auto konserveerimine
#1

Tere

Ehk oskab keegi nõu anda kuidas peatada metalli oksüdeerumine nii, et hetkeseis säiliks. Ühesõnaga praegune välisilme (ka. roostelaigud) peaks jääma muutumatuks e. piltlikult öeldes tahaks aja seisma panna. Kuidas seda muuseumiautodega tehakse?
Tänud
Vasta
#2

põhi pintselda seestpoolt õliga ära,tee sisu puhtaks,võta põhjamatt välja,saab paremini ligi.(grafiitõli parem,aitab kõvastiSmile)
Vasta
#3

Konserveerida on roostes asja väga raske ... tee kuidaspidi tahad ikka roostetab esimesel võimalusel edasi Sad ise lähtun variandist, mis kannatab see õlitada või puhastada/pritsida/kruntida või soojad ruumid kus õhuniiskus on madal.

Dad.
Vasta
#4

Roosteprotsessid paneb paljus seisma (tegelikult küll vähendab kiirust,päris seisma ei saa) reguleeritud temperatuuri ja niiskusega ruum, st maakeeles soe ja kuiv ruum, soovitavalt puitpõrandaga. Palju aitab ka õlide jm ollustega määrimine, aga neid igale poole pragudesse jms kohtadesse eriti ei aja sisse. Samuti on paksu õlikohi all olevat autot raske kasutada (ja üldse katsuda!) ning kui õli on hea metallile, siis ei ole ta üldse hea kummile, tekstiilile jms, mida ka ühes autos palju sisaldub.

Soovitaksin praktikas siiski kuiva pimedat puitpõrandaga ruumi ning kõikide roostelaikude töötlemist miski konservollusega, nii et kummidetailid ja tekstiil neid ei saaks. Kummil on oma kaitsemäärded jms.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Kunagi mingid targad mehed rääkisid ,et kummi mitte pragunemise jaoks on vaja 30-60% õhuniisukust, nii seisis saaremaal kuskil laohoones 1970 aasta sapperi orig. rehvid tutikana kuni eelmise aastani mil need ühele 966 alla pandiSmile
Vasta
#6

Kui tahad õlitada siis mitte tavalise õliga. Õli peab sisaldama inhibiitoreid (roostetamisprotsessi aeglusteid). Tegelikult õli seal enamuses täiteainena. Kui lihtsalt õli panna siis niiskus seal all ikkagi edasi tegutseb.
Võta raamatukogust raamat roostetamise kohta. See on autodega ühes pundis. Pealkirja enam ei mäleta. Seal päris palju tarka juttu sel teemal.
Üks parem (meile kätte saadav ja odav) roostevastane vahend pidi olema MOVIL. Seda võib panna hästi õhukese kihina ja hiljem see ära kuivab. Siis ei määri ka vaatajat/puutujat.
Movili saab hiljem hõlpsasti maha pesta bensiini või diiselküttega.
Vasta
#7

U. Soodla ja K. Vainola raamatus \"Sõiduauto \"Žiguli\"\" (kollaste kaantega, väga levinud raamat, olemas ilmselt igal praegusel või endisel Žiguli omanikul) on peatükis \"Auto ettevalmistamine talveks\" juttu ka auto pikemaks ajaks seismajätmisest. Kõik on väga kenasti punktide kaupa ära seletatud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne