Ploki keevitamine
#1

Tere
Naabrimees käis kurtmas et TD-14 ei pea plokk vett. Viskasin pilgu peale ja loomulikult ei saa söelaga vett kanda.
Minu soovitus oli et mootor ja kaan maha, lapi koht korralikult puhastada, teha servadele korralik faas ja siis alles kinni keevitada; see talle ei meeldinud.
Pildid on nagu on, telefoniga tehtud aga lapp paistab. Enda keevitusoskust oskan ma hinnata ja sellise asja kallale ise ei roniks. Või on kellegil paremaid mõtteid?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2

(26-03-2017, 13:22 PM)Meelis2 Kirjutas:  Naabrimees käis kurtmas et TD-14 ei pea plokk vett. Viskasin pilgu peale ja loomulikult ei saa söelaga vett kanda.
Minu soovitus oli et mootor ja kaan maha, lapi koht korralikult puhastada, teha servadele korralik faas ja siis alles kinni keevitada; see talle ei meeldinud.

Järelikult ta ei tahtnudki mingit konkreetset lahendust vaid lihtsalt tahtis kurta kellelegi oma muret.

Noh, kurtis ära ja kogumoos.  Big Grin Kõik on hästi.

Kusjuures mina olen saanud analoogilise prao lihtlabaselt Würthi keemilise metalliga ära parandatud. Enne muidugi faas sisse käiata.
Ma ei tea, kas see pragu seest ise roostetas täis või mis värk oli, aga pidama ta lõpuks jäi.

Et sellist plokki keevitada, no siis on vähemalt Pühajärve jaanilõkke suurust energiaallikat vaja, et teda pisutki ette soojendada.

.
Vasta
#3

Saab ka ettekuumutamata keevitada aga siis lühikeste õmblustega ja keevitamine tuleb katkestada kui juba üle 60c läheb keevituskoht.
Väga hea on keevitada vene vaskelektroodiga, mis jääb väga plastne ja annab järgi tekkivate pingete jagu.
Võimalus on ka tig keevitusega ja täiteks vaskjoodis.
Samuti õnnestub ka tavalise traatkeevitusega aegajalt malmasja keevitamine täiesti talutavalt.
Vasta
#4

(26-03-2017, 16:17 PM)2715 Kirjutas:  Saab ka ettekuumutamata keevitada aga siis lühikeste õmblustega ja keevitamine tuleb katkestada kui juba üle 60c läheb keevituskoht.
Väga hea on keevitada vene vaskelektroodiga, mis jääb väga plastne ja annab järgi tekkivate pingete jagu.
Võimalus on ka tig keevitusega ja täiteks vaskjoodis.
Samuti õnnestub ka tavalise traatkeevitusega aegajalt malmasja keevitamine täiesti talutavalt.
Vene ajal plokke joodeti vasega. Ise olen traktoril äramurtud kollektoreid edukalt k0kku traageldanud täidistraadiga keevitades ...
Vasta
#5

Tänud
Annan soovitused edasi.
PS vene ajal nägin kuidas malmi keevitati ka elektroodiga millele oli vasktraat peale keritud. Proovisin ka ise kunagi kollektorit nii keevitada aga tulemuseks oli täielik ämber Big Grin
Vasta
#6

Tavalise traatkeevitusega lased kinni, jääb pidama kenasti.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7

Tere

Eelmisest postitusest juba hulk aega merre voolanud.
Eile naabrimees käis ümber sipelga ja arutles kas viia vanametalli või õnnestuks ostja leida.
Kuna külm on plokile kahju teinud, siis ka ilmselt radikas ja küll seal veel mõni pragu võib leiduda.
Kas sellisele TD-14-le ka huvilisi on?
Vasta
#8

Huvilisi võib olla, kui teaks asukohta, komplektsust ja müügisoovi tugevust. No esmalt asukohta, eksole.

Praegu hea hinda tingida, raual seda ju polegi. https://www.kuusakoski.com/et/estonia/et...nnakirjad/ , miinus trahnsport. Seda juba kerghaagisel kohale ei tiri.
Vasta
#9

Lihtsalt võrdlevaks infoks, et analoogne masin ka FB-s müüki tulnud äsja (Link).
Ka see omanik tunneb postituse peale, kus pakuti juppe masinale, huvi ka just mootoriploki vastu.

Hinna suhtes, kas siis orientiiriks või võrdluseks, et antud kuulutuses omanik kirjutab, et odavalt ära ei anna ja hetkel pandud sealse masina hinnaks 2000 €.

Edit: Vaatasin esimese hooga, et FB-s pakutav sama masin millest siin jutt käib, aga tundub, et ongi korraga kaks erinevat masinat/haruldust saadaval, mida väidetavalt toodeti 1957. aastal ainult mõned kuud (FB kuulutuse järgi).
Vasta
#10

(22-05-2018, 13:52 PM)v6sa Kirjutas:  Huvilisi võib olla, kui teaks asukohta, komplektsust ja müügisoovi tugevust. No esmalt asukohta, eksole.

Praegu hea hinda tingida, raual seda ju polegi. https://www.kuusakoski.com/et/estonia/et...nnakirjad/ , miinus trahnsport. Seda juba kerghaagisel kohale ei tiri.

Proovin oma nokiaga mõned selgemad pildid teha, paremat fotokat pole hetkel kodus.
Muidu trakats asub Lääne-Virus, Vergis.  Kuna asi on naabrimehe oma siis kaupa peab temaga tegema.
proovin õhtul pildid panna siis saab komplektsust hinnata. FB-s on mingi teine analoog.
Vasta
#11

Mõned fotod


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne