Kolhida KAZ-608 ja 4540
#1
On mõnel veel mälestusi mõnest liikuvast/vrakist nende automudelite esindajaist? Mina nägin ühte KAZ-4540 (põllumajanduskallur) eelmise aasta sügisel Tallinnas Kristiines sõitmas ning kunagi 80ndate lõpus ka Lõuna-Eestis.KAZ-608id oli aga Nõukogude aja lõpus veel üpris palju liikvel,kuid need kadusid üsna ruttu käigust,põhjus(t)eks vast olematu kvaliteet ja kehvad sõiduomadused.Ühte 608 vrakki mäletan veel mõnede aastate tagant kuskilt Läänemaalt,kuid rohkem mitte.Haapsalu EPT-l oli neid sadulveokeid omajagu (ühel isegi 6-silindrine MAZ-i diisel peale aretatud),kuid ka need kadusid 90ndate alguses järjest erinevatel põhjustel liiklusest.
Viimase Autolehe artikkel Põhja-Eesti vrakkidest äratas mul samuti huvi Kolhidade saatuse vastu...
Vasta
#2
mrali Kirjutas:On mõnel veel mälestusi mõnest liikuvast/vrakist nende automudelite esindajaist? Mina nägin ühte KAZ-4540 (põllumajanduskallur) eelmise aasta sügisel Tallinnas Kristiines sõitmas ning kunagi 80ndate lõpus ka Lõuna-Eestis.KAZ-608id oli aga Nõukogude aja lõpus veel üpris palju liikvel,kuid need kadusid üsna ruttu käigust,põhjus(t)eks vast olematu kvaliteet ja kehvad sõiduomadused.Ühte 608 vrakki mäletan veel mõnede aastate tagant kuskilt Läänemaalt,kuid rohkem mitte.Haapsalu EPT-l oli neid sadulveokeid omajagu (ühel isegi 6-silindrine MAZ-i diisel peale aretatud),kuid ka need kadusid 90ndate alguses järjest erinevatel põhjustel liiklusest.
Viimase Autolehe artikkel Põhja-Eesti vrakkidest äratas mul samuti huvi Kolhidade saatuse vastu...
Üks mu kunagine paarimees töö juures kord rääkis,missugused need \"Kolhidad\" olid,kabiinil mingit tihendust polnud,tuul puhus igalt poolt sisse,needid-kruvid hakkasid imekiiresti logisema,vaatamatta sellele,et neid ikka korralikult pingutati. Jubedad \"saanid\" masinad olid küll! Nüüd pole neid juba ammu näha. Kas autoregistriski neid sees enam ongi? Sellel pildil seal Autolehes olid sellel veel vene numbritki küljes...
Vasta
#3
Registriarve küsisin ARKist järele,kuid vastust pole veel saanud.Mõni 4540 on kindlasti alles (kuigi ega nende tootmist minu teada just ka eriti käima ei saadud),kuid 608 ja varasemad ,nendega võib olla juba teine lugu.
Tegelikult,ega 4540 ideelt halb masin ei olnudki:näiteks pidev nelikvedu+suur kiiruste valik.Olen kunagi lugenud ühte 1986.aasta ajakirja \"Sotsialistlik Põllumajandus\" (vist nr 12),kus oli kahel leheküljel artikkel \"Põllumehe eriauto\" teemal KAZ-4540.Minimaalne kiirus oli vist paar kilomeetrit tunnis (et kombaini kõrval liikuda),mootor oli neil kahe silindri jagu lühendatud KamAZ,käike minu mäletamist mööda 8+2.Mootor ja kabiin olid eespool esisilda,käigu-ja vahekast teljevahe piires,kust kardaanid läksid sildadesse.Autol oli pidev nelikvedu ja lukustatavad diferentsiaalid,tegu grusiinide täieliku omaloominguga (v.a.mootor),enamik komponente minu teada täiesti originaalsed.
608 oli peale kabiini ning mõnede muude detailide täielik ZIL.
Kuskilt netilehelt lugesin,et veoautode tootmine katkes Kutaisis aastal 1992,kuid Google\'sse otsingusõnaks \"Kutaisi Automobile Plant\" toksides,on esimene vastus selline (vt link \"Product Mix\").Väheusutav,et lehekülg selline juba aastast 1992 alates...
Vasta
#4
Uurisin natuke seda Gruusia lehekülge ja avastasin, et see on sealse riigivarade ministeeriumi lehekülg. Sealt võib leida andmeid Kutaisi tehase tegevuse kohta aastatel 1996-99. Pärast 1999 pole lehekülge uuendatud. Link Kutaisi autotehase kodulehele ei toimi. See tekitab tehase praeguse toimimise kohta sügavaid kahtlusi.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#5
Üks enam-vähem komplektne poolhaagisega KAZ-608V (Just sellist tehasetähist kandis kandilise kabiiniga \"Kolhida\") seisab Viljandimaal Sürgaveres sealse põllumajandusühistu territooriumil. (Või vähemalt seisis auto seal möödund aasta novembris ,kui käisin seda pildistamas.) Toetan kahe käega tolles Autolehe artiklis väljatoodud mõtet ,et vähemalt üks seda marki auto tuleks tuleviku jaoks restaureerida. (Või muidu on sellega kümne aasta pärast nii nagu praegu bussiga Ikarus 620: viimasedki imeläbi säilinud masinad veetakse utiili samas ,kui restaureeritud pole teadaolevalt ühtegi seda marki masinat.)
KAZ-4540 aga teadsin aastaid seismas Viiratsis sealse autolammutuse aianurgas. Sellegi masina allesoleku kohta on mul viimased andmed ajast umbes pool aastat tagasi. Paaris kohas üle Eesti olen neid veel majaõuedel märganud.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6
Üks 4540 on Tallinn-Tartu tee ääres..kohta ma nüüd küll täpselt öelda ei oska.

Kaz-608 vanemast versioonist (kumera kabiiniga) on mul olemas varuosade kataloog, kui kellelgi vaja.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7
Aspelund Kirjutas:Üks 4540 on Tallinn-Tartu tee ääres..
...ja üks kusagil Tallinna ja Rapla vahel.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#8
Nii et ikka leiab neid. Kas mõnda sõitvat 608V-d ka on?
Vasta
#9
Üks Kolhida Tartumaalt Nõost.Sama hoovi peal on ka TA buss mille pildi riputasin Tartu tehase teemasse.

http://pilt.ee/view/75115/
Vasta
#10
Viimativiidatud pildil siis tegu väetiselaoturiga. Pildilt on küll halvasti näha ,aga tundub ,et ette on talle paigaldatud Saksa DV päritoluga liikurniiduki või -hekseldi esirattad. Viljandimaal Lahmusel oli 80.-tel kasutusel üks selline ja üks kumera kabiiniga \"Kolhida\" peal väetiselaotur ,viimasele oli peale aretatud linttraktori (T-74 vms.) mootor ;ja lisaks veel mitu tükki ZiL-i peal. Sellise väetiselaoturi margiks on KSA-3.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#11
olin sellest aautolehe artiklist vaimustuses. seda seet6ttu et ysna palju autosid oli leitud minu kodukoha l2histelt. Elan ka kuusalu/kolga kandis. mul tuli kohe tahtmine neid asjandusi uurima minna!!! v6tabn selle uurimisretke l2hima kuu plaanidesse.
kahju et autolleht ei anna neid autode asukoha aadresse v2lja. muidu koban pimeduses ikkagi, sest ei tea eriti veel kohalikke metsateid ja sealseid elanikke.
Vasta
#12
Sain siis ARKi küsimusele vastuse.Hetkel on liiklusregistris veel 3 mudeli 608 esindajat ning 12 4540.
Vasta
#13
mrali Kirjutas:Sain siis ARKi küsimusele vastuse.Hetkel on liiklusregistris veel 3 mudeli 608 esindajat ning 12 4540.
Kes ütleb,kui palju neid veel metsa all vedeleb? Mina ei tea siin oma kodukandi ümbrusest(Rae vald) küll ühtegi kohta,kus neid oleks... Ilmselt Lõuna pool siis...
Vasta
#14
Umbes 15.aastat tagasi oli ka Elva Metsamajandis paar Kolhidat sõidus. Mingi toite või süütesüsteemi eripära tõttu nad mõlemad maani maha põlesid. Kooste kvaliteet ja töökindlus oli masinatel peaaegu olematu.
Terv:Jaanus
Vasta
#15
Tartus, Ravila tn ETK ladude juures aia sees vedeleb(s) furgooniga uuema kabiiniga 4x4 isend, millega veel 90 keskpaigas kaupa mööda L.Eestit laiali veeti !?
Miski aeg tagasi istus aia sees, komplektne ja pealtnäha kõbus.
Vasta
#16
Ja Taebla EPT mehed käisid Kolhidade ja ka ZILidega,mil kaks haagist taga,veel 90ndate alguses Venemaal-Ukrainas.Praegusel ajal ei kujutaks selliseid käike enam üleüldse ette...
MAZi mootoriga Taebla 608 eksistents lõppes Leedus,kus see sattus päris ränka avariisse.Kabiinist polnud sel suurt miskit enam järgi jäänud...
Neile kolmele 608le ja 12le 4540le tuleb juurde lisada kindlasti mingi x arv kuskil roostetavaid.
Vasta
#17
Üks sõber rääkis,et omal ajal näiteks Märjamaa EPT-s anti Kolhidad (608V ikka) just kehvematele meestele,kes masinaid eriti ei hoidnud.Isegi pikemateks sõitudeks eelistati,hoolimata magamiskoha puudumisest,ZIL-e.
Vasta
#18
Lisaks eespool mainitud Sürgavere isendile tean veel paaris kohas Viljandimaal -608V vedelemas (paljas sadulveok ilma haagiseta): Olustvere ja Holstre lähedal. Ja Viiratsi -4540 on ka alles.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#19
Muhus on üks sõitev isend isegi olemas -608V.
Ainult et hirmus rüüpaja.
Vasta
#20
Kui tahad kabiini üles tõsta, tuleb käigukang enne ära võtta ja kui käsipiduri peale tõmbad, siis kuudist välja ei saa. Käsipiduri hoob nimelt on juhi ja juhiukse vahel. Tegelt see auto on vene tehnika musternäidis. Tahtsime et tuleks parem, tuli nii nagu alati.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne