Jawa 634 1974 ja 1978
#1
Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, umbes oktoobris 2016 tekkis plaan panna kokku oma isa legendaarne 1978a. matka-jawa, millega isa käis ära enamikes NSVL lõunaosariikides. Paljudes neist korduvalt. Lisaks veel paljud matkad Skandinaaviasse, kui piirid hakkasid avanema.

Masin ise jõudis minu kätte juppidena, paljud jupid olid puudu ning kõik allesjäänud detailid vajasid kapitaalset remonti sh. raam. Jawa oli lahti võetud 2002a. remondi-värvimise plaaniga ja nii ta siis seisis u. 14 aastat.

Kohe alguses ühines plaaniga Sõber (nimi muudetud), kes teatas, et tema tahab ka oma isa 1974a Jawa 634 kokku panna, millest oli säilinud samuti osaline hunnik remonti vajavaid juppe. Teadmisi mootorratastest ja mootoritest oli meil kahepeale rohkem kui vaja, mistõttu peamine mure oli "kodutöö" - mis jupp on õige vastavale aastakäigule ning kuskohast see leida. Loomulikult lisas keerukust see, et me ei olnud vastavaid masinaid ise lahti ju võtnud.

Palju aega ja raha hiljem ehk tänavuseks Motoexotika messiks said valmis kaks isendit, mida sai messil näha koos mu naabrimehe Jawa 638 mudeliga, mille originaal läbisõit on natuke peale 700km.
Illustreerimiseks lisan paar pilti ka, et ei oleks tühja juttu.
Katsun lähitulevikus veel kirjutada ja pilte-videoid lisada, enne kui meelest läheb.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Vasta
#2
All paar pilti, milline nägi üks ülaltoodud masinatest välja 1983a. paiku.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Vasta
#3
(29-03-2017, 14:34 PM)isandpauk Kirjutas: All paar pilti, milline nägi üks ülaltoodud masinatest välja 1983a. paiku.

Päris hea... mu isal oli ka kunagi Jawa - aga ema sõidutamise osas oli ta pirtsakas ning keeldus töötamast või läks katki sõiduajal... Teiste naiste sõidutamise osas probleeme polnud.
Ega tal siis pikka pidu polnud, kui ema isa abiellusid läks Jawa müüki (~1979a.) ning osteti riidekapp, mis tänaseni alles ja ema isa veel abielus...

Aga hea näha, et see jawa on selle tralli üle elanud...
Müün vanema Moskva M1A, MinskM1M jt asju
Ostan M103 ja K58 -le asju.
Vasta
#4
Ilus töö, midagi pole öelda. ja väike jõnks käib ikka läbi küll, kui pilte vaadata... Toungue

Ja kust pagana allveelaevast Sa selle turbakoti välja kaevasid? Need peaks ju aja jooksul iselagunevad olema...?
Super, igal juhul.


.
Vasta
#5
Need reisipildid ja jutt suures plaanis on kuidagi tuttavad natuke. Kas neist ratastest on enne ka teema olnud?`
Töö on ilus, silm puhkab. Ajastukohane tuuning ka säilitatud, super!
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#6
(29-03-2017, 17:44 PM)Marko Kirjutas: Need reisipildid ja jutt suures plaanis on kuidagi tuttavad natuke. Kas neist ratastest on enne ka teema olnud?`

Tuttavad pildid seetõttu, et olen siinse foorumi kaudu otsinud sobivaid pudeleid eesmiste laibakate külge, turbakotti ja ka tuuleklaasi näidiseks.
Hr. Basilio leidis pudeli ja Hr. Muska71 abil leidus tuuleklaasi šabloon.
Täname veelkord. Pudeli-puudulikkus on veel säilinud - kui kellelgi on mõni õige suurusega ja terve pudel säilinud, andke märku.

Turbakoti leidsin juhuslikult - kurtsin ühele Sõbrale (nimi muudetud), et oleks vaja ja siis selgus, et ta oli maja ostnud, mille lisavarustuses säherdune leidus. Mõni auk on põhjas aga muidu igati töökorras.

Vasta
#7
Motovõhikuna tekkis selline rumal küsimus, et kuidas kett ketikaitse sisse saab?
Või on se seniajani lahendamata mõistatus, nagu salapärased "kuidas moos saia sisse saab" või "kust tuleb tolm ja kuhu kaob raha" tüüpi küsimused? Smile
Küsimus langeb muidugi ära, kui see must plastikust osa ei ole tegelikult kinnine toru...
Vasta
#8
Kett võetakse lukust lahti ja siis topitakse. Võib ka traadiga tõmmata, on natuke lihtsam. Kummist ühes tükis valatud on see kandiline lõõtsaga toru tõesti. Üsna tüütu töö, lapsepõlves sai harjutatud piisavalt.
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#9
(28-03-2017, 17:40 PM)isandpauk Kirjutas: Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, umbes oktoobris 2016 tekkis plaan panna kokku oma isa legendaarne 1978a. matka-jawa, millega isa käis ära enamikes NSVL lõunaosariikides. Paljudes neist korduvalt. Lisaks veel paljud matkad Skandinaaviasse, kui piirid hakkasid avanema.

Väga ilusad masinad! Sai ise neid ka Motoexotical nähtud. 
Kas on olemas ka erinevate matkade teekondi? Päris huvitav oleks vaadata, kus siis Jawadega ära käidi Eestist. Samuti tehti kindalsti mingeid parendusi mootoritele, et teel olles lihtsam remontida oleks. Nendest oleks ka huvitav lugeda.
Vasta
#10
(30-03-2017, 16:02 PM)Prii Kirjutas: Väga ilusad masinad! Sai ise neid ka Motoexotical nähtud. 
Kas on olemas ka erinevate matkade teekondi? Päris huvitav oleks vaadata, kus siis Jawadega ära käidi Eestist. Samuti tehti kindalsti mingeid parendusi mootoritele, et teel olles lihtsam remontida oleks. Nendest oleks ka huvitav lugeda.

Proovime:

1978a Kesk-aasia matka kaart matkal läbitud olulisemate linnade järgi.

Tsiklid saadeti tollasesse Kisinjovi rongiga, pandi kokku, sealt Odessa, laevaga Jalta, Sochi, edasi Batumi, Suhumi, Gori,Tbilisi, Bakuu, Turkmenbashi (nüüdisaegne nimi), Dušambe. Seal pakiti tsiklid kokku ja saadeti kaubavagunis koju. Ise lennati tollasesse Leningradi, kust sõideti rongiga Tallinna. Tsiklid jõudsid poolteise kuu pärast kohale "kissellina".

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1...urce=embed

Olen liiga rumal, et see kaart siia kuidagi iframe-sisse paigutada. Kaart omab mõningaid ebatäpsusi! Ei ole hetkel aega parandada.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne