Talveralli 2017: tulemused, tänud, kommentaarid
#1

Tere.

Käesoleva postitusega läks rohkem aega, kui oli plaanitud, aga seda nüüd muuta ei saa. Saab muuta seda, et järgmine aasta on ajaliselt kogu üritus paremini planeeritud ja seeläbi paljud asjaolud ürituse raames ja (mis seal salata) ka isiklikus ajaplaanis on rohkem kontrolli all. Hoolimata sellest, et tulemused on valmis olnud, siis ma ei tahtnud neid põhimõtteliselt kuivalt, ilma kommentaarideta lihtsalt ülesse laadida. Aga kirjutades seda rida nüüd peale lõpupunkti postituse all, siis mõtete koondamine jms võttis ettenähtult portsu aega, mille ma korralduses olin tuleviku arvelt laenanud.

Kõigepealt TÄNAN Talverallile oma jälje jätnud isikuid: Priit & Tiina - rajameistrid ja Legendi koostajad, viisid mind lugema hunnikut infotahvleid ja muid silte (muide neid sai töö käigus ikka oluliselt rohkem läbi loetud, kui Legendi sai), olid mõlemad nõu ja jõuga kõrval või telefonikõne kaugusel ning rallil kohtunike rollis. Gert, Allan, Herki nuputasid kaasa, tassisid, möllasid jne ning muidugi ka kohtuniku töö. Sergei - nuputas, rallisümboolika kujundus, pildid hommikul ja OAKP. Imre ja Merlyn, kontrollisid Legendi (ennast ohverdavalt oluliselt keerulisemates tingimustes, kui võistluspäev!) ja ka kohtunikutöö LK-l. Meelelahutusdirekor - Evelin. Trükidirektor - Markel. Lisaks eelmainitutele olid kohtunikuametis (ja ilmselt veel nimetamata eri rollides, juhuslikus järjekorras) : Anto, Reet, Rainer, Allan (Wax), Illi, Tiia, Peep, Elme, Ove, Jaanus.
Lubage veel ära märkida: Janne - Gravex (karikad/medalid jms). 
Auhinnalauale panid õla alla: Automaailm (Salome auto), Metabo, Stanley, Turtle Wax. 
Tänan veel meie võõrustajaid: Kehala ring, Kuksema rallipark, Järva-Jaani vanatehnika varjupaik ja Nelijärve Puhkekeskus.

Kõik osalejad mõtlevad siinkohal tunnustava aplausi kõigile nimetatuile. 
Tänan!

Asjast, Tulemused. 
Kõik ristsõnad on läbinud topeltkontrolli ning avastatud õiged/valed vastused on veidi muutnud esialgseid tulemusi, mis said välja pandud öösel. Pluss pika päeva ja hilise koondtulemuse tõttu tekkinud koond-arvestusviga, mis ei arvestanud veel sõidukite vanuse punkte... Lisaks kohtunike märkused rajalt nt isikkoosseisu osas või läbimata raja osast tingitud KP-de mittearvestamine. 
Lõplikud koondtulemused, mis enam vaidlustamisele ja ülevaatamisele ei kuulu on siin: 
.pdf Talveralli 2017_Koond.pdf Suurus: 421.33 KB  Tõmbamised: 1,111


Siinkohal on ka üks olulisim parandus, mida ei hakka kinni mätsima. Julgen eksida, julgen tunnistada ehk võtan täielikult vastutuse enda peale ja anname välja klassis XL-4XL uuesti kolmanda koha: Palun vabandust ja Palju õnne - Andre Luman, Saurer 2DM - klassis XL-4XL auhinnaline 3.koht! 

Kokkuvõtmalt ristsõnast - statistiliselt oli enim vigasid KP1-s. 
Küsimus kõlas: Peategelasega koos on kivile märgitud, ainult eesnimi.
Õige vastus: P E Ä R O - A U G U S T
Justnimelt Ä-ga, mitte A-ga! Kivil oli Ä ja ka sealsamas kõrval olnud tahvlitel oli mitmes kohas nimi kenasti kirjas. Alusetu süüdistus, et googeldamata lahendusi ei leiagi! Teadlik tähelepanu kontrolli küsimus, mis sai ikka väga paljudele "saatuslikuks". Kuna kivi tekstist kahjuks liiga head fotot ei ole, siis sealtsamast kõrvalt tahvlilt on siiski ka fotokinnitus olemas:
   

Teise suurema hulga vigu suutsime välja meelitada KP 8-ga.
Küsimus kõlas: Täiesti loogiline kiri seinal, hoolimata august?
Õige vastus: T A P A E X T R E M E
Siin oli vaja veidi ka tuletada, aga eelkõige tähele panna küsimuse püstitust, täpsemalt siis Vihjet: hoolimata august.
Enimlevinud olid vastused "ära tule siia"; "siia ära tule" jms. Jah miski selline silt oli seal ka vist isegi mitu, aga Hoolimata August, selliseid rohkem ei olnud. Veidi kehvapoolne fototõestus, kust siiski näete - ei olnud üldse väike ja peidus kiri. See konkreetne KP keerukaks kujunemine oli minu jaoks suur üllatus, sest esmapilgul lihtne ja pool-humoorika sisuga küsimus paljudele otsustavaks kujunes (või läksid liiga paljud ikka spikerdamise nahka?):
   

Ja kolmandaks veaks oli vast kõige rohkem erinevaid vastuseid toonud tuletuslik küsimus KP 23-st.
Küsimus: Kultuurimälestise taga, avatud ehitis on milline?
Vastus: K U U S N U R K N E
Tõsi, seda ei olnud kusagil kirjas, kuid ometi proovisime küsimusega selge Vihje anda, mida silmas peame. Siin oli palju erinevaid (valesid) vastusevariante, millest paljud tegelikult ei vastanud küsimusele ka sisuliselt ja paistis silma ka eriti kummaliste vastuste kordumine spikerdamist kahtlustavas vormis... Seal kõrval oli ka välipeldik, aga kuna Legendi kohaselt pidi lähenema tee poolt ja eeldatavasti jalgsi, siis taha jäi küsitud ehitis, veidi kõrvale (lahedaid!) eri nimesi saanud käimla. Aga kes autost välja ei viitsinud minna (ja googeldasid või spikerdasid), siis kultuurimälestise taga oli siis selline Avatud Ehitis:
   

Edasi olid juba lihtsamad ja vähemate vigade hulgaga KP-d. Kes tahab, teeb eelnevatest selgitustest järeldused ja parandab end järgmine aasta. Kes tahab võib kusagil mujal protesteerida. Järgmiseks aastaks tuleb ikka taaselustada legendaarne "vanaema kassi" punkt. 


Lisakatsed olid just täpselt nii head, kui ilmataat ja rajatised seda lubasid. Enamus sai aja kirja ja tulemused said taadeldud stopperite, eelmisel õhtul harjutatud sünkroniseeritud näpuliigutuste ja lasertäpsete kohtunike silmamõõdu ühistööna just täpselt sellised. Läbimata katselt sai 10min kirja.
.pdf Talveralli 2017_Katsed.pdf Suurus: 229.8 KB  Tõmbamised: 554


Järva-Jaani varjupaiga lisaülesanne. Sain vähemalt millegi meeldejäävaga hakkama...  Cool
Enamus Fun-lasi sai asjale pihta ja teenis sealt korralikult lisapunkte - täiesti õigeid vastuseid ja seega +50 punkti sai kokku 10 tiimi! Väga paljud said ka 30-45 punkti ehk niipalju rajalt juba naljalt "tagasi" ei tee kuidagi. Neid, kes lisapunktidest üldse ei hoolinud, oli kokku 5 tiimi.
Üldiselt, neile kes Fun-i ja loomulikult teadliku ja tahtliku üllatuse peale kohapeal või tagantjärgi on Jonninud, siis kuiv statistika: AKP2-varjupaik läbinud tiimid said keskmiselt 11 karistuspunkti (lahendusega või lahenduseta) - samal ajal saadi AKP2-s lahendatud ülesande eest keskmiselt +37 punkti ehk ümardades oli keskmine 7 õiget vastust ja sellega jäid osavõtjad keskmiselt ca +25 punktiga Kasumisse. Eks see on muidugi matemaatiline keskmine, st kes leidis paar autot, kes pooled, kes rohkem - kes mõtles strateegiliselt, kes tahtis maksimumi võtta, kes vahtis rohkem kella, kellel hakkas külm jnejnejne. Igatahes, oli see muidugi ette mõeldes justnimelt eelmise lõigu aja sees ja loomulikult ei saanud seda ette teada anda, sest muidu oleks arutult ületatud etteantud keskmist lõigul. Samal põhjusel ei saanud seda teha peale aja fikseerimist. 
Nagu nutikamad ehk tähele panid, siis "jälgede segamiseks" panin vihjed tähestiku järjekorda, mitte platsil liikumise. Sellest tulenevalt oli vist ka rohkem leidmata autosid viimaste vihjete osas. Ehk ka siin on vigade statistika tehtud ning kõige keerulisemateks ostusid kaks sõidukit:
NR 7: vihje oli - Priit Liiva - auto ise ei olnud üldse peidus (ja muide seal kõrval oli ka üks teine õige vastus, mille enamus ülesse leidis):
   
NR 10: vihje oli - Õlle 32
   
Ülejäänuid leiti rohkem ülesse.


Siinkohal olgu ära öeldud, et (AKP) kohtunike kallal jauramine ei ole sellel üritusel aktsepteeritav käitumine! Kõik kohtunikud löövad kaasa oma vabast ajast ja vabast tahtest, et sõitjatel oleks Fun päev, ja krt niipalju peab igal meeskonnal ka nende kõigi inimeste vastu austust olema. Tahate sõimata, sõimake "vanaema kassi", kui ikka üldse kohale ei jõua, et ei ole see üritus kunagi olnud ja sellisel kujul ei hakka see kunagi olema komakohaga Sport.  
Tegelikult oli meil selle punkti ülesehituses erinevaid vaateid ja mina ütlesin, et just nii teeme. Ja ei maksa üldse nüüd oodata, et ka järgnevatel üritustel on kõik ette teada antud. Niigi palju (liiga palju?) on juba kirja pandud ja "reeglitesse" raiutud ja mina alles sain "hamba veriseks". Kuniks ei maksta sadu eurosid osavõtutasu ja kohtunikud on vabatahtlikud, siis järgmisest korrast on leebemate juhtumite käsitlemine võrdsustatud AKP mitteläbimisega, raskemad juhtumid lõppevad tulemustes nulliringiga. Noh, et ikka kenasti meelde jääks. Tahate sekundit lõhki ajada - selleks on Teile teised üritused. Tundsid end puudutatuna, nii oligi mõeldud. 
Väga valdav enamus siiski saab aru kuhu on tuldud ja seega ei ole tarvis neid "tõrvatilkasid meepotti", nagu ma ilmselt olen varemgi öelnud - kõigil peab tore päev olema: sõitjad, kohtunikud, korraldajad, võõrustajad, meelelahutajad jne.

Kui siit nüüd edasi minna, siis järgmine üllatus oli ilmselt kiiruse mõõtmine. Palun väga, jälle ei olnud reeglites ja paljud said karistuspunkte. Täpsemalt mõõdetud tulemus, arvestusega mõõteviga kuni 5km/h ja iga km/h üle = 1 karistuspunkt.

Järgmine "üllatuse koht" võis mõnele osalevale meeskonnale olla majutus. Sellega oli nii, et kuna kohtade arv oli ülipiiratud ja eelregistreerumise käigus kogutud/esitatud info kohaselt oleks ca 100 isikut pidanud mujal ööbima (mis muide oli ka juba ära korraldatud!), siis "loteriimajutuse" stiilis haldamine oli (ka tagantjärele) AINUS võimalus KÕIK kohad maksimaalselt ära kasutada ja KÕIK soovijad said ka voodikoha. Jah, mõned pandi vägivaldselt kokku ja mõned toad ei vastanud majutajate poolt lubatule. Siin on õppimise koht korralduse poole küll, et kontrolli-vaata-kontrolli veel... Aga päeva lõpuks olen ma siiani veendunud, et kui oleksin kohe algselt majutuse vabaks jätnud, oleks vähemalt 10 meeskonda vähem Nelijärvel magada saanud. Nõus, on mille üle veel päris tõsiselt mõelda, et kuidas see siiski oleks mõtestatult korraldatud/lahendatav järgnevatel kordadel...

Tegelikult siit vist jõuabki sisuliselt kokkuvõtteni. Üsna lühikese ettehoiatusega, üsna lühikese reageerimise ja korraldamiseks jäänud ajaga sai Talveralli maha peetud ja nende hinnangul, kelle hinnang ka korda läheb, latt siiski maha ei kukkunud. Ehk luban endale ülbuse - tuli välja küll.

Ja et keegi ei süüdistaks jaanuaris, et ma pole kuulnud ja ma pole näinud ja mul pole miskit võtta (millega sõita), siis võib ikka päris suure tõenäosusega öelda, et Talveralli 2018 tuleb, kus ta pääseb. Väga tahaks peale mõnda lähitulevikus peetavat mõttevahetust juba välja kuulutada järgnevate kordade osavõtutingimused, et oleks aega atra seada ja mõtteid koondada. Nii osalejate, kui korraldajate poolelt. Väga tahaks, et aasta lõpuks oleks juba sisuliselt osalevad meeskonnad teada ja kusagil 1 kuu enne võistlust võiks sisuliselt stardinimekirja tabeli kokku lüüa. 
Oleks kõigil rahulikum ja muretum ehk rohkem Fun. 

Tänan veelkord kõiki abilisi ja tänan päris siiralt ka osalejaid nende usalduse eest - saan ju aru, et kannatati ära ka üsna viimase hetke sisulised muudatused. Eks nagu iga asjaga, alati on midagi uut õppida. Mina olen juba päris palju õppinud.

Kohtumiseni 2018, kui mitte varem  Big Grin
Vasta
#2

Idee järgmiseks ralliks:

http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/vide...d=77519446

plats, mis on täis juhuslikes kohtades seisvaid autosid, vahet pole kas juhuslikud romud või kohtunike autod Big Grin
Foorumi suunitlust arvestades peaks muidugi mõned Belarussid ka olema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Tänud korraldajatele ka aparaadi 635 kollektiivi poolt. Eelmiste aastatega võrreldes küll mingit erinevust korralduses ei märganud ehk siis on hea meel, et üritus sarnases formaadis jätkub. Toitlustuse koha pealt nõustun Makuga, täitsa normaalne toit, nagu eelnevatelgi aastatel (kindlasti mitte halvem). Radar oli hea üllatus, kus sai reha otsa astutud. Järva-Jaani konks oli  ka selline nagu sellel üritusel aeg ajalt midagi uut nuputatakse. Suur tänu neile osalejatele, kes vajadusel turvalist möödumist võimaldasid ja vabandused paari ekipaazi ees, kellest möödumine ei olnud kõige korrektsem. Õhtusel bunketil sai uusi tuttavaid juurde, ehk siis tervitused ja hilinenud õnnitlused Saare Saabi brigaadidele. Ühesõnaga oli huvitav nädalalõpp ja loodame, et üritus jätkub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne