Morris Marina Coupe
#1
Tervist!

Elukaaslaslane ostsis endale oma esimese auto, Eestis üsna vähe levinud Morris Marina Coupe, 1.3l mootor, 44kw, 1978 aasta.
Elva kandist hakkas meie seiklus pihta sellega. Sai mindud esimese praamiga hommikul kuuest ja olime enne kümmet lõpuks koha üles leidnud. Esmapilgul tundus auto nagu piltide pealt. Magnetiga üle käijes leidis juhiukselt rohkelt pahtlit kuid ülejäänud tundus olevat enamvähem, aastakäiku arvestedes vähemalt.
Proovisõidu ainuke üllatus oli see, et spidomeeter ei töödanud. Tross katki, elab üle. Puksid ka läinud ja jooks vähe paigast ära.
Sai siis hinda vähe ümber räägitud ja pabereid määritud.
Algas tee kodu poole, väikse ümberpõikega Tartu kaudu. Tartusse jõudes leidis auto alt väikse loigu. Õli bensuga segi. Pumba membraan läbi v karburaatoris mingi kala. Käis enamvähem niiet kahtlustan pumpa.
Sai võetud uus õli ja vann, et tee kõrval kiire õlivahetus teha. Miks rohkem lõhkuda, Saaremaale pikk tee ees.
Tartust peaaegu väljas käis ühe ristmiku juures kõva pauk kohalt minnes. Esmane kartus oli, et kardaan andis järgi. Lähimal vaatlusel aga selgus, et üks lehtvedru oli murdunud ning tagasilt oli otsaga mööda põhja tõusnud. Edasi sõit sellises konditsioonis omal jõul oli välistatud. Tagurpidi käik sisse ja suure jõnksuga sai silla sirgeks alla tagasi. Morris paelaga teisele autole järgi ja sai sõit Saaremaale alata. Vahepeal kontrollpause tehes, et kas sild ikka omal kohal taga. Kuna ilm on nagu on, oli autos päris külm terve tagasitee. Morris nimelt otsustas, et tema sai nüüd liiga ja enam käima ei tahtnud minna.
Lõpuks Saaremaale jõudes olid jalad kanged ja kaks akut tulede poolt tühjaks tõmmatud. Taha sai pandud ka ohukolmnurk, kuna akud said enne koju jõudmist otsa.

Paar päeva seisis auto niisama ja siis sai ta varju alla lükatud. Võtsin starteri maha, et kontrollida pendiksi ja starteri enda korrasolekut. Mõlemad töötasid. Auto külge tagasi pannes käib vaid klõps ja starter ei vea. Sai kõik massiühendused välja arvatud aku ja kere vaheline üle käidud ja sama asi. Siis kõik starteri ja pendiksi juhtme ühendused samuti üle käidud ja samuti ei midagi.
Starteri ja koja vaheline ühendus oli vähe õline ja jäi lapiga üle käimata ning kere ja aku vahelised ühendused samuti puhastamata. Ehk see toob tulemust. Aku oli ennist täitsa täis laetud ja pendiksini jõudis üle 12v.

Lehtvedrusi eemaldama asudes leidsime, et ka teinegi vedru oli murdunud õhtupimeduses kuskil Saaremaal. Ühel pool siis mõlemad vedrud pooleks, teisel pool korras.
Sai siis mõlemilt poolt eemaldatud vedrud ning kiire mõõtmise tulemusena 111cm pukside tsentritest ning vedrulehe laius 5cm ( puks 6cm ). Kui kellegil leidub 110-112cm pukside tsentrite vahe ning 50-60mm laia  kahete vedrulehe komplekti siis andke märku.

Auto tahab palju nokitsemist kuid kuna naisukese esimene auto on temake nii hakkamist täis, et teeb ise ka näpud õliseks ja võimalikult palju teisigi töid ära.

[Pilt: 12406387_2.jpg]
[Pilt: 12406389_2.jpg]
[Pilt: 12406390_2.jpg]
[Pilt: 12406391_2.jpg]
[Pilt: 12406392_2.jpg]
[Pilt: 12406393_2.jpg]
Praeguseks kõik.
Fiat 127 0.9l
Vasta
#2
Sellele autole pidi sobima M 412 tagasild koos vedrudega .
Vasta
#3
Jälgin ja hoian pöialt.

Ps. Kirjutasin umbes kaks erinevat posti ja kustutasin ära. See on ikka üks väga vahva ettevõtmine ning loodan, et jätkub kannatust ja finantse.
Vasta
#4
Nagu ülalpool ilusti kirjas, auto ost on seiklus omaette, mitte luksus, nagu tihti arvatakse. Ma usun, et see seiklus jätkub veel pikalt.
Kui Jeraz oli armennide kättemaks, (kurat-teab kellele), siis UK-s oli selliseks nuhtluseks Morris. 

A muidu päris lahe. 
Selle pilli velje poldi valem peaks olema 4 x 95,25 mis on nähtus omaette. Mul oleks isegi selliseid tarvis Wink
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#5
Viljandis Pärnu mnt. ringil nägin sind köie otsas,samasugune või siis mitte coupe marina on sul naabersaarel,ostsin ta kunagi osta.ee-st ära aga järgi minemata jäigi. Big Grin Muretuid kilumeetreid!
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#6
tere,oli aasta 1994,kui sama margi tallinnast kuusalu poole vedasin, järvevana teel esisild lihtsalt lagunes tükkideks,sai siis veerenni teenindusest igasugu asendus juppe otsida,järgmine pauk peterb teel,tagaratas kadus ära,sai ilma laagrita edasi proovitud,veidi aja pärast hakkas mootor üle kuumenema,pisut seisakut-jahutust ja edasi,jägala silla kohal mootor loobus potsumast,kuna käivitus tulemusi ei andud,hakkasime otsima tuttavaid kuusalu poole liikujaid,õhta poole saime lõpuks sleppi,kuna mitmel eelneval tuttaval polnud puksiir kõit,enne kodasood lõppesid ka pidurid kuna kõis oli liiga lüdike siis oli ju jalg pidevas piduri ooteasendis,siis käigu piduriga edasi ja ilmselt sai käigukast ka mingi hoobi,sest käigud ei tahtnud enam sisse minna,siis ta RAIBE seisis  2 aastat ja EMEX sõi ta ära-JOOBANNÖI FRANSUUSSadINGLANE)
Vasta
#7
noh tee või tina, aga alati tuleb mul selle masinaga silma ette eesti esimene seebikas "Kaevutee" , kus keegi tegelane oli sellise ostnud ja pool seriaali osa kiideti seda, eriti tema lopergulist rooli, tollal tundus see ikka üli kunn masin (nagu tänagi)
Vasta
#8
Oli minul ka selline masin, sedaan. Vedrud olid kokku keevitatud juba enne kui ostsin.Ime kombel keevitatud kohad pidasid vastu, aga mujalt purunes. Ma kasutasin UAZi  vedru lehti, painutasin tulega ühe uue silma ja teine jäi algne. Nii sai pikus õige ja rohkem vedrumuresid ei olnud. 
Edu.
Vasta
#9
Juri Kotijevi raamatus "Välismaa autod" ka selline isend esindatud. Panen paar pilti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#10
Tartus on üks selline ka täitsa olemas ja soovi korral võib keegi selle osta. Dokumendid on olemas, enam-vähem komplektne, ei ole töökorras, kere vajab keevitust, palju uusi juppe kaasa. Põhimõtteliselt veereb , aga pidurid ei tööta, paljud pidurite detailid täitsa uued. Mingid udused pildid on ka olemas, soovijale saan need saata mailile. Hinda tahetakse 500€, arvestades kaasa tulevaid uusi juppe ma arvan et ei ole üldse mitte paha pakkumine. Kontaktid saadan tõsisele huvilisele. (Olen kuni 09.märtsini Eestist ära, internetti vist ei kasuta sellel ajal)
Vasta
#11
Nüüdseks ( juba tervelt aasta tagasi tegelt ) sai tehtud mingisuguse teise auto lehtvedrudest ( enam ei mäleta, mille alt tulid ) seppade abil uued lehtvedrud taha. Starter käis remondis ja töötab nüüd edukalt.
Süütelukk on nahkas, kui kellegil pakkuda siis andke märku!
Auto ostsin naisukese käest ära, kuna sai lahku mindud ja temast tegijat pole.
Ebayst sai tellitud igasuguseid tihendeid, spidomeetri kaabel ja uus veepump.
Ootab soojemaid ilmasid, et uus kardaani tugilaager alla leiutada ja mootorile kerge hooldus teha.
Samuti värvib ka auto üle ja teeb põhja korralikult kivikaitse ja mastiksiga üle, kui ilmad lubavad või sooja garaaši saab kellegi kaudu.
Velgedega peab ka midagi ette võtma. Needsammused ei sobi garaaši istumiseks kah mitte.
Fiat 127 0.9l
Vasta
#12
[Pilt: large_29781321_hzeK.jpg]
Leidsin ka kütusepumba, 25eurot on poole soodsam, kui ebay pealt sarnane järgi tehtud pump. Pole originaal kahjuks kuid ajab asja ära. Vahetatav membraan on suur pluss. Lootsin, et pääseb jala ümber tõstmisest kuid membraani liigutav ots on teine niiet peab jala esimese osa ümber keevitama uuele pumbale. Täna pole viitsinud mässama hakata, kuna vaja natuke paremini vanalt pumbalt mõõdud võtta, kui silma järgi ja enamvähem  Big Grin
Kardaani võtsin ka alt ära kuid pooleks pole ta tahtnud tulla. Gaasipõletit ka polnud, et natuke teda veenda. Jääb see soetada ja siis autopoodi vana jupiga ja leiab jällegi sarnase, kuna ebay pealt tellides on jällegi poole kallim kõik ja sarnaseid tugilaagreid leidsin kiire googeldamise peale iganes.
Fiat 127 0.9l
Vasta
#13
Kas on mõtet seda jalgratast leiutama hakata? Kui pumba jalg vale, siis tõenäoliselt saab ka kütuse rõhk vale olema, tunda annab just tühikäigul. Võimalik, et ühe SU karpa puhul see muidugi nii kriitiline pole.
Parem pista kohe (madala rõhuga) elektriline pump vahele, on hiljem elu lihtsam.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z 
Vasta
#14
Eks elu näitab. Uus pump pidavat mingi vana väiksema mootoriga fordi osa olema. Täpseid andmeid ei uurinud.
Pumba jala nurgaga annab ka mingil määral mängida veel niiet ei muretse liialt selle rõhu pärast.
Fiat 127 0.9l
Vasta
#15
Kui seda asjandust just musta numbrisse ei plaani ajada (mis pole ülemäära mõistlik plaan), siis lihtsam kohe eos mingi täispurskega mootor ja kasutuskõlbulik käigukast aistevahele visata.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#16
Miks see vahetatav membraan suur pluss on?
Et lapselapsed saavad 40a pärast seda vahetada ja ei pea uut pumpa ostma?  Toungue

Ja enne keevitamist ma viskaks ta niisama külge ja prooviks, kas augud ja tihend jne sobivad.
Ja kui kõik ok, asi see voolikujupp siis bensupudelisse panna ja korra starterit anda - äkki higistab niisamagi. 

.
Vasta
#17
[Pilt: large_29781581_hEKo.jpg]
Kunagi parem hooldada tõesti, muud kasu mulle sellest pole.
Jalg sai ümber tehtud ning piisavalt "täpne" .
Fiat 127 0.9l
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne