URAL IMZ 8.903-10 "miilits"
#1

Tasapisi aga kindlalt on siis liikuma lükatud järgmine projekt. Ratas ise sai põhimõtteliselt päästetud vanarauda minekust, seisis teine juba mitu aastat vanaraua  hunnikus lageda taeva all.
Passi järgi sünniaastaks 1991. Pass ise on paras huumorinurk Big Grin , teen sellest hiljem paar pilti ka.
Asi seisis mul nurgas peaaegu 4 aastat, aga kuna K 750M sai müüdud ja käed hakkasid sügelema, tuli uus projekt käiku lasta.
Kahjuks ei teinud algmaterjalist pilte aga egas seal midagi vaadata ka poleks olnud.
Ratas ostetud omal ajal politsei oksjonilt. Oli teine pintsli ja rulli abil sini-valgeks võõbatud.
Põhidetailid siis juba pritsis käinud ja ka uue katte peale saanud.
   
   
Vasta
#2

(25-03-2017, 21:25 PM)heits Kirjutas:  Tasapisi aga kindlalt on siis liikuma lükatud järgmine projekt. Ratas ise sai põhimõtteliselt päästetud vanarauda minekust, seisis teine juba mitu aastat vanaraua  hunnikus lageda taeva all.
Passi järgi sünniaastaks 1991. Pass ise on paras huumorinurk Big Grin , teen sellest hiljem paar pilti ka.
Asi seisis mul nurgas peaaegu 4 aastat, aga kuna K 750M sai müüdud ja käed hakkasid sügelema, tuli uus projekt käiku lasta.
Kahjuks ei teinud algmaterjalist pilte aga egas seal midagi vaadata ka poleks olnud.
Ratas ostetud omal ajal politsei oksjonilt. Oli teine pintsli ja rulli abil sini-valgeks võõbatud.
Põhidetailid siis juba pritsis käinud ja ka uue katte peale saanud.

Mida rohkem pilte seda rohkem huvi kaasa elada Big Grin
Kas säilinud on ka sireen vilkurid jne. ?
Vasta
#3

Pilte hakkab kindlasti tulema. Sireen,vilkurid olemas(jätkuvalt otsin sireeni pedaali ja kinnitus kronsat), raadiojaama ja ruupori üritan hankida venest.
Tahaks teha võimalikult audentse ja originaalosadega.
Täna pool päeva hapendasin ja puhastasin polte-mutreid ja muid pudinaid. Homme jätkan kodaratega.
Uuel nädalal viin tsinkimisse.
Kui kellegil on pakkuda Urali kataloogi(sellist mille järgi saaks iga polt,seib, ja mutter oma õigele kohale) siis olen avatud pakkumistele.
       
Vasta
#4

(25-03-2017, 22:08 PM)heits Kirjutas:  Pilte hakkab kindlasti tulema. Sireen,vilkurid olemas(jätkuvalt otsin sireeni pedaali ja kinnitus kronsat), raadiojaama ja ruupori üritan hankida venest.
Tahaks teha võimalikult audentse ja originaalosadega.
Täna pool päeva hapendasin ja puhastasin polte-mutreid ja muid pudinaid. Homme jätkan kodaratega.
Uuel nädalal viin tsinkimisse.
Kui kellegil on pakkuda Urali kataloogi(sellist mille järgi saaks iga polt,seib, ja mutter oma õigele kohale) siis olen avatud pakkumistele.

Oleksid pidanud lahti võttes kõiks poldid ära mõõtma ja katoliseerima kuhu mis käib ja kas seibiga või ilma jne.
Netis surfata vast leiab midagi kuhu kes käib.
Ära asja liiga kiiresti tee muidu tulevad sisse vead, mis kindlasti riivavad nii mõnegi kodaniku silma.
Lammutad lahti paari tunniga, kokku paned rohkem kui 2 kuud on OK Big Grin
Vasta
#5

(25-03-2017, 22:08 PM)heits Kirjutas:  ...raadiojaama ja ruupori üritan hankida venest.
raadiojaamaga tuleb muidugi löömist. Ma pole veel täpselt pihta saanud, mis jaama sellel korviga rattal kasutati. See oli kirju nagu kört-pärtli särk.
Olen fotodel näinud nii kui Ljone, Sielisid. Isegi Palma't. Ruupor GR-1. Neid pole vaja venest otsida. Neid saab maarjamaaltki suht mõistliku hinnaga. 
(palma väljaarvatud).  Millega tuleb tegeleda on GU-20M. Neid liigub vähe ja kui on siis sellest ka vastav hind.
Kõikidel ratastel seda ei olnud. Kui sul korvininas kinnituseks avasid pole siis ei maksa ka väga pingutada. Aga võib.
Ruuporile kinnitusraami väänasin ma ise. 
Siia olen kogunud miilitsaratastest infot / Erinevad fotod
Ehk on sellest kataloogist abi.

sai vist kõik öeldud
Vasta
#6

Jännates täna poltide-mutritega jäi silma,et mõned asjad kollakad, mõned hallid. On siin mingi süsteem või pole vahet, kas polt on hall või kollane(tsingituna)?
 Kammisin natuke vene foorumeid ja mingit infot sealt ka sain. On kellelgi otseselt teavet-kogemust?
Ette tänades.
Vasta
#7

Sai eile käidud idanaabritel külas ja üht-teist ka koju toodud. Kahjuks peab tõdema, et ka seal (Pihkvas) hakkab varuosapool kokku kuivama.
Ja hiinlane pressib ka  igalt poolt peale. Hiinaka kvaliteet jätab kohati väga soovida.
   
Vasta
#8

Kaks nädalavahetust on möödunud keemikuna Big Grin
Uskumatult palju pudinaid on ühel lihtsal mootorrattal. Nipet-näpet veel puhastada-köita ja saab asjad tsinkimisse viia.
Kollane tsink:
   
Hall tsink:
   
Vasta
#9

(08-04-2017, 21:13 PM)heits Kirjutas:  Kaks nädalavahetust on möödunud keemikuna Big Grin
Uskumatult palju pudinaid on ühel lihtsal mootorrattal. Nipet-näpet veel puhastada-köita ja saab asjad tsinkimisse viia.
Kollane tsink:

Räägi kuidas puhastasid ? Mul sama teema ees ja mina pole oma rattal veel ühtegi kollase tsingiga asja veel näinud aga mul vist veits vanem ja vähe teine mudel.
Aga kõike ei ole veel täielikult osandanud ja võiksid rääkida mis asjad kollaseks ja mis halliks siis teistel ka lihtsam.
Muretsesin endale kõik 160 uut kodarat ja niplit aga nende tsinkimise kvaliitet on ka selline, et tahan kõik uuesti lasta teha kuna osad on hallimad kui teised.
Vasta
#10

(08-04-2017, 21:22 PM)Qunts Kirjutas:  Räägi kuidas puhastasid ? 

Märksõna on soolhape. Kõigepealt värviga koos olevad pudinad nitrolahustisse likku( vajadusel ka bensiin, kuna hape ei hakka värvitud ja väga määrdesele pinnale), siis traatharjaga puhtaks, soolhapppesse paariks minutiks, loputad veega, siis leelis (sobib hästi torusiil), uuesti veest läbi ja suruõhuga või kuumapuhuriga kuivaks.
Vajadusel tuleb detaile veel harjata. Poldi-mutrid käisin põhimõtteliselt kõik ühekaupa harjaga üle. Suuremaid defekte korrigeerisin rellaka lamellkettaga.
Kollased pinnakatted tuletasin vanade detailide küljest, mõnd kindlasti ka omalooming Smile
Arvan isiklikult, et ega siin erilist seaduspära vist polegi.
Kõik mootorit ja reduktorid puudutavad poldid-mutrid tunduvad ka kollased olevat.
Mina sain kõik nelja ratta pikad kodarad taaskasutusse panna, lühikesi tuli juurde hankida.
Vasta
#11

(08-04-2017, 22:42 PM)heits Kirjutas:  
(08-04-2017, 21:22 PM)Qunts Kirjutas:  Räägi kuidas puhastasid ? 

Mina sain kõik nelja ratta pikad kodarad taaskasutusse panna, lühikesi tuli juurde hankida.

Mina sain 4 rattast tervelt kätte umbes 10 kodarat (neamusel keeras lihtsalt üle nippel ja mis liikuma hakkasid läks kodar pooleks) ja lihtsam oli muretseda kõik uued.
Kui soolhappega leotasid siis millega lõppuks neutraliserisid ? Kas tõesti selleks sobib toru siil ?
Ise olen mõelnud midagi sarnast aga neutraliseerimisek võttaks midagi muud ja siis viskaks kõik jubinad oma valmistatud pöörd trummlisse kus abrasiivne peenkruus mis lihvib/poleerib asjad vähe korralikumaks.
Mis sellisest tegevusest kodanikud arvavad?
Vasta
#12

Segumasin ja peenike graniitkillustik teevad head tööd.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

saan õieti aru,et vanad kodarad mis tervelt kätte saab puhastada ja siis tsinki uuesti?
Vasta
#14

(09-04-2017, 16:04 PM)muska71 Kirjutas:  saan õieti aru,et vanad kodarad mis tervelt kätte saab puhastada ja siis tsinki uuesti?

Täpselt nii. Mina sain viiest osandatust rattast kätte praktiliselt nelja ratta jagu kodaraid. Lühemaid hävis rohkem, kuna neid suht kehv keerata (hakkasid pesas ringi käima).
Kui kodara pind pole roosteussi poolt kahjustatud, siis milleks uusi osta. Rahaliselt on uute ostmine suht suur väljaminek. Ikkagi 160 kodarat kokku.
Vasta
#15

(08-04-2017, 23:01 PM)Qunts Kirjutas:  Kui soolhappega leotasid siis millega lõppuks neutraliserisid ? Kas tõesti selleks sobib toru siil ?
Ise olen mõelnud midagi sarnast aga neutraliseerimisek võttaks midagi muud...

Vastavalt soolhappe ohutuskaardile tuleks:

Suured kogused neutraliseerida järgmiste ainetega: naatriumhüdroksiidi lahus , lubi või sooda
Naatriumhüdrooksiid

Torusiil sisaldab endas ~10% naatriumhüdrooksiidi...

Ise olen kasutanud soodat... ehk siis, kui midagi maha läheb (kogemata nt,) siis paiskan sinna otse söögisooda pakist soodat peale, hiljem parem seda möksi kokku korjata... asjade neutraliseerimiseks teen "tummise" soodalahuse. Soodapulbriga on ka hea kontrollida, et kas detailile jäi soolhappe jääke või mitte...
Miks sooda - see on lihtsalt odavam ja kasutamise valdkond tiba laiem.
Isegi olen soodat kasutanud n.ö. kontrolliks soolahappe kanistrile, et sellel poleks jäänud "juhuslikke" lekkekohti.

Aga soolhappega mängimine on suht koht karm - enda (kaitseprillid, kummikindad, kummiriided, hingamisteede kaitse, VÄGA korralik ventilatsioon jne) ja ümbritseva ohutus ikka korralikult läbimõelda ja siis veelkord läbimõelda.

Samas soolhape on üliefektiivne kohene rooste eemaldaja... ja selle hilisem väga efektiivne tagasitooja, kui hape jäi neutraliseerimata...

Aga vanade kodarate eemaldamine on suht koht õnne mäng... mul on õnnestunud kahe ratta jagu kodaraid vanadelt velgedelt saada, nüüd seisab ees veel mõned... kuid need kohe kuidagi ei taha järgi anda (kasutan nii kuumutamist, leotamist jne...)
Samas kui kodarad on juba roosteussi poolt mõnusalt näritud, siis ei tasu nende uuestikasutamine ennast ära... samas kui lihtsalt vabastada pöid ja rumm - siis lõika läbi...

Isegi mõtlen mõnede asjade uuesti tsinkimisse saatmise peale - kuid pole veel jõudnud nii kaugele, et detailide eeltöö oleks viidud nõutud tasemele...  Sad
Hea vaadata kuidas mõned meist on seda suutnud  Big Grin

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#16

Tegelikult on ju asjad nii, et tsinkimisega tegelev ettevõte pistab need asjad nagunii happevanni. See ise puhastamine on pigem selleks, et näha millisest detailist saab vähegi asja ja millise võib kohe metsa visata Smile
Põhinõue on see, et tsinkimisse minevad asjav oleksid värvist ja igasugu määrdeainetest puhtad.
Vasta
#17

Tekkis küsimus mis traadiga neid tsinkimisse minevaid asju kokku siduda ?
Vasta
#18

(10-04-2017, 21:35 PM)Qunts Kirjutas:  Tekkis küsimus mis traadiga neid tsinkimisse minevaid asju kokku siduda ?

Vasktraat ja ei tohi olla lakitud. Ostsin poest kolme soonega kaablit ja muutkui puhastasin Rolleyes
Seda traati kulus ka päris palju.
Vasta
#19

Võtsin eile õhtul natuke näputööd tuppa. No, et oleks soojem teha Smile
Oli teisega üksjagu asjatamist.
Tulemus sai siis selline:
   

Kaks kastitäit pudinaid rändas ka tsinkimisse, jään huviga tulemust ootama.
Vasta
#20

(10-04-2017, 20:53 PM)heits Kirjutas:  Tegelikult on ju asjad nii, et tsinkimisega tegelev ettevõte pistab need asjad nagunii happevanni. See ise puhastamine on pigem selleks, et näha millisest detailist saab vähegi asja ja millise võib kohe metsa visata Smile
Põhinõue on see, et tsinkimisse minevad asjav oleksid värvist ja igasugu määrdeainetest puhtad.

meie kogemus näitab, et kui ikka mehhaaniliselt pole terasharja või pritsiga paks roostekord maha hõõrutud, siis pärast tuleb tsink kobratanud paksude roostelatakatena pealt maha. St et hape toimib küll pealmises kihis, aga ise peab ikka suurema eeltöö ära tegema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne