Riik on hakanud töökohti looma. Teekasutustasu
#61

Jah uk-s oleks nagu nii jah

https://www.gov.uk/vehicle-weights-explained

Et nagu saaks muuta täismassi aga siin võib midagi tõlkes ka ka kadunud olla.
Kui nii siis miks on erinevused  veel ühtses euroopas ?
Vasta
#62

Muidugi maapiirkondade põllumehed ja teised Gaz autode kasutajad suretatakse säärasel moel kindlasti välja.
Vasta
#63

Kahjuks ongi nii et kõige suuremat "lõivu" maksavad eesti talumehed ja vanatehnika huvilised kes oma tehnikaga tasulist tööd ei tee. Suurtel transpordifirmadel on kama see 1000 euri aastas siia-sinna,selle maksavad teenuse tahtjad kinni aga talumehel ei hakka lehm rohkem piima andma kuna riik "lahkelt" maksu koorib. Sad Sad Sad . Kahju vaadata kuidas eesti riik oma endi inimes´i koorib nii kuis jaksab. Saan aru et teemaks oleks vajalik,maksustage siis suured maanteed kus tõsine transiit ja raha liigub,jätke lihtrahvas rahule!!!

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#64

Sellel maksul võiks olla kuu pilet. Kui masinat kasutatakse ainult suvel viljaveoks 1-2 kuud, siis maksadki nende kuude eest ainult mitte kogu aasta eest...
Vasta
#65

Hakkasin talvel ka c katti tegema ja ajab närvi küll see jura, kui tuleb veel mingi automaks alla 3500kg autodele siis ei pääse kuidagi riigi haardest.
 Endal oleks ka vaja hooajaliselt vedada midagi raskemat, eks tuleb siis vanatehnika poole vaadata, kui piir on 25 aastat siis pole ju väga hull asi. Või siis traktor valida kui lühemad otsad, aga küll selle vastu ka midagi välja mõeldakse.
Vasta
#66

Mujal maailmas on siiski teekasutustasu ainult kiirteedel, mõne üksiku erandiga. Tahad kiiresti ja mugavalt, köhi pappi, aega on ja pappi pole, kolistad looduskauneid kohti mööda.
Eestis oleks piisavalt, kui maksustada Ikla-Pärnu-Tallinn-Narva; Jõhvi-Tartu-Valga ja Rakvere-Paide-Pärnu suunad, ehk analoogselt teistele Balti riikidele, kus põhilised transiidi suunad tasulised.
Ise ei ole huvitatud soome-poola ja vene-skandinaavia vahelist transiiti sponsoreerida, kui plaanis kodu ümber 30+a vanuse "uunikumiga" oma tarbeks vedusid teha. Kahtlustan, et analoogselt kindlustusele, kus alul pakuti ka päevakaupa kindlustust, kaob varsti projektis olnud 1p tasu, ehk muudetakse hinnapoliitikat selliselt, et 1p=~1 kuu maksumusega.
Kohalikule transpordile, a´la " puud/muld koju naabrimehe GAZ53 kalluriga" on juba vesi peale tõmmatud, tahhograafi jms nõuetega. Järgmisena ongi löögi all "1 auto mehed", kes hooajalistest ja juhu töödest elatuvad. Kui täna on võimalik ehitusele kohalik multilift konteiner tellida, mille (ainult)äravedu 50-100€ maksab, siis kõrvale on panna 10a. tagune suurfirma pakkumine täitepinnase konteinerile 230€ (3600eeek)
Eelnevalt mainitud käibe ja kasuminumbrid 1 auto kohta on ju kenad küll, aga ehituse muda ja pilpa/puruveo mahud ei ole võrreldavad muude kohalike vedudega. 6k€ mahu jaoks peaks jaotusveo furgoon kuus maha uhama 7500 km, kui leiab hea kliendi, kes maksaks 0,8+km, kuuldavasti pakuvad suured logistikud alla selle. Multiliftid kraanad jms peaks uhama 24/7 et hetkel pakutavate hindadega sellise numbrini küündida.Ammustel aegadel sai tehtud exxeli tabel, mis arvutas soolo km/h hinda. Tänaste numbritega, (+teemaks) palgalise juhi ja ilma optimeerimiseta oleks km omahind ilma kasumi ja reservita 6000km juures ~0,85 ja 10k.km puhul ~0,60+km. Kes teab firmat, kus 1 juhi ja korras paberitega sõidab auto eestis üle 10k.km kuus?

Loodetavasti saab terve mõistus võitu ja see teemaks, mis iseenesest on väga vajalik transiidi ohjamiseks, vaadatakse üle ja muutub paindlikumaks. Suure kühvliga võtmine sealt kust tundub, et veel võtta on, annab ennustatava tagajärje.
Loogiliselt võttes jaotusveo autosid L.Eestis varsti ei vajatagi, sest kohalikud väikepoed panevad järjest uksed kinni, kohalikud käivad Lätis ja Maxima veab nagunii oma kaubad laiali LT registris masinatega


Vasta
#67

Kahjuks ei saa kogu artiklit lugeda http://www.aripaev.ee/uudised/2017/03/04...siis-koiki
Kuid selgub,et EL ise tahab,et 3,5 tonni ja ülespoole oleks maksustatud.


Vasta
#68

Oma mätta otsast vaadates , kui see maks on paratamatu, siis veokatele alates 7.5 tonni, alates 3.5 oleks minu rahakotile päris karm kuritegu.

Mul on endal hoovis paar veokat mis on üle 3.5 tonnise täismassiga ja nad ei teeni mitte ühtegi kopikat, nagu öeldaks "hobikat"
Vasta
#69

(05-03-2017, 12:10 PM)AsTroSS Kirjutas:  Oma mätta otsast vaadates , kui see maks on paratamatu, siis veokatele alates 7.5 tonni, alates 3.5 oleks minu rahakotile päris karm kuritegu.

Mul on endal hoovis paar veokat mis on üle 3.5 tonnise täismassiga ja nad ei teeni mitte ühtegi kopikat, nagu öeldaks "hobikat"

Aga miks hobi peab olema maksuvaba? Ma küll ei õigusta seda 3,5t maksu, aga kui on hobi, mida 3x aastas sõitma viiakse, siis maksadki selle summa ära või valid omale hobiks kudumise, mida veel peale käibemaksu muude maksudega pole maksustatud Smile
Vasta
#70

(05-03-2017, 09:40 AM)Kult Kirjutas:  ...Endal oleks ka vaja hooajaliselt vedada midagi raskemat, eks tuleb siis vanatehnika poole vaadata, kui piir on 25 aastat siis pole ju väga hull asi...

Ma kaldun arvama, et vanatehnika jutt käib meil ikka musta numbriga tunnustatud 35+ vanade masinate kohta. Vaevalt et kõik ~1985. aasta "hooajalise küttepuudeveo" Gaz-52/53 (vist õige levinum näide) nüüd vanatehnikaks hakkavad ja tulevase maksu vabaks muutuvad. Aga kui nii peaks ikkagi olema siis igati meeldiv ja tervitatav variant.

USA pickup-idega on vast ikka nii et need, mis 3,5 tonnisena kirjas need nii ka jäävad, lihtsalt uusi ei saa enam nõnda kahjuks "vähendatuna" arvele. Kui seadusi saaks tagasiulatuvalt rakendada võiks ju pooled poliitikud ja ärimehed seaduslikult vangikongi saata nii, et võtme saaks ära visata. Nii et sellist asja lubada ikka ei saa.  Big Grin
Vasta
#71

Soomes on maksu erisus näiteks teenust osutavate ettevõtte ja ettevõtte sise kasutus autode vahel olemas. Teenust osutavatel autodel on kollakad numbri alused .Nii neid teel eristatakse.Ka euroopa riik ju.
Vasta
#72

Kindel on see,et lisaks sõiduautode registreerimise Kw maksule, tuleb nüüd see aasta maks ka rasketehnika kasutamisel.
Huvitav on see,et kas siis ka meie võõrkülalised,kes siit läbi tormavad, hakkavad edaspidi teekasutus maksu tasuma? Või on see vaid kohaliku "matsi karja" tegevusvabaduse piiramiseks?


Vasta
#73

Ma olen täiesti kindel, et tegemist ei ole sõna otseses mõttes kohustusliku nõudega EL poolt, vaid pigem nö tugeva soovitusega, mis tuleks rahulikult pikalt saata viidates pika ja ilusa lausega kohalikele erisustele. Mis mõtet on kohalikku tööd tegevat äri tappa kuskil regioonis?
Vasta
#74

(05-03-2017, 12:20 PM)taavi Kirjutas:  või valid omale hobiks kudumise, mida veel peale käibemaksu muude maksudega pole maksustatud Smile

Ole rahulik,varsti maksustatakse ka see,sest juba aastaid tagasi jõlkusid mööda küla igasugused küsitlejad,kes tahtsid teada mitu kana,mitu marjapõõsast ja mitu korda asjal käid. Big Grin  See selleks ikka,et sa raisk midagi ei saaks ja kapitalismi süsteem on nii paika pandud,et sul võib küll olla kõike varandust aga ori oled ikkagi. No tehke siis ausalt ja öelge otse rahavale välja,et me ei saa läbustada,sest raha pole aga me peame selle teie vaeste taskust võtma.
Ja üldse käib meeletu raiskamine ümberringi. Selleasemel võiks oma inimeste elu paremaks muuta. Niigi enam ei jätku aega hobidele,sest kõik läheb enda elushoidmisele.
Vasta
#75

(05-03-2017, 12:20 PM)taavi Kirjutas:  
(05-03-2017, 12:10 PM)AsTroSS Kirjutas:  Oma mätta otsast vaadates , kui see maks on paratamatu, siis veokatele alates 7.5 tonni, alates 3.5 oleks minu rahakotile päris karm kuritegu.

Mul on endal hoovis paar veokat mis on üle 3.5 tonnise täismassiga ja nad ei teeni mitte ühtegi kopikat, nagu öeldaks "hobikat"

Aga miks hobi peab olema maksuvaba? Ma küll ei õigusta seda 3,5t maksu, aga kui on hobi, mida 3x aastas sõitma viiakse, siis maksadki selle summa ära või valid omale hobiks kudumise, mida veel peale käibemaksu muude maksudega pole maksustatud Smile
Maal elades on vaja masinad ,millega saaks eluks vajalikud tööd tehtud, paraku nedega ei teeni kopikatki,sellest tulenevalt on hobikad.

Kui on masiantega võimalik teenida siis on töömasinad

Aga eks "linnavurledel " on raske aru saada,mis veel keegi maal elab.....
Vasta
#76

(05-03-2017, 12:25 PM)mossepower Kirjutas:  ....,

USA pickup-idega on vast ikka nii et need, mis 3,5 tonnisena kirjas need nii ka jäävad, lihtsalt uusi ei saa enam nõnda kahjuks "vähendatuna" arvele. Kui seadusi saaks tagasiulatuvalt rakendada võiks ju pooled poliitikud ja ärimehed seaduslikult vangikongi saata nii, et võtme saaks ära visata. Nii et sellist asja lubada ikka ei saa.  Big Grin

EI

need mis olid varem tehtud registrimaasiga 3,5 ja seda kandevõime vähendamisega neil oli mingi aastake või rohem nn. ülemineku aeg
ja neid võis juhtida veel B lubadega kuni 2016 alguseni punkt ja kõik
peale seda on nende roolis vaja C lubasid olenemata registrimassist
ja kui ongi veel passis registrimass vähendatud siis see on vaid sinu enda piiranguks et ei saa peale võtta rohkem koormat
Vasta
#77

(04-03-2017, 23:52 PM)AsTroSS Kirjutas:  Ma ei tea kuidas euroopa või aasia masinatega on aga USA raua jaoks on ARK'l juuredääs andmebaasi mis laotab VIN koodi järgi kogu muinasjutu välja (3 lehekülge A4)

Üldiselt neid ei huvita mis on andmete kleepekal kirjas

Auto reg. tunnistusele lähevad kirja numbrid mis andmesildil. Kui ükskõik mis andmed on suuremad, kui Eestis lubatud, siis sõiduki/autorongi/teljekoormuse registrimassiks läheb kirja suurim Eestis lubatud.
– VIN- kood;
– sõiduki täismass;
– autorongi täismass;
– teljekoormused (telgede järjekorras eestpoolt tahapoole)
Veotelje koormus lubatud tehase poolt 12000 kg, registriteljekoormus läheb kirja 11500 kg, täismass lubatud 80000 kg, registrimass 40000 kg jne.
http://tehno.onepagefree.com/?id=7817
Vasta
#78

(05-03-2017, 16:33 PM)MeelisV Kirjutas:  
(05-03-2017, 12:25 PM)mossepower Kirjutas:  ....,

USA pickup-idega on vast ikka nii et need, mis 3,5 tonnisena kirjas need nii ka jäävad, lihtsalt uusi ei saa enam nõnda kahjuks "vähendatuna" arvele. Kui seadusi saaks tagasiulatuvalt rakendada võiks ju pooled poliitikud ja ärimehed seaduslikult vangikongi saata nii, et võtme saaks ära visata. Nii et sellist asja lubada ikka ei saa.  Big Grin

EI

need mis olid varem tehtud registrimaasiga 3,5 ja seda kandevõime vähendamisega neil oli mingi aastake või rohem nn. ülemineku aeg
ja neid võis juhtida veel B lubadega kuni 2016 alguseni punkt ja kõik
peale seda on nende roolis vaja C lubasid olenemata registrimassist
ja kui ongi veel passis registrimass vähendatud siis see on vaid sinu enda piiranguks et ei saa peale võtta rohkem koormat
noh mina neid seadusi ei tea, aga ma võtsin endaoma arvele 2016a lõpus ja probleeme polnud
Vasta
#79

(05-03-2017, 13:53 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(05-03-2017, 12:20 PM)taavi Kirjutas:  või valid omale hobiks kudumise, mida veel peale käibemaksu muude maksudega pole maksustatud Smile

Ole rahulik,varsti maksustatakse ka see
Kudumine on maksustatud tulu- sotsiaal- töötukindlustus- pensionisammaste ja müües ka käibemaksuga. Maksuvaba on ainult kinnaste müümine, kui tõestad ära, et need olid perekonna omandis aastasadu, muidu maksad ostu- ja müügihinna vahelt tulumaksu.
Vähemalt kaks aastat su omandis olnud asjade müümine on vaikselt ilma liigse kärata maksuliseks tehtud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#80

(05-03-2017, 16:33 PM)MeelisV Kirjutas:  
(05-03-2017, 12:25 PM)mossepower Kirjutas:  ....,

USA pickup-idega on vast ikka nii et need, mis 3,5 tonnisena kirjas need nii ka jäävad, lihtsalt uusi ei saa enam nõnda kahjuks "vähendatuna" arvele. Kui seadusi saaks tagasiulatuvalt rakendada võiks ju pooled poliitikud ja ärimehed seaduslikult vangikongi saata nii, et võtme saaks ära visata. Nii et sellist asja lubada ikka ei saa.  Big Grin

EI

need mis olid varem tehtud registrimaasiga 3,5 ja seda kandevõime vähendamisega neil oli mingi aastake või rohem nn. ülemineku aeg
ja neid võis juhtida veel B lubadega kuni 2016 alguseni punkt ja kõik
peale seda on nende roolis vaja C lubasid olenemata registrimassist
ja kui ongi veel passis registrimass vähendatud siis see on vaid sinu enda piiranguks et ei saa peale võtta rohkem koormat
Jah sellisel juhu küll (kui täismass ja registrimass erinevad), aga nagu näha, et kui passis vanast ajast nii täismass kui ka tühimass 3,5 t siis ikka nii ongi ja jääbki:

http://www.auto24.ee/used/2403457

Kuigi reaalselt H2 täismass 3,9 t kõikidel andmetel (mis leida suutsin). Muidugi kui Eesti Hummeritel enne siinset müüki reaalselt täismassist 400 kg maha lõigati siis võtan selle näite/oma sõnad tagasi. Samas infot selle kohta küll ei leidnud ja järgmine H2 on auto24-s ikka 3,9 t täismassiga.

Je eks ksf. Supp-i kogemus ka tõestas GMC-ga ju seda, et kui juba kirjas (Norra paberites) 3,5 t siis ka jääb Eesti paberites 3,5 t.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne