Riik on hakanud töökohti looma. Teekasutustasu
Kommenteerib MKMi nõunik Mihkel Loide:
Paraku pole võimalik alandada vaid kvartali- ja aastatasu, sest EU direktiiv nõuab ka suhet pikaajalise tasu ja päeva/nädalapiletite vahel.
Tulenevalt direktiivi (1999/62) artikli 7a lõikest 1 on kuine määr kuni 10% aastasest määrast, nädalane määr on kuni 5% aastasest määrast ja päevane määr kuni 2% aastasest määrast. Aastase teekasutustasu määra vähendamisel tuleks vähendada ka kuist ja nädalast määra, sest eelnõus on nädalase (5%) ja kuise (10%) määra suhe aastasesse maksimaalne direktiivis lubatud.
Kvartaalne tasumäär on (1/4) aastasest tasumäärast, mis on väiksem kui kolmekordne kuine tasumäär.
Seega oleks ainus võimalus teekasutustasu määrasid alandada ühetaoliselt, kuid sel juhul väheneks teehoidu suunatud täiendav lisaraha. Nagu artiklistki lugeda võib, peab Kaubandus-Tööstuskoda ka ise oluliseks, et teekasutustasu kehtestamisel kokkuvõttes teehoiu rahastamine suureneks.



http://www.logistikauudised.ee/uudised/2...-vaiksemad
Vasta
http://www.koda.ee/public/29_03_2017_Veo...eelnou.pdf
Vasta
https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...e%20seadus
Vasta
Räige kahepalgelisus, ühelt poolt leelutatakse libelugu, et EU see oleme kõik meie ja ühtegi määrust vastu ei võeta kui kõik riigid nõus ei ole.

Teiselt poolt on väga levinud ettekääne viide järgmistele EU reeglitele,  mille järgi üht või teist asja ikka teha ei saa.
Vasta
Kui olete RB teema arengutega kursis, siis maanteede kasutustasu on otseselt seotud RB-le planeeritud kaubavoogudega.
Ehk siis teisisõnu RB projekti on varjamatult sisse kirjutatud klausel stiilis "ajame maanteede maksu nii kõrgeks, et senini veokitega veetavast kaubast kolib suurel määral raudteele". Või veel rohkem maakeeli - inimesed hakkavad ühel päeval ise meile peale käima, et me selle neetud raudtee neile ehitaksime.
Kõik plaani järgi, nagu öeldakse Smile.

Jama tekib siis, kui maanteede kasutustasust hakatakse näpistama ka raudtee ülalpidamiseks. Eelnõus on tasu kulutamise lahtris selle kohta võimalus (vaatamata protestidele!) alles jäetud.

Tsitaat:§ 190. Teekasutustasust laekuva raha kasutamine

Teekasutustasust riigieelarvesse laekunud raha kasutatakse transporditaristu hoiuks.
Vasta
Kui keegi viitsib selle riigikogu lingilt kõik dokumendid läbi lugeda, siis avastab et uue maksu, kuigi teise nimega, saavad varsti ka sõiduautod ja väikeveokid kuni 3500kg!

Tundub,et selle nimel on eeldtööd tehtud juba päris mitu aastat.


Lühidalt: on vaja raha kokku saada, siit on kõige lihtsam.....
Vasta
Mis siis üle jäävad?  Mootorrattad?  Bussid?  Traktorid?

Kombainiga selveri parkalasse?   Pärnus juba mõõdeti traktoriga parklakohtade laiust...

Või hakata iga maja juurde rööpaid panema , et trammiga sõita?
Vasta
On olemas mingisugune sfäär, milles elame,  seda võtmes, et mida maksustada on võimalik. Iga valimistsükliga on ju raha juurde vaja. Mida, meil inimestel üldse peale palja pee on? Kinnisvara, autod, maa, sissetulekud. Sissetulekud on juba kõvasti maksustatud. Ok. Natuke annab segmentide kaupa kindlasti veel võtta aga edasi? Igaüks võib edasi arvata...
Masintikkimine särkidele-värkidele. Logod ja reklaam riietusel, logodega põrandamatid autodesse jne...
Vasta
N agu ka varem ajaloolaste poolt öeldud, siis orjaaega praktiliselt polnud, kuna kirik tahtis kümnise e. 1/10 ja mõisahärra umbes sama eeskätt töös või siis hiljem rahas. See oli naeruväärne maksukoormus.
Masintikkimine särkidele-värkidele. Logod ja reklaam riietusel, logodega põrandamatid autodesse jne...
Vasta
See küll minu 5 senti mõtet aga see Rail Baltic mille ümber käib tõmblemine ja suur eeltöö. Lõppeb ilmselt tulevikus suure fiaskoga ja seda mitmes mõttes. Aeg on minu sõnadele tunnistajaks!
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
Aga mulle meeldib aeg-ajalt kaarte uurida, marsruute sättida.
Täpselt ei mäleta, oli see nüüd aasta või paari eest, mil suur vend selle ametlikult välja hõikas, aga toimus see kindlasti juba ajal, kui valitsusse võetud inimeste suust tulid esimesed arglikud maanteemaksu vajalikkuse kohased sooja õhu võngutamised.

         

Lihtsalt mõtlemiseks, et kes seda paekallast tegelikult roolib...
... ja kellele tuleks kaebekiri adresseerida Big Grin.
Vasta
(05-04-2017, 21:59 PM)AsTroSS Kirjutas: https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...e%20seadus

Mõned päevad tagasi on selle seaduse kohta oma arvamuse avaldanud ka Eesti Rahvusvaheliste autovedajate "as" (ERAA) ja Autoettevõtete liit. Nagu selgub kaaskirjadest pole eelmainitud organisatsioonidelt arvamust enne üldse küsitud. Tasub alla laadida ja lugeda.
https://www.riigikogu.ee/download/04f1e ... 536a57a710

Mõned siiani mahavaikitud kuid huvitavad numbrid tulevad välja.
Kontrollitud veokitest on 80% kohalikud ja 20% välismaalt, Tallinn-Ikla trassil tundub olukord vastupidine.
Poolakatel jääb 74% trahvidest tasumata ja mingeid vahendeid selle kättesaamiseks nagu ei oleks...? (proovige Poolas trahv maksmata jätta, enne ei saa autot tasulisest parklast kätte kui papp makstud). Automaatne järelevalve süsteem maksaks 56 milli+ hoolduseks 6milli aastas, mis on selgelt ebamõistlik (meenutaks tsitaati PM-st: "Valitsuse prognooside kohaselt tooks teekasutustasu kehtestamise riigieelarvesse juurde ligikaudu 17 miljonit eurot aastas.) , ja käiku ei lähe. Kui läheks, siis planeeritud 17 millist 6 läheks kuludeks Sad Big Grin ?
Kuna tegu pole liiklusohutusega, siis politsei otseselt kontrollima ei pea (ja ressurssi nagunii ei ole), maanteeametil ja MTA-l sama seis, kuigi seadusega pannakse neile kohustus...
Ehk siis kokkuvõtteks: otsest pädevat kontrolli ei tule, sest selleks enam pappi ei jagu. Kohalikud maksvad täie rauaga ja transiidist jäävad ikka ainult kollased laigud lumel...
Vasta
Õige tähelepanek kontrolli osas. Puudub võimekus karvajalgadelt raha kätte saada , omasi  see eest kena väänata. Lätis näituseks teemaks ainult A -katekooria teedel. Meilgi võiks ja saaks seda rakendada nii et külarahvas ei jääks EU direktiivide maksu orjaks.
Vasta
(16-04-2017, 12:56 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Lätis näituseks teemaks ainult A -katekooria teedel. Meilgi võiks ja saaks seda rakendada nii et külarahvas ei jääks EU direktiivide maksu orjaks.

No kui sa oleksid viitsinud vaadata pilte, mis paar postitust tagasi ülesse sättisin, siis saanuksid ka aru, et meil siin sedamoodi samuti läheb.
Ainult et millega "maksuorjusest vaba külarahvas" selle ära teeninud on, et nad  kruusa- ja kõrvalteedele saadetakse?
Löö https://www.google.ee/maps lahti ja veendu ise, millised teed lähevad maksu alla, millised mitte.

Kogu see kammajaa, nuss ja nikastus on tingitud sellest, et tänagi kütuseaktsiisina makstavat maanteehoiutasu ei kasutata enam aastaid sihipäraselt ja selle pärast oli vaja välja mõelda uus maks. 
Ma ei hakka nimetama siin EU poolt pealeseatud maksukoormisi. Ka selles on oma oblikas, sest 100% kogu maksutulust ei hakka kohe kindlasti ja mitte mingil juhul jääma Eestisse. Siis kui oli aeg nende koormiste  vastu protestida, toonane valitsus seina äärde sättida, olid kõik kavandatavate maksudega vaikivalt päri. Mida te nüüd vingute (!?), tahaks küsida, aga see selleks...
See on nii debiilne ja samas läbinähtav järjekordne viis, kuidas valitsus omas ahnuses rahvast nöörib ja täiesti kohatu on tuua eeskujuks ülejäänud Euroopat stiilis - "seal on ja meil peab ka olema"....
 ...juba selle pärast, et niisugused kitserajad, nagu meil siin on, ei kannata kvaliteedilt mitte kuidagi välja võrdlust teiste EU riikide maksustatud teedega. 
Kui mingi rada üleüldse Euroopa eeskujul maksustada, siis tuleksid kõne alla ainult ja ainult neljarealised lõigud. Needki on üsna sitas seisus, et inimestele raha eest väja rentida.

Mida edasi teha?
- Jälgida endiselt suurt pilti ja teha enesele maailma valitsemise kord selgeks ning tegutseda vastavalt tekkinud olukorrale.
Täna on seis selline, et laupäeval, 22. aprillil 2017 toimub Tallinnas Vabaduse Väljakul protestimiiting RB vastu. Korraldajaks Ökoriik Eesti. https://www.facebook.com/events/1225317344253264/
Mina olen kohal, sest RB ehitamine praeguste kurjategijate poolt kavandataval kujul on väga tihedalt seotud ka siinse teemaga rääkimata üldisest Eestimaa- ja tema elanike tulevikust ning meie järeltulijaid tabavast maksukoormusest.
Vasta
(16-04-2017, 12:56 PM)Riigikogu Kirjutas: Esimene lugemine

17.04.2017
Komisjoni istung esmaspäev, 17.04.2017 11:10
Otsus: Ettepanek võtta täiskogu päevakorda 04.05.2017 10:00
Otsus: Teha ettepanek esimene lugemine lõpetada
Otsus: Teha ettepanek määrata muudatusettepanekute tähtajaks 16.05.2017 17:00
Kuu aega parandusteks...
Vasta
Esimene lugemine, siis tehtud.
Küll teisel katsel, aga tundub, et läheb edasi...

Seletuskirja lisas 3. on meeldejäävaid lõike, aga kõike sellest 66lk -st pole mõtet siia tõsta:

Ettepanekuga ei arvestata.

Leiame, et Eestis teekasutustasu kehtestamine ei mõjuta oluliselt ettevõtjat, kelle veoautod veavad enamik aega kaupu välismaal, sest sellised sõidukid satuvad Eestisse harvem ning ostavad sellisel juhul eeldatavalt päevapileti, mille maksumus ei erine oluliselt Lätis ja Leedus kehtivatest määradest (Läti päevased teekasutustasu määrad jäävad vahemikku 8-12 eurot ning Leedus 11 eurot. Eestis on kavas üle 12-tonnistel veoautodel päevaseks teekasutustasu määraks kavas kehtestada 10-12 eurot). Ka ei mõjuta kavandatavad tasumäärad siseriiklikku veoteenust osutavate vedajate konkurentsivõimet naaberriikide vedajatega võrdluses, kuna liikmesriikide siseturud (nn kabotaaz) on EL-s sisuliselt konkurentsile suletud veoturg ning teadaolevalt ei kavandata EL-s kabotaazi avamist ka lähitulevikus.


Juhime tähelepanu, et kuigi Eestis kavandatava teekasutustasu aasta määrad on suuremad Lätis rakendatavatest, siis võrreldes Leeduga on veoauto teekasutustasu aastased määrad mitmete sõiduki liikide osas väiksemad.


Lisaks tuleb arvestades, et riigi eelarvestrateegias 2017-2020 on juba arvestatud alates 2018. aastast teekasutustasude laekumisega ning teekasutustasu määrade vähendamisel ei oleks võimalik täita riigi eelarvestrateegias prognoositud tulude mahtu.

Ettepanekuga ei arvestata.

Vältimaks veoautode täiendavat maksustamist, oleme Euroopa Komisjonilt uurinud võimalust teekasutustasude kehtestamisel loobuda raskeveokimaksust. Meile on selgitatud, et raskeveokimaks on kohustuslik kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides sõltumata teekasutustasude rakendamisest ning kooskõlas direktiiviga ei ole võimalik sellest loobuda.


Riigikantselei tellitud uuringu kohaselt langeb [i]ca 80% koormusest kodumaistele vedajatele, kui teekasutustasu kehtestatakse üle 3,5-tonnistele veoautodele. [/i]


Direktiivi kohaselt on kasutusmaks ja teemaks tasu infrastruktuuri kasutamise eest, kuid direktiivi preambula kohaselt on mh sõidukimaksu (raskeveokimaks) miinimummäärade kehtestamise eesmärk maksusüsteemide ühtlustamise kaudu liikmesriikide transpordiettevõtjate vahelise konkurentsi moonutamise kõrvaldamine.


Antud selgitus

Teeseaduse muutmise seaduse eelnõu seletuskirjas toodi kütuseaktsiisi prognoositavast laekumisest teehoiu rahastamise lahti sidumise eesmärgiks võimaldada paindlikumat ja otstarbekamat riigieelarve planeerimist, mis võimaldab arvestada teehoiu reaalset vajadust ning viib rahastamise võrdsetele alustele võrreldes teiste valdkondadega.


Vasta
Uus seadus kolmandasse lugemisse saadetud, ehk peaaegu vastu võetud. Parandusi ja muudatusi pole esitatud.
Vasta
Aitähh maksuvaba tulu tõstmise eest, kulubki kenasti teemaksu tasumiseks ära.
Presidendi allkiri veel puudu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne