LED päevasõidutulede pinge stabiilseks
#1

Plaanis paigaldada LED tuled päeval sõitmiseks. Minu teada LED väga pinge kõikumist ei talu ja sellest ka küsimus. Kas oleks mõistlik mingi kondekas ahelale vahele panna, et käivitamise hetkel pinge nii palju ei kõiguks? Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#2

(17-01-2024, 17:37 PM)aces Kirjutas:  Plaanis paigaldada LED tuled päeval sõitmiseks. Minu teada LED väga pinge kõikumist ei talu ja sellest ka küsimus. Kas oleks mõistlik mingi kondekas ahelale vahele panna, et käivitamise hetkel pinge nii palju ei kõiguks? Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.
See "radikaga plokk" on väga 50-vatise takisti moodi ... ainult siis on 12 V pisut arusaamatu. Kas seal rohkem midagi pole kirjas? <Mingi arv> R näiteks?
Vasta
#3

(17-01-2024, 17:59 PM)olevtoom Kirjutas:  
(17-01-2024, 17:37 PM)aces Kirjutas:  Plaanis paigaldada LED tuled päeval sõitmiseks. Minu teada LED väga pinge kõikumist ei talu ja sellest ka küsimus. Kas oleks mõistlik mingi kondekas ahelale vahele panna, et käivitamise hetkel pinge nii palju ei kõiguks? Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.
See "radikaga plokk" on väga 50-vatise takisti moodi ... ainult siis on 12 V pisut arusaamatu. Kas seal rohkem midagi pole kirjas? <Mingi arv> R näiteks?

Rohkem seal midagi kirjas pole. See kiri minu jaoks üsna loogiline, tarbimine ca 3-4A on ok. Need LED-id on integreeritud tulede sisse, ca 3cm laiad ja kui "sirgu tõmmata", siis 60-70 cm pikad.
Unustasin muidugi mainida, et lülitus hakkab käima läbi relee, sest need peavad ju ära kustuma, kui pooltuled sisse lülitada.
Vasta
#4

LED on vooluga tüüritav, seda esiteks.
Viide konkreetsele tootele võiks asja rohkem selgitada.
Väikese skeemijupi või relee abiga võiks päevatulede sisselülitamine aset leida alles siis, kui mootor juba töötab. Kuskohalt sobivat signaali saada, sõltub juba konkreetsest autost. Õlirõhu tuld, laadimise signaallampi jne. on selleks kasutatud.
Vasta
#5

(17-01-2024, 18:36 PM)tcumen Kirjutas:  LED on vooluga tüüritav, seda esiteks.
Viide konkreetsele tootele võiks asja rohkem selgitada.
Väikese skeemijupi või relee abiga võiks päevatulede sisselülitamine aset leida alles siis, kui mootor juba töötab. Kuskohalt sobivat signaali saada, sõltub juba konkreetsest autost. Õlirõhu tuld, laadimise signaallampi jne. on selleks kasutatud.
Ma pole elektroonikas väga tugev, sellest ka minu postitus  Smile Ehk siis võiks kasutada hoopis midagi sellist? VIIVERELEE 12V 4-SEK. 5-KLEMMIGA 12V - Autokaubad24.ee 
M
inu autol pole kahjuks ei õlirõhu ega laadimise signaallampi(käivitamisel). Konkreetne toode ei anna ka midagi, kuna seal kirjelduses pole ühtegi parameetrit.
Tuli ise näeb selline välja  Toungue


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#6

Nüüd läks huvitavaks. See on konkreetsele autole tehtud asendus/tuuningtuli, mille lülitusloogikat sa üritad oma arvates paremaks modida?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(17-01-2024, 18:36 PM)tcumen Kirjutas:  LED on vooluga tüüritav, seda esiteks.
Viide konkreetsele tootele võiks asja rohkem selgitada.
Väikese skeemijupi või relee abiga võiks päevatulede sisselülitamine aset leida alles siis, kui mootor juba töötab. Kuskohalt sobivat signaali saada, sõltub juba konkreetsest autost. Õlirõhu tuld, laadimise signaallampi jne. on selleks kasutatud.
 Mul oli 96nda aasta Corollal ühendatud LED päevasõidutulede pluss süüte alla kuhugi. Ning miinus parktulede plussi, kuna LEDid võtsid nii vähe voolu siis väljalülitatud parkidega LEDid põlesid ilusti(ning parktuled näisid kustus olema). Parktulede või lähitulede sisselülitades päevakad kustusid nagu pidi(mõlemal klemmil ju pea ühesugune pinge). Minumeelest keerukamaks polnud mõtet minna, sest päevakad võtsid parkidest tunduvalt vähem voolu- las põlevad koos süütega.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#8

(17-01-2024, 19:18 PM)aces Kirjutas:  
(17-01-2024, 18:36 PM)tcumen Kirjutas:  LED on vooluga tüüritav, seda esiteks.
Viide konkreetsele tootele võiks asja rohkem selgitada.
Väikese skeemijupi või relee abiga võiks päevatulede sisselülitamine aset leida alles siis, kui mootor juba töötab. Kuskohalt sobivat signaali saada, sõltub juba konkreetsest autost. Õlirõhu tuld, laadimise signaallampi jne. on selleks kasutatud.
Ma pole elektroonikas väga tugev, sellest ka minu postitus  Smile Ehk siis võiks kasutada hoopis midagi sellist? VIIVERELEE 12V 4-SEK. 5-KLEMMIGA 12V - Autokaubad24.ee 
M
inu autol pole kahjuks ei õlirõhu ega laadimise signaallampi(käivitamisel). Konkreetne toode ei anna ka midagi, kuna seal kirjelduses pole ühtegi parameetrit.
Tuli ise näeb selline välja  Toungue
Minu esmane küsimus on hoopis-kas see tuli on legaalne meil,ise loobusin mingitest päevatule ribadest mis käivad ümber tule.
Vestlus ülevaatuspunktis lõpetas paigalduse.
Vasta
#9

(17-01-2024, 19:24 PM)Marko Kirjutas:  Nüüd läks huvitavaks. See on konkreetsele autole tehtud asendus/tuuningtuli, mille lülitusloogikat sa üritad oma arvates paremaks modida?
Pilt on tõesti huvitav, vist visati suvaline asi letti aga tegelt peaks olema tegu SL100 voi IC555 või analoogse skeemiga. 
Mul on loll küsimus, et miks panna nii võimsad LED pirnid, kui tavaline DRL pirn on aind 25W?

Legaalsuse koha pealt, et kui E märgised olemas ja süttib ning kustub nagu LISA1 kirjeldab tehnonõuetes, siis on JOKK.
Vasta
#10

Lisaks veel natuke. Need tuled saaks ette panna 1:1 pistikuid ümber visates, aga eelnevalt on keegi sellel autol juba keemiat teinud ja pooltuled lähevad automaatselt põlema, mida originaalis pole. Minu mõte oli asi lahendada releega ja mitte hakata seal juhtmestikus näpuga järge ajama. Saab lkiiremini ja on ka lihtsam lahendus.
Legaalsuse vaates on selle järelturu tulel sama märgistus mis originaalil ja mõned tähed-numbrid rohkem ka Smile Kuna tegu on puhtaverelise usakaga, siis E-d seal ei ole.
Vasta
#11

Mul on ka ühel  nimepoolest ameerika laadsel autol tjuuning tuled millel led päevakad. 
Põlema lähevad pooltuled automaatselt, üks nõks lülitist edasi led päevatuled. Veel üks nõks siis jälle pooled ja täistulede lülitus võimalus. 
Ümberlülitus toimub viitega.Mingit releed lisaks ei olnud kaasas. Kui just muidugi tulede sees mingit süsteemi ei leidu.  Ülevaatusel keegi midagi ei ole norinud.
Vasta
#12

ei ole need LEDid voolu suhtes nii tundlikud midagi. 90% juhul on neil LEDide juures skeem, mis välistab valesti ühednuse korral jamad + alati on ka mingi stabiliseeriv element sinna integreeritud, et LED ise auto elekti osas kahjus poleks.
Nimelt on mul DRL riba kasutusel vanal kovrovetsi rattal, millel selline elektrilahendus:
[Pilt: file.php?id=4430&mode=view]

Ei mingit täiendavat kondekat kogu seda voolu stabiliseerimas pole ning pinge tühikäigul on selline, kui H4 esituli töötab:

[Pilt: file.php?id=4424&mode=view]

Rääkimata käivitamistest ja väljasuretustest jne... 
Ainuke mis seda LED tuld rapib on vibratsioon, kus mõni LED nupuvaheline ühendus on saanud kohati kannatada, tuluke ise funkab OK

Sõiduautodel on see pinge ikka väga palju rohkem stabiilsem Wink

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#13

(17-01-2024, 17:37 PM)aces Kirjutas:  Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.
Need on takistid, kuna led pirni enda takistus on liiga väike, arvab "aju" et pirn on läbi. Kui see lisa takisti on vahel, siis annab see ahelasse sama koormuse mis tava halogeen pirniga, seega mingit voolu kokkuhoidu ei ole. Sisuliselt on tegu50w küttekehaga, mis on soovitatav vastu plekki sättida, et üle ei kuumeneks.
Vasta
#14

(18-01-2024, 11:39 AM)huvi5 Kirjutas:  
(17-01-2024, 17:37 PM)aces Kirjutas:  Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.
Need on takistid, kuna led pirni enda takistus on liiga väike, arvab "aju" et pirn on läbi. Kui see lisa takisti on vahel, siis annab see ahelasse sama koormuse mis tava halogeen pirniga, seega mingit voolu kokkuhoidu ei ole. Sisuliselt on tegu50w küttekehaga, mis on soovitatav vastu plekki sättida, et üle ei kuumeneks.
Väike näpukas on sisse trehvanud,led pirni takistus on ikka suurem.Huvitav palju selle 50w küttekeha takistus võiks olla.PS üleeelmise postituse pildil olev mõõteriist tundub päris asjalik olema.
Vasta
#15

(20-01-2024, 22:02 PM)Andu Kirjutas:  
(18-01-2024, 11:39 AM)huvi5 Kirjutas:  
(17-01-2024, 17:37 PM)aces Kirjutas:  Nendel LED-idel on vahel ka mingi radikaga plokk, kus peal 50W 12V.
Need on takistid, kuna led pirni enda takistus on liiga väike, arvab "aju" et pirn on läbi. Kui see lisa takisti on vahel, siis annab see ahelasse sama koormuse mis tava halogeen pirniga, seega mingit voolu kokkuhoidu ei ole. Sisuliselt on tegu50w küttekehaga, mis on soovitatav vastu plekki sättida, et üle ei kuumeneks.
Väike näpukas on sisse trehvanud,led pirni takistus on ikka suurem.Huvitav palju selle 50w küttekeha takistus võiks olla.PS üleeelmise postituse pildil olev mõõteriist tundub päris asjalik olema.
Tutvuda tasuks oomi seadusega.
Kui sa tead et radikas on 50w ja pardapinge on teada, siis tuleb pisut arvutada.
Vasta
#16

Ma pole ajapuudusel endiselt neid tulesid sinna ette saanud, seega paar küsimust veel. Kuna salongist läbi tulemüüri juhtme vedamine on paras ikaldus(kapotil all olev kaitsmeplokk samuti), kas oleks mõeldav + võtta geneka B klemmi alt. Pinge hakkab käima läbi relee(tavaline universaalne 4-klemmi, 30A)? Ehk siis releel on pinget vaja auto käima minemisel.
Vasta
#17

Veidi kehva variant, kui kaob laadimine siis kaovad ka tuled.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#18

Aga miks üldse selline ehitus kui seda peab jõuga kuidagi läbi suruma. Miks seda üldse peab tegema ?
Vasta
#19

Las teeb ,käeline tegevus koos mõtlemisega on igatahes arendavam ,kui prügikastide ümber pööramine või pargipinkide lõhkumine . Smile
Vasta
#20

(26-02-2024, 20:54 PM)tõnn Kirjutas:  Veidi kehva variant, kui kaob laadimine siis kaovad ka tuled.

Mis päevatulede kontekstis on täiesti kuuendajärguline probleem. Peaasi, et ahel saab korraliku kaitsme võimalikult B lähedale.

Kas tõesti auto kapotialusest juhtmestikust ei leia mõnda vähemolulist otsa, kuhu elu tekib alles süüte sisselülimisel/mootori käivitumisel?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne