma eurotähiseta küll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne