Tundmatu inglane.
#1
Pärnus õnnestus kohata ühte tundmatut raami, mis nõudis enese identifitseerimist. Ees lambklambril on "S", lenksupostil ja raamil (ees küljepeal) on "P" täht sisse löödud. Raaminumber 57533. Sadul inglise Lygetts või Lycetts. Ees on kiri British made. Leidmise hetkel oli S tähisega pakiraam küljes, seostatakse seda ju Saarega ja ehk võib teha järelduse, et Saar oli antud ratta edasimüüja või pandi see Eestis inglisosadest kokku? Ainuke, mis raaminumbrilt Saare valikust sobiks, on Juno? Oskab keegi kommenteerida?

PILDID

[Pilt: QRBr2gCocpLfJ9xUac8JkRFBTI5uojw_re3jR-zR...48-h589-no]
Vasta
#2
Inglise päritolu, raami numbri suuruse ja S-tähega haakuks Starley toodang, neid meil vist 20-ndate lõpus müüdi, kas reklaamis Lycett sadula kohta midagi kirjas on, seda võin õhtul vaadata. Ise ma Starley jalgrataste kohta midagi ei tea. Swift ega Sterling ei ole, ei näe ka erilist põhjust, miks ta Juno peaks olema, see pakiraami mõte on küll väga meelevaldne.
Vasta
#3
(06-02-2017, 18:27 PM)kass Kirjutas: Inglise päritolu, raami numbri suuruse ja S-tähega haakuks Starley toodang, neid meil vist 20-ndate lõpus müüdi, kas reklaamis Lycett sadula kohta midagi kirjas on, seda võin õhtul vaadata. Ise ma Starley jalgrataste kohta midagi ei tea. Swift ega Sterling ei ole, ei näe ka erilist põhjust, miks ta Juno peaks olema, see pakiraami mõte on küll väga meelevaldne.

Selle pakiraami ja Saare teema istutas mulle pähe selle raami omanik Big Grin. Juno mõte tuli varastatud rataste nimekirja vaadates, kus sarnase suurusega raaminumber justnimelt Junol oli. Eks panin selle info selle Saare teemaga kokku ja sündiski selline hüpotees, mis võib ka muidugi väga mööda olla. Sildiauke muide ka ees ei olnud, eeldatavasti vesipilt vms siis.
Vasta
#4
(06-02-2017, 18:56 PM)s2si Kirjutas: Selle pakiraami ja Saare teema istutas mulle pähe selle raami omanik...

.....ilmselgelt keegi pärnu jalgrattahulludest. Jah, nende hulludega tuleb väga ettevaatlik olla, pakiraami ja Saare päheistutamine on veel väga leebe toiming, aga nad võivad teisele (hulludele) haamriga ka selja tagant vastu pead koputada, või ütleme jalgrattapumbaga, siis juba nalja ei ole...
Vasta
#5
Nüüd on mul ees A.-S. Tormoleni Hinnakiri nr. 4 1926/27 "Humber" ja Starley" jalgrataste kohta.
Starley meesterahvaratta kohta on kirjutatud
Raam: Sügavläikivalt must emailitud, pronks-joontega ilustatud. Raamipikkus 26 tolli, assivahe 50 tolli, kõrgus 23 1/2 tolli. Raam - välismuhvidega.
Kahvel: Nikkelpeaga
Rattad: 28x1 3/4 tolli, nikeldatud pöidede ja kodaratega. Priima 1 3/4 Inglise rantmantlitega.
Mudalauad: Nikeldatud, 2 joonega ilustatud.
Juhtraud: Nikeldatud, alla painutatud.
Kett ja ketiratas: 1/2x1x8, 56 hambaga. (teema rattal tundub olevat vähemalt 58? hammast, samas kataloogipildil (väike foto, mitte joonistus) on kodardus sarnane teema ratta omaga)
Vabajooks: Parim Inglise "Eady Coaster".
Sadul: Eraldi tugev ja vedrutav.
Pidur: Esimese ratta pöia peal.
Ratta juurde kuulub raamipump, kell ja riistatask tarvetega.
Hind: Emk. 14.000.-

Nüüd jääb ainult järgi vaadata ja proovida, kas see Lycett sadul seal raamil on ikka "eraldi tugev ja vedrutav" ja peakski asi selge olema. No ja siis veel "igaks juhuks" (mõni eriti raske taipamisega rattahull) võib ju veel ära mõõta raami tollides. Näiteks samas toodud Humberi raamimõõdud erinevad 1/2"...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne